Бостън-Варна през Лондон и Виена (14-16.08.08)

Бостън-Варна през Лондон и Виена (14-16.08.08)

Мнениеот VS11 » 06 Окт 2008 00:54

Здравейте приятели!
Най-накрая се реших и аз да пусна един блог. Специални поздрави на Makler :D

Още през март месец си закупих билета за лятната ваканция, докато си разглеждах различни сайтове за билети. Офертата беше много добра и реших и да пробвам нещо по-различно от традиционните Virgin Atlantic +Bulgaria Air.

И така, след много чакане, дойде 14.08. Полета беше AA108 BOS-LHR с Б772. За пръв ми беше да летя с тази птица, и бях много развълнуван. От АА нямах големи очаквания. Полетът беше от тяхния Терминал Б.

Ето го и самолета.
Изображение

Отличителните колесници на Б777. Това е единствения модел на Боинг с три двойки колесници.
Изображение

На терминала не беше особено оживено в ранната вечер (19ч). Един Б757 на фона на Кулата.
Изображение

МД-80 на Америкън. Много удобни самолети, поне в тяхната конфигурация.
Изображение

Поглед към Терминал С. Б717 (МД-95) на AirTran, един от най-старите LCC в САЩ, с първоначалното име ValueJet, което смениха след една катастрофа. Някои хора подигравателно ги наричат AirTrash (trash=боклук).
Изображение

Кулата от близо. Построена през 1973, най-високата в света за времето си. 22-етажна и висока 87 метра.
Изображение

Б757 на IcelandAir пристига от Рейкявик. Те са една от добре установените международни линии до Бостън.
Изображение

Обратно към Б777. Малко карго за Лондон.
Изображение

Носът ми прилича на този на Б737.
Изображение

Алиталия - още един от традиционните линии. В Метро-Бостън има огромно население от италианци.
Изображение

Поглед към Терминал C и JetBlue. Както се вижда, те имат голяма база тук.
Изображение

Един Б757 готов за полет.
Изображение

Б777 - Поглед отвътре. Нищо особено като интериор, сравнително стара IFE. Но за отбелязване е самия дизайн. Човек има усещане за повече пространство. Като цяло удобен самолет. Има големи прозорци. Но е много шумен, особено -200 версията, понеже е и по-къс. Аз бях към края на самолета и пак беше много шумно.
Изображение
Изображение


Докато рулирахме, видяхме доста самолети, които са били отклонени заради една силна буря. В гръб, Virgin Atlantic A340, а пред него Аерофлот Б767.
Изображение

Изображение

Изображение

Поглед към международния терминал Е.
Изображение

Най-страхотното място за спотинг. Това е буквално между полосите. Летището е на полуостров и има вода на много места.
Изображение

Слънцето се скрива зад моста Тобин.
Изображение

Полетяхме.
Изображение

Тук се вижда парка около Castle Island в South Boston. Много хубаво място за спотинг и тичане, защото е точно под излитащи и кацащи самолети. Извинявам се за качеството.
Изображение

Изглед към многото островчета и към летището и East Boston.
Изображение

Изображение



Изображение

Дойде време и за вечеря. Както споменах, няма какво толкова да се очаква от АА. Обслужването беше добро, но нищо особено. Кабинния състав като на повечето американски линии е от по-старши служители, което значи и по-възрастни. Предлагаха щедро безалкохолни напитки, но алкохолните бяха по $6, което не е лошо - типична цена за чаша вино или бутилка бира в бар. Храната, както се забелязва е леко на бюджет, но беше вкусно.
Изображение

Изображение

Полетът продължи 5:30ч. Следващите часове бяха безинтересни, опитах се да дремя. Но ето, че по едно време се появиха първите слънчеви лъчи на новия ден.
Изображение

Известно време след това и брегът на Ирландия.
Изображение

След това и брегът на UK. Интересното за мен беше, че все още бяхме на 35000 фута височина.
Изображение

Скоро след това достигнахме и района на Лондон. Следват снимки, които правих докато се снижавахме над Хийтроу. На една от тях се вижда самото летище, но понеже беше доста надалеч, качеството не е особено добро. Кацнахме по южната полоса от изток.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сутрин рано летището не е толкова оживено. Секунди след кацане се виждат:
Б777 на Бритиш
Изображение

А346 на South African кацна малко след нас.
Изображение

Заставаме на Терминал 3 на LHR:
Изображение

Кулата на LHR:
Изображение

Б744 на Thai:
Изображение

МД-80 на SAS:
Изображение

A340 на Air Mauritius:
Изображение

А330 на JetAirways от Индия:
Изображение

Б767 (мисля) на Air Canada:
Изображение

Следващия полет беше от LHR до Виена с БА. За целта трябваше да се трансферирам до новия Терминал 5. Трансферът е с безплатен автобус. Не трае много дълго – 5-10 мин, но минава през вътрешната част на летището и за авиоентусиасти е просто интересно да се види. Нямаше възможност за снимки обаче. Минахме покрай един паркиран А380 на Сингапурците, които също са на Т3, но за жалост не успях да го снимам – много бързо минахме покрай него.

Следват снимки от Т5 – Перлата в короната. Доста впечатляващо здание. Има много за вървене и много опашки, които трябва да се минат, но за радост не се чака.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Полетът на БА за София се вижда:
Изображение

Едно от най-интересните за мен неща бяха тези диванчета, на които можеше да лежи. Предвидливо според мен за хора, които са били в самолет дълго време и искат да полегнат.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Като цяло е много готин Т5. Много просторен и светъл.

Следващата част от пътуването не е особено добре документирана. Главната причина е, че аз се разболявах и вече бях много изморен заради няколко вечери с много малко сън. Накратко, полета от Лондон до Виена (БА 700, А320) закъсня заради някаква буря над Франкфурт, която обърка трафика на много полети. Беше се получила една много интересна опашка от самолети, чакащи за излитане. Полета на БА беше по-малко от 50% затоварен, и кабинния състав беше изцяло от мъже. Интересното от този полет беше, че полетната информация на екранчетата беше изобразена като инструменти на кокпит, подобно на кокпит изгледите във ФС. Пилотите се опитаха да наваксат с времето и донякъде успяха, но за жалост аз вече си изпуснах полета от Виена до Варна.

Първите впечатления за Виенското летище и Австриийските линии бяха доста отрицателни. Всичко беше като на Терминал 1 в София от преди реновациите, които бяха направили в 2000-20001. Намерих малко трудно единственото бюро на Austrian, където имаше огромно суматоха заради няколко спорещи украинки. Аз разбрах, че никой няма да ми обърне внимание, ако си стоя кротко и тихо затова и аз трябваше малко да се вкисна с каките за да ми обърнат внимание.

Оказаха се разбрани – презавериха ми полета за другия ден, като ме сложиха в бизнес класата, както и ми дадоха безплатен хотел, но понеже новия билет беше в бизнес класа, трябваше да ходя до разни други кабинети и се получи една огромна каша, защото ме пращаха от гише на гише. В крайна сметка близо 3 часа по-късно взех заветните купони за единствения! хотел в района на летището. Другото неприятно нещо беше, че много малко бизнеси приемаха кредитни карти на летищто, а сигурно имаше само един банкомат в цялото летище. Поне намерих аптека за малко парацетамол и с последни сили се настаних в хотела.

В началото се радвах, че ще остана една вечер във Виена, но след като вдигнах температура и се появи една огромна буря, единственото нещо, което се случи беше, че спах в продължение на 14 часа, с малки прекъсвания за храна. Хотелът ми хареса, най-вече заради интересните сладкиши на закуска.

На другия ден, вече поотморил се чекирах на полета за Варна (OS 763). Този път Austrian ми направиха много добро впечатление. Имаше една изключително красива млада жена на чек-ин. Като цяло, австрийките ми сториха много красиви, поне тези на летището, въпреки, че червените чорапогащи от униформата бяха малко нелепи.

Бях изненадан, че полета беше пълен, и че чужденците преобладаваха. По-същото време имаше и полет до София и двата полета бяха на съседни изходи. Закараха ни до самолета, който се оказа Фокър 100, и се казваше „Скопие”.
Изображение

До нас имаше А320 на Austrian в ретро-ливрея:
Изображение

Аз бях забравил, че ще летя бизнес класа, докато не се качих в самолета. Обслужването беше много добро: предлагаха ни шампанско преди обяда, който беше много вкусен. Беше много изискано: с менюта и топли кърпи. Имаше само едно свободно място в бизнес класата. Дамата до мен си посръбваше Бейлиз.

Полетът беше около 1:40 мин. Минахме над Тимишуара, Букурещ, Русе и Варна. Започнахме да се снижаваме над Русе. Можеше да се види Дунав Мост. Летището във Варна беше доста празно за съботния следобед. Един Б737 на Малев излетя и LZ-BOU беше паркиран:
Изображение

Много бях доволен като слязох от самолета и усетих жаркото слънце...и замириса на море, както се пееше.

Това беше първата част. Надявам се, ви е харесала. С удоволствие ще отговоря на въпроси и коментари.

Бонус снимки, правени от плажа във Варна:

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот merlin » 06 Окт 2008 02:42

Хубав блог, браво, че не си избрал някой "традиционен превозвач", а АА.

Т5 на Хийтроу с тези железни трегери е доста внушителен.

За сега (до откриването на новият терминал) Виена е старо летище и за мен дори неприятно...Австрийките на чек-ин-а са били подбирани с конкурс, щом са ти харесали :), а за храната на австрийските авиолинии съм съгласен, че е най-добрата в Европа (щото Емирейтс нямат европейско подразделение ;) )

Приятни спомени от морето 8)
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот pepsii » 06 Окт 2008 10:55

даа интересно четиво ! ще има ли и връщане? а някой знае ли кога пускат новият терминал на Виена? отвън доста са напреднали.
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот makler » 06 Окт 2008 11:33

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот Dreamliner » 06 Окт 2008 13:41

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Мнениеот Stoyan » 06 Окт 2008 22:22

Интересно четиво!

Благодарско за впечатленията.

Бих искал само да разсея учудването ти отностно височината.

При пресичане на Атлантика има нещено наречено NAT (North Atlantic Tracs). Това са фиксирани трасета, по които се лети и екипажите искат разрешение (обикновено 30 мин предварително) за да заемат такъв трак.
Там всички летяш на 1 височина и още взето не сменяш ешалона си, защото няма радарен контрол, а само процедурен, съответно няма РП което да следи за сепарацията.
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот VS11 » 07 Окт 2008 07:21

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот VS11 » 07 Окт 2008 07:32

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот elbram » 07 Окт 2008 22:56

...follow the follow me...
Аватар
elbram
по-спотър
 
Мнения: 135
Регистриран на: 25 Фев 2005 13:45
Местоположение: FL350

Мнениеот VS11 » 07 Окт 2008 23:18

Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот Stoyan » 08 Окт 2008 10:39

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Kx » 08 Окт 2008 11:59

Kx
най-спотър
 
Мнения: 411
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Мнениеот AiBOJ » 08 Окт 2008 14:23

AiBOJ

When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it.

The sky is the limit!
Аватар
AiBOJ
супер спотър
 
Мнения: 1129
Регистриран на: 16 Авг 2004 01:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Stoyan » 08 Окт 2008 14:44

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Емо » 08 Окт 2008 21:36

поздравления за блога! Готини снимки 8)

AirTran/ValueJet претърпяха катастрофа някога над мочурищата на Евърглейдс край Маями. Тогава май някакви газови бутилки (незаконно превозвани) са се възпламенили... DC-9-ката се запалва и пада насред гъстата растителност. Ако някой е бил в Евърглейдс, знае, че сиво-кафявите неща, които дебнат във водата, не са големи речни камъни... :?
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron