6 февруари, 2009.
US Airways
Един доста бърз "trip report". Доста ми се летеше от летището което е точно до нас тоест на 15 мили (20 км). Забелязах че има много евтини билети през февруари, но общо взето трябва да летиш както на тях им е удобно иначе цената става доста солена. Намерих си билет за $196 отиване и връщане веднага на следващият ден. Значи полета е от New Haven, CT (HVN) до Орландо (MCO) през PHL и CLT, които всъщност са хъбовете на US Airways. Ако например си взема билет до PHL (Филаделфия) само, билета ще ми излезе двоино. Излиза че колкото по-далече летиш толкова по-евтин ти излиза билета само че трябва да се прекачваш една камара. Една от причините да избера този полет е че един от полетите щеше да е с чисто нов Embraer 190, но за съжаление една от връзките закъсня и за мое най-голямо съжаление ме прехвърлиха на друг полет и пропуснах възможноста да летя на нещо ново и "свежо".
Един познат поляк ми услужи с неговият 28-200мм обектив, но полетите бяха предимно по тъмно и съм направил сравнително малко снимки. Дори пропуснах да видя регистрациите на два от самолетите.
HVN е регионално летище. Едно време Delta са летяли до него, но сега е само US Airways със de Havilland Dash 8. Но летят по 5 пъти на ден само до PHL и от там се прехвърлят по другите дестинации. По принцип тези полети са за бизнес пътници, които съответно плащат малко повече и държат висока цена, но понякога се намират приемливи цени.


Tова може да се каже че излезе най-хубавата снимка. Терминала има един ръкав, който не се ползва от малки самолети, просто отиваш пеша до самолета. Този самолет ми напомни на Ан-24, но дори е малко по-малък има 8 реда. За разлика от Ан-24 се влиза отпред и пътеката свършва пред последният ред както в автобус. Преди доста време летях на Dash-8 на Air Canada и той до колкото си спомням беше с 5 седалки на последният ред. Полета беше пълен 100% с всичките 32 пътника. Няколко души включително и аз се разсмяхме когато капитана обяви малко преди излитане, че "We are number 1 for departure".

За разлика от Ан-24, колесника се прибира назад.


Над облаците

Полета ми в http://flightaware.com/live/flight/PDT4 ... /KHVN/KPHL

New Jersey

И кацането след точно един час. Обратният полет беше 45 минути.

Вторият пилот ми каза че е летял на BlackHawk. Вторите пилоти на регионалните обикновено са млади момчета току що завършили и трупащи часово време.

На терминал F (без ръкави) на PHL се слиза и си взимаш багажа от количката, това е единственият момент когато може да се снима отвън и то на голямо летище. Mоже би единственият който не беше на US Airways. Сега съжалявам че не снимах терминалите отвътре защото бяха много хубави особено този на CLT.

Това е самолета на който щях да летя на следвашият ден. Сниман е от А321, 20% пълен от PHL до CLT. За първи път летя на А321, доста е дълъг. Преполагам, че го ползват за пребазиране защото просто си беше празен.

Доста трафик имаше и дори се наложи да чакаме на една от рульожките за около 20 минути. PHL e територия на US Airways. Имаше опашка от 5-6 светлинки на кацащи самолети, но вечерни снимки без статив не могат да се правят.
Полета ми в http://flightaware.com/live/flight/USA9 ... /KPHL/KCLT

След полета PHL-CLT разбира се апарата не фокусира и затова регистрацията на самолета може само да се гадае! На излизане от самолета един стюард ме попита от къде съм и аз му казах България и той каза че имало една стюардеса българка с която той летял постоянно.
От последният полет CLT-MCO съвсем няма снимки, но беше 757 третъпка до дупка със туристи пътуващи до Disney. CLT също е хъб на US Airways.
Полета ми в http://flightaware.com/live/flight/USA1 ... /KCLT/KMCO
Както се вижда всички полети бяха по час на парче!
MCO-PHL-HVN
7 февруари, 2009
US Airways
Първоначално полетите трябваше да са същите, но по обратният маршрут, но 737-400 от първата дестинация (MCO-CLT) се развали и се наложи да направя малко промяна. Направо ми дадоха директен полет до PHL, но с няколко часа по-късно. Затова и се разходих повече из MCO. Сега разбира се съжалявам, че не снимах един голям плакат, който показва как в началото на 80-те когато са добавили нова писта и терминал два Конкорда на BA и AF кацат едновременно и паралелно за откриването. Доста оригинално са го били измислили! След малко ровене из интернет открих въпросната снимка.




Това е разваленият. Багажите се пекат на слънцето.





Моят, пак се случи А321 натъпкан до дупка. N188US. MCO-PHL

AerLingus в далечината.


През зимата няма зеленина! Иначе си е доста зелено през останалото време. 747 на Virgin в далечината. Тоест нека да се поправя, дори и през зимата е зелено, но тазгодишната зима е била доста студена и затова тревата е кафява. Минималната температура е била 0C, което е много необичайно за Флорида


От другата страна на терминали има още две полоси!

За първи път ми се случва да хвана така пистите! Все пак имах по-малък обектив!
На PHL трябваше да чакаме 20 минути докато се освободи един ръкав. Трябва да отбележа, че всички Airbus-и бяха с кожени седалки. Полета ми в http://flightaware.com/live/flight/USA7 ... /KMCO/KPHL
От предният полет слезнах точно 30 минути преди следващият който беше на терминал F. Имаше доста тичане и смяна на автобуси. PHL-HVN си беше вечерта и няма снимки, но полета беше 70% пълен със старият Dash-8. Полета ми в http://flightaware.com/live/flight/PDT4 ... /KPHL/KHVN
Не знам за каква криза говорят, но самолетите бяха претъпкати с изключение на единият който предполагам го пребазират за следващ полет. Буквално влизаш в терминалчето пеша и след 10 метра излизаш и се запътваш към паркинга. Човек дори няма време да щракне една снимка!
Друго си е да си паркираш колата на 50 метра от терминала и да може да се качиш веднага в нея!
Надявам се да ви е харесал блога!