Оказва се че Чехия е пълна с малки летища и локално произведени малки самолети.
Това води до ниски цени и широка достъпност на развлекателните полети.
Не беше трудно да запазим 30 минутен полет за последния ден от ваканцията , излитащ от Прибрам – летище на около 60 км от Прага. Маршрута беше свободен , но единственото място в радиус на15 минути , където вече сме били беше Карлщейн , така че решихме това да е „целта” .
Основния бизнес на Sky Service е sky diving – индивидуално или в тандем , така че като пристигнахме в 11:00 (1 час преди полета) вече бъкаше от народ.
Супер оживено летище , пълно с леки и свръхлеки самолети :

Имат кула , ресторант и удобно място за подготовка за скоковете :

Като пристигнахме тъкмо приключваше вълна 4:

и се готвеше вълна 5:

Непрекъснато кацаха и излитаха самолети:

Ей го веселото самолетче тъпкано до козирката със скайдайвъри :

Имат си и въже за дърпане на безмоторни :

А ей това видях за пръв път – безмоторен самолет с мотор за излитане :

Скоковете бяха от 1500 и 4000 м , това е захода на 1500 :

Естествено повечето желаещи са за 4000.
Платихме , взехме си бордните карти и зачакахме 12:00 .
Движението не спираше :

Ето и по нова версия на Злин – 142 :

Използуван като влекач:

Този какъв е – не знам:

И този – но е супер красив:



Имаше и гости от чужбина :

Отгоре прелитаха „истински” самолети:

Още безмоторни :

През това време започнаха да се сипят 5-та вълна ,
Това е(според надписа на каските им) : „The Kill Bill Team” :

А това тандем :

И време за презареждане преди вълна 6:

През това време , точно 5 минути преди 12 ни викнаха за бординг .
500 м до хангара , покрай този :

До ОК-WOC , на който щяхме да летим :


10 Аug 2008
LKPM
Zlin Z43
OK-WOC
1B
100%
Запознахме се с пилота , качихме се – девойките отзад – а аз на мястото на втория пилот

Ето и таблото , чакаме двигателя да достигне оптимална температура :

Излетяхме по 24L :
http://www.youtube.com/watch?v=UFa3w3MaPjQ
Дадоха ми и слушалки така че можех да слушам кулата и да говоря с пилота по интеркома.

Летяхме с около 250 км/ч на височина около 600 м.
Прелетяхме покрай две други подобни летища(това е Horovice) :

Първа спирка – замъка Точник :


После завой и над Берун – към Карлщейн.
Разминахме се с хеликоптер :

6-7 минути по късно , бяхме над Карлщейн :

Първо кръг над изоставена кариера , нареченa Голямата Америка :



После самия замък Карлщейн :

А после и голф игрището недалеч:



И обратно към Прибрам .
На финалния заход - кулата ни даде избор 24R или 24L :

Предпочетох R – първо кацане на трева!
http://www.youtube.com/watch?v=SlLddJ2qXvo
Наснимахме се със Злинчето , ето и последен поглед назад:

По пътя обратно малко по голям и луксозен Пайпър :

Ей го и влекача:

Туй-то ! Технически 1000-ия ми летателен час не беше на Злин-а , а на борда на SkyEurope , но това е по запомнящо се.
Докато правех резервацията се учудих на разнообразието и на допстъпността на такива услуги в Чехия – включитлено тандемни скокове , полети с парапланер , с безмоторен самолет и т.н.
Имаме ли нещо подобно в България? Преди няколко години бях чул че от Лесново правят подобни неща ?
Надявам се да не съм ви отегчил . До края на септември имам малко планирани полети , така че следващия трип репорт може би ще е чак през октомври!
Това е ,засега – очаквам вашите въпроси и коментари.