Страница 2 от 3

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 24 Дек 2012 09:47
от Пароль
Jair написа:Щом юроконтрол е изкарал някаква статистика, това трябва ли автоматично да означава, че има граница между НТА и традиционни която е толкова твърда като тази между тъмното и светлото лилаво в графиката?

Да!
Ако не си съгласен, цитирай конкретен документ, който ме опровергава. Не случйно споменах akair. Той цитираше документи.
Скрийншота не е изваден от контекста - той е част от официален документ и отдолу има линк към оригинала.
Колкото до примерите, които привеждаш, имаш право да се жалваш на ЕК. Това е начина да се постигнат положителни за потребителя резултати (за разлика от Бг)!

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 24 Дек 2012 13:38
от Jair
Ааа, не, няма да навлизам повече във вашия главобол. Весели Празници.

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 24 Дек 2012 13:50
от Пароль
Весели празници!

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 26 Дек 2012 12:02
от Q23
Пароль написа:Странно изказване!
Аз нямам въпроси към А/К. Това, което ме интересува е обсъждано неведнъж, а то е, че ако се намалят разходите на А/К, ще се намалят и цените на билетите. Това е и целта на европейското законодателство-вместо да се събират такси от А/К, парите да идват от други дейности и точно това е цитирал Туполев, преди да се прехвърлим в тази тема. Akair цяла дипломна работа написа по европейско законодателство с помощта на съфорумците! Може да попиташ и него!


През Соца имаше такова чудо към казармите - Помощно стопанство. Има доста хора, отслужили като свинегледачи, трактористи и прочие.
Уж войник, отишъл да се учи как да защитава родината, а той сипва помия на прасетата и им рине кочините.
Да е ТКСЗ/АПК/ДЗС - не е, но и месо се произвежда, а и доматки, и картофки ...
Встрани от основната дейност, но хапване има :)

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 26 Дек 2012 12:27
от Пароль
Тук се има в предвид наема - парите отиват неизвестно къде!?

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 31 Дек 2012 19:44
от ivo12344321
Малко информация какво ни предстои в близко бъдеще:

http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=% ... hdZgPfWo_A

1.4Националните авиационни власти и регулатори би следвало да позволяват на летищата да проявяват гъвкавост в управлението на търсенето, като съобразяват размера на летищните такси с него и например определят по-високи такси през натоварените периоди за пътуване, отколкото през ненатоварените.

1.8Популярна практика е приходите от летищните магазини и ресторанти да се използват за субсидиране на летищните дейности, обслужващи авиокомпаниите (такси за ползване на пистите, паркингите и др.). Летищата би следвало да продължат да се стимулират да използват максимално удачно своите приходи и да предлагат стоки на дребно, съобразени със специфичните потребности на своите пътници, тъй като този модел гарантира запазването на конкуретния характер на таксите за авиокомпаниите, което им позволява да поддържат и разширяват обхвата на услугите си, а това в крайна сметка облагодетелства пътниците.

1.12Необходимо е да се гарантира в интерес на авиокомпаниите, операторите на летищата и дружествата за наземно обслужване, че цените на услугите за това обслужване ще са разумни.

5.3 От 2012 до 2014 г. целите за ефективност ще важат само за аеронавигационното обслужване при прелитане, като от 2012 г. ще започне наблюдението на ефективността на терминалното аеронавигационно обслужване. Закъсненията се причиняват и от авиокомпаниите или техните доставчици на наземно обслужване (от технически характер, качване на борда и др.), летищата (оборудване и др.) или други страни, участващи в процеса на подготовка на въздухоплавателните средства за полет.

5.4 В контекста на тези констатации Комисията счита, че логиката на схемата за ефективност следва да бъде разширена, така че да обхване летищата като цяло въз основа на ефективен подход „от врата до врата“, като целта е оптимизиране и включване на всички фази на полета от летище до летище. Ефективността не следва да се ограничава само до контролната кула, а следва да се увеличи и на наземно ниво. Наземното обслужване е от първостепенно значение за увеличаване на капацитета на летищата, без да се изискват значителни капиталови инвестиции.

6.3 С оглед на интересите на авиокомпаниите, летищните оператори и дружествата, извършващи наземно обслужване, е необходимо да се гарантира разумност на цените, които се налагат за услугите.

6.9Справедливият достъп на авиокомпаниите до летищна инфраструктура, предоставен на справедлива цена, има важен принос за изграждането на ефективна обща авиационна система. Появата на конкуренция между летищата спомогна значително за това. Друга важна стъпка в тази насока е предприета през 2009 г. в Европейския съюз с приемането на Директивата относно летищните такси във връзка с общите минимални стандарти за определяне на таксите, налагани на авиокомпаниите за използване на необходимата летищна инфраструктура за изпълняваните полети.

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 01 Яну 2013 00:10
от tupolev144
ivo12344321 написа:Малко информация какво ни предстои в близко бъдеще:

http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=% ... hdZgPfWo_A

1.4Националните авиационни власти и регулатори би следвало да позволяват на летищата да проявяват гъвкавост в управлението на търсенето, като съобразяват размера на летищните такси с него и например определят по-високи такси през натоварените периоди за пътуване, отколкото през ненатоварените.

1.8Популярна практика е приходите от летищните магазини и ресторанти да се използват за субсидиране на летищните дейности, обслужващи авиокомпаниите (такси за ползване на пистите, паркингите и др.). Летищата би следвало да продължат да се стимулират да използват максимално удачно своите приходи и да предлагат стоки на дребно, съобразени със специфичните потребности на своите пътници, тъй като този модел гарантира запазването на конкуретния характер на таксите за авиокомпаниите, което им позволява да поддържат и разширяват обхвата на услугите си, а това в крайна сметка облагодетелства пътниците.

1.12Необходимо е да се гарантира в интерес на авиокомпаниите, операторите на летищата и дружествата за наземно обслужване, че цените на услугите за това обслужване ще са разумни.

5.3 От 2012 до 2014 г. целите за ефективност ще важат само за аеронавигационното обслужване при прелитане, като от 2012 г. ще започне наблюдението на ефективността на терминалното аеронавигационно обслужване. Закъсненията се причиняват и от авиокомпаниите или техните доставчици на наземно обслужване (от технически характер, качване на борда и др.), летищата (оборудване и др.) или други страни, участващи в процеса на подготовка на въздухоплавателните средства за полет.

5.4 В контекста на тези констатации Комисията счита, че логиката на схемата за ефективност следва да бъде разширена, така че да обхване летищата като цяло въз основа на ефективен подход „от врата до врата“, като целта е оптимизиране и включване на всички фази на полета от летище до летище. Ефективността не следва да се ограничава само до контролната кула, а следва да се увеличи и на наземно ниво. Наземното обслужване е от първостепенно значение за увеличаване на капацитета на летищата, без да се изискват значителни капиталови инвестиции.

6.3 С оглед на интересите на авиокомпаниите, летищните оператори и дружествата, извършващи наземно обслужване, е необходимо да се гарантира разумност на цените, които се налагат за услугите.

6.9Справедливият достъп на авиокомпаниите до летищна инфраструктура, предоставен на справедлива цена, има важен принос за изграждането на ефективна обща авиационна система. Появата на конкуренция между летищата спомогна значително за това. Друга важна стъпка в тази насока е предприета през 2009 г. в Европейския съюз с приемането на Директивата относно летищните такси във връзка с общите минимални стандарти за определяне на таксите, налагани на авиокомпаниите за използване на необходимата летищна инфраструктура за изпълняваните полети.


Как да се случи това у нас? За да има повече приходи за летищата от търговска дейност, трябва да има повече пътници (респективно товари). За това обаче, трябва да има повече самолети. Да но таксите трябва да ги намаляваме и да печелим от оборот, въпреки че у нас тази година ги вдигнахме с 40 % (имам в предвид терминалните такси за АНО). На всичкото отгоре и свободата, която би трябвало да я имат летищните оператори при договарянето на такси с АК, изобщо не се вижда. А след две години, когато на летищният оператор ще се наложи да поема и част от разхода за доставчика на АНО на съответното летище, отново ще сме "изненадани". А конкуренцията у нас е непозната дума (признава се само ако е "нелоялна", а най-добре си е да сме си направили монопол). Т.е. въпросът в началото би трябвало да са промени по следния начин: Какво трябва да стане, за да проумеят всички тези от които зависи промяната, че като не се спазват правилата, сме обречени на изчвзване (на летищата и на авиацията като цяло). И с тази неадекватна политика, все повече АК-ии ще се отказват от дестинациите си в България, точно поради липсата на възможност да работят в нормална пазарна среда. А иначе идеята за летище в Гоце Делчев е уникалана! В Солун вече сигурно са в паника от задаващата се мощна конкуренция. :D Въобще..., както е казал писателят "Слез Господи да си събереш версиите". И въпреки това наздраве на всички за Новата година!

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 24 Яну 2013 16:51
от Пароль
Брюксел завежда дело срещу България заради разрешенията за мултиплексите

http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_ ... i/?ref=rss

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 24 Яну 2013 17:09
от Пароль
ЕК заведе две дела срещу България

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5468771

Брюксел обяви пет наказателни процедури срещу България в един ден (обобщение)

http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_ ... u/?ref=rss

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 24 Яну 2013 17:11
от Пароль
Гласоподавателите на референдума с над 800 хиляди повече от пълнолетните според преброяването

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5469071

п.п. Така се "печелят" референдуми!

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 26 Фев 2013 20:13
от Пароль
Масови оставки в ДКЕВР. Заплашват ни глоби от ЕК

Седемте члена на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), включително с председателя й, са подали оставка. Това е станало през миналата седмица, съобщиха пред "Труд" от ведомството.

Мандата на всеки изтичаше през лятото на 2015 г.

Оставката на ДКЕВР се случва по времето, в което ведомството трябва да изготви четири наредби за регулиране на пазара. Текстовете трябва да бъдат приети с постановление на Министерския съвет, който също е в оставка. Ако документите не бъдат приети до средата на март, България може да плаща глоба от 16 хил. евро на ден на Европейския съюз.

На 30 януари правителството освободи Ангел Семерджиев от поста председател на комисията и определи члена на ДКЕВР Андон Роков да ръководи Комисията до избирането на титуляр.

До смяната се стигна след забавянето в разработването и приемането на подзаконови административни актове, свързани с Третия енергиен либерализационен пакет, което стана причина Европейската комисия да сезира Съда на ЕС.

В тази връзка Ангел Семерджиев подаде искане за предсрочно прекратяване на мандата си като председател и член на ДКЕВР

http://fakti.bg/biznes/60238-masovi-ost ... ttombanner

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 06 Мар 2013 00:39
от autom8
Продадоха 160 декара от летище София на Хемус ер
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/ ... us-er.html

а според други източници, 160-те декара не са продадени, а направо подарени от Бойко, на старите му приятели от Варна
Бойко подари на “Хемус Ер” 160 дка на летище София без търг!
http://www.pik.bg/bojko-podari-na-hemus ... te-sofiya/

Изобщо като цяло, напълно съобразена процедура с всички възможни разпоредби и препоръки, заложени в законодателството на ЕС. Честито на печелившите :smt080

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 23 Яну 2014 11:33
от Пароль
Big G написа:
Freak написа:Летище Кондофрей:

http://sofiawestairport.bg/index.php


В секцията "статус" на въпросния сайт са снимани сертификата и присвоения ICAO код. След като на заглавната си страница на сайта са се именували International Passengers and Cargo Airport, не виждам каква работа им вършат те. Като този сертификат за летателна площадка в България има издадени още 20 бр. И всички те имат присвоен код по ICAO . Или и те са Int'l... Летище за обществено ползване се сертифицира съгласно законодателството на ЕС и то е дадено в РЕГЛАМЕНТ (ЕО) № 1108/2009 на ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 21 октомври 2009 год. за изменение на Регламент (ЕО) № 216/2008 в областта на летищата. (който има желание може да си го прочете http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 070:BG:PDF)

А ето какво се казва в Резолюцията на ЕП относно регионалните летища http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... XML+V0//BG към каквото би следвало да се причисли и "нероден Петко" (LBSW)
2. Счита, че е желателно да се избягва увеличаването на броя на регионалните летища, и отбелязва, че развитието на регионални летища следва да бъде целево, с цел да се избегне създаването на неизползвани или неефективно използвани летищни инфраструктури, което би довело до икономическа тежест за отговорните органи;
16. Призовава държавите членки да предложат планове за развитие на съществуващи регионални летища и за подобряване на тяхната ефективност;
17. Счита, че регионалните летища не следва да бъдат инструменти, увеличаващи публичния дефицит, а по принцип следва да бъдат икономически устойчиви в средносрочен план


В тази връзка някой знае ли докъде стигна работата с л-ще Балчик?

:smt023

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 23 Яну 2014 23:28
от Пароль
ЕК дава България на съд заради депата за отпадъци

Европейската комисия (ЕК) изразява загриженост, че България не защитава своите граждани от последиците от лошото управление на отпадъците, предаде пресслужбата на институцията. Затова Брюксел предявява пред Съда на Европейския съюз иск срещу страната по препоръка на комисаря по околната среда Янез Поточник.
Много български депа за отпадъци все още функционират в нарушение на законодателството на ЕС. Необходимите мерки за премахването им все още не са предприети и много от тези депа все още са в експлоатация.

Депа не могат да продължават да функционират след 16 юли 2009 г., освен ако не са в съответствие със законодателството на ЕС. След изтичането на срока през 2009 г. Брюксел изпрати писмо до България и повдигна въпроса относно съответствието с изискванията. Получената информация показа, че 130 общински депа не са в съответствие с разпоредбите на директивата и въпреки това все още са в експлоатация.

България впоследствие информира ЕК, че до юли 2015 г. ще бъдат изградени 23 нови депа за отпадъци, съответстващи на изискванията. С оглед на съдебните спорове в българските съдилища за изграждането на нови депа за отпадъци обаче е малко вероятно първоначалният график да бъде спазен, отбелязват от ЕК.

По данни на Брюксел в България все още има 113 несъответстващи на изискванията депа, които са в експлоатация.

Read more: http://news.plovdiv24.bg/475195.html#ixzz2rFtfWJOc


p.p. Дали не идва ред и на авиационния отрасъл!?

Re: Законодателство - в България и в Европа

МнениеПубликувано на: 04 Мар 2014 14:04
от Пароль
Брюксел е започнал процедура срещу България заради правилата за евроизборите

http://www.dnevnik.bg/evropa/novini_ot_ ... a/?ref=rss