Два дни колкото да дам костюма на химическо и да свърши поредната стачка на Фиумичино и айдеее на работа .
Този път обаче полезното с приятното. След натоварената работна семица – една събота в Барселона и половин Неделя в Рим.
При всичката ми предубеденост към Алиталия едно нешо не може да се отрече – цените са им без конкуренция. Според мен пръст имаше и стачката , защото единият ден най-ниската цена беше OS , и хоп новина че ще стачкуват на 9-и , и хоп Алиталия с цени 30 % отдолу!
Така се стигна до :
1 AZ 533 L 13NOV 2 SOFMXP HK2 2 1835 1950
2 AZ 056 L 13NOV 2 MXPBCN HK2 1 2100 2235
3 AZ 077 L 18NOV 7 BCNFCO HK2 A 1130 1315
4 AZ 520 L 18NOV 7 FCOSOF HK2 C 2005 2300
За 6-те часа в Рим букнах смартче от Sixti (малко по евтино от влак за двама до Termini) и уредихме среща с лелята на жена ми , която живее там.
Вечерен полет , но въпреки всичко багажа стегнат от предния ден , към 16:15 се изстреляхме към летището . Въпреки лекия дъждец трафика беше изненадващо рехав и бяхме на чек ин гишетата точно като ги отваряха. Места до прозреца , колкото щеш , чекираха ни и дори ни дадоха покана за бизнес салона . Въпреки че съм двойно сребърен (KL/AF и ОК) със SkyTeam бизнес салон не се полага според
Правилата , още повече пък с гост.
Не че се оплаквам , напротив ! Според мен бизнес салона на Софийското летище е много приятен :

Някой ден трябва да пробвам и по малкия на горния етаж.
Денят навън си отиваше:

Пийнахме по кафе , снимах отиващия си ден и се качихме на гейта.
Ръкав А1 , за първи път бординг оттук – има отделна зала в която изчакваш след проверката на бордната карта .
Бординга беше 10-ина минути по-рано.
13 Ноември 07 г
АZ533
MD 82
I-DAWA
15A,C
Ниските цени привличат много хора – не само мен. Полета беше около 80% пълен. Местата ни бяха малко пред крилото. Ето гледката навън:

И навътре:

Честно казано винаги ми е чудно при всичките италиански претенции за мода , вкус и т.н. откъде го изкопаха този зелен цвят :-о .
Рулирахме на доста висока скорост и излетяхме над София. За съжаление вече беше тъмно:

След около 30 минути ни поднесоха сандвичи (няма шунка или кашкавал , само „run of the house” )
Полета беше приятен , кацнахме около 15 минути по-рано ,което беше супер , защото трансфери под 1 час на Миланското летище винаги ме изнервят. Е в случая притеснения никакви. За нула време ни провериха , препуснахме между А и Б пиери (правят някакъв вътрешен ремонт по средата) и бяхме 20 минути предварително на гейта.
Автобусен гейт (както винаги) :

Навреме ни качиха на автобусчето и ни закараха до самотно паркираната 321-ца. Доста народ имаше , много етноси , много националности.
Ето и изгледа от стълбичката:

13 Ноември 07 г
АZ056
А-321
I-BIXB
20B,C
Местата ни бяха доста назад :

С прекрасен изглед към крилото (кои са BlueExpress?) :

Подготовката за полета си течеше нормално , като се изключи едно доста странно чегъртане точно под нас. И друг път съм чувал подобно на други Еърбуси и го свързвах със двигателя за управление на елероните . Е да ама не – след порядъно чегъртане и дращене и след като кабината се умълча и никой нищо друго не правеше – капитана обяви че има технически проблем със запускането на втория двигател , угаси първия и викна техници. След няма и 10 минути се почна едно чукане , пак чегъртане , запуск на 1-ви двигател ,пак чегъртане , пак спиране на двигателя и така половин час. Обаче го оправиха – пуснаха и двата двигателя , капитана обяви че още 5 минути да попълни документацията и тръгваме. Така и стана. Дадоха ни приорити на излитане , летяхме бързо (садвичите бяха по хубави този път , и към тях имаше Марсче) и кацнахме само с 20 минути закъснение (и то на ръкав). На кацане имаше лека турбуленция и чегъртането пак се чу (което затвърди съмнениятя ми че е свързано с елероните , ама как е свързано със запуска на двигателя не знам) .
Като сложиш и чакането за багажа и така или иначе късното пристигане бях много доволен че този път не ме домързя и въведох детайлите на полета в информацията за пристигане при резервацията на колата. Само мене чакаха. Вече винаги ще попълвам всички детайли !

Авис не ме изненадаха този път и ми дадоха дежурният ъпгрейд (Рено Клио 1.5 дизел този път) и на магистралата беше комфортно. След няма и два часа вече хъркахме в хотел на ръба на делтата на Ебре.
3 дена бачкане минаха като сън. Имаше убийствен вятър – беше и студено - до 2 градуса. От 15 ресторанта в градчето работеха 2 – и то само след 20:00 .
За съботата в Барселона времето се пооправи – пекна слънчице – наобиколихме любими места , спахме в много интересен хотел на хълма Тибидабо ( или нешо такова) и в неделя сутрин хайде наобратно.
Алиталия е на обновения А терминал в Барселона – бяха отворили 4 гишета за чек-ин и опашка почти нямаше. Чекирахме се , пуснахме си чупливия багаж на специално гише , закусихме отвън (което се оказа добра стъпка защото вътре беше бутаница) и влязохме. Страшна недомислица са направили испанците на проверката на багажите на А терминал – на самия вход си взимаш пластмасово корито – нахакваш си вътре нещата и после с коритото и всички останали неща , без колан и т.н. се нареждаш на опашка пред рентгените и арките. Комична картинка !
Така или иначе влязохме , помотахме се и бординга започна на време (пак ръкав).
18 Ноември 07 г
АZ077
MD82
I-DACY
23K,L
Времето беше слънчево . изчистихме прозореца доколкото може и ето какво се видя :
Алиталиански 321 (най вероятно от Милано) на съседния гейт:

Крилото на нашия Mad Dog:

TAP & Spanair:

Tози път чегъртане нямаше , избутаха ни от гейта и рулирахме към пистата за излитане.
Минахме покрай кой ли не:
SkyEurope , KLM etc :

Еър Берлин с нова ливерия с по ярко червено(май и ТУИ ще имат същата) :

AeBal (някой трябва да им каже как звучи това на български):

Покрай ново строящия се терминал :

Кулата:

И излетяхме над морето :

Не след дълго суша нямаше , само море , слънце и облаци :

Пак сандвичи и марсче , пак около 80% пълен полет и се снижавахме към Фиумичино.

Времето и тук беше хубаво

Разминахме се с ЕК :

Рулирахме покрай големи птици от къде ли не:

Известни и неизвестни (поне за мен) :

Спряхме на автобусен гейт и ние слязохме през задната врата:

От прореца на автобуса ревюто продължи :
FlyNiki

Багажа ни беше чекиран директно за София , така че след 10-ина минути стояхме пред братовчеда на Смарта от Берлин :

Взимайки го забелязах че не е пълен , обадих се на служителя и той каза да го напълним навръщане и да му запазим разписката.
Трафика беше лек (все пак неделя на обед) и успяхме да изпълним програма макс – видяхме и родата , и пообиколихме магазините и пица хапнахме. Навръщане беше вече тъмно , и трафика доста по гъст. Но бяхме навреме на летището , момчето от Sixti ни осребри бензина (далавера

Не бяха го сменили – С26 в новия сателитен терминал до който се достига по SkyBridge – така популярните напоследък напълно автоматизирани ел.влакчета. Пътуването трае точно 1 минута.
Ето и сателитните С гейтове – нови и лъскави :

Пихме по кафе , туй онуй и беше време за полета.
18 Ноември 07 г
АZ520
MD82
I-DAVB
9A,C
На ръкав , пак пълен полет – 80% , същите сандвичи , пак марсче.
Вече беше тъмно затова няма и снимки .
Кацнахме десет минути по късно. В София валеше дъжд. Въпреки двете такси компании обслужващи терминал 2 нямаше нито едно такси и се завихри страшна опашка.
Извиках си по телефона , затътрих се към Заминаващи и след 20 минути бяхме на топло в къщи.
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
В петък с Уиз до Лондон
