Отдавна го глася това пътуване и най сетне стана.
Естествено не без перипетии. Тъкмо всичко потвърдено , датите съвпадат със страхотната цена на EgyptAir в бизнес клас – когато разбирам че ЮАР отново са въвели визи. И то не от вчера ами от края на 2005! Та между две пътувания трябваше да се тича до посолството , да се правят мили очи и да ходя до Лондон само с лична карта

Така или иначе ето какъв е плана:
A3 951 Q 01DEC 6 SOFATH HK1 2 1040 1155
MS 748 C 01DEC 6 ATHCAI HK1 1330 1530
MS 839 C 02DEC 7 CAIJNB HK1 1 0115 0930
MS 840 C 15DEC 6 JNBCAI HL1 A 2145 0540+1
MS 747 C 16DEC 7 CAIATH HK1 1 1020 1230
A3 952 Q 16DEC 7 ATHSOF HK1 1705 1825
До тук прелетях първата част до JNB.
Ето и подробности :
За Аеgean се чекирах предния ден онлайн ,но системата им нещо зависна и не можах да си отпечатам бордната карта. Нищо поне мястото си избрах (8А) със смътни спомени че 7А , което беше свободно няма прозорец на Avro RJ100 .
На сутринта станах , викнах такси и в слънчевата,но студена сутрин бях рано рано на летището.
По това време е пусто. Сутрешната еуфория е минала, а (след) обедната още не е почнала . Да не забравяме и факта че беше събота. Отпечатаха ми бордната карта , дадоха ми мястото до прозореца както го бях запазил. Обясниха ми също че въпреки че Аegean са членове на Стар Алианс и т.н. , политиката им е да дават достъп до бизнес салона , само на пътуващите бизнес. За втори път ми се случва така че не бях много изненадан. Направих си фото-разходка по пустия терминал.
Ето какво се видя:


На перона беше малко по оживено:

От ляво се виждаше едното БАЕ на БгЕър :

От дясната страна бяха паркирани OO-GML :

Бизнес джетчета:

Паркирах се на „върха” на терминал 2 и поснимах парада :
АТР на Олимпик за Атина (ще го гониме по пътя):

Аврото на Аегеан през това време кацна и рулира към ръкава :


Другото БАЕ на БгЕър замина за Варна:

Междувременно на гейта се беше събрал народ , и някои фолк знаменитости (Райна и Константин) . Пуснаха ни в аквариума. Изчакахме порядъчно да настанят един инвалид и ето ни на борда на Аврото.
1 Dec 2007
A3 951
SOF-ATH
AVRO RJ 100
SX-DVF
8А
Полета беше 80% пълен , едно от малкото свободни места беше 8В до мен (значи тази част от предимствата на сребърната карта от Стар Алианс действа и при тях) . На това Авро 7 и 8 ред бяха така разположени че сляпото място се пада между редовете – така че поне на този точно самолет нямаше място без прозорец. Не съм много сигурен но май не е така на всички аврота на Аеgean.

Рулирахме покрай терминал 2 , и излетяхме над София , със завой 270 градуса надясно(доста широка дъга) и се отправихме на Юг.
Ето видеото от излитането:
http://www.youtube.com/watch?v=rBJ15oo_79g
Както и няколко снимки:
Надежда:

Доброславци:

Кремиковци:

Поднесоха ни сандвичи и (мини)мъфин както и безлакохолни напитки , кафе и чай.
Навън се нижеха страхотни картини – времето беше ясно.
Кавала

А това май е Тасос.

Снижение над морето ,

и после мекичко кацане :
http://www.youtube.com/watch?v=6vueImNbS-U
Паркирахме на стоянка .
Ето го Аврото на летището в Атина:


Автобуса мина и покрай този АТР на ОА , замалко ми сепривидя че е този от София , но не е.

На трансфера си отвисях 15-ина минути и пак ми издадоха бордна карта само за следващия сегмент – Атина-Кайро. Допълнителен проблем беше че на етикета за багажа Aegean отпечатват номера само с баркод ,без цифри . Още телефонни разговори , още „не , не ...” Дадоха ми и покана за бизнес салона , но уви времето за използуване беше отлетяло. Нищо – ще се пробвам навръщане.
Като пристигнах на гейта ,самолета беше вече там (Боинг 737-800) , по разписание трябваше да е Еърбъс 320:

След няма и 10 минути започна бординга.
1 Dec 2007
MS748
ATH-CAI
Boeing 737-800
SU-GCP
10A
Истински бизнес клас – с PTV и широки седалки.

Полета беше около 80% пълен , бизнес клас само 40% .
До нас приготвяха полет на Qatar :

Ето общ изглед малко преди да завием за излитане:

Преди пуш бак пуснаха молитва по уредбата , веднага след това демонстрация на правилата за безопасност на арабски. Докато стигнаха до Английската версия вече летяхме.
http://www.youtube.com/watch?v=NxHbwjZYTkU
Полетното време беше обявено за 2 часа. Около 30 минути след излитане поднесоха обяд:

Това на картинката беше последвано от доста голяма порция телешки стек с ориз (имаше още избор от пиле и риба).
Ориза беше фантастичен

Отдолу беше главно море , но тук там и островчета:

И летища по островчетата:

Докато се усетя и вече стигнахме Африка. Плавно снижение над делтата на Нил , завой

и мноого меко кацане :
http://www.youtube.com/watch?v=4BEmtchlYyQ
Докато рулирахме към стоянката се видяха тези:

Паркирахме и дойдоха автобусчета. За бизнес клас автобуса е отделен и пристига маалко по рано от другите.
По пътя към терминала минахме покрай разни екзотики


И разни не чак толкова. Забележете на заден план че и ЕgyptAir има Express подразделение , както е модерно напоследък :

Разделиха ни на транзитни и не-транзитни пътници и докато не-транзитните оформяха визи ние започнахме голямото египетско чакане. То чакането не са го измислили египтяните , в цяла африка е така , но това не го прави по малко.
Има няма 30 минути и ни качиха на друг автобус с който ни закараха до трансферните гишета в новия терминал. Нова опашка на която ми прибраха паспорта и билета , осведомиха се желая ли да бъда настанен в хотел или предпочитам тур в Кайро за 11-те часа в престой (за мен - първото този път) и отново чакане в друга зала.
Този път цял час.
След това дойде някакъв чичо с мойто име в списъка , накачули ни на едно микробусче и ни метнаха в хотел в Хелиополис.
Дъълга вана , малко телевизия , вечеря (рибен бюфет) , малко подремване и в 23:15 бях на рецепцията , чакайки шатъла. Е – в 23:45 дойде , стовари ни на летището , затири ни към офиса на ЕgyptAir и (не без увъртане за бакшиш) си замина.
В офиса не EgyptAir обявиха че полета е със закъснение от 2 часа , да ида за паспорта и билета след час и половина.
Пак чакане , малко четиво , малко кафета. Ей тук:

Слава богу като се събрах пак с паспорта и билета си открих че дори са ме чекирали , мястото е което си бях запазил и директно към бизнес салона. Бизнес салона не струва – даже интернета им е платен , но успях да хвана аванта от близкото СтарБъкс кафе.
Бординга беше малко по рано от обявеното закъснение , с автобус .
2 Dec 2007
MS839
CAI-JNB
Airbus 330
SU-GCG
11A
Този път без изненади – обявения А330-200 . Отделна стълба за бизнес клас. Номерата на редовете (както и на предишният полет) почват от 8 - според мен за да имат същите обхвати ако самолета е конфигуриран с три класи .
Малко по-стари бизнес седалки , но всичко съвсем на ниво. Ел управление , масажна функция ! , PTV с АVOD .
Полета беше 100% пълен , включително бизнес клас.

Излетяхме в 03:10 , към 3:50 поднесоха закуска .
Веднага след това заспах и се събудих 2 часа преди да кацнем.
Пуснах Хари Потър , 20-ина минути по късно поднесоха лек обяд.
Навън беше слънчево с разкъсана облачност.

Завой над следите от минната индустрия:

Плавно снижение

и меко кацане:
http://www.youtube.com/watch?v=EBal7PxwFVc
Оттук дълго рулиране , покрай тези :

Тези:

Гледка към перона:

Покрай Zamibian Joy


И паркирахме на ръкав до някаква издънка боядисана в съшия оттенък като MyAir :

Йоханесбург ни посрещна с жега – 30 градуса !
След няма и един час бях вече под душа.
Сега ме чакат две седмици яко бачкане.
След това – 2-ра част.
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.