Страница 1 от 3

София-Варна-София

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 10:26
от makler
Миналата година реших да си направя почивката пълна и да пътувам до Варна със самолет. И така на 22 юни се озовах на родната аерогара на билета пишеше FLT 0971. Минава се през международния терминал, няма вече вътрешни линии. На времето си спомних как мой познат ми разказваше, че редовно ходел със самолет до Горна Оряховица или пък други познати ми казваха, че така са пътували до морето на времето било евтино, ех с каква носталгия си спомняха тези времена чак на мен ми стана мъчно. Лошо е, че пазарната икономика чисто и просто не съжителства с вътрешни линии в България. Имало полети до няколко български града, сега ситуацията е следната има ежедневни полети до Варна целогодишно и летни до Бургас (при което има един много странен полет с който се лети до Варна цели 2 часа като има първо кацане в Бургас, с удоволствие бих го пробвал обаче не беше в деня в който започваше моита почивка)! Това беше миналата година сега май няма и до Бургас само Варна! Огледах останалите пасажери не знам защо ми се стори странно, че имаше толкова много представители на родния шоу–бизнес(Малин Кръстев и Каризма), доста чужденци и малко българи. Наличието на борда на малко българи не е за учудване по простата причина, че тези полети както и самата авиокомпания не се рекламират и по мое скромно мнение май не са чували за такова нещо като маркетингова стратегия. Та от Gate 06 ни натовариха за автобуса който ни закара до ATR 42 точно пред автобуса спря някакъв малък микробус с жълто бурканче от горе на което пишеше VIP и се изтъркулиха някакви дето естествено се качват с предимство. Седнах на място 12А и естествено понечих да видя бордовото списание на Хемус еър, какво беше моито учудване като намерих някакъв брой на списание Тема. Тези нямат и бордово списание (даже и Wizzair имат).
Да се върна към пътуването едва самолета успя да излети и да набере височина табелките за закопчани колани изгаснаха и климатика на 2 места протече здраво, ако полета беше по дълъг можеше да има и море в краката ни. Естествено бутоните за викане на стюардесата не работеха, стюардесите се дотътриха след 3-4 мин. като на едното място до края на полета проблема остана и си капеше здраво.
ПРОМЕНЯМ ВСИЧКО ЗА ХРАНАТА: идеална само защо ли никой не я яде? Нямаше облаци през целия полет, самолета летеше ниско и гледката едно от най-красивите неща които съм виждал и мога да заявя, че няма по красиво нещо от България от птичи поглед. Спомних си онази руска песен “Земля в илюминаторе видна...........
След 40мин. полет самолет кацна във Варна.
Иху аху и изтекоха 10тината дни почивни дни на морето след това една хубава неделя трябваше да се прибирам в София. Летището във Варна за съжаление не е още реновирано както това в София, но за сметка на това има страхотен балкон с изглед към пистата където спокойно можеш да си пиеш кафето и да гледаш излитащите и кацащи самолети. Полета закъсня половин час. Огледах се около мен имаше и чужденци и българи и никой от тях не му пукаше, че полет който трае 40мин закъснява с толкова. Пълна апатия сякаш това е най-нормалното нещо, никои не дойде да обясни защо полета закъснява. Честно казано това нямаше и за мене никакво значение, ако не се брои човека дето беше станал толкова рано да ме посрещне и се изнерви от допълнителното чакане. Този път самолета беше BAE 146 за първи път видях как седалките към средата на салона стават от 3 на 3 на 2 на три.
Самолета излетя и аз пак седнах до прозореца за да се насладя на гледката но имаше облаци и не видях нищо.

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 13:13
от cra-cra
Филия стар хляб с масло- ето това много ме издразни, защото не е точно така. предлага се съвсем обикновен сандвич с шунка и кашкавал, но съм убедена, че ако нямаше масло щеше веднага да се изкоментира. Защото на българина никога не може да се угоди. И идеално да е всичко пак ще е недоволен. Не знам защо за един 40 минутен полет, от който 30 са въздух хората очакват пълно обслужване с таблите, с допълнителното хляб. Просто при 90 човека, а и повече(зависи от самолета) е физически невъзможно. Не знам дали си давате тази сметка. А и мисля,че за 9.30 сутринта сандвича е доста подходящ.

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 18:09
от Делян
cra-cra,
по-учтиво с клиента! не ви ли учат в Хемус, че клиента е винаги прав?

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 18:25
от harrier
И едните и другите имат право според мен.

Да, българина винаги очаква да му сервират храна, без да осъзнава, че не за това е платил билета си. Дори Пловдив-София да е полета пак ще пита за храна. Аз си мисля, че за полет София-Варна едно питие е напълно достатъчно. Я питайте дали Луфтханза сервира храна от Мюнхен до Берлин? Не, само студени напитки, чай и кафе. Да не говорим, че цената им е същата - стотина евро, а обслужването е коренно различно, но него не го коментираме.

Това с бордовото списание на мен лично не ми прави толкова лошо впечатление, даже напротив - по-добре да раздават разни актуални списания на различна тематика.

Без да си мисли накой че защитавам Хемус. Напротив, според мен 90 евро за двупосочен билет до Варна е абсурдно висока цена. С тоя пътникопоток, който имат по линията могат да пуснат повече полети, а цената да започва от по-ниски равнища.

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 19:09
от asd
Пътникопотокът определено може да е 3 пъти по-голям. По маршрута Варна-София пътуват поне 10 автобусни фирми с по няколко курса дневно, примерно 50 автобуса пътници, които се измъчват близо 7 часа по българските пътища, само с една почивка от 15 минути за тоалетна в Търново. Автобусните фирми при 25 лв. билет успяват да си купуват чисто нови автобуси и да подържат изградената от тях чисто нова автогара в София. При една по-привлекателна цена (30-35 лв с вкл. такси) в едната посока, Хемус също би трябвало да успеят да си намерят стари самолети и да си прекарават пътниците на преференциалните цени за вътрешни полети по летищата. Обаче още не се получава така...

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 19:37
от С.Николов
Дори 50 лева да е крайната цена
според мен много хора ще предпочитат
самолета пред железопътния или автобусен транспорт.

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2006 19:41
от harrier
50 лева крайна цена е много малко според мен. 50 евро звучи по-приемливо за авиокомпанията. Говорим за първоначална цена, после трябва да се вдига. Нещо, което ми прави впечатление е, че Хемус са започнали да продават билети на принципа, внедрен от лоу-кост компаниите - няма значение дали ще летиш еднопосочно или двупосочно - цената е х евро за отсечка, съответно 2х за двупосочен билет. Поне така пише на сайта.

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 00:14
от Toni
Преди време (около 2 години назад) с един човек от авио средите смятахме линията София-Бургас-Варна с нов самолет (9 миолиона $, Ан-140-100). Сметката показваше, че билет от порядъка на 140 лв (71,47 ?) за двете посоки е много добра цена, която е достатъчна за всикчки разходи на авиокомпанията, покриване на финансовия лизинг и не лоша печалба.

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 10:36
от cra-cra

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 19:14
от makler

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 19:25
от Делян

Списание

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 19:28
от makler

Няма значение

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 19:34
от makler

МнениеПубликувано на: 12 Юни 2006 23:09
от ATC

МнениеПубликувано на: 13 Юни 2006 02:04
от lilkata