София – Барселона ( а по късно и обратно)

София – Барселона ( а по късно и обратно)

Мнениеот pepsii » 25 Окт 2006 16:36

София – Барселона ( а по късно и обратно)

Първият ми блог , така че бъдете , моля , снизходителни ;-)

Голямо нервене беше с местата по това пътуване. Трябваше да пътувам до Испания по работа (на 150 км от Барселона) и реших че ще е добре да поразходя и дъщеря си да види Коста Дорада извън сезона , както и Барселона за 1 ден. Тъй като има и събота вечер е що годе смислена употреба на 15000 натрупани мили за FlySmart по Miles & More. Датите обаче не бяха уточнени и гледах малко по малко как местата за връщане намаляват ли намаляват и в крайна сметка когато ги уточнихме за в неделя (29 октомври) останаха само за супер ранния полет през Виена със OS.

Е , все е по добре от нищо така че подредих следният маршрут :

24 Oct LH3437 SOF – MUC
24 Oct LH4478 MUC – BCN
29 Oct OS396 BCN – VIE
29 Oct OS795 VIE – SOF

Тръгнах да го буквам на сайта на Луфтханза , натискам аз „Yes, Purchase” и що да видя – в бързината съм избрал сутрешните полети за Мюнхен. Ами сега? Оказа се (човек научава нещо всеки ден) че до 24 часа дори FlySmart може да се ребуква/отменя и т.н. !!! Обадих се на Луфтханза , направих новият букинг и , о , небеса , имаше още места и хоп !

Следващата (не) изненада . Онлайн чек ин от сайта на Луфтханза – опитвал съм го три пъти досега – нито един път не е работил както трябва! Към 17:30 на 23 Октомври можеше вече да се регистрираш и след „големия” избор Isle/Window ни сложи мен на 10 ред , дъщеря ми на 15 ! При условие че сме на един PNR! Както и да е , след кратък телефонен разговор сутринта на 24 – оправиха местата ;-)

24 Октомври 2006
LH3437
SOF-MUC
Boeing 737-500
D-ABIP
5D,F

Пристигнахме на летището около 11:20 . Местата ни бяха вече сменени , пуснахме куфара по лентата и в 11:45 вече пийвахме студен чай в бизнес салона ( покана от Луфтханза  ) . Полета беше навреме , не много пълен (60%) , местата ни бяха пред крилото.... докато не открихме че 5 ред на Боинг 737-500 е точно мястото където един прозорец липсва , така че мястото до прозореца реално има около 1/3 видимост от предния прозорец ...

Изображение

Здраве да е – поне времето беше хубаво излетяхме над София и успяхме да направим една две снимки на жк Левски и Орландовските гробища .
Изображение


Изображение


Изображение

Полета беше нормален , около 1 час и 45 минути , над Белград(видяхме го) и Загреб , преди да се спуснем над Мюнхен. Кетърингът беше стандартния cheese/ham сандвич , но пък количката с напитките мина два пъти! Това е явно новост , защото и на следващият полет беше така .

Ето и видео от кацането :

http://www.youtube.com/watch?v=a89ADfjCUxY

Мюнхенското летище ми е едно от любимите! Трансфера плюс паспортен контрол отне 7 минути . Поогледахме дюти фрий-то , пийнахме чай и кафе (от безплатните машини) и ...

24 Октомври 2006
LH4478
MUC-BCN
Airbus 320-100
D-AIPC
15E,F

По график трябваше да бъде 321 , ама нейсе. Този полет беше доста по пълен (90%). Бординга започна на минутата , минахме през Self-boarding машинката , хакнахме се на местата си (над задната част на крилото ) и зачакахме. Пълни се , пълни се самолета. После постояхме още 10 минути след като се напълни. После по едно време запалиха десния двигател (както сме си на гейта) , после го изгасиха и капитана се обади да ни каже , че имало малък теч на гориво от двигателя , оправили го , тествали го току що , но понеже сме си изпуснали слота ще трябва да почакаме . И така , около 20 минути по късно излетяхме. Маршрута беше над Алпите (които се паднаха от другата страна ) , Марсилия . Сандвичите същите , малко турбуленция над Френския бряг и спускане за кацане с Барселона от нашата страна. Общо взето кацнахме само с 15 минути закъснение , за куфара чакахме не повече от 5 минути.

Като цяло Луфтханза може да не е най добрата авиокомпания в света но поне знаеш какво да очакваш и в 99% от случаите това е което получаваш.

Та така ,ако ви е интересно , след няколко дни ще пусна и връщането ! Питайте , ако ви интересува нещо в подробности !
Последна промяна pepsii на 01 Дек 2006 12:23, променена общо 4 пъти
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот harrier » 25 Окт 2006 18:52

Davai smelo s vtorata chast i ako ti se zanimava obqsni poveche za FlySmart na Miles And More. To i az ponatrupah baq tochki, no za tazi FlySmart programa ne bqh 4uval. :wink:
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот pepsii » 25 Окт 2006 19:41

harrier написа:Davai smelo s vtorata chast i ako ti se zanimava obqsni poveche za FlySmart na Miles And More. To i az ponatrupah baq tochki, no za tazi FlySmart programa ne bqh 4uval. :wink:


FlySmart позволява да си вземеш "безплатен" билет само за половината от нормално исканите мили за даден полет. Уловката е че трябва да направиш резервацията (и вземеш билета) между 2 седмици до 2 работни дни преди полета. Освен това трябва да има събота вечер . И не може да променяш , отменяш и т.н. Пълните правила :

Booking period: between two weeks and two working days before the desired date of departure (if a paper ticket is issued, the last day to book is four working days before departure).
A paper ticket can only be issued if the route does not allow a booking as an electronic ticket (etix®).
There is an additional expedited express service fee for paper tickets issued less than seven working days before departure.
Valid only for flights operated by Adria Airways, Austrian Airlines Group, Condor, Croatia Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, and SWISS with JP, OS, DE, OU, LO, LH, and LX flight numbers.
Not available as a one-way award at a lower mileage value.
Itinerary changes and cancellations are not allowed.
A Senator Companion Award is not possible.
No children's discount is offered.
For Europe awards and for awards in any other region: earliest possible return flight is Sunday following the date travel begins.
For intercontinental awards: minimum stay of seven days.
Maximum ticket validity: 30 days, starting from the first date of travel.
Fly Smart flight awards can only be booked when available.
Fly Smart flight awards can only be booked online and only on routes for destinations that are designated in the 'city selection' in online flight award booking.
Fly Smart flight awards with connections requiring transfer: the next available connection flight will always be chosen here automatically. It is not possible to select your own connecting flight, even by contacting the Miles & More Service Team.
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 26 Окт 2006 00:34

ARJ85 на Lufthansa също има един ред без прозорци и мисля че се падаше пак 5ти- голямо прецакване е- тъкмо си мислиш, че си хванал бленуваното място отпред и до прозореца и като се настаняваш- смърт :evil:
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот pepsii » 26 Окт 2006 10:54

mitkobiker написа:ARJ85 на Lufthansa също има един ред без прозорци и мисля че се падаше пак 5ти- голямо прецакване е- тъкмо си мислиш, че си хванал бленуваното място отпред и до прозореца и като се настаняваш- смърт :evil:


На всички LH и LX Avro RJ 85 - 5-и ред , на AvroRJ 100 - 7-и .

Но 1-во място в моята класация заема пътуването ми с MD80 на Алиталиа , един от последните редове , СЪС прозорец , на 30 сантиметра от който е двигателя ...
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 26 Окт 2006 18:06

ама и първите редове на Мд80 са супер- никакви крила наоколо... а и няколкото секунди при излитане, в които предницата се вдига на метри над пистата, а задницата е още на земята са абсолютно изживяване ;-)
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2544
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Pilot737 » 26 Окт 2006 19:24

mitkobiker написа:ама и първите редове на Мд80 са супер- никакви крила наоколо... а и няколкото секунди при излитане, в които предницата се вдига на метри над пистата, а задницата е още на земята са абсолютно изживяване ;-)

Изпитах го в Canadair-а на Луфтханза. Бях на 6-ти ред.
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

И снимки

Мнениеот pepsii » 27 Окт 2006 12:53

... добавих и снимки... имам и видео от кацането в MUC , ама трябва да се ориентирам как да го сложа :) Другото което не се сетих да си запазя място за втората част точно под първата ама хайде - ще я пусна като отделна тема.
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

добавих и видео!

Мнениеот pepsii » 01 Дек 2006 12:23

Ето и видео от кацането в Мюнхен:

http://www.youtube.com/watch?v=a89ADfjCUxY
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта

cron