
И така самото пътуване разбира се започна още много преди деня на отлитане с набелязване на маршрут и начини за стигане там. Трябваше мястото да отговаря на доста изисквания и един от шортлистнатите кандидати беше Голямата ябълка - интересен, относително безопасен, има какво да се прави там, ... Но все пак и миналата година бях там, че и по-преди - трябваше да има поне малко нещо съвсем ново - така Бостън се "намести" в сметките... Опциите за прелитане на Атлантика са доста, но миналогодишния опит и научените уроци от полетите с Континентъл/Юнайтед и Америкън светеха като червена лампа в съзнанието ми - това е по-скоро наказание, отколкото приятно пътуване, в каквото трябва да бъде прекарано част от времето за почивка.






FROM /TO FLIGHT CL DATE DEP
DUESSELDORF LH 3158 0650
FLIGHT OPERATED BY: EUROWINGS
GENEVA ARRIVAL TIME: 0810
TERMINAL:M LATEST CHECK-IN:0620
GENEVA UA 9764 1215
TERMINAL:M FLIGHT OPERATED BY: SWISS INTERNATIONAL AIRLINES
NEW YORK JFK ARRIVAL TIME: 1455
TERMINAL:4
NEWARK UA 1475 1013
TERMINAL:C
BOSTON LOGAN IN ARRIVAL TIME: 1123
TERMINAL:A
BOSTON LOGAN IN LH 425 2025
TERMINAL:E
MUNICH ARRIVAL TIME: 0945
TERMINAL:2 LATEST CHECK-IN:1925
MUNICH LH 2008 1055
TERMINAL:2
DUESSELDORF ARRIVAL TIME: 1205
LATEST CHECK-IN:1015
С две думи - поредно пътуване под звездата на Звездния алианс.


Места за дългите отсечки си запазих почти веднага след плащането на билета - и в 2-те посоки до прозореца, на отиване К, за да не ми блести слънцето в очите

Последното уточнение, преди да премина към снимките е, че няма да видите (всички) туристически забележителности от съответното място, защото не всички са ми интересни, някои вече съм ги виждал и като цяло програмата беше по-скоро предразполагаща към почивка, а не по тичане от атракция на атракция

С попълване на паспортни данни, данни за визата и място на престой в САЩ успях да се чекирам от предния ден и за 2-та полета. Стегнах малко багаж и с това подготовката почти приключи. За хотелите и другите неща ще научите в движение, защото тяхното подбиране не беше толкова интересно...
В деня на полета станах доста рано, лична предполетна подготовка по списък, the check list was completed с извикването на такси по телефона, защото в този ранен час дори обичайният S11 не се движи... На летището пътьом си разпечатах бордните карти и последва чекин. Кипеше живот, който определено не очаквах за 05 сутринта... Бърза проверка за сигурност и вече бях в стерилната зона. На пистите беше леко мъгла, а този А320 го подготвяха за полет:

Доста по-живо беше на пиър Б, на който спират Ер Берлин... Нашият полет беше на автобусен гейт - на долния етаж. Същият А320 от предната снимка:

Бързично ни закараха до самолета:
CRJ900
LF: 80%
D-ACNF
Около нас на тармака:


Борднахме се с прилична скорост, boarding completed, затвориха вратата и не след дълго рулирахме към писта 05R. Междувременно и мъглата се беше пораздигнала... Всичко се случваше с немска ефективност и прецизност



Един бус на Ер Берлин каца по 05L:

вече само номер 2 за излитане:

Зад нас се нареди опашка от други регионални и A32S/737... Качихме се над облаците, видяхме слънцето и с ляв завой се отправихме в посока Швейцария. Закуската беше вкусна - кроасан, пълен със сирене с подправки - на чист български кифла със сирене / милинка (?!?) / рогче (?!?)...


Паркирахме на една от гъбите и явно са завършили (ре)конструкцията на тунелите, защото "на собствен ход" стигнах до главната сграда на летището, където цареше обичайната за швейцарски летища тишина и спокойствие...


Паспортната проверка мина бързо, а обичайната допълнителна проверка на полетите за САЩ се движеше с прилично темпо. Затвориха ни в една кошара и чакахме да стане време за бордване. Частта на летището, в която бяхме, е решена доста интересно - има няколко гейта, които си поделят 2 временни коридора от метал, които са разделени един от друг ссъс стъкла... и в тях има врати към ръкавите за самолетите - съответно максимум 2 полета могат да се бордват едновременно - по един във всеки коридор.
A330-300
LH: 100%
HB-JHG на име Гларус

Е друго си е да се похвалиш, че си стигнал до Америка на гърба на гларус




Повечето пътници бяха швейцарски пенсионери, които явно отиваха на разходка в САЩ. Междувременно облаците се бяха раздигнали и слънцето напичаше влажното и студено летище:

Суис с внимание към детайла - емблемата на уинглет:


Един възрастен украинец долетя и се нареди при големите:

Цялата демонстрация и поздравите за добре дошли минаха на стандартните френски, немски, английски и италиански. Всички стискахме палци на капитан Филип Бузоне да ни осигури приятно пътуване, а той вече се беше отправил към писта 05. След дълго набиране на скорост отлепихме някъде срещу гейта, на който беше паркиран самолета, преди да тръгнем - някъде към 2/3 от дължината на цялата писта. И от нашата страна се появи Женевското езеро - като за довиждане на добрата стара Европа...

Предварителното проучване на сайта на Суис предполагаше богата програма и няколко набелязани филма за гледане. Сийтгуру-то твърди, че ИФЕ системата е Панасоник ext2 с дисплеи, които са чувствителни на допир, но поне в иконъми се управляваха от джойстика в седалката, който се вадеше за удобство при игри






air train:

Опашка на А380 на AF:

Човек може да стане почти разноглед, ако се опита да снима и види всички самолети, докато нашият форд обикаляше между терминалите - малки, големи, европейски, американски, латиноамерикански, .... ЛУДНИЦА!
Излезнахме от летището и дойде поредната приятна изненада - совалката Ентърпрайс беше паркирана под един навес и се виждаше много добре, защото самата магистрала минаваше по-високо. Нашият шофьор мина с такава скорост, че нямаше време да вадя телефона и да снимам... Интересно ВС - не е много голяма и поне на мен ми напомня MD80




На следващият ден, вече отпочинал, беше време за разходка. Ясно, че в Манахтън е почти невъзможно да се загубите - улиците са перпендикулярни една на друга - до всяко нещо се стига лесно, а метрото е един бонус, с който пропускате задръстванията. Влакчетата са климатизирани и пътуването е даже приятно - сливате се с местните. В даунтаун WTC1 върви по план - догодина ще я отворят, заедно със сграда 4:


Тук WTC1 се оглежда в стъклата на Милениум Хилтън:

WTC1 и Финансовия център (2-те по-ниски сгради в ляво):

Разхождайки се Сентрал парк, ме спря американско семейство и ме питаха дали знам къде е някаква полянка - какво по-добро доказателство, че не съм изглеждал като турист...

Имах възможността да се полюбувам на почти целия, или поне по-интересните части, на NYC от една плаващ бар. Това попадна в категорията "Drink - $10, View and experience - PRICELESS. С чаша в ръка даунтаун:

Мидтаун с Емпайър стейс билдинг в далечината (това със стърчащата антена):

Сградата, която отразява последните слънчеви лъчи е новата кула на Голдам Сакс - една от най-мразените и най-печеливши фирми на Уолстрийт.
Финансовият дистрикт:

"Носът" на Манхатън и Бруклин в далечината:

Джързи сити:


И през нощта:

На следващият ден си направих една продължителна разходка - по 34-та стигнах до 5-то авеню - там е Empire State Building и се спуснах по 5-то авеню до самия му край. Поредна изненада -на 5-то и Бродуей е Флатирон билдинг- една тригълна сграда, която всички сте виждали и която има славата на един от първите небостъргачи в града... Пак там е и Медисън скуер, на който има градина/парк. За залата мисля, че всички ще се досетят... Продължавайки по 5-то авеню, в самия му край, поредна изненада - Уошингтън скуеър - един площад с голяма каменна арка, която видях на екраните на летището, чакайки за вана и която си мислех, че ще е хубаво да видя на живо...

За 10-тата годишнина от 9/11 са отворили мемориала - президентите Обама и Джордж Уокър Бъш са присъствали. А догодина се очаква да е готов музеят. За да влезете ви трябва пропуск, който е безплатен, но се запазва онлайн. Другата опция е в деня, в който мислите да го посетите, да отидете в демо центъра на 9/11 Мемориъл и да си вземете покана, но се правело сутринта, когато отваря... Аз лично го направих онлайн... На мястото на 2-те кули има изградени водопади и по ръба са изписани имената на жертвите... Между 2-те кули има нещо като паркче с дръвчета. В музеят е изложена "вилица" - основа от едната кула, в която се събират няколко вертикални колони - вижда се през прозореца. Разбрах, че при разчистването на останките са изровили цяла пожарна и тя има вероятност също да бъде изложена в музея... В демо центъра има хронология на събитията и човек там се чувства странно... Но може би всеки трябва да отиде, за да го усети...









"Северната кула":

Близък поглед на WTC1, в която над 80% от офис площите вече били заети:

...
Дойде време за пореден полет. Юнайтед разрешават да си запазиш място при купен билет, независимо колко време остава до полета. Така се сдобих с място А. Шатъулът дойде рано-рано и започна обиколка на почти дремещия Манхатън, за да съберем останалите пътници... Денят се очертаваше слънчев и сутринта още не беше напекло слънцето... Сградата на ООН вече е без скеле и си заслужава да се снима... Ето я и последната снимка от Ню Йорк, точно преди влизане в Lincoln Tunnel, за да мина под Хъдзън до Ню Джързи


Пред терминал Б:

Аз летях от Терминал Ц - доскоро дом на Континентъл, а сега - на Юнайтед


Oпашката на един 777-200ЕР с ЕТОПС сертификат...

Този 777-200, отново с ЕТОПС, му предстоеше дълго пътуване до Токио (Нарита):

Другата част на пиър Ц:

Ембраер на Континентъл Експрес:

Междувременно започна бординга на полет до Хийтроу, който скоро пушнаха бек:


Доста интересна философия за лонгхол полет с тяснофюзелажен самолет... Сигурно е голямо приключение за пътуващите...

Не след дълго дойде и моят 735 - с уинглети:

Ясен сигнал от агента да спре:


737-500
LF: 90%
Салонът беше семпъл, но си личеше, че или наскоро са тапицирали седалките, или просто е добре поддържан:

Интересна е номерацията на редовете - липсват 3 реда след бизнес класата и след 14-ти следва 20-ти -така спокойно можете да се обзаведете с място на 29-ти ред при общо 124 места





Слънцето вече сериозно напече и всички илюминатори бяха със спуснати завеси. Тук е мястото да отбележа, че на бордната карта беше отбелязана дистанцията - 201 мили, което е съпоставимо с Варна/Бургас. Полетното време беше към 40 минути. За този полет кетърингът беше, както се изрази единият стюард, "ограничен" - стюардесите минаха с подноси, на които имаше чаши с вода или с портокалов сок - кой каквото му се пие, но по 1 на човек


Ето я и чашката:

Скоро кацнахме по 4L съвсем меко...


Ер тран:

Юнайтед с Ербъс;


Върджин Америка:

Юес Еъруейс:

Федекс с МД-та и товарен 727:



делта Ембраер или Емлраер на Делта


Паркинг:



Дебординг, чакане на багаж и време за пореден трансфер. Тук бял заложил на GO Boston Shuttle - няма особен смисъл... Излиза към 23 долара, а с такси може да се спазарите за 25... На излизане от летището последва поредната изненада за това пътуване - на един от терминалите беше паркирал 787 на Джапан и го разтоварваха... Изглежда страхотно, но не е много голямо самолетче

По случайност се оказа, че попаднал в домашния хотел на Бостън Ред Сокс - бейзболен отбор, местна забележителност и гордост...




Самият Джордж Вашингтон на кон:

Паркчето е симпатично - има езерце, лебеди, патици, катерички, ...

Като стана дума за колонизация, надали е нужно да разяснявам за "Boston Tea Party", когато един хора са изхвърлили едни сандъци с чай от един кораби на British Empire... Та по този повод има музей - който му е интересно да отиде и да види...
В парка се подготвяха за Мемориъл Дей - бяха забили 33 000 флагчета - по едно за всеки, най-общо казано, войник от Бостън, който е загинал за страната си:

Парламентът:

Едно от интересните за мен места беше пристанището:


Точно срещу него е летището - на снимката се вижда кулата:

и един кацащ самолет:


Това е старото кметство - днес сбутано между няколко високи кули:

Бонус въпрос - в герба на коя страна има такива лъв и еднорог? Жокерът е, че дори от София има полети до тази страна


Не знам дали от комплекси някакви, но в Бостън сериозно се приповтаря Ню Йорк - така например има Бродуей, с театри и представления 1:1 с тези в NYC... Също така има река, която дели града от по-малките градчета на метропола... Та най-близкото градче е Кембридж, в което са 2 от най-забележителните университети в света - Харвард и Масачузетския Технологичен Институт (MIT). Мога да пожелая на по-младите членове на форума да учат там, а по-старите - да пратят децата си да учат там




Ем Ай Ти


Разбира се далеч по-впечатляващи са бюджетите, преподавателите, курсовете и възпитаниците на тези 2 учебни заведения. Хинт: Ем Ай Ти отпускат по една пълна стипендия за българчета годишно, но детето, което евентуално я печели, трябва да отговаря на високите им изисквания



Но стига толкова за университетите... Малко панорамни снимки на града:





На единият ъгъл на градската градина е едно друго интересно място - оригиналният бар "Наздраве" - вероятно някои от вас си спомнят този сериал, който БНТ излъчваше със субтитри... Историята разказва как 3-ма продуценти на NBC посетили бар в Бостън, който тогава се е казвал "Бул и Финч Пъб", където им хрумнала идеята за ситкома. След това обиколили още дузина заведения в града, но никое нямало духа на "Бар Наздраве" - "Мястото, където всеки знае името ти!"



намира се точно до гръцкото консулство:

Нямаше как да не посетя и стадиона на Ред Сокс, макар и да не съм никакъв фен на бейзбола... Ето го и него:



За местните обаче наистина е атракция, защото даже имаше деца от училища, които бяха на организирана екскурзия...

Куинси маркет в центъра - странно място, на което има най-вече храна...:

и отново на пристанището:


Направи ми доста неприятно впечатление, че имаше здрави, прави, млади хора - тийнейджъри, които се разхождаха на сегуеи... А разстоянията не са толкова големи - от стадиона до пристанището е максимум 1 час при бавно ходене...
Моята екскурзия беше към своя край и беше време отново да се връщане на летището, кръстено на ген. Логан.... Терминал Е е международната част, където кацат повечето неамерикански компании. С всички тези а/к и като изключим закусвалните, вече се чувства почти като вкъщи. Bonsoir madame:

И една по-едра британка, the queen of the skies:

Беше интересно, че единият полет на Бритиш отлетя и почти веднага долетя нов:




D-AIHY вече го/я подготвяха за полета до Мюнхен:

На съседен гейт 343 с дестинация Барахас:

Ембраерът е наистина малък на фона на 346:

Пореден полет от Цюрих тъкмо долетя:

А друг 343 поемаше към пистата, за да отлети за УК - Върджин Атлантик:

Опашки:

Върджин отлита:

Не след дълго ние започнахме бординг.
340-600
LF:70%
D-AIHY
Вече в самолета:

За щастие затоварването не беше голямо - предните 2 седалки бяха празни и отново с разрешение на стюардесата се преместих. Това не ми помогна да спя, защото наблизо имаше едно малко дете, което се разреваваше на около 1/2-1 час и заспа малко преди да светнат лампите за закуска...

Беше време за първите напитки


Манджа:

Основното отново подобри резултатите за най-безкусна храна - пилешко месо на скара, бял ориз и малко задушени моркови и зелен фасул...
ИФЕ-то работи под Уиндоус (което вероятно обяснява защо е толкова бавно...):

Имах време точно за трансфер до другия гейт и започна бординг за последния полет
А320
LF: 60%
D-AIPP
Един доста стар А320, в който се забелязваха дори нетипични неща за Луфти - олюпена боя на преградата с бизнес класата, леко мръсно и мърляво... Странното беше, че 9 реда бизнес класа беше пълна на 100% - по 4 човека на ред, а в иконумито имаше доста празни седалки. Аз се оказах сам на 3 седалки и имах шанс да дремна още малко...

В заключение мога да кажа, че Суис оправдаха очакванията ми и смятам, че няма да сгрешите, ако ги ползвате за дълги полети, Юнайтед и Луфти - нищо ново... Ак отрябва да сравня Суис и Луфти - определено Суис! От градовете - Ню Йорк е невероятен - "градът, който никога не спи". Бостън си струва да се види 1 път, но за не повече от 2-3 дни...
Надявам се да ви е било интересно. Всякакви забележки и препоръки са добре дошли!