Или шанс номер 2 за Алиталия .
След дълго назландисване и гледане как малко по малко местата с мили изчезват в крайна сметка когато пътуването се потвърди единствената алтернатива (като цени) остана Алиталия. Първоначално идеята беше да се лети до Амстердам за дългия уикенд (и рождения ден на Холандската кралица), и после с влака до Дюселдорф (където трябваше да бъда за два дена на срещи) , но тъй като разликата в цената беше съизмерима ,в крайна сметка решихме да летим от/до Дюселдорф и оттам с кола да прескочим до Амстердам.
Та така:
28 Апр AZ523 SOF – MXP
28 Апр AZ464 MXP - DUS
4 Май AZ465 DUS - MXP
4 Май AZ522 MXP – SOF (или както в последствие се оказа AZ532)
Дигнахме се в нечовешко (особено за събота сутрин) време и в 5:25 бяхме на новия терминал. Опашката на чекина не беше голяма и в 5:35 вече пиехме (страшно скъпото) кафе точно до гейт С1 . Между другото фирмата която държи кафенето (според фискалния бон) кой знае защо е регистрирана във Варна !?!
Слънцето вече се канеше да изгрява и огря това :

Малко след това започна бординга.
28 Април 2006
AZ523
SOF-MXP
MD-82
I-DAТК
24K,L
Местата ни бяха точно над задната част на крилото. Добри места за около 80% пълен полет . Пътниците бяха главно съботно сутрешни – по туризъм , голяма част за връзка с презокеански полет , много малко по бизнес ( но имаше и такива – с костюм и вратовръзка в събота - 6 часа сутринта

До нас чакаше ей това бижу , което май доста често посещава София :

Тръгнахме навреме и излетяхме над околовръстното.
Ето и видеото (този път част от снимките , както и видеоклипчетата ги е правила половинката

Alitalia MD80 taking off from Sofia
http://www.youtube.com/watch?v=wbRBVkJQTOQ
Над облаците ни посрещна слънцето :

След около 40 минути ни поднесоха сандвичи , кексче , безалкохолни напитки , чай и кафе. При Алиталия сока е един - от червени портокали . Но ви препоръчвам да го опитате – струва си

Ето видеото от кацането (при touch down се чу едно много странно тропане

Alitalia MD80 Landing at Malpensa
http://www.youtube.com/watch?v=ALgmU7We6Yw
Рулирахме на стоянка на перон и слязохме през задната стълба :

Имахме достатъчно време за трансфер , но както и предния път опашките бяха страховити. Време от слизане от самолета до гейта за следващи полет – 39 минути. При трансфер КЪМ шенгенската част ( пиер А) има и проверка на багажите. А обратно (от А към В ) само паспортна. Въпреки това ако ви се случи да летите през Милано гледайте времето за трансфера да ви е минимум час.
Помотахме се по дюфри-то и седнахме да закусим. За справка цените на кафето на пиер А в Милано са около 2 пъти по ниски от тези в София , а и сандвичите са къде къде по вкусни.
Ето автобусните гейтове в шенгенската част :

Бординга закъсня с около 10 минути поради „трафик на летището” . не успях да разбера самолетен трафик ли (слот за излитане ) имаше впредвид или наземен.
28 Април 2006
AZ464
MXP-DUS
ERJ-145
I-EXMM
3J,L
Местата ни бяха напред , полета пак около 80% пълен.

Рулирахme доста дълго и минахме покрай
Континентал

Таром

Еър Алпс

След това излетяхме като ракета :
Alitalia Embraer 145 taking off at Malpensa
http://www.youtube.com/watch?v=ZGN5zjscQDk
Маршрута беше обичайният над Алпите , но беше облачно и снимките не се получиха.
Поднесоха ни кексче и напитки и малко след това вече се снижавахме над Дюселдорф. Полетно време около 1 час и 10 минути.
Ето видеото от кацането :
Alitalia Embraer 145 landing Dusseldorf
http://www.youtube.com/watch?v=99A1y41jyXY
И един красив профил на госпожица Анна Магнани (ако така се чете ??!) :

Метнахме се на колата и прекарахме три (доста изморителни ) дни и нощи в Холандия. Рождения ден на кралицата се чества с купони до зори (облечени с нешо оранжево) , свободна търговия и тълпи и боклуци навсякъде.
На всяка гара обаче може да си намерите незаключено колело :

И (ако сте мъж) да връщате изпитата под наем Хайнекен удобно и достъпно :

На 1-ви май посетихме царството на лалетата Кеукенхоф и потеглихме към Дюселдорф.
Два дни в съвещания и е време за полета наобратно.
Предишният ден при обичайната проверка се оказа че Алиталия е отменила над 300 полета на 3 и 4 май поради стачка на кабинния състав (защо ли не се изненадвам!?) , но нашите полети не бяха сред тях. Късмет, предполагам.
Отново ранен старт (който в Петък е съшо толкова неприемлив , както и в събота)
Чек-ин и проверките отнеха буквално 8 минути. Така че дори имахме време за закуска.
Бординга беше навреме , самолета – братчето на този който ни докара :

4 May 2006
AZ465
DUS-MXP
ERJ-145
I-EXMN
12J,L
Местата ни бяха зад крилото , полета около 50% пълен.

Качихме се и капитана обяви че сме номер 16 за излитане. При само 45 минути за трансфер в Милано – предчувствах че нещата едва ли ще вървят по план.
Чакането в самолета обаче дава добри възможности за спот:
Еър Берлин :

Кондор

ЛТУ

И една навалица от кой ли не :


Е дойде и нашия ред , но за съжаление видео няма .
Първата част на полета беше спокойна и слънчева .
Дори по едно време се състезавахме с един Алиталиански МД80 :

Малко след като започнахме снижение над Алпите обаче

Започна средно силна турболенция. Капитана обяви че в Милано вали и ще кацнем с около 30 минути закъснение.
Ето бонус видео от рулирането до стоянката ни на летището :
Alitalia Embraer 145 taxiing at Malpensa
http://www.youtube.com/watch?v=SqnbVRXxqQE
И господин Виторио Де Сика :

Както се очакваше изпуснахме си полета. На трансферното гише ни връчиха бордни карти за следващия ( 4 часа по късно) и ваучери за обяд.
Докато обядвахме се наложиха и няколко спешни телефонни разговора :
-Кой да посрещне дъщеря ни , която каца от Париж в 13:55 (бяха на екскурзиа с класа и по план ние щяхме да бъдем преди нея на летището).
-Може ли да се банкира в събота сутринта , защото месеца приключва , а в понеделник пак пътувам .
НО! Нека не ви звучи като оплакване – ОБИЧАМ работата си

През това време навън валеше и спота не вървеше:
ТАП

ТАМ



Изчегъртаха се 4-те часа , смениха ни първоначално обявеният автобусен гейт на ръкавен и там дойде обиачйният МД80 :

4 May 2006
AZ532
MXP-SOF
MD-82
I-DAWD
11A,C
Местата ни бяха доста напред , полета около 60% пълен.

Навън продължаваше да вали :

(главно) Дъжда се вижда се добре и на видеото от излитането :
Alitalia MD80 taking off from Malpensa
http://www.youtube.com/watch?v=gdrPiuujql0
Издигахме се поне 20 минути докато най сетне излезем на слънце , но през цялото време бяхме доста близо до тавана на облаците и имаше лека турболенция.
Обслужването беше аналогично – сандвич и кексче

Към България времето се поизясни , но не съвсем.
На захода за кацане прелетяхме над това образцово село (кое е то ?)

Ето и видеото:
Alitalia MD80 landing at Sofia
http://www.youtube.com/watch?v=Y7zJSQpggcg
Отново бяхме малко закъснели (около 20 минути) , багажа ни въобще не се появи (всъщност тъкмо дойде !).
Може би ако Аерофлот наистина купят Алиталия ще излязат с рекламна кампания :
Имате нужда от Адреналин ?!?
Риска е в кръвта ви ?!!
Единствената по рода си авиокомпания която не само ви придивижва от А до Б , но го прави ИНТЕРЕСНО !!!
Благодаря на тези които имаха търпение да дочетат дотук !
Отивам да стягам багажа че ме чакат малко по „безинтересни” пътувания :
Гданск с Луфтханза
2 LH3439 W 07MAY 1 SOFMUC 0710 0810
3 LH3164 W 07MAY 1 MUCGDN 1035 1210
4 LH3167 W 12MAY 6 GDNMUC 1700 1835
5 LH3438 W 12MAY 6 MUCSOF 1920 2220
Веднага след това Дрезден с Austrian :
2 OS7152 H 14MAY 1 SOFVIE HK1 0600 0640
3 OS 215 H 14MAY 1 VIEDRS HK1 0725 0845
4 OS 218 H 17MAY 4 DRSVIE HK1 0805 0930
5 OS 795 H 17MAY 4 VIESOF HK1 1040 1320
А после време за почивка със SkyEurope :
Sat 19 May 2007 3205 Sofia (SOF) --> Vienna (VIE) 09:45 10:20
Mon 28 May 2007 3204 Vienna (VIE) --> Sofia (SOF) 06:40 09:15
Очаквам вашите въпроси и коментари.