Както винаги до последно не бяха ясни дати , дали въобще и тинтири минтири.
В крайна сметка обаче се изясни че все пак ще се пъвува но не за работа , а за предварително проучване и предвид дестинацията съчетахме полезното с приятното и (заедно с по-добрата половинка) букнахме:
TK1428 T 19MAR 3 SOFIST
TK1429 T 23MAR 7 ISTSOF
2 и половина дни работа – и почти целия уикенд почивка

Късен сутрешен полет на 19-и. От любимите ми – ставаш в човешко време и летиш по светло. Каква бе изненадата да видим навън всичко бяло. Таксито – 20 минути изчакване. Е – няма проблеми. След 15 минути намериха такси и след още толкова бяхме на летището.
Там беше почти пусто. Сутрешната тълпа вече е заминала , (след)обедната още не е дошла.

Скоро дойде и Боинга на Търкиш.

В далечината беше по населено :

Пред Т1 също:

Бординга навреме , натоварихме се доста бързо.
19 Мар 2008
ТК1428
SOF-IST
Boeing 737-800
TC-JGM
4E,F
Навън довършваха багажа:

Доста пълен полет , около 80%.
Рулирахме покрай обезледяващата бригада:

И излетяхме над София. Обявиха полетно време 50 минути и се втурнаха да сервират . И с право. Сервираха гигантски подноси със сандвич + закуска + десерт.
Имаше и „еър-шоу” – с новия софтуер.
Ето горе-долу маршрута ни според него.
Turkish Boeing 737-800 route Sofia-Istanbul
http://www.youtube.com/watch?v=2ZSyIrqvYaQ
Не след дълго започнахме снижение. Над Истанбул !!!
Ето и част от снимките :






Тази ми е любимата




Супер плавно снижение:
Turkish Boeing 737-800 approaching Istanbul airport
http://www.youtube.com/watch?v=GELOEoNvhJI
и меко кацане:
Turkish Boeing 737-800 landing Istanbul
http://www.youtube.com/watch?v=ytfpuXOA20M
Докато рулирахме до нас излетя Иран Еър:

А Терминала беше пуст :

Времето в Истанбул ( и Карапурчек на 200 км посока Анкара) мина бързо.
Особено съботата , когато като по поръчка не валя и беше супер слънчево и приятно.
Неделята започна с обиколка по пазара и последен кебап.
Викнаха ни такисджия , който естетесвено се опита да ни кара на нощна вместо на дневна тарифа и в крайна сметка , след протестите ми на развален турски и споменаване на полицията взе по-малко пари от нормалното.
На летището бяхме точно 2 1/2 часа предварително. Чекирахме се на една от машините - много удобно!
Терминала е светъл и просторен (с изключение на Food Court-a )


Основния работен кон на TK е 737 :


Гейта беше автобусен на долното ниво.
Ето какво се виждаше от прозорците:
Як-42:

Суис:

Иберия:

Борднаха ни на автобусчето и естествено нов тур по перона:
Как се казва това на български?

Аустриан:

Аеросвит:

Алиталия:

Фрийбърд:

Пак Як:

Нашия класик 737 беше последен в тази редичка:

Ето го :

23 Мар 2008
ТК1429
IST-SOF
Boeing 737-400
TC-JEY
6E,F
Местата ни пак бяха отпред. Самолета мааалко по празен от на идване (70%). Старите 737-ици на Туркиш са и с различен салон и старат ливерия.
Кратко рулиране и излетяхме по 36R:

Turkish Boeing 737-400 take off Istanbul
http://www.youtube.com/watch?v=rBvLkxMk0iE
По билата се виждаше пресен сняг:

Средно облачно време.
Започват и задачките закачки:
Това , според мен е Казанлък:

А това завода до Златица:

В далечината Кремиковци:

Някое от селата около Елин Пелин (пак ще ги объркам)

„Кариерата” дето се чудехмев един от първите трип репорти , къде е:

Околовръстното:

Денят вече си отиваше , докато рулирахме:

Романтика на летището:

Я , и тук Як !

Ами туй то! Като цяло Търкиш не са се променили от последния път като летях с тях. Като ги интегрират в Стар Алианс , ще е още по лесно и удобно да се ползват , особено ако пуснат още честоти до София , пък било то и с по малки самолети (те май нямат).
Очаквам вашите въпроси и коментари .