Страница 1 от 2

До Дрезден с OS и LH (!!!много четене!!!)

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 16:12
от pepsii
До Дрезден с OS и LH (!!!много четене!!!)
София–Виена-Дрезден с Austrian
Дрезден-Франкфурт-София с Луфтханза

Обичам разнообразието ! Затова и винаги гледам да букна маршрут в който има по всичко от малко и нещо ново и т.н. Е не винаги е взъможно но този път сколасах.

Натам с Austrian с Фокер 100 и Даш-8 , насам нестандардтен маршрут през DUS с АТR и CRJ.

20 Feb OS798 SOF-VIE
20 Feb OS217 VIE-DRS
1 Mar LH859 DRS-DUS
1 Mar LH3432 DUS-SOF

Както се оказа впоследсвтвие на връщане маршрута беше рерутнат на по стандартното :

1 Mar LH1053 DRS-FRA
1 Mar LH3430 FRA-SOF



Този ден беше лудница в къщи . Сменяха ни тръбите и хора влизаха,излизаха. Котака се чудеше какво става . А аз дори не си бях събрал багажа. Е събрах го в крайна сметка . Средният куфар този път за сравнително по дългото пътуване. И живо здраво към 16 часа отпраших към летището. Бях се чекирал по интернет още сутринта така че чек-ин + проверката на багажите + паспортната проверка ми отне 7 минути!

Местата натам бяха предварително запазени до прозореца . За навръщане (благодарение на Луфтханза) за съжаление не беше възможно.

Сребърната карта ми осигурява достъп до бизнес салона – а оттам и не лошо място за съзерцаване движението на самолетите по перона.

Вечер летището е почти пусто , час пик (следобед) е минал , а следващия (на пристигащите късно вечер ) не е дошъл ;-)

Я вижте кой кацна по това време (синичкото в центъра на снимката)

Изображение

20 Февруари 2007
OS798
SOF-VIE
Фоккер 100
ОЕ-LVE
20A

Изображение

Мястото ми беше до прозореца , между крилото и двигателя!

Ето какво се виждаше назад :

Изображение

А ето и кабината :

Изображение

След като се настанихме пилота обяви че поради многото трафик над Виена ще чакаме поне 15 минути за слот. Докато чакахме се стъмни.
След като му дадоха разрешение рулирахме с доста висока скорост

http://www.youtube.com/watch?v=g3XLYXs1MCs

и излетяхме над София.

Изображение


Ето видео от излитането и от излизането „на слънце” ;) :

http://www.youtube.com/watch?v=1PrjuC9fl-g

http://www.youtube.com/watch?v=pjyUxAABiNU

Полета беше 100% пълен и отне доста време докато ни поднесат храна и напитки.
Австрийските авиолинии отново имат безплатна храна и напитки на всички полети.
За разлика от сандвича на останалите те предлагат топли хлебчета и салата + десерт в много добре оформена кутийка. Най интересното е че капака се отделя и може да бъде надписан и изпратен като картичка. Ако го направите на борда OS го изпращат по “Austrian Airmail”  Пуснах и от двата полета , едната е стигнала , другата още я чакаме :)

Eто ги картичките :

Изображение

Изображение

Кацнахме с 20 минути закъснение и ни пратиха на ръкав в C зоната . Трансфера ми до автобусните B гейтове на долното ниво ми отне 12 минути .

Изображение


20 Февруари 2007
OS217
VIE-DRS
Dash 8-Q-300
ОЕ-LTF
12F

Този полет беше навреме и отново 100% пълен.

За съжаление вече беше тъмно така че единствените ми снимки са от кабината

Изображение

И след кацането в Дрезден :

Изображение

Въпреки че полета беше сравнително кратък (50 минути) обслужването беше същото като предния полет.

Кацнахме навреме .
Колегата ми (който идваше от Париж) вече ме чакаше на летището.

И така 10 дни прекарани в работа до едно малко селце между Дрезден и Лайпциг.

Ето и задачката закачка . Къде е това ? (Кой , предполагам всички знаят :D )

Изображение

За навръщане отворен за чекиране по интернет беше само първият полет. Падна ми се 18F , според seatmap а на сайта на Луфтханза последният ред в ATR , до прозореца!

За полетите в Германия , Луфтханза ми прати и покани за чек-ин по SMS !
Навих часовника за 5:50 сутринта , поръчах и такси за тогава и захъркаах.

В 05:35 ме събуди SMS със следното съдържание :

„We apologise , but Your flight LH859 DRS-DUS 01 Mar 08:35 has been cancelled. Please call +49xxxxxxxxxx” .

Веселбата започнааа ...

Като пристигнах на летището надписа беше недвусмислен :

Изображение

Служителя на чек-ина ми обясни че полета е отменен заради лошото време в Дюселдорф (но аз все си мисля че е заради ниската натовареност – имаше други полети до там , които бяха непроменени).

След това ме попита през Мюнхен или през Франкфурт ?
Естествено че Франкфурт – мааалко е по далеч - така ще се лети повече.
Е по късно осъзнах че съм бил на кръстопът при този въпрос.

И така рерутнаха ме през Франкфурт , дадоха ми бордна карта за първия полет (до прозореца). Но по някаква причина не и за втория.

Дрезденското летище не е голямо и проверката на багажите беше общо 2 минути.
Вътре след обиколка по отворените магазини и оглеждане на обстановката се мушнах в Бизнес салона за кафе.

Изображение

На излизане помолих служителката да ме чекира за втория полет. Тя обаче отново не успя – каза че защото съм рерутнат системата и не го разрешава.

Здраве да е. Тръгнах на обиколка по прозорците и ето какво налових :

Митко ще я познае тази опашка :

Изображение

Germanwings – скоро и в София !

Изображение

Братчето на Даша дето ме докара :

Изображение

Cirrus:

Изображение

Air Berlin:

Изображение

През това време пристигна и Боинга на Луфтханза , който щеше да лети за Франкфурт.

Изображение

Обявиха 20 минутно закъснение и аз се пробвах отново (този път при служителката на гейта) да си извадя бордна карта за следващия полет. Е , спървоначално резултата беше същия , но след кратък телефонене разговор с някого – хоп Бордната карта беше вече факт – с място до прозореца!

1 Март 2007
LH1053
DRS-FRA
Boeing 737-500
D-ABJF
20A


Качихме се 737-цата (явно една от прясно преоборудваните салони)
Полета беше 70% пълен.

Изображение


и капитана обяви че заради силният вятър и многото трафик над Франкфурт ще трябва да почакаме още 10 минути . Хммм , времето за трансфер от 1 час почти изчезна!

Е , излетяхме .

http://www.youtube.com/watch?v=7zt8JzAU0Ow

Малко след това се наблюдаваше този феномен. Предполагам зашото долу валеше:

Изображение

Капитана обяви 40 минути полетно време и ни поднесоха напитки .

Тъкмо си изпих кафето и капитана обяви че времето се е влошило и ще се наложи да изчакаме ОЩЕ 15 минути преди да направим захода за кацане. Започнахме Holding pattern (как е това на български?) и беше голямо шоу защото не бяхме само ние! От всяка страна се виждаха самолети  Задръстване във въздуха!

Обещаното си е обещано – след 15 минути тръгнахме да кацаме. Имаше средна турбуленция и доста силен страничен вятър.
Ето видеото (доста лошо качество) :

http://www.youtube.com/watch?v=f_VdEadVN4s

Докато кацахме стюардесата дойде при мен и каза че полета ми за София също е със закъснение и имам 30 минути за трансфера – ако не успея – ще бъда ребукнат за вечерния полет.

Е , търчането по летища ми е любимо занимание !

Дебординга беше с автобус,който ни стовари на терминал 1А
Ето кратко видео от трансфера между 1А и 1B .

http://www.youtube.com/watch?v=IATxqUG_ga4

На гейта беше спокойно. Закъсненето беше обявено за 20 минути , които бяха изтекли вече.

Ето какво се мярна през прозореца , малко преди да ни натоварят на автобусчето.

Изображение

1 Март 2007
LH3430
FRA-SOF
A320-200
D-AIQC
6A

Мястото ми беше малко зад завесата на бизнес класата. Полета около 80% пълен.

Изображение

И тук поседяхме поне 20 минути преди да тръгнем . През това време се изреди кой ли не :

United :

Изображение

Icelandair:

Изображение

Finnair:

Изображение

Ембраер 170 на Alitalia
Изображение

И новия бейби еърбус на ТАРОМ !!! :

Изображение

Изображение

Имаше и още , но не толкова интересни .

Когато излитахме , вече валеше дъжд :

http://www.youtube.com/watch?v=6o77tQuQLz0

Луфтханза поднесе стандартните сандвичи (шунка или кашкавал) 

Полетното време беше обявено за 1 час и 40 минути .

На около час след излитането долу се видя това.

Изображение

Някой знае ли кое летище може да е?

Ето и още нещо готино да видиш във въздуха :

Изображение

Времето в София беше суперско , кацнахме откъм Кремиковци и вижте кой чакаше за излитане (Карго АТR !) :

http://www.youtube.com/watch?v=2LPGJENYa8w

След кацане също имаше какво да се види! :

MyAir:

Изображение

Ето и Еърбуса който ме докара до София :

Изображение

А ето какво щеше да ме докара ако не бяха отменили DRS-DUS:

Изображение
Но едно от хубавите неща при пътуванията са че не винаги всичко върви по план !

Благодаря за търпението на тези които дочетоха дотук !
Забравих също да спомена че багажа ми не успя да направи трансфера във Франкфурт с мен. Но ми го доставиха в къщи на следващата сутрин .



Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
Ако някой аспект ви интересува в подробности – ще се постарая да го разширя.

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 17:30
от Делян
супер блог! на софийското да не са сложили "self check-in"?

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:00
от harrier
Хубав блог! Виждам си летял на А320 с новия интериор на LH :wink:

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:06
от Pilot737
Мисля че летището за което питаш е Мюнхен. Поне така мисля. Но пък един час след излитането от Франкфурт...

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:32
от pepsii

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:34
от pepsii

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:35
от harrier

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:37
от pepsii

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 18:47
от pepsii

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 20:35
от AiBOJ

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 20:42
от Апостол

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 22:29
от BGH362

МнениеПубликувано на: 02 Мар 2007 22:35
от PZ

МнениеПубликувано на: 03 Мар 2007 03:20
от Stoyan
Еее, с кеф го изчетох и изгледах!

На български Holding pattern се казва "зона за изчакване", но се използва също "холдинг".

А явлението е типично в някой случаи.

На мен лично ми се е случвало над плътна облачност да виждам летището, но при навлизане в тях видимостта да падне значително.

Мисля, че това е феномена, за който говорите. Ако не съм прав ме поправете. :wink:

МнениеПубликувано на: 03 Мар 2007 15:34
от pepsii