София-Истанбул-Дубай и обратно...

София-Истанбул-Дубай и обратно...

Мнениеот Stoyan » 10 Авг 2006 19:07

Започвам блога с впечатленията си от софийския офис на Турските авиолинии.

Купих си билета на 28 юни, а именно- SOF-IST-DXB-IST-SOF едномесечен с фиксирани дати.

Обслужването в офиса ми направи силно впечатление!
Вежливост, внимание към клиентите, усложливост, любезност (за разлика от офиса на Хемус например...).

Смужителката, с хубавото име Милена, направи резервация на мен и на сестра ми, като спомена, че е възможно да си запазя местата в самолета максимум 7 дена преди полета (който е на 17-ти).

Днес отидох именно с тази цел и както ми бе обещано си избрах места за 2-та полета- Софиа-Истанбул и Истанбул-Дубай, дори ми предложиха място до изхода, но незнайно защо отказах....

Тъй, че на 17-ти в 19:45 се очаква да летим.

Блог-а ще допълня тогава.
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 19 Авг 2006 22:35

София-Истанбул, 17.08.2006г.

19:11ч.

След като успяхме да стигнем на летище 5 минути преди да затворят гишето за чек-ин и да си вземем бордните карти, казване "До скоро!" с приятелите и роднините със сестрата се отправяме задружно към гишето за паспортен контрол.
Понеже бяхме малко закаснели течеше бординг-а. Качихме се в познатите автобушчета и от Гейт 4 ни отведоха към самолет Boeing 737-400 на Turkish Airlines с регистрация TC-JKC (cn 24469/1749) и звучното име: Bayburt.

Новата полоса е готова. Сложили са пластмасови Х-образни летви на няколко места по полосата.

Ето малко снимки:

Изображение

Снимка към стария, но още функциониращ терминал:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Сестричката на стълбата, преди да се развика "любезния" рамп агент на турците.
Изображение

Поглед от място 5А:
Изображение

Sky Europe B737.
Изображение

В 19:31 махнаха стълбата и запуснахме. Обявиха финалния ешалон за FL270 (27000 фута).
След излитане прелитаме детелината:
Изображение

Отправихме се към Вакарел, като прелетяхме Лесново (за жалост сестрата късно ме информира!

На финалния ешалон. Часът е 19:50.
Изображение

А това ни сервираха за закуска:
Изображение

Залез по време нз снижение, което колкото и чудно да ми е започна в 20:05ч.:
Изображение

Изображение

Прелетяхме над град Тегирдагь (EKI VOR) и започнахме схемата за долитане до полоса 06.

Захода бехе невероятно страховит за мен!
За пръв път ми се случва да се стряскам от заход!
Пилота снижаваше с голяма вертикална скорост. По едно време носа беше по-ниско от задната част на самолета.
Доста грубо филанлно "наместваме" на полосата, стоварване, яко реверс и спирачки. Никаква пощада на самолета! :-)

След 10 минутно рулиране спираме на гейт 107, отвеждат ни със автобуси, въпреки, че самолета спира на гейт с ръкав. Температурата е 28 градуса.

Поглед към нощното крило на самолета ни:
Изображение

Изображение

На съседния ръкав паркира А320 на Онур Еър с регистрация TC-ILI с прекрасното име "Батман".

След преминаване през наистина доста голямото летище Ататюрк се отправихме със сестрата към гейт 223, минавайки през Дюти Фрий-то, което наподобява Дубайското.

Изображение

Част от 4-те монитора обявяващи полети:
Изображение

Преждевременно успях да снимам няколко самолета. Един от който на Ел-Ал Израел. Веднага щом ме видяха да снимат дойде една сравнително пълна кака и ми каза дали можела да види снимките които съм направил. аз съответно отговорих да!

Каза ми да ги изтрия, аз попитах защо и получих следния отговор: Защото това е секюрити зона и не е разрешено да се снима. Аз като достатъчно нахален я попитах дали е сигурна :lol: , тя отвърна: да! Аз работя тук и знам дали е позволено или не! Ще изтриете ли снимките или ще ми дадете апарата си. Аз казах, че ще ги изтрия, но никъде не съм видял табела, че не е позволено снимането. Попитах също дали е забранено само заради Ел-Ал, но ми отговориха, че не е само заради тях.

Обслужването на Летище Ататюрк е под всякаква критика. Много рядко можеш да видиш някой, който говори английски, дори на Информация!

В тоалетните "Хигиена нулева!", както се пее в една песен.

За щастие между останалите снимки на самолети бях снимал Дюти Фрий-то така, че ми се наложи да изтрия само 2 снимки. Ето една от останалите:

Изображение

Отидохме на гейта в уречения бординг тайм, а именно 22:20, но той все още беше затворен. След 10 минутно чакане го отворихме и влязохме в залата за изчакване.

След още 45 минути чакане и негодувание на половината от 200-те пътника, че няма информация се появи една наземна стюареда и обяви, че намя да излетим на време, защото липсвал член на кабинния състав, което породи смях, сърказам и негодувание сред всички!

Обявиха очаквано време за излитане 00:15.

Между временно на гейта до нас (222) се паркира А320 на Онур Еър.
В момента в който сложиха стълбите народа започна да предпуска по преона панически и да се оглежда към самолета. В този момент забелязах как към смаолета приближават 3 пожарни коли, които опънаха маркучи и започнаха да гасят нещо в товарния осек. Отвориха се аварийните пързалки. Настана паника и половината пътници се струпаха да гледат. Ето малко снимки:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Слава богу всичко свърши без жертви, инциденти или нещо страшно. Само уплахата у пътниците от въпросния самоелт.

А на гейт 223 ни чакаше една приказна машина!
Еърбъс А330-200. Ето няколко тъмни снимки:

Изображение

Изображение

Най-накрая ни повикаха за отвеждане. Качихме се на борда и като първо патуване с Еърбъс гледах като изтърван, добре, че сестрата ми обясни как да боравя с дистанционното за екрана, който бе на предната седалка.

Направихме push-back (избутване от ръкава) и рулирахме към полоса 36R. Часът е 0:16.

Невероятно приятно излитане! Часът е 00:26.

Прелетяхме над Босфора. Истанбул е невероятно красив град вечерно време!

След излитане раздадоха слушалки, възглавници, одеала, чорапи за в самолета (от които аз се възползвах, защото краката ми се надуха от маратонките) и маски за очи.

Ето няколко снимки от място 6А. На съседния ръкав се вижда авариралия Еърбъс.

Изображение

И информацията на екрана пред мен:

Изображение

Изображение

И стабилизирахме на ешалон 390 (39000 фута):
Изображение

Ето моята манджа, сервирана много любезно (както впрочем цялото обслужване на борда). Сервираха ни и метални прибори.

Изображение

А ето и яденето на сестрата (малко е разхвърляно, понезе беше много гладна и докато успея да заредя апарата, тя вече беше разхвърляла :lol: ).

Изображение

Ето и част от пътническия салон. Не можах да снимам назад, защото имаше нинджи (забулени жени):

Изображение

И пак малко полетна информация:

Изображение

Започнахме снижение:

Изображение

Изображение

А ето и инструкциите за безопастност:

Изображение

Изображение

Кацнахме на полоса 12L, (5:11ч.) рулирахме до стоянка В10. Часът е 5:25. Тремпературата е 37 градуса, а влажносста е от порядъка на 90%.

Това беше най-мекото кацане, което съм изпитвал, след това на Ту-154! Страхотен самолет!

Ето малко снимики от летището:

Изображение

Пълно с опашки на Емирейтс!

Изображение

А340!

Изображение

Изображение

След излизане от самолета и вървене по ръкава, трябваше да слезем 3 етажа по-надолу за паспортен контрол, който мина обще взето бързо.

Багажа трябваше да е на летна 7, но не се появи 20 минути. Най-накрая си взехме куфарите, а между временно се съмна. Часът е 6:30!

Към 8 часа бяхме в Градините (комплекса, където живее майка ми. На 45 километра от летището е.). Направо се шашнах. Построили са над 200 небостъргача (от порядъка на 50 етажа).

В 8:30 легнахме да поспим.

Така завърши полетния ден. :wink:
Последна промяна Stoyan на 27 Авг 2006 12:17, променена общо 2 пъти
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот SPEED_BIRD » 23 Авг 2006 14:30

Браво! Много ми хареса. Снимал си всичко с изключение на кокпита на А330 и тоалетните :-D
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Stoyan » 23 Авг 2006 16:53

V cockpit-a ne me pusnaha.

A toaletnite sa malki, kato vav vseki samolet. :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот elbram » 26 Авг 2006 03:57

Ухаа, доста интересно приключение,евала!!!

За светкавиците не ти ли направиха проблем, специално за снимките на крилото и сестра ти на Ататюрк?
Като гледам колко готино си я плюснал светкавицата и как се отразява жилетката на някакав зад сестра ти... :-D

Клипчета прави ли?
Аватар
elbram
по-спотър
 
Мнения: 135
Регистриран на: 25 Фев 2005 13:45
Местоположение: FL350

Мнениеот Stoyan » 26 Авг 2006 18:05

He-he mi nikoi, osven taq palni4kata Security det mi napravi zabelejka za El Al.

A dolu po perona nikoi!

Klip imam 1 na koito se opitah da snimam kak doidoha pojarnite na stoqnkata do nas i kak tar4aha patnicite, no opredeleno ne e s dobro ka4estvo.

Pozdravi!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 26 Авг 2006 18:15

На съседния ръкав паркира А320 на Онур Еър с регистрация TC-ILI с прекрасното име "Батман".

Този всъщност е с регистрация TC-JLI, много смешно ми стана като го снимах преди няколко месеца и оттогава се чудя дали е кръстен на филмовия герой или турците си имат някоя историческа личност, която се казва така :D
http://pic.bgspotters.net/?id=4723
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Stoyan » 26 Авг 2006 18:18

Samo, 4e samoleta e 737-400, ne 320. Pone na tozi na koito az letqh. Pak moje tolkova da im e haresalo, 4e da si krastqt i 320-ka taka! :D
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 26 Авг 2006 18:39

Stoyan написа:Samo, 4e samoleta e 737-400, ne 320. Pone na tozi na koito az letqh. Pak moje tolkova da im e haresalo, 4e da si krastqt i 320-ka taka! :D

Abe az ne ti govorq za tozi na koito ti si letql :D Kato kaza TC-ILI predpolojih 4e stava vapros za TC-JLI poneje ILI nqma;)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Stoyan » 27 Авг 2006 08:39

Probablemente! :wink:

Animaciq ot vsqkade! :P
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Емо » 07 Сеп 2006 00:28

harrier написа:
На съседния ръкав паркира А320 на Онур Еър с регистрация TC-ILI с прекрасното име "Батман".

Този всъщност е с регистрация TC-JLI, много смешно ми стана като го снимах преди няколко месеца и оттогава се чудя дали е кръстен на филмовия герой или турците си имат някоя историческа личност, която се казва така :D
http://pic.bgspotters.net/?id=4723



Батман е градче в южна/югоизточна Турция. Мисля че се произнася Батмáн.

А иначе много готина статия, Стояне!

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот Stoyan » 07 Сеп 2006 10:51

A taka li bilo!

:-)

Merci! :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron