747 написа:1)Kade mojesh da uchish za pilot?
2)Kolko struva?
3)Kakvi sa iziskvaniata?
4)Kakvi sa iziskvaniata za priem na rabota v aviokompaniite v BG(kolko chasa minimum,kakav licenz i t.n?
5)Triabva li chovek da ima VISSHE(aviacionno ) OBRAZOVANIE i ako triabva kade moje da se vidi "cherno na bialo"(publikacii,zakon i t.n)(moga li da rabotia kato pilot v sluchai che sam po profecia hamalin,no imam vsichkite neobhodimi licenzi?)6)Kakva e normalnata zaplata na edin pilot v BG?
7)Ako izkarash licenz v USA,CANADA mojeshli da si go priravnish kam bulgarskiat?
Ima li badeshte aviaciata v BG?
Говоря само за гражданска авиация
1) За да станеш пълноправен CPL пилот трябва да вземеш първо вече споменатия PPL в някой учебен център Ер Скорпио, Ер спорт и т.н. След това предстои CPL, като за него май трябва преди това разни междинни лицензи за полет по прибори, двудвигателен и още разни.. трябва да с епоинтересуваш в учебните центрове. В българия знам, че Скорпио обучават на CPL в производствени условия - демек по време на истински полети!
За съжаления в българия го няма номера като луфтханза дето безпари обучава избрани с конкурс пилотиу и ги задължава после да карат за компанията.
2) Много или нищо! Лесното е с много пари! Даваш 5000 Евро и те учат за PPL даваш общо 30 000 евро и получаваш CPL. Може и нищо! Ама трябва да си или супер връзкар или голям умник! Става през катедра въздушен транспорт в ТУ-София. Ставаш ми колега в специалност Авиационна техника и технологии... преглъщаш 4 на брой висши математики, две механики, материалознание, съпромат, електротехника и още куп глупости и втори курс (преди изобщо да почнеш на учиш за самолети) участваш в класиране за обучение държавна поръчка в Ер Скорпио. Не знам действа ли! Аз съм още първи курс а и се целя в РВД, а не в пилотирането!
3) Минат успешно психотест, медицински преглед (дори май не е тест) и ниво на англииски език!
4) Значи не мога д ати кажа точно... при нас не е като чужбина... тук най-много България ер да кажат, че търсят пилот на 737 и това е... явяват се старите пилоти да балкан и ги взимат тях дори и да не става въпрос за връзки просто защото имат повече опи... А в българия не можш да се научиш на нещо повече от Ан-24 и Л-410... примерно на 737.... това е най-гадното... ако искаш работа тези самолети учив чужбина!
Друга е работата с връзките.. тук божа работа... както навсякъде в авиацията демек.
5) Не
6) Колегата каза... ама работата е че както казах ти и до Ту154 не можеш да стигнеш при сегашното обучение... на 154ките пък летят една още по-стара банда пилоти обучавани още от балкан! Един много добре усвоен от нас самолет, за който не се обучават пилоти просто защото май ско ро му предстои лебедовата песен!
7) Това е най-добрия вариант... Имай прдвид обаче че в щатите ще ти дадат CPL на нещо от класа на Beechkraft или подобна боза... абсолютно неприложимо тук... затова пак трябва да търсиш възможност за приучаване!
Подкрепям колегата, гражданската авиация ще я има... и с приемането на нови типове смаолети ще се появи нужда за нови пилоти, а не старите.... ще се подобри и обучението и качеството на работа.... ще! but not just yet!