asd написа:До колкото съм запознат, след като станем част от европейското "открито" небе, не би трябвало да има разлика между цените на горивото за различните дестинации. Освен това въздушният транспорт е по-икономичен от автомобилния, дори и в изпълнение на български авиокомпании със застаряващи самолети (БАе146 или АТР) пак не би трябвало да се харчи значително повече гориво от конкуренцията, която с 25 лв. направо процъфтява. Не знам колко е разходът на БАе-то, но съм чувал, че на Еърбъс 320 е около 2-2,5 тона на час, за половин час полет грубо към 2 тона с рулирането и излитането, на 180 пътника - около 10 литра на пътник, или 8$(без убийствените акцизи за вътрешни полети), да кажем 15 лв. за горивото, 20 лв. за авикомпанията. 3 курса на ден по 180 пътници - около 500 души във всяка посока, общо 1000 на ден, 20 000 лв. приход на ден. За джамболиното ще е по-малък, но и разходите са по-малки. А пътници явно има - автобусите София-Варна-София се движат по-често от градския транспорт...
борден написа:Абсолютно да - щом затовареността е около 100 %.
Оттук нататък трябва да се мисли за пускане на повече ротации (с неизбежното коригиране на цените).
Назад към Авиационни блогове и Trip Reports
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта