Hypoxia,hyperventilation

Форум за всичко извън авиацията.

Hypoxia,hyperventilation

Мнениеот K » 08 Апр 2004 21:32

Здравейте,
Незнам дали тук е най-подходящото място да пусна темата за Hypoxia,Hyperventilation,и други фактори вляещи на човек по време на полет,no vse pak...
K
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 08 Апр 2004 21:16
Местоположение: USA

Мнениеот Апостол » 07 Юли 2007 01:59

Да летиш или да качиш Еверест – това е въпросът?

Изображение

Изследване, финансирано от компанията Boeing, разкрива, че главоболието и другите неприятни усещания при дълъг полет се дължат на лека форма на височинна болест.
Алпинистите добре знаят, че изкачването на висока надморска височина (над 2400 метра) трябва да се прави бавно и постепенно. Само така може човек да се аклиматизира към разредения въздух и пониженото атмосферно налягане. Липсата на адаптация често е летална, защото телесните течности започват да се изливат в дробовете или в мозъка (съответно белодробен и мозъчен отток). При най-малка поява на симптоми на височинна болест като главоболие, лош сън, световъртеж и други, човек трябва незабавно да слезе в ниското.

При дълъг полет с пътнически самолет, който се извършва на височина около 8-10 хиляди метра, съпоставима с тази на най-високите върхове на планетата, много хора изпитват леко главоболие или задух, за причина на които се е смятала умората от полета и застоялия въздух. При алпинистите зоната над 7 хиляди метра е известна с прозвището "зона на смъртта" и всяко застояване и спиране в нея може да доведе до заспиване, което е 100% равно на смърт. Всяко безкислородно изкачване на хималайски връх включва последен лагер на височина под 7 хиляди метра, откъдето се прави финален щурм и целта е хората максимално бързо да се качат и върнат обратно под тази зона.

От Boeing откриват, че причината за дискомфорта на пътниците има общо с алпинизма. С помощта на 500 доброволци те симулират условия на полет с височина около 2400 метра и съответни налягания и откриват, че след три часа в кабината участниците развиват симптоми на височинна болест.

Изследването ясно показва, че налягането в самолетите трябва да бъде понижено до нивата на атмосферното налягане под 2000 метра надморска височина, което и Boeing смята да направи. Джийн Ю, директор в компанията, споделя, че налягането в новия Boeing 787 Dreamliner, един от конкурентите за поръчки на Airbus A380 на завършилото авиоизложение в Буреже, Франция, ще бъде коригирано.

от КАПИТАЛ
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44


Назад към Общи приказки

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта