Понеже не почивахме лятото се наложи да избягаме през октомври !
Избрахме все места където не сме били (почти) и използувайки еднопосочни полети на лоу кост компании съчинихме следният маршрут.
13 Oct NE3205 SOF VIE SkyEurope 9:15 11:45 Boeing 737-700 31 EUR
13 Oct XG1139 VIE BCN ClickAir 13:50 16:10 Airbus 320 53 EUR
17 Oct UX9028 BCN TFS AirEuropa 12:15 14:45 Boeing 737 54 EUR
25 Oct UX9027 TFS BCN AirEuropa 07:10 11:15 Boeing 737 57 EUR
25 Oct VY5656 BCN VCE Vueling 17:25 19:10 Airbus 320 22 EUR
28 Oct 8I2624 VCE SOF Myair 11:30 14:10 CRJ900 52 EUR
Около месец след като билетите бяха купени SkyEurope смениха времената на полета така че маршрута стана (защото не хващахме връзката със полета на ClickAir) :
12 Oct NE3205 SOF VIE SkyEurope 14:15 14:45 Boeing 737-700 31 EUR
13 Oct XG1139 VIE BCN ClickAir 13:50 16:10 Airbus 320 53 EUR
и се появи една нощувка във Виена.
Един месец преди да тръгнем , пък MyAir отмениха полета от Венеция та маршрута пак се промени:
28 Oct 8I4620 BLQ SOF Myair 07:30 11:10 CRJ900 52 EUR
Tова прибави еднопосочен наем на кола от Венеция до Болоня.
Един ден преди полета MyAir пък промениха часовете на полета от Болоня :
28 Oct 8I4620 BLQ SOF Myair 12:30 15:20 CRJ900 52 EUR
С две думи - бъдете гъвкави и готови на изненади. Като изключим това обаче навсякъде обслужването беше на ниво , полетите навреме и разликите с т.нар. нормални авиокомпании – минимални. В повечето случаи можех да се чекирам онлайн.
Ето и подробностите , за съжаление малко сухо откъм картинки и видео , особено към края ...
12 Октомври 07 г
Обеден полет , наспахме се добре , събрали багаж за 2 и кусур седмици , вигнахме по голямо такси за да ни събере багажа и заедно със стачкуващата ни ученичка поехме към терминал 1.
Тъкмо бяха отворили чек-ина , но нямаше ток . Включиха го , чекираха ни ( на 5 ред

ТНТ

Духа на Азия

Мина и Луфтханза

Алиталиа

Най-сетне пристигна и боинга на Скай .

12 Октомври 07 г
NE3205
Boeing 737-700W
OM-NGE
5A,B,C
Eto как изглеждаше от стълбичката :

Полета беше много приятен. Излетяхме над София , след около 20 минути минаха със бордните продажби (хапнахме сандвичи и си пробвахме късмета с лотарията – ама тц), Докато се усетим вече се снижавахме над Виена.
Там също беше слънчево (но студено) :

Във Виена имахме само една вечер и тъй като скоро бяхме се отдадохме на мързел и шопинг (имам вече нови ски очила само за 19.99).
13 Октомви 2007
Още от сутринта времето беше гадничко – облаци и лек ръмеж. За сметка на това обаче беше почивен ден и съответно трафика до летишето почти никакъв. Закусихме и бяхме на чек-ина 10 минути преди да го отворят. Е – бях се чекирал още с купуването на билетите – така че изненади нямаше.
Ето как изглеждаше перона:

Даже бяхме на ръкав!
Не след дълго пристигна Еърбуса на ClickAir :



13 Октомври 07 г
XG1139
Airbus 320
EC-HQI
1 D,E,F
Полета беше около 2 часа. Отдолу гледките бяха , както винаги на ниво:

Барселона ни посрещна със слънчево време!
Спряхме на далечна стоянка сред тълпа от самолети на лоу кост компании – EasyJet , ClickAir , Vueling , Spanair , AirEuropa , Futura и кой ли още не :
KLD


От тук поехме към Тарагона , където ни ускориха от 0 до 135 км /ч за 3.5 секунди (най новият ролеркоустер в ПортАвентура)
4 дни по късно „благославях” в трафика към летището.
В крайна сметка успяхме да си хванем полета , но не и без търчане по терминала

Добре че има онлайн чек-ин !
17 Октомври 07 г
UX9028
Boeing 737-800
EC-IDA
11 D,E,F
Eто какво се видя докато рулирахме:
Един близнак от AirEuropa :

Завой

ClickAir

ЕC-IVO

Усилено строят нов гигантски терминал :


Ето излитането:
http://www.youtube.com/watch?v=dJhOXvb19Yk
И облаците над морето:

Полета беше дългичък и подремнахме. Естествено след хапването.
Събудихме се вече на снижение:
Тенерифе

Ето видео от кацането :
http://www.youtube.com/watch?v=4PTybDG6-qg
Терминала на Тенерифе Юг се оказа модерен и просторен. По първоначален план бях букнал полет до Тенерифе Север на пристигане и от Юг на заминаване , но ... промени в разписанията


Ето и малко земен спот:
Екологично електричество:

Полета към северната част на острова. Вижда се и конуса на вулкана Тейде(3718 м)
http://www.youtube.com/watch?v=WtyF-3_E7gM
Иберия каца на Тенерифе Север.

Ваканцията беше супер и не без перипетии . В крайна сметка посетихме всичко което бяхме планирали , вкл. вр.Тейде .
Ранно ставане на 25 (защото не букнах навреме по късния полет на ниската цена).
Чакаше ни и почти 6 часов престой на летището в Барселона до полета за Венеция.
25 Октомври 07 г
UX9027
Boeing 737-800
EC-JBK
10 D,E,F
Полета премина в сън.
Времето в Барселона беше мрачно и дъжделиво.
Въпреки онлайн чек-ина трябваше да чакаме отвън за да си пуснем багажа.
Мотахме се , закусихме , пак се мотахме и 2 часа и половина преди полета служителката на чекина на Vueling се смили над нас.
Полета беше навреме и пак на ръкав.
25 Октомври 07 г
VY5656
Airbus320
EC-JTR
7A,B,C
И тука се одрямахме, това е причината да няма ни снимки ни гявол. Снижението над Венеция беше красиво , но вече беше тъмно.
Летище Марко Поло е малко , но много добре организирано.Хванахме автобуса до Местре и се бухнахме в леглата.
На другия ден беше дъжд и мъгла. Венеция половината беше наводнена , вкл. Пиаца сан Марко.
В събота обаче времето се пооправи , а вече взехме и кола. Разгледахме Падова , стегнахме багажа и на 28 сутринта се качихме на магистралата за Болоня за последния полет.
За MyAir специално си бях подготвил ниски очаквания. Всичките тия промени , отмени . 15 кила багаж и т.н. Те успяха да ме изненадат приятно с факта че не бяха чак толкова зле.
Летището в Болоня се оказа по голямо от очакванията ми. Въртях около него поне половин час докато намер бензиностанция , зашото тази която ГПС-а ми показваше беше в ремонт.
Тъй или иначе успях , зарязахме колата и се наредихма на вече заформилата се опашка .
Чрез грижливо преразпределяне на багажа имахме само 8 кг свръхбагаж за чекиране (платихме само 5) а 12.5 кг куфарче „ръчен” багаж мина метър.
Предполагам че просто имахме късмет .
Така или иначе тия 15 кг са си чиста клопка и MyAir не изпуска възможноста да таксуват.
Закусихме , минахме в стерилната зона (която вече си беше стандартен размер) и след 10-ина минути се метнахме на автобусчето.
28 Октомври 07 г
8I 4620
CRJ 900
EI-DUY
6B,E,F
Полета беше около 50% пълен . Аз поспах и се събудих чак на снижение.
Кацнахме над София , но от моето място не се виждаше почти нищо (6 ред има ¼ от прозореца , защото минават тръбите и кабелите ) .
Времето беше мрачно и сиво.
Но пък ние бяхме събрали вече слънце ! Сега да пада снега!
Та тъй. От всички полети само на MyAir беше 50 % пълен , останалите 90 и нагоре. Всички полети бяха навреме. Никакви сериозни оплаквания. Като цени на борда – MyAir и Vueling бяха малко по скъпи. AirEuropa по средата , SkyEurope и ClickAir най народни.Забравих да спомена че AirEuropa са FlyingBlue член и се събират мили.
Класацията ми за цялостно представяне е следната (съвсем субективна):
1.SkyEurope
2.ClickAir
3.Vueling
4.AirEuropa
5.MyAir
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
Ако някой аспект ви интересува в подробности – ще се постарая да го разширя.