До Гданск и обратно с Луфтханза

До Гданск и обратно с Луфтханза

Мнениеот pepsii » 12 Май 2007 14:26

До Гданск и обратно с Луфтханза

Както вече знаете , сгъстиха се малко пътуванията , но затова пък по познати дестинации.

Този път съвсем малко разнообразие от стандартното пътуване до Гданск през Варшава с Лот ,което е описано тук :
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=1600

7 Май LH3439 SOF-MUC
7 Май LH3164 MUC-GDN
12 Май LH3167 GDN-MUC
12 Май LH343 MUC-SOF


Месец Май 2007-а тръгна на сутрешни полети. Този път малко по-поносимо ставане в 05:40 , още повече пък в понеделник ;-).

Тук е мястото да отбележа че се чекирах още предният ден по интернет . Тъпият софтуер на Луфтханза разрешава да избереш само предпочитание – прозорец или пътека , а не самото място и чак след това ти дава мястото. Е в моя случай ми даде 5F !!! Което , доколкото си спомням е прословутото място до прозреца без прозорец в Авро 85 .
Започнах вече да мисля , дали да не стана по рано за да е сигурно че ще има други места до прозореца на което да ме преместят.
В крайна сметка реших че каквото сабя покаже и тръгнах по план.

В 06:10 бях на летището . Там ме посрещнаха три гишета за чек ин за полета до Мюнхен с достаъ дълги опашки. Добре че бяха отделили бизнес клас чек-ина (привлигеия на сребърната карта) и имаше само 2-ма човека чакащи там.

Момичето беше младо и усмихнато . „Я , пре-чек ми дава!” , „да - казах аз - чекирах се по интернет” . „Мда , и сте си запазили място 5F , koето,за съжаление, е вече дадено” , „Нищо !” , примирено казвам аз . И получавам бордна карта с номер 001 и място 8Е . Е , такъв е живота , казвам си и се затътрям навътре. Времето е малко затова дори не мога да си използувам поканата за бизнес салона.

Но пък щракнах по една снимка надясно:

Изображение

И една наляво:

Изображение


На гейта (автобусен – B04) е малка революция – явно 100% пълен полет.
След няма 5 минути започна бординга. Наум вече съчинявах оплакването до Луфтханза каква тъпня е онланй чек-ина , когато чувам (точно както в рекламата) – „Господине , днес ще пътувате бизнес клас” . Не повярвах на ушите си !!! Оп-ъп , не от кой да е , а от Луфтханза !!! Честно казано за втори път ми се случва с тях (и за 7 общо) , но Луфтханза са пословични в тази насока. Изчаках всички да се качат , освен мен имаше още един ъпгрейд на някаква надута госпожа (явно пътуваща по държавни дела , съдейки по фалшивата чанта Луис Вютон и пренебрежителното отношение към всички). Дори мястото беше до прозореца !!!


7 Май 2007
LH3439
SOF-MUC
Avro 85
D-AVRD
5F /8E/1F

До нас беше паркиран (отново!) OE-LNM :

Изображение

Едно от предимствата да се качиш последен е че почти веднага потегляте. Рулирахме покрай LZ-CBA .


Изображение
И излетяхме над околовръстното .

Lufthansa Avro taking off from Sofia
http://www.youtube.com/watch?v=sxLEVgmE_p0

Някъде след 15 минути пробихме и облаците (бъдете търпеливи или превъртете видеото ;-) )


Lufthansa Avro in flight
http://www.youtube.com/watch?v=zKIhNhg54DE


Сървиса в бизнес клас не е много по различен. Малко по добре поднесен сандвич,кисело млекце и стъклена чашка за сока (честно казано храната на Austrian в економи е почти същата). Другата разлика е че има избор от български и чуждестранни вестни , както и списания. Средната седалка остава свободна .

Хапнах , шракнах облаците и захърках.

Изображение

Събудих се чак , като започнахме да се снижаваме :

Изображение

Отново докато кацахме паралелно на нас кацаше друг самолет – много готина гледка :

Lufthansa Avro landing at Munich
http://www.youtube.com/watch?v=dJbj7rTQ8Yc

Казах ли вече че Мюнхен е едно от любимите ми летища ? Този път дори нямаше паспортни и проверки на багажа (зашото Полша не е в Шенген) . Време имаше предостатъчно , така че пообиколих магазините и дори се отбих за любимоот ми Макиато в бизнес салона.

На път за гейта (G45), зърнах Аврото с което долетяхме самотно изоставено :

Изображение

На гейта срещнах колегата си който беше долетял от Брюксел .

7 Май 2007
LH3164
MUC-GDN
CRJ900
D-ACKA
15F

Докато се качвахме обсъждахме с колегата ми че мястото му е доста напред (4D) в сравнение с мойто – въпреки че аз се бях чекирал предният ден по интернет – а той сутринта на летището. Той е LH сенатор , а аз само FTL – може би това е обяснението. Добре обаче , и този полет пълен , разширили са бизнес класа и преди да се качи му дадоха ново място – 19F ;-)

Moето се оказа exit row :

Изображение

С чудесен изглед към крилото :

Изображение

Като погледнах в джобчето инструкциите за безопасност разбрах че са заменили планирания CRJ700 (на какъвто съм летял само веднъж) с CRJ-900 – на който не бях летял досега!

Тръгнахме навреме и почти без чакане излетяхме :

Lufthansa CRJ 900 taking off - Munich
http://www.youtube.com/watch?v=vOsDQUSMcx8

Хапнах набързо сандвича (с шунка) и пак захърках.

На кацане направихме много хубав заход точно над Гданск , но видеото ми се видя лошо затова не съм го качил.

Ето обаче кацането :

Lufthansa CRJ 900 landing in Gdansk
http://www.youtube.com/watch?v=PWpiKhJD8tE


В Гданск ни чакаше редичка интересни самолети:

Изображение

Ето и дългичкият CRJ с който долетяхме.

Изображение

Изображение

Пиша това малко преди да тръгна наобратно. Дано са измили стъклата на спотинг терасата на летището – отивам 3 часа по рано и според разписанието ще има какво да се снима.

Понеже времето е кът и не знам кога ще мога да напиша другата част ( а и следващите ;-) - Реших да пусна тази част отделно .

Следва:

12 Май LH3167 GDN-MUC
12 Май LH343 MUC-SOF

Веднага след това Дрезден с Austrian и България Еър:

2 OS7152 H 14MAY 1 SOFVIE HK1 0600 0640
3 OS 215 H 14MAY 1 VIEDRS HK1 0725 0845

4 OS 218 H 17MAY 4 DRSVIE HK1 0805 0930
5 OS 795 H 17MAY 4 VIESOF HK1 1040 1320

А после време за почивка със SkyEurope :

Sat 19 May 2007 3205 Sofia (SOF) --> Vienna (VIE) 09:45 10:20
Mon 28 May 2007 3204 Vienna (VIE) --> Sofia (SOF) 06:40 09:15

Очаквам вашите въпроси и коментари.
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Обратно от Гданск с Луфтханза

Мнениеот pepsii » 12 Май 2007 14:27

Обратно от Гданск с Луфтханза



Eто в бързината как човек пропуска супер интересни факти :

Докато чакахме в Мюнхен , на съседният гейт направиха следното съобщение (свободен превод) :

Поради препълнен полет от Мюнхен до Варшава се търсят доброволци , които да летят до Варшава през Гданск. Времето на пристигане е ХХ часа. Луфтханза предлага EUR 350 ваучер който може да бъде използуван за бъдещи полети или EUR250 кеш .

Хайде сега кажете кой от нас ще откаже подобна сделка – хемще летиш повече , хем и пари ще ти дадат ;-) .

Явно натоварен ден за Луфтханза.

Та така.

Ето и връщането от Гданск.

Отидох по рано на летището , но на стоянката нямаше почти никой :

Изображение

Ето и терминала отвън:

Изображение

На чек-ина този път ме изненадаха с факта че не могат да ми отпечатат бордната карта за втория полет и ще трябва да си я получа в Мюнхен.

Летището е малко , но по голямата част от полетите са на лоу кост компании – Wizz , Ryanair , Central wings и т.н. – така че хора си имаше. Въпреки това никъде не се наложи да чакам много и след 15 минути бях вече вътре.

Бизнес салона им е малък , но много приятен.

Изображение

Жалко само че гледката е встрани от основното действие .



Докато чаках , кацнаха :

CentralWings:

Изображение

Изображение

Lufthansa CRJ700 (което щеше да ме откара натам)

Изображение

Wizz

Изображение

Забелязах че лоу кост компаниите ги слагат на по близките до входовете стоянки и не ползват автобуси :

Изображение

Малко по късно пристигна и ей тоя симпатяга :

Изображение

12 Май 2007
LH3167
GDN-MUC
CRJ700
D-ACPS
9F


Бординга беше с автобус , а мястото ми пред крилото.



Ето какво се виждаше от него :

Изображение

Излетяхме навреме , но уви не над Гданск :

Lufthansa CRJ 700 taking off Gdansk
http://www.youtube.com/watch?v=dtRO9UWV9BA



По време на полета отново имаше довйно слънце. Този път съм почти сигурен че долу не валеше :

Изображение

Около 25 минути преди кацане се видя и ей това летище до град с река (само че не е Прага).

Изображение

Ето и самото кацане :

Lufthansa CRJ 700 landing at Munich
http://www.youtube.com/watch?v=-BZGG9gvJmw

В Мюнхен рулирахме на стоянка , и хайде на автобусчето:

Изображение

Нямаше много време затова препуснах. На Трансфер центъра имаше опашка затова се запътих направо към гейта. Естествено никакъв проблем – издадха ми бордната карта и след 2 минути започна бординга.

Както правилно бях предположил , беше D-AVRI – единственото Аvro на ръкав , което видях от автобуса.

12 Май 2007
LH3438
MUC-SOF
Avro 85
D-AVRI
3F

Полета отново доста пълен и със много разговорлив капитан , който ни обясни подробно накъде ще излетим , как ще направим веднага завой наляво и какъв ще е маршрута.

Така и стана:
Lufthansa Avro Taking off Munich
http://www.youtube.com/watch?v=xOBNRDFJU8Q


Междувременно започна да се стъмва , така че последната снимка е от набора на височина :

Изображение

В София 22:20 си е час пик , така че опашки имаше и на паспортната проверка , а и за багажа.

Туй то . Единият ден в София беше слънчев и приятен , следва

2 OS7152 H 14MAY 1 SOFVIE HK1 0600 0640
3 OS 215 H 14MAY 1 VIEDRS HK1 0725 0845

4 OS 218 H 17MAY 4 DRSVIE HK1 0805 0930
5 OS 795 H 17MAY 4 VIESOF HK1 1040 1320

А после време за почивка със SkyEurope :

Sat 19 May 2007 3205 Sofia (SOF) --> Vienna (VIE) 09:45 10:20
Mon 28 May 2007 3204 Vienna (VIE) --> Sofia (SOF) 06:40 09:15

Очаквам вашите въпроси и коментари.

P.S. Понеже част от „следва” вече се случи ето и малко предварителни факти :

- Имам вече не едно а цели четири видеота от кацане/излитане с Даш 8 със перфектна детйлна гледка към колесника.
- На кацане заходихме над София , видеото започва от Люлин ;-)

До скоро !
Последна промяна pepsii на 17 Май 2007 17:28, променена общо 1 път
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: До Гданск и обратно с Луфтханза

Мнениеот Делян » 12 Май 2007 17:28

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот mitkobiker » 12 Май 2007 21:02

ха честито за CR9 ;-) Това им е хубавото на LH, OS и MA- винаги може да има изненада :roll:
Гледам, че и Ер Малта си хванал на втората снимка, странно защо не ползват ръкав, като не нощуват в София.
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот R. G. - STR » 12 Май 2007 22:14

Много хубав блог, много приятен за четене. Единствено и само бих те питал, какви са ти впечатленията от самолетите, аз с Авролайнер или БАе не съм летял, но от CRJ имам много впечатления....?

Пост скрипутм: 8) как беше кацането в Гданск, като гледах филмчето ми се стори, че щеше да си изпуснеш камерката...?
R. G. - STR
 

Мнениеот pepsii » 14 Май 2007 11:52

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот R. G. - STR » 14 Май 2007 12:07

R. G. - STR
 

Мнениеот Nikolay » 17 Май 2007 16:43

aviate, navigate, communicate!
Аватар
Nikolay
супер спотър
 
Мнения: 505
Регистриран на: 30 Май 2005 09:59
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот pepsii » 17 Май 2007 17:13

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Понеже съм така ефективен ...

Мнениеот pepsii » 17 Май 2007 17:29

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Делян » 17 Май 2007 19:45

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот pepsii » 17 Май 2007 23:49

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта