NYO-GRO-NYO с FR

NYO-GRO-NYO с FR

Мнениеот jollyroger » 15 Юни 2007 20:10

Реших и аз да се включа в тази рубрика от форума, надявам се успешно. Не пътувам кой знае колко често. Не съм свикнал и да снимам докато пътувам.
Маршрутът ми беше следния:
NYO-GRO FR 1935, 29.05.2007
GRO-NYO FR 1936 06.06.2007
Летище Скавста се води като Стокхолм, въпреки че е на 100км от самия град. Намира се на 10 мин от Нишьопинг. Полетът ми беше в 7 сутринта. Трябваше да преспя на самото летище, защото нощният транспорт в Швеция не е популярен и за хора които не живеят в Стокхолм или по-близо до летището им се налага да тръгнат предния ден вечерта. Пристигнах 0030 през нощта. Летището работи денонощно, има доста хора , които спяха със спални чували или по столовете на ресторанта, който също работи 24h. Самият терминал представлява един хангар за самолети със сътветния брой гишета и всичко останало.
Поради липса на батерии на фотоапарата, снимки от пъвият полет липсват. Имах само ръчен багаж, минах през чекина рано-рано, минах и проверката. Паспортен контрол в Шенген няма. Настаних се на гейта и разцъквах нещо на компютъра. След около час на летището стана голяма лудница. Полетите на Ryanair очевидни бяха почти пълни.
Пътуването мина безпроблемно. Виждаха се само няколко празни седалки в самолета, тази дестинация е доста добре разработена. Кацнахме на GRO, купих си билет за автобуса и след час и половина бях в Барселона.
След една седмица изкарана в Барселона, Памплона, Билбао и Сан Себастиан дойде време и за полета обратно. За щастие успях да направя някоя и друга снимка. Чаках около час на чекина, едва успях да вляза в сградата, всички полети бяха пълни догоре и по-това време има доста излитащи. Минах всички проверки. Най-важното е че успях да мина и през duty free. Купих едно кило ирландска ракия за 13 евро, в Швеция е 50 евро (това е друга тема).
Ето и малко снимки от гейта.
Изображение
Изображение
По пътя към самолета EI-DLS
Изображение
Spanair
Изображение
Winglet
Изображение
по време на push back
Изображение
Този трябваше да ни изчака
Изображение
След полета
Изображение
Наистина приятна изненада на NYO - 737-200 на Ozjet (австралийски???)
Изображение
Летището отвън
Изображение
Сградите на SAAB
Изображение
И накрая едно видео от кацането на Скавста:
http://www.vbox7.com/play:6e6752a4
За съжаление видеото се деформира, защото го снимах с апарат завъртян на 90 градуса. В началото се вижда летището и полосата преди да направим десен завой.
Надявам се да ви хареса.

Пропуснах да спомена крайната цена, а тя е 362 SEK, което е около 40 EUR.

Очаквайте ARN-PRG-SOF с CSA в най-скоро време.
Последна промяна jollyroger на 15 Юни 2007 21:38, променена общо 1 път
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот Svetli Georgiev » 15 Юни 2007 20:39

Хубав блог се е получил, поздравления.
Аз 10-15мин. с бутах нагоре-надолу из Гугъл Ърт докато го намерих тва летище. Супер ще е да си спотър в Стокхолм :cry:
Още по пряк въздушен път разстоянието от града до летището е 82км.
Около този град има още две летища(по-големи) и си мисля че това от което ти си летял е само за НТА. Нещо като Доброславци или Горна в бъдеще.
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот Апостол » 15 Юни 2007 20:55

Супер дълго време чаках скандинавски блог.Много добре и хубави снимки,а клипа беше убиец :)Ще се надяваме скоро да ти се появи следващия.Преди време каза,че към Лондон си летял,в Гданск ли сменя?Каква е практиката в Швеция с летищата,да се концесионират или държавата ги управлява?Ако не е тайна на кое летище работиш?Много готин блог отново :)
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот jollyroger » 15 Юни 2007 21:22

Скандинавските блогове не са много често явление. За съжаление престоят ми в Швеция завърши :(. Надявам се да имам възможност пак да отида там и то за дълго време.
До Лондон не съм летял, освен един път с БГеър, когато сменях за Детройт. Тогава летях с ДЦ 10-30, което си уникално преживяване. Апарат нямах никакъв.
Предпологам че, както всичко останало летищата са държавни. http://www.lfv.se/
Летищата там са доста отдалечени от съответните градове, до някои от тях дори няма публичен транспорт. Хората си гледат тишината и спокойствието. Това беше и една от причините да не летя до Копенхаген, нямаше кой да ме закара в 0430 сутринта. Става дума за летище близо до 100 000 град.
В момента не работя никъде. Иначе работих на Nantucket Memorial Airport, ACK. Там е FBO - fixed base operations. Получих и съответния сертификат. Задълженията ми бяха да паркирам самолети, гориво, багажи, airfield maintenance, catering, телефони, ескорти на частни возила, сигурност и въобще всякаква ground equipment, косене на трева и т.н. Затова се казва FBO, всички услуги ги предоставя единствено самото летище. Почти не е имало частен модел самолет, който да не съм обслужвал. 99% от времето се занимавах с general aviation, паркирал съм и зареждал US Navy, Coast guard и какво ли още не, както и някои от авиокомпаниите като USAir, Continental, Cape Air.
Последна промяна jollyroger на 24 Юни 2007 09:43, променена общо 1 път
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот Апостол » 15 Юни 2007 22:19

Да наистина за съжаление,севера си има специфичен чар.Голям мие мерак да отида до полярния кръг,Кируна би била добра възможност :)Иначе ти питаше за една картина с Уиз и аз за тва така помислих за Гданск.Готин опит си натрупал,предполагам с този сертификат би трябвало сега да е въпрос на време да си намериш попрището.А от кога си в този бизнес?
Какъв беше екипажа на Райън и доволен ли си като цяло?Имаше ли разлика в обслужването в Швеция с това ,което ти самия си правил в щатите?
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот jollyroger » 15 Юни 2007 23:01

Аз съм ходил в Кируна, 1500км на север от Стокхолм. Пътува се или с влак или със самолет Б738 на САС :-D само от Стокхолм. Аз ходих с влак, пътят е около 22h. Минава се покрай морето с Финландия, не му знам точно името. Там се намират единствените градове в северната част на страната, Кируна и още един град са изключения. Автобусите ходят най-много до 200км на север от Стокхолм.
Екипажът на Райън беше от шведи най-вече (не от шведки) :(. Стюардесите бяха от Ирландия, май имаше и една чехкиня. Обслужването е на доста високо ниво. Всичко за ядене и пиене си го купуваш, цените са ОК като за самолет. Облегалките не се пускат и разстоянието за краката не е много, но не е тясно. Все пак говорим за 20 евро с таксите.
По принцип има разлика между обслужването на general aviation и commercial scheduled flights, гонят се часове, слотове и т.н. Като цяло, при шведите всичко е на високо ниво, имат техника бол и си вършат работата.
Аз съм производствен инженер, образованието ми няма нищо общо с авиацията, летища и т.н. Това ми е хоби.
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот Апостол » 15 Юни 2007 23:39

Колко ти завиждам благородно не е истина :)Ботанически залив се казва водата между Швеция и Финландия(Gulf of Bothnia) :) Гледал съм tuk za билети но май не намерих до Кируна http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=10&l=en ,а и по принцип не е ли по-евтино със самолет?
ЗА шведките наистина жалко.Забелязаъл съм,че Райън си пишат някакви послания по самолетите.В Лондон съм виждал изписано на един 738 "Не на доплащането за керосин от Луфтханза".А тези сгради на СААБ това не е завода нали?
Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

Мнениеот jollyroger » 16 Юни 2007 02:14

Не, не е завода. Главният завод е в Линшьопинг, което не е много далече от Скавста. Предполагам че това са maintenance facilities. Имаше и един военен СААБ в края на перона, който не успях да снимам.
За билетите не знам, това е сайтът за повечето влакове. Да, със самолет е по-евтино, но усещането не е същото. А и шведските влакове нямат нищо общо с българските.
Пробвай този сайт http://www.connex.se. Със синьо е линията. по която аз пътувах. Ние си купихме билетите от някво гише на гарата, те бяха с прекачване с автобус и друг влак. Този влак ходи чак до Нарвик в Норвегия, където също успях да отида, но с кола.
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот pepsii » 16 Юни 2007 15:10

Много готин блог! Интересни летища , интересна авиокомпания ;-)
Снимките и видеото са суперски - следващия път повече ако може!

Може ли малко подробности за GRO - колко далече е от Барселона , възможности за трансфер и т.н. ?
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот jollyroger » 16 Юни 2007 22:20

Като количество снимките не са много, не бях предвидил да пиша във форума, особено за полета на отиване NYO-GRO. Скавста е едно доста интересно летище - НТА, чартъри зимни и летни, военни-air force и coast guard, general aviation най-вече, има maintenance база и още какво ли не. За съжаление пропуснах да снимам един single engine, който виси от тавана на терминал заминаващи, някакъв шведски модел от авиоклуба. Такава снимка е просто задължителна за всеки посетител. Все пак може да се види в интернет.
GRO се намира на около час и 15 минути с автобус от автогара Barcelona Nord, която е почти в центъра. Разписанието на автобусите се определя от самите полети, почти не се чака. Пълни се и тръгва. Билетът струва 11 евро в едната посока. Летището е доста натоварено, в момента строят нов терминал. Какъв трансфер те интересува по-точно - до някое от другите летища, до града, или друг полет от самото летище?
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот jollyroger » 16 Юни 2007 22:20

Ето за това чудо става дума
http://www.airliners.net/open.file/1111411/L/
NATA Safety1st certified Line Service operator
Аватар
jollyroger
спотър
 
Мнения: 58
Регистриран на: 08 Дек 2006 10:45
Местоположение: London, UK

Мнениеот pepsii » 18 Юни 2007 10:03

jollyroger написа:GRO се намира на около час и 15 минути с автобус от автогара Barcelona Nord, която е почти в центъра. Разписанието на автобусите се определя от самите полети, почти не се чака. Пълни се и тръгва. Билетът струва 11 евро в едната посока. Летището е доста натоварено, в момента строят нов терминал. Какъв трансфер те интересува по-точно - до някое от другите летища, до града, или друг полет от самото летище?


Трансфера до Барселона - на което горното отговаря доста точно! Мерси!
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта