
Само да отбележа тук, че снимките са със запазени авторски права, че ме домързя да слагам копирайт върху тях, а имам съмнения, че все ще се намери някой пишман-журналист дето може да си хареса нещо за публикуване от собствено име

На 14 април по план трябваше да летя през Виена за София за едноседмична почивка, но десетина дни по-рано получих обаждане от Евроконтрол с покана да участвам във втората фаза от тестове за бъдещи ръководители полети. Това обаждане в този момент бе тотално неочаквано. Излишно е да казвам, че не съм мислил много дали да ида - час по-късно вече имах билет за Суис от Нюрнберг през Цюрих за Амстердам, с внимателно подбрани часове на полетите с цел да остане време за спотинг в Амстердам.
Докато разглеждах полетите, предлагани от Суис установих, че трябва да избирам между А320 и Fokker 100, наети не одавна от Contactair и изпълняващи полети на мокър лизинг за Суис. Избрах Еърбъса, тъй като по принцип го предпочитам като пасажер.
Та десет дни по-рано получих цена от сайта на Суис, която по моите критерии си е направо нискотарифна...явно Суис си пълнят полетите в последните дни преди тях, защото самолетите бяха с лоудфактор поне 80%. Те, както и Луфтханза, изпращат електронните билети не просто като e-mail с потвърждение, ами прикачват един pdf, удобен за разпечатване.
14 APR
LX1189
NUE-ZRH
Avro RJ100
HB-IXT
Хубав слънчев ден в Нюрнберг, в първият ден от новия семестър, вместо да съм на някоя лекция, аз се чекирам на летището и непосредствено след това минавам съответните проверки (включващи и паспортен контрол). Полетът на Суис този път се изпълнява от най-новата част от терминала, открита миналата година и предоставяща не по-лоши гледки от старата. По това време трафикът е слаб, на лице са само обичайните заподозрени:

Нашият самолет:

Бордингът протича абсолютно навреме, забавяме се малко само с пуш-бека. Следва рулиране към полоса 28 и излитане, малко след което се вижда следното:

Май единственото Метро в Нюрнберг:

И ИКЕА-Фюрт (Фюрт е предградие на Нюрнберг), мястото на което дължа половината си обзавеждане:

Нищо интересно по време на самия полет - времетраене около 45 минути, добра затовареност на Аврото с нов интериор - конфигурация 2-3, но с нови кресла и изключително просторно както отпред, така и отстрани. Общо взето пример за това как трябва да се конфигурира едно БАе/Авро за да бъде комфортно! Препоръчвам го горещо!
14APR
LX728
ZRH-AMS
А320 HB-IJU
След час и половина престой, преминал в обиколки на терминала (беше ми интересно, понеже до тогава само веднъж бях минавал от там и нямах време). Стана време и за следващия полет. На проверката на ръчния багаж се извиваше огромна опашка - чакаша поне по 30 души на гише.
Самолетът бе спрял на ръкав до други подобни на същата компания. Бордингът отново протече навреме, като по заръка на наземните служители първо се качиха пасажерите от последните редове (в това число и аз), после от по-предните.
Веднага ми направи впечатление, че самолетът е в почти максимална конфигурация, а полетът бе почти максимално пълен. Проверката на регистрацията му показа, че преди е летял за Swiss Sun - ваканционен превозвач, който летеше и до Варна и Бургас. Може би от там идва и по-сгъстената конфигурация. Предполагам, че трите такива А320 ги пускат само по по-кратки линии, както е в нашия случай (малко над час). Не е толкова ширко както в А319 на Остриан, но за час полет е напълно приемливо.
Ето няколко по-интересни кадри от полета, протекъл навреме и предоставил красиви гледки от крайбрежието на Холандия, вкл. Europort:




Прелитаме някакво летище съвсем малко преди кацане:



Обслужването в Амстердам протича бързо, багажът пристига за около 15 минути. Преди да се кача на влака за Маастрихт прекарвам малко време на огромната тераса на летището.
Товарят комбито:

Типично обслужване на 747:

17APR
LX729
AMS-ZRH
А320 HB-IJV
Чекирам се 4-5 часа преди полета – достатъчно време за спотинг и за обяд преди прибирането към Германия. Амстердам действително е голямо летище, но всичко е така добре указано, че намирането на отделно гише или изход става бързо и без много обикаляне.
Полетът на Air Astana преди да потегли към Азия. Предният ден този полет го наблюдавах на радара в Маастрихт – интересно чувство:

B767-400ER – за първи път пред моя обектив:




Един от моите любимци преди да потелги към Сингапур:

Кулата:

Екипажът на B767 на Martinair:


B777-300ER – огромен:


Другият ми любимец – А330:

А300F:

Нашата машина на ръкав, малко преди да се кача. И този полет бе пълен почти до горе:

Рулираме през моста – в ляво има и добро място за спотинг, където могат да бъдат заснети много карго-машини и KLM Cityhopper-и:

След излитане – бърз набор на височина и източен курс:

Там долу – каца Фокер:

Кой е този град:

Летище Франкфурт – потвърди предположението ми, че летим над Германия:

Снижаваме към Цюрих:

Популярно място, за което все забравям да потърся повече информация:

Друг познат елемент от захода към Цюрих – такива идеи имаше и за една сграда в София, но нещата пропаднаха – жалко:

Cityjet:

В Цюрих нямах никакво време за обиколки, защото полетът се бе забавил известно време. От изхода директно към другия изход.
17APR
LX1192
ZRH-NUE
Avro RJ100
HB-IXX
Отново Авро с нов салон. Затоварването не бе високо и бях сам на двойка седалки – адски удобно – така мога и океана да прелетя без да се оплаквам от липса на пространство:



Започваме захода – когато Аврото/БАето спуска задкрилки шумът е много специфичен. Аз лично го сравнявам с филма Годзила


Прелитаме канала Майн-Дунав, фокусът е леко “раздразнен” от струята на двигателите:

Пътят към Ерланген (долу в ляво):

Спираме след кацане леко в ляво от централната линия:

Още по-бързо обслужване в Нюрнберг – паспортния контрол забавя само мен – налага се повторно да обяснявам, че България е член на ЕС и затова студентската ми виза не е подновявана повече от година

Като обобщение:
- Препоръчвам горещо Суис, дори за полети с Авро

- Препоръчвам и летище Цюрих-Клотен, защото прекачването става сравнително бързо, а терминалите са подредени и чисти.
- Ако пътувате към Амстердам хвърлете един поглед от терасата – пространството е огромно, а трафикът – силен. Заслужава си.
Очаквам вашите коментари и въпроси
