Dual hub in action – с Alitalia до Барселона

Dual hub in action – с Alitalia до Барселона

Мнениеот pepsii » 20 Ное 2007 15:42

Dual hub in action – Alitalia

Два дни колкото да дам костюма на химическо и да свърши поредната стачка на Фиумичино и айдеее на работа .
Този път обаче полезното с приятното. След натоварената работна семица – една събота в Барселона и половин Неделя в Рим.

При всичката ми предубеденост към Алиталия едно нешо не може да се отрече – цените са им без конкуренция. Според мен пръст имаше и стачката , защото единият ден най-ниската цена беше OS , и хоп новина че ще стачкуват на 9-и , и хоп Алиталия с цени 30 % отдолу!

Така се стигна до :

1 AZ 533 L 13NOV 2 SOFMXP HK2 2 1835 1950
2 AZ 056 L 13NOV 2 MXPBCN HK2 1 2100 2235
3 AZ 077 L 18NOV 7 BCNFCO HK2 A 1130 1315
4 AZ 520 L 18NOV 7 FCOSOF HK2 C 2005 2300

За 6-те часа в Рим букнах смартче от Sixti (малко по евтино от влак за двама до Termini) и уредихме среща с лелята на жена ми , която живее там.

Вечерен полет , но въпреки всичко багажа стегнат от предния ден , към 16:15 се изстреляхме към летището . Въпреки лекия дъждец трафика беше изненадващо рехав и бяхме на чек ин гишетата точно като ги отваряха. Места до прозреца , колкото щеш , чекираха ни и дори ни дадоха покана за бизнес салона . Въпреки че съм двойно сребърен (KL/AF и ОК) със SkyTeam бизнес салон не се полага според
Правилата , още повече пък с гост.

Не че се оплаквам , напротив ! Според мен бизнес салона на Софийското летище е много приятен :

Изображение

Някой ден трябва да пробвам и по малкия на горния етаж.

Денят навън си отиваше:

Изображение

Пийнахме по кафе , снимах отиващия си ден и се качихме на гейта.
Ръкав А1 , за първи път бординг оттук – има отделна зала в която изчакваш след проверката на бордната карта .

Бординга беше 10-ина минути по-рано.

13 Ноември 07 г
АZ533
MD 82
I-DAWA
15A,C

Ниските цени привличат много хора – не само мен. Полета беше около 80% пълен. Местата ни бяха малко пред крилото. Ето гледката навън:

Изображение

И навътре:

Изображение

Честно казано винаги ми е чудно при всичките италиански претенции за мода , вкус и т.н. откъде го изкопаха този зелен цвят :-о .

Рулирахме на доста висока скорост и излетяхме над София. За съжаление вече беше тъмно:

Изображение

След около 30 минути ни поднесоха сандвичи (няма шунка или кашкавал , само „run of the house” )

Полета беше приятен , кацнахме около 15 минути по-рано ,което беше супер , защото трансфери под 1 час на Миланското летище винаги ме изнервят. Е в случая притеснения никакви. За нула време ни провериха , препуснахме между А и Б пиери (правят някакъв вътрешен ремонт по средата) и бяхме 20 минути предварително на гейта.
Автобусен гейт (както винаги) :

Изображение

Навреме ни качиха на автобусчето и ни закараха до самотно паркираната 321-ца. Доста народ имаше , много етноси , много националности.

Ето и изгледа от стълбичката:

Изображение


13 Ноември 07 г
АZ056
А-321
I-BIXB
20B,C

Местата ни бяха доста назад :

Изображение

С прекрасен изглед към крилото (кои са BlueExpress?) :

Изображение

Подготовката за полета си течеше нормално , като се изключи едно доста странно чегъртане точно под нас. И друг път съм чувал подобно на други Еърбуси и го свързвах със двигателя за управление на елероните . Е да ама не – след порядъно чегъртане и дращене и след като кабината се умълча и никой нищо друго не правеше – капитана обяви че има технически проблем със запускането на втория двигател , угаси първия и викна техници. След няма и 10 минути се почна едно чукане , пак чегъртане , запуск на 1-ви двигател ,пак чегъртане , пак спиране на двигателя и така половин час. Обаче го оправиха – пуснаха и двата двигателя , капитана обяви че още 5 минути да попълни документацията и тръгваме. Така и стана. Дадоха ни приорити на излитане , летяхме бързо (садвичите бяха по хубави този път , и към тях имаше Марсче) и кацнахме само с 20 минути закъснение (и то на ръкав). На кацане имаше лека турбуленция и чегъртането пак се чу (което затвърди съмнениятя ми че е свързано с елероните , ама как е свързано със запуска на двигателя не знам) .

Като сложиш и чакането за багажа и така или иначе късното пристигане бях много доволен че този път не ме домързя и въведох детайлите на полета в информацията за пристигане при резервацията на колата. Само мене чакаха. Вече винаги ще попълвам всички детайли ! :-)

Авис не ме изненадаха този път и ми дадоха дежурният ъпгрейд (Рено Клио 1.5 дизел този път) и на магистралата беше комфортно. След няма и два часа вече хъркахме в хотел на ръба на делтата на Ебре.

3 дена бачкане минаха като сън. Имаше убийствен вятър – беше и студено - до 2 градуса. От 15 ресторанта в градчето работеха 2 – и то само след 20:00 .
За съботата в Барселона времето се пооправи – пекна слънчице – наобиколихме любими места , спахме в много интересен хотел на хълма Тибидабо ( или нешо такова) и в неделя сутрин хайде наобратно.

Алиталия е на обновения А терминал в Барселона – бяха отворили 4 гишета за чек-ин и опашка почти нямаше. Чекирахме се , пуснахме си чупливия багаж на специално гише , закусихме отвън (което се оказа добра стъпка защото вътре беше бутаница) и влязохме. Страшна недомислица са направили испанците на проверката на багажите на А терминал – на самия вход си взимаш пластмасово корито – нахакваш си вътре нещата и после с коритото и всички останали неща , без колан и т.н. се нареждаш на опашка пред рентгените и арките. Комична картинка !
Така или иначе влязохме , помотахме се и бординга започна на време (пак ръкав).

18 Ноември 07 г
АZ077
MD82
I-DACY
23K,L

Времето беше слънчево . изчистихме прозореца доколкото може и ето какво се видя :

Алиталиански 321 (най вероятно от Милано) на съседния гейт:

Изображение

Крилото на нашия Mad Dog:

Изображение

TAP & Spanair:

Изображение

Tози път чегъртане нямаше , избутаха ни от гейта и рулирахме към пистата за излитане.

Минахме покрай кой ли не:

SkyEurope , KLM etc :

Изображение

Еър Берлин с нова ливерия с по ярко червено(май и ТУИ ще имат същата) :

Изображение

AeBal (някой трябва да им каже как звучи това на български):

Изображение

Покрай ново строящия се терминал :

Изображение

Кулата:

Изображение

И излетяхме над морето :

Изображение

Не след дълго суша нямаше , само море , слънце и облаци :

Изображение

Пак сандвичи и марсче , пак около 80% пълен полет и се снижавахме към Фиумичино.

Изображение

Времето и тук беше хубаво :-)

Разминахме се с ЕК :

Изображение

Рулирахме покрай големи птици от къде ли не:

Изображение

Известни и неизвестни (поне за мен) :

Изображение

Спряхме на автобусен гейт и ние слязохме през задната врата:

Изображение

От прореца на автобуса ревюто продължи :

FlyNiki

Изображение

Багажа ни беше чекиран директно за София , така че след 10-ина минути стояхме пред братовчеда на Смарта от Берлин :

Изображение
Взимайки го забелязах че не е пълен , обадих се на служителя и той каза да го напълним навръщане и да му запазим разписката.
Трафика беше лек (все пак неделя на обед) и успяхме да изпълним програма макс – видяхме и родата , и пообиколихме магазините и пица хапнахме. Навръщане беше вече тъмно , и трафика доста по гъст. Но бяхме навреме на летището , момчето от Sixti ни осребри бензина (далавера ;-) ) и се запътихме към гейта.

Не бяха го сменили – С26 в новия сателитен терминал до който се достига по SkyBridge – така популярните напоследък напълно автоматизирани ел.влакчета. Пътуването трае точно 1 минута.

Ето и сателитните С гейтове – нови и лъскави :

Изображение

Пихме по кафе , туй онуй и беше време за полета.

18 Ноември 07 г
АZ520
MD82
I-DAVB
9A,C

На ръкав , пак пълен полет – 80% , същите сандвичи , пак марсче.

Вече беше тъмно затова няма и снимки .

Кацнахме десет минути по късно. В София валеше дъжд. Въпреки двете такси компании обслужващи терминал 2 нямаше нито едно такси и се завихри страшна опашка.

Извиках си по телефона , затътрих се към Заминаващи и след 20 минути бяхме на топло в къщи.

Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.

В петък с Уиз до Лондон ;-)
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Dreamliner » 20 Ное 2007 16:31

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Мнениеот karadzhoff » 20 Ное 2007 17:10

Както винаги интересн блог :D Колкото до Blue-Express сигурно са част от авиокомпания Blue Panorama Airlines(Италия). Сетих се понеже два самолета на Bulgaria Air(LZ-BOM и LZ-BON) преминаха в техни ръце тази година. Именно този (EI-DVY) е бившият LZ-BOM :wink:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот pepsii » 20 Ное 2007 18:03

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот karadzhoff » 20 Ное 2007 19:35

Бях го чел някъде из форума, даже и снимка имаше. Чак сега го намерих:

Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот PHL » 22 Ное 2007 06:39

Аватар
PHL
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 28 Окт 2007 22:54
Местоположение: Philadelphia, PA, USA

Мнениеот PZ » 22 Ное 2007 09:53

Аватар
PZ
по-спотър
 
Мнения: 198
Регистриран на: 03 Яну 2007 18:37
Местоположение: София

Мнениеот illy » 22 Ное 2007 17:01

Аватар
illy
спотър
 
Мнения: 76
Регистриран на: 11 Апр 2006 20:20
Местоположение: Cambridge, UK

Мнениеот karadzhoff » 22 Ное 2007 17:05

Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот pepsii » 22 Ное 2007 18:21

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron