София-Варна-София

Мнениеот asd » 18 Юни 2006 04:52

Наясно съм, че не само горивото се плаща. За това съм писал приход, не печалба. Но все пак (колкото и да съм сбъркал в сметките) се получава една сериозна сума, с която да се покрива лизингова вноска, да се ремонтира техниката, да се плаща на персонала и т.н. и да остане и печалба.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот harrier » 18 Юни 2006 11:19

asd написа:До колкото съм запознат, след като станем част от европейското "открито" небе, не би трябвало да има разлика между цените на горивото за различните дестинации. Освен това въздушният транспорт е по-икономичен от автомобилния, дори и в изпълнение на български авиокомпании със застаряващи самолети (БАе146 или АТР) пак не би трябвало да се харчи значително повече гориво от конкуренцията, която с 25 лв. направо процъфтява. Не знам колко е разходът на БАе-то, но съм чувал, че на Еърбъс 320 е около 2-2,5 тона на час, за половин час полет грубо към 2 тона с рулирането и излитането, на 180 пътника - около 10 литра на пътник, или 8$(без убийствените акцизи за вътрешни полети), да кажем 15 лв. за горивото, 20 лв. за авикомпанията. 3 курса на ден по 180 пътници - около 500 души във всяка посока, общо 1000 на ден, 20 000 лв. приход на ден. За джамболиното ще е по-малък, но и разходите са по-малки. А пътници явно има - автобусите София-Варна-София се движат по-често от градския транспорт...

Сметките за горивото за А320 ще излязат по-високи, защото до Варна ще лети по-ниско, няма да достигне високо полетно ниво, където е най-икономичен.
Пропускаш таксите за кацане, за прелитане, за обслужване от РВД.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот makler » 18 Юни 2006 11:28

Мислите ли, че сега цените са приемливи?
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот harrier » 20 Юли 2006 01:37

Tvyrdo ne.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот борден » 20 Юли 2006 09:08

Абсолютно да - щом затовареността е около 100 %.

Оттук нататък трябва да се мисли за пускане на повече ротации (с неизбежното коригиране на цените).
Аватар
борден
супер спотър
 
Мнения: 508
Регистриран на: 20 Дек 2003 22:12
Местоположение: София

Мнениеот makler » 20 Юли 2006 10:40

Minalata godina na otivane samoleta beshe palen, no na vrashtane ne napalani daje i polovinata. Neznam situaciata sega kakva pri polojenie 4e cenite sa po visoki ot togava.
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот harrier » 20 Юли 2006 11:24

борден написа:Абсолютно да - щом затовареността е около 100 %.

Оттук нататък трябва да се мисли за пускане на повече ротации (с неизбежното коригиране на цените).

Taka e zashtoto nqma konkurenciq po liniqta. A v konkrenciqta se rajdat dobrite ceni i obslujvane.
Za pove4eto 4estoti si prav, to mai Hemus letqt po dva pyti na den do Varna ot april mesec nasam. Problemyt e, 4e liniqta moje i ot godini da e pylna, no sled mnogo vreme nqkoi shte se seti da uveli4i 4estotite spored tyrseneto. Tova e problema na aviobusniess-a v Bulgaria, 4e lipsva razmah. Predi moje tova da e bilo neizbejo zaradi dyrjavnoto regulirane, no sega ve4e neshtata ne stoqt taka.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот tsonpen » 20 Юли 2006 12:09

За мен добрата от гледна точка клиент цена е 50 евро за двупосочен билет. Горе-долу толкова струва да се пътува до там (Варна) с кола. От време на време ми се налагат еднодневни командировки до тази част на страната. За да е всичко ОК ставам в ранни зори и отивам на важни срещи недоспал и уморен от шофирането. Обикновено срещата приключва вечерта и се прибирам в София след 22 часа, като през зимата пътуването е кошмарно при лошо време.
Не знам колко струва на авиокомпанията такъв полет, но за идентичен маршрут в Тайван се плаща 100 евро за двупосочен билет. Лети се със 757. Там също пътувах по работа от един град до друг. Бях се установил в Тайпе и сутринта отлетях до другия край на острова, направих си срещата и следобяд бях отново в Тайпе свеж все едно никъде не бях ходил. Може да се направи сравнение с пътуването с кола, което описах по-горе.
Дори и по-висока цена от 50 евро двупосочно е приемлива, но 2 пъти и повече по-скъпо е много. Все пак при повече пътуващи пътят с кола ще е многократно по-евтин.
Ще е интересно да чуем цени на вътрешни полети от други точки на света за да видим какъв е диапазонът.
Мисля си също, че има голям потенциал за вътрешни полети и до други градове в България до където се пътува трудно и бавно. Има позанемарени летища, които трябва да се стегнат - Силистра, Търговище (обслужва 3 града-Търговище, Шумен, Разград), Русе (тук явно ще става нещо). Бизнес-пътуванията могат да направят рентабилни такива полети. Да не говорим, че често се правят двудневни командировки с кола, които със самолет могат да станат еднодневни и дори да е по-евтино + спестяване на цял ден. Завършването на магистралите е някъде в мъгливото бъдеще със сегашните темпове и тотално бездействие. Пътуването със самолет е много по-безопасно.
Нужна е и реклама. Вероятно ТИМ имат някакви други приоритети или просто не я могат тази работа...
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Toni » 20 Юли 2006 14:40

TsonPen,

всичко е въпрос на желание е можене. Явно при нас и двете ги няма.

Няма какво да коментираме, че е в пъти по-безопасно да се лети. Както ти самият каза, може много да се спести. При двудневна командировка се плащат два пъти повече дневни и пари за нощувка, трябва да се добави и двойно количество пари за храна. Загубеното време в път и рискът по нашите пътища за мен са решаващият фактор.

Още нещо, освен пари от пътниците, авиокомпаниите по вътрешни линии, пречелят и от карго/поща. Анчето спокойно може да качи около един тон пратки. И куриерските фирми ще спечелят от скоростта.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот makler » 20 Юли 2006 20:53

Abe za sega mai ste zabravim vatreshnite aviolinii osven tazi do Varna. Na men mi se stryva dosta priemliva cena 100 evro za polet do Varna i obratno. Ama mai samo az mislq taka. Neznam dali do drygi gradove ste e tolkova rentabilno vatreshnite linii vijte kolko sa malko poletite do Burgas i to samo lqtoto. A i pomislete koi da gi ispalniava mnogo e stranno zasto Bulgaria air nqma poleti po tazi linia?
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот asd » 20 Юли 2006 21:56

Хемус май са увеличили полетите на три пъти на ден, явно си намират пътници при тези цени.
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Предишна

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта