София – Атина – Цюрих – Нюарк (част 1 от малко по-дълго път

София – Атина – Цюрих – Нюарк (част 1 от малко по-дълго път

Мнениеот pepsii » 08 Ное 2006 05:01

София – Атина – Цюрих – Нюарк (част 1 от малко по-дълго пътуване)

Пълния маршрут е по долу , но ще го разделя на части за да не стане много дълго.

С A3 и NW бяха полети икономична класа , LX – бизнес.

A3 951 01NOV SOF-ATH
LX1831 01NOV ATH-ZRH
LX 018 01NOV ZRH-EWR

NW1255 02NOV EWR-MEM
NW1514 02NOV MEM-BTR

NW1513 11NOV BTR-MEM
NW 282 11NOV MEM-DTW
NW 895 11NOV DTW-JFK

LX 023 11NOV JFK-GVA
LX1822 12NOV GVA-ATH
A3 952 12NOV ATH-SOF



Чекирах се за полета на Aegean час и половина предварително. Имаше места до прозореца и бях доволен :) – това беше единственият полет за който не си бях избрал местата предварително . Самолета кацна с 10 минути закъснение , но тъй като нямаше много багаж и хора , боардинга беше навреме. Като се качвахме ми връчиха и бордните карти за следващите два полета – явно някой супервайзор беше проверил работата на хората от чек-ина.

ОА летят почти по същото време със АТР.

Изображение

А ето какво мина докато чакахме ;-)

Изображение

Изображение

01 Ноември 2006
А3951
SOF-ATH
Avro RJ100
SX-DVE


Беше Авро 100 , и при Aegean на 7-ия ред прозорец няма – така че внимавайте!

Изображение

Излетяхме по 09 – времето беше идеално. Направихме завой и поехме право на юг. Едно от най живописните ми излитания , покрай Черни връх ,

Изображение

над язовир Искър и Мусала .

Изображение


Това е още в БГ :

Изображение


А това е Атон :

Изображение

Aegean поднесоха почти истинска храна – със десерт, шунка, кашкавал и хлебче в истински поднос. За полет около час – са едни от малкото които го правят.

Кацнахме на пистата от другата страна на магистралата в Атина и пресякохме по моста до (как се нарича това място дето паркират самолетите и те взимат с автобус?) . Е там.

На летището в Атина поразгледах магазините и после реших да проверя бизнес салона. Swissair имат собствен бизнес салон. И четири компютъра с интернет , но няма WiFi.

20 минути преди боардинга тръгнах към гейта – и добре че го направих. Гърците не са далеч от балканските нрави , така че бяха затворили прекия път към нашия гейт , и трябваше да се върна чак до основният корпус , където естествено имаше дълга предълга опашка. Слава богу , за бизнес клас имаше отделен пост , и минах за 5 минути. На гейта – 10 минути закъснение.

01 Ноември 2006
LX1831
ATH-ZRH
Airbus 320-214
HB-IJM

Капитана ни посрешна с новината - още 20 минути закъснение заради слота за кацане в Цюрих. С 45 минути време за трансфер беше вече ясно че няма да успея да си хвана следващия полет :-( .

Поне имаше какво да се види през прозореца:

Изображение

Изображение

Полета беше много добър. Летяхме по адриатическото крайбрежие .

Изображение

Първо Гърция , Йоанина , после Албания , Тирана , оттам облачността се сгъсти доста , но според картата на екраните прелетяхме близо до Дубровник и оттам над Алпите и спускане към Цюрих откъм немската страна. Храната беше страхотна , някакъв вълшебен мус със круши и желе на дъното за десерт. Аз започнах книжката която си бях взел за пътуването „Златото на Кивира” – доста интересен приключенски роман. 20 минути преди кацане в Цюрих показаха на екраните гейта на който ще кацнем и „сигурните” връзки. За съжаление за моя полет беше „Contact Ground staff” и вече мислех как да ре-буквам хотела за вечерта в Ню Йорк , колата под наем и т.н. Рулирайки видях Боинга на ПриватЕър още на гейта. Естествено това нищо не значи – последният път CSA без всякакъв свян затвориха гейта едва ли не пред очите ми. Паркирахме на ръкав , събрах си нещицата , наредих се да излизам – когато стюарда извика моето име – лъч на надежда! Минах най отпред – отвориха вратата и ме чакаше служител на ПриватЕър със автомобил ! Най бързия трансфер който съм правил - от врата до врата ! Обясни ми че багажа едва ли ще успее – но това беше второстепенно!

01 Ноември 2006
LX0018
ZRH-EWR
Boeing 737-86Q
HB-IIR

Хакнах се на 11F щастливо усмихнат! Дори смотанатa лелка в 11D не можеше да помрачи настроението ми.

Конфигурацията е само бизнес :

Изображение

Междувременно навън беше почти тъмно ,

Изображение

така че не остана друго за правене - освен похапване и добро четиво.

Маршрута беше почти директно през океана :

Изображение

Опитах се да гледам някаква боза на DVD плейърите които раздадоха – но не успях – заспах. Седалките стават напълно равни , но под наклон и слизат доста близо до пода , така че като се събудих се бях посмъкнал.

Над USA беше облачно , а и беше вече тъмно. Кацнахме мнооого меко и след дълго рулиране спряхме на ръкав. Оттам бяха 10 минути на опашката за паспортен контрол. Още пет за да се уверя че багажа ми го няма и хайде на гишето изгубени багажи. Попълниха ми формата , казаха че идва с утрешния полет , дадоха ми „overnight kit” и аз потеглих към хотела.

Изображение


Това е , засега !

Скооро и останалите части!

Очаквам вашите забележки , въпроси и коментари!
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Делян » 08 Ное 2006 06:20

PrivatAir!!! Много добре.....
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот Stoyan » 08 Ное 2006 12:27

Браво!!!

Местото дето паркирт самолетите се казва "Перон", а на перона има стоянки.

С какъв самолет патува от Цюрих до Нюарк?

Писал си 737. Аз не мисля, че може да стигне, но може и да греша... :roll: :wink:
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот Делян » 08 Ное 2006 14:36

A, BBJ (B737-700) за какво е? Дори А319 може да лети тези разстояния...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот harrier » 08 Ное 2006 15:15

Delyan Kovachev написа:A, BBJ (B737-700) за какво е?

Ще добавя и BBJ2 (B737-800). Стояне, нали виждаш че самолетът е изцяло бизнес-класа. Privatair летят с такива самолети по договори със Суис, Луфтханза и други по полети с повечко бизнес-клиенти.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот pepsii » 08 Ное 2006 15:56

harrier написа:
Delyan Kovachev написа:A, BBJ (B737-700) за какво е?

Ще добавя и BBJ2 (B737-800). Стояне, нали виждаш че самолетът е изцяло бизнес-класа. Privatair летят с такива самолети по договори със Суис, Луфтханза и други по полети с повечко бизнес-клиенти.


:smt023

PrivatAir оперират BBJ1 , BBJ2(с който летях аз) и модифицирани А319 в изцяло бизнес конфигурация. Летят за LH ,LX ,KL (засега). В списанието им пишеше че са си поръчали и 767 .
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 08 Ное 2006 23:02

София-Атина е много приятен маршрут, защото до излизането над Егейско море се прелита над обекти, които и лаиците могат да разпознаят от въздуха! ;-)
Излитането над Софийкото поле, Лозенска планина, язовир Искър, Рила между Мусала и Белмекен- Западните Родопи с язовир Доспат или малко по-назапад поречието на Места с Пирин-Вихрен, следват планините в Гърция и излизане над Егейско море между Кавала и Солун, след което съответно се прелита или над Хакидики или над Тасос :-D
Ако Уиз подкарат Атина за по 0,01 Евро на посока ще правя това трасе по 3 пъти на седмица :supz:
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2543
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 10 Ное 2006 00:40

harrier написа:
Delyan Kovachev написа:A, BBJ (B737-700) за какво е?

Ще добавя и BBJ2 (B737-800). Стояне, нали виждаш че самолетът е изцяло бизнес-класа. Privatair летят с такива самолети по договори със Суис, Луфтханза и други по полети с повечко бизнес-клиенти.


Ахаа, ясно!
Изображение
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта