В мъглата – дълго ,с много снимки и видео.
След сума ти години бойкот на Алиталия , реших да им дам шанс по три причини :
- ниската цена
- належащо нужните ми три сегмента за да покрия сребърно ниво на Flying Blue
- може скоро да изчезнат

Маршрута беше :
5 Dec AZ523 SOF – MXP
5 Dec AZ422 MXP - TXL
9 Dec AZ427 TXL - MXP
9 Dec AZ522 MXP - SOF
Естествено мъглите отдавана владееха положението и на 4-и AZ523 беше отменен (защото АZ522 не кацна предишната вечер) .Времето обаче се пооправи и аз извадих късмет - късната проверка на 4-и вечерта показа AZ522 като „Очакван” и аз си легнах спокоен

5 Декември 2006
AZ523
SOF-MXP
MD-80
I-DAWC
32F / 19A
E – няма идеални неща . 32F наистина беше до прозореца – само дето почти изцяло гледката е закрита от двигателя. Спомням си че това беше капката която преля чашата при предишният ми опит с AZ. Слава богу , полета не беше много пълен (~50%) и намерих свободно място на 19А.
Ето и гледката от него:
Навътре :

Навън малко след излитане:

Прекарах голяма част от полета в полудрямка (пред вид ранния час) и ето че се спускахме вече към МXP. И тук беше мъгла!
Видео от кацането:
http://www.youtube.com/watch?v=nydZ0W54vP8
И гледката от прозореца :

Де-бординга беше с автобус , който ни изсипа пред гигантска опашка на терминал B. Проверка на багажите преди влизане в трансферната зона. После проверка на паспортите преди Терминал А (шенгенските полети) . Общо двете опашки , плюс разстоянието изядоха 1 час и 20 минути . Така че не планирайте къси трансфери на MXP. Мисля че 1 час е минимума ...
Въпреки мъглата втория полет си беше навреме . Бординга беше пак автобус , който ни докара до един от новичките А319 на AZ.
5 Декември 2006
AZ422
МXP-TXL
A319
I-BIMF
20F
Въпреки че е новичък , седалките са все същите , със същото зелено .
Обаче има LCD екрани :

Ето какво се виждаше на земята :

А ето какво във въздуха


Имам и видео от излитането :
http://www.youtube.com/watch?v=_HhC3Wh1e9U
Полета беше по къс от предишния и докато се усетя вече се спускахме над Берлин .
Прелетяхме над едно от другите летища (Шйонефелд или Темпелхоф) и меко кацнахме на Тегел.
Алиталия използва „новата” част на Тегел , заедно с HLX .
Доколкото разбрах в Берлин са започнали строежа на BBI „Бранденбург Интернешънъл” и като го завършат ще затворят Темпелхоф и Тегел. Така че още 4-5 години останаха да ги пробваме

Туй-то. От Берлин 200 км с кола до едно селце между Лайпциг и Дрезден , където прекарах няколко стресиращи и пълни с бачкане дни (и нощи). Е в крайна сметка по-преборихме задачата и на 9 Декември сутринта посрешнах изгрева на път към Берлин .
Пристигнах по график в 8:45 и понеже имаше време реших да проверя бизнес салона , който обслужва Дайнърс (дори и със сребърно ниво – нямa свободен достъп до бизнес салоните на SkyTeam



Полета беше навреме и доста пълен – добре че отидох по рано на чекина.
Места до прозореца все още имаше.
След проверка на багажа , през прозореца се виждаше ето това :

SX-BKC беше пременен с олимпийски мотиви по време на Атинската олимпиада . Сега виждам че са му върнали оригиналните.
Ето и какво ни чакаше за полета към MXP ;

9 Декември 2006
AZ427
TXL-МXP
A319
I-BIMJ
15F
Бординга не е с автобус , но не и на ръкав. Просто отиваш пеша до самолета

Ето как излетяхме :
http://www.youtube.com/watch?v=_QW-I_FJKj0
Времето горе беше ясно и слънчево :

Много приятен полет почти през цялото време имаше какво да се види през прозореца.
Спускането към Милано :
http://www.youtube.com/watch?v=9e10YXsLPDE
И кацането :
http://www.youtube.com/watch?v=uSTisc995eM
Ето и малка изенанада покрай която минахме :

В Милано имах 6 часа така че се поразходих до коледния базар на северната гара.
Използвах Милано експрес -14.50 евро отиване и връщане – на всеки половин час.
Много приятни 40 минути пътуване :

Върнах се на летището , след като вече ми бяха казали по телефона че мъглата в София е ужасна.
На гейта гледката беше следната :

Така че се запътих към трансферните гишета. Там ми казаха че полета е отменен , ребоокнаха ме за сутрешния полет на следващия ден. Дадоха ми ваучер за вечеря , хотел и закуска и така.
Общо взето 3 часа по късно вече бяхме в хотела.
Трябва да отбележа че Алиталия съвестно си изпълниха задълженията , макар и малко бавно.
На следващата сутрин времето беше прекрасно , в София също имало изгледи мъглата да се вдигне !
10 Декември 2006
AZ522
МXP-TXL
МД-80
I-DATL
11A
За излитане рулирахме към най далечната писта .


Излетяхме над карго терминала на MXP :

Полета беше много приятен .
Ето и задачка-закачка за вас (къде е това?) :


Малко объркване настана когато обявиха че се спускаме към Прага , но пейзажът навън (и мъглата) недвусмислено показваха къде е грешката.
Кацнахме като един от първите полети в двудневната дупка през която летище София оперираше нормално.
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
Ако някой аспект ви интересува в подробности – ще се постарая да го разширя.