Както вече знаете , сгъстиха се малко пътуванията , но затова пък по познати дестинации.
Този път съвсем малко разнообразие от стандартното пътуване до Гданск през Варшава с Лот ,което е описано тук :
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=1600
7 Май LH3439 SOF-MUC
7 Май LH3164 MUC-GDN
12 Май LH3167 GDN-MUC
12 Май LH343 MUC-SOF
Месец Май 2007-а тръгна на сутрешни полети. Този път малко по-поносимо ставане в 05:40 , още повече пък в понеделник

Тук е мястото да отбележа че се чекирах още предният ден по интернет . Тъпият софтуер на Луфтханза разрешава да избереш само предпочитание – прозорец или пътека , а не самото място и чак след това ти дава мястото. Е в моя случай ми даде 5F !!! Което , доколкото си спомням е прословутото място до прозреца без прозорец в Авро 85 .
Започнах вече да мисля , дали да не стана по рано за да е сигурно че ще има други места до прозореца на което да ме преместят.
В крайна сметка реших че каквото сабя покаже и тръгнах по план.
В 06:10 бях на летището . Там ме посрещнаха три гишета за чек ин за полета до Мюнхен с достаъ дълги опашки. Добре че бяха отделили бизнес клас чек-ина (привлигеия на сребърната карта) и имаше само 2-ма човека чакащи там.
Момичето беше младо и усмихнато . „Я , пре-чек ми дава!” , „да - казах аз - чекирах се по интернет” . „Мда , и сте си запазили място 5F , koето,за съжаление, е вече дадено” , „Нищо !” , примирено казвам аз . И получавам бордна карта с номер 001 и място 8Е . Е , такъв е живота , казвам си и се затътрям навътре. Времето е малко затова дори не мога да си използувам поканата за бизнес салона.
Но пък щракнах по една снимка надясно:

И една наляво:

На гейта (автобусен – B04) е малка революция – явно 100% пълен полет.
След няма 5 минути започна бординга. Наум вече съчинявах оплакването до Луфтханза каква тъпня е онланй чек-ина , когато чувам (точно както в рекламата) – „Господине , днес ще пътувате бизнес клас” . Не повярвах на ушите си !!! Оп-ъп , не от кой да е , а от Луфтханза !!! Честно казано за втори път ми се случва с тях (и за 7 общо) , но Луфтханза са пословични в тази насока. Изчаках всички да се качат , освен мен имаше още един ъпгрейд на някаква надута госпожа (явно пътуваща по държавни дела , съдейки по фалшивата чанта Луис Вютон и пренебрежителното отношение към всички). Дори мястото беше до прозореца !!!
7 Май 2007
LH3439
SOF-MUC
Avro 85
D-AVRD
5F /8E/1F
До нас беше паркиран (отново!) OE-LNM :

Едно от предимствата да се качиш последен е че почти веднага потегляте. Рулирахме покрай LZ-CBA .

И излетяхме над околовръстното .
Lufthansa Avro taking off from Sofia
http://www.youtube.com/watch?v=sxLEVgmE_p0
Някъде след 15 минути пробихме и облаците (бъдете търпеливи или превъртете видеото

Lufthansa Avro in flight
http://www.youtube.com/watch?v=zKIhNhg54DE
Сървиса в бизнес клас не е много по различен. Малко по добре поднесен сандвич,кисело млекце и стъклена чашка за сока (честно казано храната на Austrian в економи е почти същата). Другата разлика е че има избор от български и чуждестранни вестни , както и списания. Средната седалка остава свободна .
Хапнах , шракнах облаците и захърках.

Събудих се чак , като започнахме да се снижаваме :

Отново докато кацахме паралелно на нас кацаше друг самолет – много готина гледка :
Lufthansa Avro landing at Munich
http://www.youtube.com/watch?v=dJbj7rTQ8Yc
Казах ли вече че Мюнхен е едно от любимите ми летища ? Този път дори нямаше паспортни и проверки на багажа (зашото Полша не е в Шенген) . Време имаше предостатъчно , така че пообиколих магазините и дори се отбих за любимоот ми Макиато в бизнес салона.
На път за гейта (G45), зърнах Аврото с което долетяхме самотно изоставено :

На гейта срещнах колегата си който беше долетял от Брюксел .
7 Май 2007
LH3164
MUC-GDN
CRJ900
D-ACKA
15F
Докато се качвахме обсъждахме с колегата ми че мястото му е доста напред (4D) в сравнение с мойто – въпреки че аз се бях чекирал предният ден по интернет – а той сутринта на летището. Той е LH сенатор , а аз само FTL – може би това е обяснението. Добре обаче , и този полет пълен , разширили са бизнес класа и преди да се качи му дадоха ново място – 19F

Moето се оказа exit row :

С чудесен изглед към крилото :

Като погледнах в джобчето инструкциите за безопасност разбрах че са заменили планирания CRJ700 (на какъвто съм летял само веднъж) с CRJ-900 – на който не бях летял досега!
Тръгнахме навреме и почти без чакане излетяхме :
Lufthansa CRJ 900 taking off - Munich
http://www.youtube.com/watch?v=vOsDQUSMcx8
Хапнах набързо сандвича (с шунка) и пак захърках.
На кацане направихме много хубав заход точно над Гданск , но видеото ми се видя лошо затова не съм го качил.
Ето обаче кацането :
Lufthansa CRJ 900 landing in Gdansk
http://www.youtube.com/watch?v=PWpiKhJD8tE
В Гданск ни чакаше редичка интересни самолети:

Ето и дългичкият CRJ с който долетяхме.


Пиша това малко преди да тръгна наобратно. Дано са измили стъклата на спотинг терасата на летището – отивам 3 часа по рано и според разписанието ще има какво да се снима.
Понеже времето е кът и не знам кога ще мога да напиша другата част ( а и следващите

Следва:
12 Май LH3167 GDN-MUC
12 Май LH343 MUC-SOF
Веднага след това Дрезден с Austrian и България Еър:
2 OS7152 H 14MAY 1 SOFVIE HK1 0600 0640
3 OS 215 H 14MAY 1 VIEDRS HK1 0725 0845
4 OS 218 H 17MAY 4 DRSVIE HK1 0805 0930
5 OS 795 H 17MAY 4 VIESOF HK1 1040 1320
А после време за почивка със SkyEurope :
Sat 19 May 2007 3205 Sofia (SOF) --> Vienna (VIE) 09:45 10:20
Mon 28 May 2007 3204 Vienna (VIE) --> Sofia (SOF) 06:40 09:15
Очаквам вашите въпроси и коментари.