София-Варна-София

София-Варна-София

Мнениеот makler » 11 Юни 2006 10:26

Миналата година реших да си направя почивката пълна и да пътувам до Варна със самолет. И така на 22 юни се озовах на родната аерогара на билета пишеше FLT 0971. Минава се през международния терминал, няма вече вътрешни линии. На времето си спомних как мой познат ми разказваше, че редовно ходел със самолет до Горна Оряховица или пък други познати ми казваха, че така са пътували до морето на времето било евтино, ех с каква носталгия си спомняха тези времена чак на мен ми стана мъчно. Лошо е, че пазарната икономика чисто и просто не съжителства с вътрешни линии в България. Имало полети до няколко български града, сега ситуацията е следната има ежедневни полети до Варна целогодишно и летни до Бургас (при което има един много странен полет с който се лети до Варна цели 2 часа като има първо кацане в Бургас, с удоволствие бих го пробвал обаче не беше в деня в който започваше моита почивка)! Това беше миналата година сега май няма и до Бургас само Варна! Огледах останалите пасажери не знам защо ми се стори странно, че имаше толкова много представители на родния шоу–бизнес(Малин Кръстев и Каризма), доста чужденци и малко българи. Наличието на борда на малко българи не е за учудване по простата причина, че тези полети както и самата авиокомпания не се рекламират и по мое скромно мнение май не са чували за такова нещо като маркетингова стратегия. Та от Gate 06 ни натовариха за автобуса който ни закара до ATR 42 точно пред автобуса спря някакъв малък микробус с жълто бурканче от горе на което пишеше VIP и се изтъркулиха някакви дето естествено се качват с предимство. Седнах на място 12А и естествено понечих да видя бордовото списание на Хемус еър, какво беше моито учудване като намерих някакъв брой на списание Тема. Тези нямат и бордово списание (даже и Wizzair имат).
Да се върна към пътуването едва самолета успя да излети и да набере височина табелките за закопчани колани изгаснаха и климатика на 2 места протече здраво, ако полета беше по дълъг можеше да има и море в краката ни. Естествено бутоните за викане на стюардесата не работеха, стюардесите се дотътриха след 3-4 мин. като на едното място до края на полета проблема остана и си капеше здраво.
ПРОМЕНЯМ ВСИЧКО ЗА ХРАНАТА: идеална само защо ли никой не я яде? Нямаше облаци през целия полет, самолета летеше ниско и гледката едно от най-красивите неща които съм виждал и мога да заявя, че няма по красиво нещо от България от птичи поглед. Спомних си онази руска песен “Земля в илюминаторе видна...........
След 40мин. полет самолет кацна във Варна.
Иху аху и изтекоха 10тината дни почивни дни на морето след това една хубава неделя трябваше да се прибирам в София. Летището във Варна за съжаление не е още реновирано както това в София, но за сметка на това има страхотен балкон с изглед към пистата където спокойно можеш да си пиеш кафето и да гледаш излитащите и кацащи самолети. Полета закъсня половин час. Огледах се около мен имаше и чужденци и българи и никой от тях не му пукаше, че полет който трае 40мин закъснява с толкова. Пълна апатия сякаш това е най-нормалното нещо, никои не дойде да обясни защо полета закъснява. Честно казано това нямаше и за мене никакво значение, ако не се брои човека дето беше станал толкова рано да ме посрещне и се изнерви от допълнителното чакане. Този път самолета беше BAE 146 за първи път видях как седалките към средата на салона стават от 3 на 3 на 2 на три.
Самолета излетя и аз пак седнах до прозореца за да се насладя на гледката но имаше облаци и не видях нищо.
Последна промяна makler на 22 Авг 2008 13:33, променена общо 5 пъти
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот cra-cra » 11 Юни 2006 13:13

Филия стар хляб с масло- ето това много ме издразни, защото не е точно така. предлага се съвсем обикновен сандвич с шунка и кашкавал, но съм убедена, че ако нямаше масло щеше веднага да се изкоментира. Защото на българина никога не може да се угоди. И идеално да е всичко пак ще е недоволен. Не знам защо за един 40 минутен полет, от който 30 са въздух хората очакват пълно обслужване с таблите, с допълнителното хляб. Просто при 90 човека, а и повече(зависи от самолета) е физически невъзможно. Не знам дали си давате тази сметка. А и мисля,че за 9.30 сутринта сандвича е доста подходящ.
cra-cra
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 11 Юни 2006 12:50

Мнениеот Делян » 11 Юни 2006 18:09

cra-cra,
по-учтиво с клиента! не ви ли учат в Хемус, че клиента е винаги прав?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот harrier » 11 Юни 2006 18:25

И едните и другите имат право според мен.

Да, българина винаги очаква да му сервират храна, без да осъзнава, че не за това е платил билета си. Дори Пловдив-София да е полета пак ще пита за храна. Аз си мисля, че за полет София-Варна едно питие е напълно достатъчно. Я питайте дали Луфтханза сервира храна от Мюнхен до Берлин? Не, само студени напитки, чай и кафе. Да не говорим, че цената им е същата - стотина евро, а обслужването е коренно различно, но него не го коментираме.

Това с бордовото списание на мен лично не ми прави толкова лошо впечатление, даже напротив - по-добре да раздават разни актуални списания на различна тематика.

Без да си мисли накой че защитавам Хемус. Напротив, според мен 90 евро за двупосочен билет до Варна е абсурдно висока цена. С тоя пътникопоток, който имат по линията могат да пуснат повече полети, а цената да започва от по-ниски равнища.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот asd » 11 Юни 2006 19:09

Пътникопотокът определено може да е 3 пъти по-голям. По маршрута Варна-София пътуват поне 10 автобусни фирми с по няколко курса дневно, примерно 50 автобуса пътници, които се измъчват близо 7 часа по българските пътища, само с една почивка от 15 минути за тоалетна в Търново. Автобусните фирми при 25 лв. билет успяват да си купуват чисто нови автобуси и да подържат изградената от тях чисто нова автогара в София. При една по-привлекателна цена (30-35 лв с вкл. такси) в едната посока, Хемус също би трябвало да успеят да си намерят стари самолети и да си прекарават пътниците на преференциалните цени за вътрешни полети по летищата. Обаче още не се получава така...
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот С.Николов » 11 Юни 2006 19:37

Дори 50 лева да е крайната цена
според мен много хора ще предпочитат
самолета пред железопътния или автобусен транспорт.
Аватар
С.Николов
най-спотър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 17 Дек 2003 22:57
Местоположение: Варна жкВладиславВарненчик

Мнениеот harrier » 11 Юни 2006 19:41

50 лева крайна цена е много малко според мен. 50 евро звучи по-приемливо за авиокомпанията. Говорим за първоначална цена, после трябва да се вдига. Нещо, което ми прави впечатление е, че Хемус са започнали да продават билети на принципа, внедрен от лоу-кост компаниите - няма значение дали ще летиш еднопосочно или двупосочно - цената е х евро за отсечка, съответно 2х за двупосочен билет. Поне така пише на сайта.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 12 Юни 2006 00:14

Преди време (около 2 години назад) с един човек от авио средите смятахме линията София-Бургас-Варна с нов самолет (9 миолиона $, Ан-140-100). Сметката показваше, че билет от порядъка на 140 лв (71,47 ?) за двете посоки е много добра цена, която е достатъчна за всикчки разходи на авиокомпанията, покриване на финансовия лизинг и не лоша печалба.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот cra-cra » 12 Юни 2006 10:36

Delyan Kovachev написа:cra-cra,
по-учтиво с клиента! не ви ли учат в Хемус, че клиента е винаги прав?

Аз не мисля, че съм казала нещо неучтиво. Просто си изказвам мнението, което на самолета не мога да направя и затова го правя във форума.
cra-cra
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 11 Юни 2006 12:50

Мнениеот makler » 12 Юни 2006 19:14

Значи сред пътниците на Хемус еър се носи едно много благозвучно и точно име на т.н. авиокомпания наричаме я "селскостопанската авиация на България". За тези цени до Варна се изискват някои прости правила. Може ли за полет с продължителност 40 мин. никой да няма представа и обяви на пасажерите защо полета закъснява с 30мин, може ли на две места в салона да протече климатика и десет минути да няма кой да ти обърне внимание? Най-точни са думите на преставителя на туристическата ми агенция: "Хемус еър са монополисти по линията до Варна и затова си правят каквото си поискат."
Ама да оставим всичко това на страна било каквото било.
Действително е хубаво да има две български авиокомпании,супер е че има български Боинг и директни полети до Хитроу с договор с Virgin Atlantic към САЩ. Само едно нещо немога да разбера как така успяха да фалиpат БГА Балкан и да направят нова авиокомпания България еър, а Хемус еър си остана пак на второ място?
Имам вече към 30 полета с Балкан, Аерофлот и Пулково и съм летял на какво ли не от Ил18 през Ту до Airbus. Стигам до простоя извод че господата от Хемус eър просто не са чували думички като маркетинг, конкуренция.
Дано пуснат още 2-3 авиокомпании като Wizz air на родна земя ще има ефект.
Последна промяна makler на 12 Юни 2006 22:21, променена общо 2 пъти
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот Делян » 12 Юни 2006 19:25

Ако СИК имат авиокомпания какво ще е обслужването?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Списание

Мнениеот makler » 12 Юни 2006 19:28

Нека да помислим малко защо повечето авиокомпании имат такова списание:
1. Чисто и просто то е: реклама, опознавателна цел, престиж. Това е най-добрия начин да те запомнят защото в него всички статии могат да имат рекламен оттенък. Списанието на България еър се пише от редакторския екип на Егоист. Аерогара София си има списание.
2. Ако слагаш списание "Тема" или което и да било друго бг списание това означава, че чужденците на борда ще скучаят, щото едва ли знаят български.
3. Тези списания са месечни(защо не и сезнонни) и едва ли има много пътници които пътуват всеки месец така въпроса за актуалността пропада.
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Няма значение

Мнениеот makler » 12 Юни 2006 19:34

В данения случай няма значение чия е собствеността, а до колко са кадърни служителите(изключвам пилотите защото те наистина са асове) в авиокомпанията. Спомням си че Березовски беше собственик или управител на Аерофлот ама какво от това?
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот ATC » 12 Юни 2006 23:09

cra-cra написа:
Delyan Kovachev написа:cra-cra,
по-учтиво с клиента! не ви ли учат в Хемус, че клиента е винаги прав?

Аз не мисля, че съм казала нещо неучтиво. Просто си изказвам мнението, което на самолета не мога да направя и затова го правя във форума.

добре дошла тук и се радвам че изказваш мнение жалкото е че хората които взимат решенията при теб не могат да разберат тези неща
за мен Хемус и особено Б еър са една голяма измислица родени по време на перестройката и като идея и като реализация са се доста поизчерпали
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот lilkata » 13 Юни 2006 02:04

Ле-ле, ле-ле, играта загрубя!
lilkata
спотър
 
Мнения: 40
Регистриран на: 21 Яну 2006 22:20
Местоположение: Sofia

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта