Днес ще ви разкажа накратко за един мой швейцарски уикенд-пътешествие в края на ноември:
Sat 29 Nov
Munich (MUC), Germany, Franz Josef Strauss, terminal 2
Geneva (GVA), Switzerland, Geneva Cointrin International
LH3680
07:00 - 08:10
1h 10
735
Sun 30 Nov
Geneva (GVA), Switzerland, Geneva Cointrin International
Munich (MUC), Germany, Franz Josef Strauss, terminal 2
LH3693
21:10 - 22:25
1h 15
CR9
Та купих си самолетен билет за към 88 евро за Женева. В Швейцария бях ходил само в Базел, с кола, преди няколко години, спонтанно за един ден, на рождения ми ден. Но тогава живеех по-близо и се стигаше сравнително бързо. Сега обаче си резервирах и единична стая в Geneva City Hostel, най-евтиния (и изненадващо перфектно уреден и чист) вариант на нощувка в и около Женева. Хотелите бяха доста скъпи, пък и лукс за много пари и то за 2-3 часа не си заслужаваше (въпреки, че нямаше да имам нищо против да нощувам в Шератон за 20 евро/нощ).
Предишния ден се чекирах онлайн с място до прозореца. Човек може да си принтира бордната карта, или пък да получи на мобилния телефон линк към 2D-кода, който съдържа информацията, която е и на бордната карта и с този код (поднасяйки го към скенера на гейта) да се качи на борда.
На Терминал 2 на летище Мюнхен беше пусто. Въпреки, че бях дошъл едва ли не в последния момент, много лежер стигнах до изхода ми, дори имах време пътьом да си изпия кафето, внимавайки да не го разлея върху униформения на гишето за паспортна проверка

Боингът 737-500 с регистрация D-ABIB "Esslingen" беше на ръкава, багажът се товареше...

След броени минутки почна бордингът, но този път служителката сканираше бордните карти на ръка и експресните коридори бяха блокирани

Салонният екипаж вече беше заел welcome position-ите си, на 1L ни посрещнаха един към 40-годишен Purser и една възрастна стюардеса с Pillbox, в задната част пък беше по-младата им колежка.
Настаних се на 14А, самолетът не беше въобще пълен, може би към 15-20 човека общо. На последния ред имаше шестчленно немско семейство (може и две да са били


До нас беше един А340 на Луфтханза, който след няколко часа щеше да лети за някъде далече...

След минути последва и pushback-а, запуск на двигателите, клапи, safety demo-то. Отначало се очудих, че мъжкият глас, който правеше demo-то, беше запис. В последствие се оказа, че е всъщност на Purser-a. Евала, тоя човек би бил страхотел говорител по ТВ-то или радиото!!! Понеже единият авариен изход беше незает, един от пътниците беше помолен от възрастната стюардеса да се премести там.
Изрулирахме по моста на спотерските въздишки и се насочихме за излитане към 26L, без de-icing. Изчакахме кацането на един Даш на Lufthansa Regional/Augsburg Airways и излетяхме. Последва завой на югозапад и пробиване на облачната покривка, която беше затиснала отчасти Мюнхен...
Ето pushback-а, рулирането, излитането, набирането на височина и cruising altitude:
http://www.youtube.com/watch?v=AU-8es2c6qg

Самият полет протече тихо и приятно. Още не се бях събудил напълно (въпреки кафето), почетох малко от бордното списание, след което последва скромен catering (като за 50-минутен полет, обявен уж за малко над час): сандвич, бонбони "Джото", кафе и сок.

Изгрев на 10 км височина...


Алпите започнаха да стават все по-високи и назъбени и беше време за кацане.


Прелетяхме над Женевското Езеро и се насочихме към пистата, където опирането беше сравнително меко. Последва реверс, слаби спирачки и ранно изрулиране. Минахме край един Е190 на Baboo, който току-що започна taxiing нанякъде, както и задължителните Etihad от Абу Даби с един А330.
Тук пък е втората част: заходът, кацането и рулирането:
http://www.youtube.com/watch?v=qdSfaWjZPQ8
Спряхме на ръкав до един А319 на Swiss, disembarking-a и паспортната проверка минаха много бързо

Преди да се насоча към изхода на летището, минах прокрай Baggage Belt Nr. 3, където има едва ли не скрит автомат, откъдето всеки пътник може да получи (80-минутен) безплатен билет за да стигне до Женева. Самият град се достига много бързо с влак а ла метро (към 3-4 мин.) и като турист получих от Geneva City Hostel-a безплатна карта за цялата мрежа и за целия престой!

--------------------------------------------------
След около 36 часа в Женева беше време да вдигам гълъбите за към Мюнхен. Полетът ми беше много късно. Пристигнах на летището навреме, предадох багажа си и се насочих към паспортната проверка. Изходът още не беше съобщен, така, че се наложи да почакам малко. Поразгледах магазините със швейцарски сувенири, минах край изхода, отвеждащ към гейтовете за полетите на AF във Франция (които се водят от този изход като domestic, Женевското летище има специална зона, където човек може да се check-in-ва от френска територия

Изходът излезе на дисплеите и се насочих към проверка на багажа. Самият гейт се намираше на една от трите remote позиции тип "беседка". Стига се под земята пеша и се минава под apron-a.

След минаването на една ужасно дълга опашка се набутах в една "беседка", която разполага с четири изхода-ръкави. Беше препълнено. Обслужваха се между другото два полета на easyjet, които имаха закъснение, и затова хората в беседката бяха като за шест полета

Нашият CR9 D-ACKB "Schliersee" пристигна от Мюнхен, спря до сградата, без да застава на ръкав. За съжаление светлината беше твърде силна в помещението и навън не се виждаше почти нищо, затова снимките бяха невъзможни. След 20-25 минути започна бордингът. До самолета се стигаше пеша. Разбира се, че използвах възможността да щракна една мини-панорамка на CRJ:

Настаних се на 19F, т.е. доста назад в "тръбата", вратата се затвори, последва safety demo-то, изрулирахме покрай един А319 на Еър Франс и излетяхме на запад. Последва завой на север и после на североизток, видяхме нощна Женева и след малко над 50 минути кацнах в Мюнхен, където паркирахме на remote позиция сред други CR2, CR7, AT5, ARJ и прочее.
Thanks for reading!
