Kak da stana pilot v BG

Форум за всичко извън авиацията.

Kak da stana pilot v BG

Мнениеот 747 » 17 Мар 2004 20:39

Privet na vsichki.Puskam ya tazi tema zastoto vinagi sam smiatal che v rodnata ni darjava ima neveroyatna dezinformacia otnosno tova kak chovek da stane pilot i da raboti v niakoi bransh ot rodnata ni aviacia.Pisha slednite vaprosi i se nadiavam vsichki v tozi forum da vzemat otnoshenie zastoto viarvam che ima strashno mnogo hora kato men koito da se chudat kak,kade kakvi iziskvania i t.n...
1)Kade mojesh da uchish za pilot?
2)Kolko struva?
3)Kakvi sa iziskvaniata?

4)Kakvi sa iziskvaniata za priem na rabota v aviokompaniite v BG(kolko chasa minimum,kakav licenz i t.n?
5)Triabva li chovek da ima VISSHE(aviacionno ) OBRAZOVANIE i ako triabva kade moje da se vidi "cherno na bialo"(publikacii,zakon i t.n)(moga li da rabotia kato pilot v sluchai che sam po profecia hamalin,no imam vsichkite neobhodimi licenzi?)

6)Kakva e normalnata zaplata na edin pilot v BG?
7)Ako izkarash licenz v USA,CANADA mojeshli da si go priravnish kam bulgarskiat?
8)Ima li badeshte aviaciata v BG?

Nadiavamce da privleka max mnogo hora s tazi tema za se izbistri vednaj za vinagi.
Mersi:)
747
 

Мнениеот harrier » 17 Мар 2004 21:50

Здравей!
Ето малко отговори от мен:
1) За да станеш пилот на каквото и да било първо се почва от Private pilot licence (PPL), което представлява бревет за пилот на частен самолет. Ако искаш нещо повече трябва да вземеш Comercial Pilot Licence (CPL) ама незнам това дали може да стане в България. Иначе PPL можеш да вземеш в Ер Спорт например (в някой от разделите на форума имаше нещо за тях).
Другия вариант е да влезеш в Техическия Университет. После има ранзи държавни поръчки и тн. Ама за да осъществиш този вариант ти трябват или връзки или да си много, ама много добър!
2) За цената виж на сайта на Ер Спорт www.airsport.bg аз лично съм чувал много и все противоречиви цени за PPL-a например.
3) Изисквания незнам какви има. Със сигурност медицински ама от там нататък незнам.
4) За работа в BG-авиокомпаниите освен много връзки незнам какво още ти трябва. Те в момента използват май все стари кадри на Балкан. Като мине малко време сигурно ще се обърне внимание на това. Иначе ако си намериш връзки изкарай някой друг бревет в чужбина и ела тук, приравняване не ти трябва, защото лицензите са едни и същи. Но пак повтарям: Трябват ти връзки! :wink:
5) Тази тема я дискутирахме неодавна и май се оказа че висше авиационно образовение не ти трябва за да станеш пилот.
6) Капитан в Ер ВИА взима по 7 000USD месечно(незнам дали има значение кой сезон е, все пак те не летят целогодишно).
7) Не ти трябва да го приравняваш а само да минеш курс за съответния самолет, освен ако не си се готвил точно на него.
8 ) Да. Цивилната по-скоро, военната, като мине малко време.

Темата на мен ми е интересна, защото и аз искам да изкарам PPL някой ден. Предполагам че и на другите ще им е интересно :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Kak da stana pilot v BG

Мнениеот slice » 17 Мар 2004 23:08

747 написа:1)Kade mojesh da uchish za pilot?
2)Kolko struva?
3)Kakvi sa iziskvaniata?

4)Kakvi sa iziskvaniata za priem na rabota v aviokompaniite v BG(kolko chasa minimum,kakav licenz i t.n?
5)Triabva li chovek da ima VISSHE(aviacionno ) OBRAZOVANIE i ako triabva kade moje da se vidi "cherno na bialo"(publikacii,zakon i t.n)(moga li da rabotia kato pilot v sluchai che sam po profecia hamalin,no imam vsichkite neobhodimi licenzi?)

6)Kakva e normalnata zaplata na edin pilot v BG?
7)Ako izkarash licenz v USA,CANADA mojeshli da si go priravnish kam bulgarskiat?
8)Ima li badeshte aviaciata v BG?


Говоря само за гражданска авиация

1) За да станеш пълноправен CPL пилот трябва да вземеш първо вече споменатия PPL в някой учебен център Ер Скорпио, Ер спорт и т.н. След това предстои CPL, като за него май трябва преди това разни междинни лицензи за полет по прибори, двудвигателен и още разни.. трябва да с епоинтересуваш в учебните центрове. В българия знам, че Скорпио обучават на CPL в производствени условия - демек по време на истински полети!
За съжаления в българия го няма номера като луфтханза дето безпари обучава избрани с конкурс пилотиу и ги задължава после да карат за компанията.
2) Много или нищо! Лесното е с много пари! Даваш 5000 Евро и те учат за PPL даваш общо 30 000 евро и получаваш CPL. Може и нищо! Ама трябва да си или супер връзкар или голям умник! Става през катедра въздушен транспорт в ТУ-София. Ставаш ми колега в специалност Авиационна техника и технологии... преглъщаш 4 на брой висши математики, две механики, материалознание, съпромат, електротехника и още куп глупости и втори курс (преди изобщо да почнеш на учиш за самолети) участваш в класиране за обучение държавна поръчка в Ер Скорпио. Не знам действа ли! Аз съм още първи курс а и се целя в РВД, а не в пилотирането!
3) Минат успешно психотест, медицински преглед (дори май не е тест) и ниво на англииски език!
4) Значи не мога д ати кажа точно... при нас не е като чужбина... тук най-много България ер да кажат, че търсят пилот на 737 и това е... явяват се старите пилоти да балкан и ги взимат тях дори и да не става въпрос за връзки просто защото имат повече опи... А в българия не можш да се научиш на нещо повече от Ан-24 и Л-410... примерно на 737.... това е най-гадното... ако искаш работа тези самолети учив чужбина!
Друга е работата с връзките.. тук божа работа... както навсякъде в авиацията демек.
5) Не
6) Колегата каза... ама работата е че както казах ти и до Ту154 не можеш да стигнеш при сегашното обучение... на 154ките пък летят една още по-стара банда пилоти обучавани още от балкан! Един много добре усвоен от нас самолет, за който не се обучават пилоти просто защото май ско ро му предстои лебедовата песен!

7) Това е най-добрия вариант... Имай прдвид обаче че в щатите ще ти дадат CPL на нещо от класа на Beechkraft или подобна боза... абсолютно неприложимо тук... затова пак трябва да търсиш възможност за приучаване!

8) Подкрепям колегата, гражданската авиация ще я има... и с приемането на нови типове смаолети ще се появи нужда за нови пилоти, а не старите.... ще се подобри и обучението и качеството на работа.... ще! but not just yet!
Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София


Назад към Общи приказки

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта