Мюнхен-Виена-София с Lufthansa/Austrian/Lauda Air

Мюнхен-Виена-София с Lufthansa/Austrian/Lauda Air

Мнениеот Емо » 16 Сеп 2007 17:53

Отдавна не бях писал блог тука, но сега ми се отвори възможност и сядам да пиша... Очаквайте по-късно и видео към блога, в момента конвертирам.

Детайлите за полета:

31-ви юли
OS 7234 (operated by Lufthansa)
MUC-VIE
1105-1210
737-530 (D-ABIF "Landau")
15A

&

31-ви юли
OS 797
VIE-SOF
1340-1620
737-6Z9 (OE-LNM - "Tirol - The Austrian way to holidays")
16A

На летището се появих още към 7:30. Не съм от много ранобудните, но майка ми, която също летеше Мюнхен-София с директен полет на Луфтханза, трябваше да се чекира поне час преди 9:20 ч. И двамата се отправихме към едно от многото чек-ина на Луфтханза в Терминал 2: Все пак Оустриан са член на Стар Алианса... Момичето на гишето се пообърка малко, като й казах, че и двамата сме за София, и "ако може и на двамата места до прозореца". След кратко обяснение се разбра, че не пътуваме заедно, въпреки, че сме заедно и кой с кой полет е. И двамата бяхме с електронни билети, ето защо обслужването мина бързо. Жената ме информира, че във Виена има смяна на самолета ("Аре стига, бе!") и че оттам летя с Австрийските Авиолинии. Мислих да я питам, не е ли всъщност Лауда Еър (технически), все пак само те са с 737-600NG, но се отказах, преди напълно да я объркам и да й съсипя деня. На майка ми й се падна място 6А ("Е, два часа има да си гледам една турбина!"), на мен пък 15А. Насочихме се лека-полека към единия край на Т2, където има паспортен контрол и където беше изхода на полета за София. След като майка ми бе погълната от тълпата на паспортния контрол, аз се насочих към моя изход, за Виена, в другия край на терминала. Минах покрай доста красавци: Един-два А340 на Луфтханза, един пъстър Airbus на germanwings, А321 на Austrian, както и най-специалното: BBJ-ът на Privat Air, Обслужващ изцяло в бизнес класа Мюнхен и Ню Йорк (май тука имаше блог по тая тема). Иначе 737, ARJ, CRJ на Луфтханза, ATR-и на Air Dolomiti бол! В далечината някакъв Ембреър 145 на ЛОТ, един МД-80 на SAS мина и замина...

BBJ-ът на PrivatAir
Изображение

BBJ-ът на PrivatAir: close encounters ;-)
Изображение

Полетът на OS с А321 за Виена, мен не ме огрява...
Изображение

Един от многото ATR-и на Air Dolomiti
Изображение

Започна бординга. Благодарение на е-тикета ми и най-вече удобните кодове по бордните карти, имах възможността да мина през изхода, без някой да ми откъсне бордната карта и да ми пожелае nice flight: Кодът се сканира автоматично на две специални пропусквателни станции на изхода и минаваш, без да се редиш на опашки.

Отвеждането не беше на ръкав, а с автобус. Закараха ни до 737-цата с име Ландау и започна качването през двете стълби. Отляво беше паркиран един MD-87 на Spanair (thanks zuki) с окраската на Стар Алианс, а от другата страна беше още един 737 със звучното име Еслинген (град край Щутгарт, там още имат тролеи!). Полетът беше към 80% пълен. През това време пътниците на Spanair се качиха през задната стълба. Започна пушбека и рулирането. Минахме покрай още ARJ, CRJ, движейки се пред други машини на Луфтханза. Насочихме се към 26L и след излитането направихме завой на юг, на изток посока Виена.

Extreme Rear Boarding...
Изображение

Изображение

Съсед: MD-87 на Spanair...
Изображение

... който почва да се пълни.
Изображение

Пред нас taxi-ра един А319 на Луфтханза.
Изображение

Кацането на Швехат беше нормално. Изрулирахме на ръкав и се насочихме кой към изхода, кой към трансферите си. Следващият ми полет беше в 13:40 ч на изход А50, който мжеду другото е много дизайнерски изтипосан. Направи ми впечатление, че самата зала беше претъпкана: полети за Лондон, източна Европа, опашки, неяснотии... Дойде време за нашия полет. Тъй като А50 е доста накрая на сградата, ми стана ясно, че качването няма да е на ръкав. Слязохме по някакви стълби в един мрачен и тесен коридор, който по скоро ми напомняше стълбище на някоя панелка в кв. "Хаджи Димитър" и цъфнахме пред някакъв автобус, паркиран край някаква строителна площадка. Много неприятна гледка. Тръгнахме с автобуса и след вечни завои, въртения (имах чувството, че вече бях в Братислава и ще ни товарят на някоя машина на Sky Europe) стигнахме на една самотна стоянка, където ни чакаше нашия 737-600 на, разбира се, Лауда Еър. Боингът беше накипрен с реклама на Тирол, целия в планини. Много секси! Качването пак стана по задната стълба. Самолетът беше поне на 85-90% пълен. След safety демонстрациите по мониторите, "Arm slides and doors cross-check" и рулирането заедно с Dash-Ове на Austrian, се устремихме към София. За разлика от Луфтханза, които предлагаха само Ham or Cheese, тук, на борда сервираха топла храна: лазаня. Направи ми впечтление, че цялата економи класа се обслужваше от един-единствен стюард! А нали уж на 50 места се пада по един/една стюард/еса? ;-)

Голям Airbus на Tap Air Portugal рулира край нас след кацането ни.
Изображение

Ландау след disembarking-а
Изображение



Gate A50 на Швехат. Айде, бе, нямало места за сядане!
Изображение

Закриляща близост!
Изображение

Бординг на 737-600 Ню Дженерейшън Еъркрафт (винаги съм искал да изпиша това на кирилица!)...
Изображение

... с красива окраска...
Изображение

... и висока опашка.
Изображение

Надпревара с един Dash на OS по една от рульожките.
Изображение


Започна descend-а за кацане в София. Прелетяхме високо над града, видя се стадион "Васил Левски", телевизионната кула, басейн Мария Луиза... Значи си заслужава човек да зяпа в свободното си време Google Earth! Над Вакарел направихме плавен, красив завой и се насочихме за кацане по 27. Лек допир до пистата, реверс, спойлери, спирачки. Някъде падна поднос... Самото кацане беше меко. Изрулирахме пред стария терминал 1, където нямаше нискотарифни самолети (единствено MyAir съм виждал там, заради червения си вид се забелязва и от Цариградското). Насочихме се право към Т2, където спряхме на ръкав. Докато се подготвяше disembarking-а, отляво доста бързо паркира D-ABIC "Krefeld" - 737-500 от Мюхнен. Слизането стана бързо и енергично.

Летище София - терминал 2. Съжалявам за лошото качество, но имаше малко облаци...
Изображение

Малко летище край София. Кой се сеща?
Изображение

Градче (Елин Пелин?) край София...
Изображение

... с центъра си.
Изображение

След кацането: До нас изрулира 737 на Луфтханза от Мюнхен.
Изображение

Тиролски облаци на Софийското летище :-)
Изображение

Немскоговорящия отсек на Т2 :-)
Изображение



Видях най-накрая Т2 отвътре на живо. И хич не е зле. Щракнах 736-цата отвън за спомен и се понесох към паспортен контрол и багажните ленти. Оттам директно към изхода, където гъмжеше от нашенци-посрещачи плюс един чернокож, който се набиваше на очи, защото беше с бял потник. Чак в таксито се сетих, че ставаше дума за Винг Реймс, който за пореден път снима филм в България... Така, че, в този дух: Yo, I had a nice trip, bro! Respect!


Thanks for reading
Емо
Последна промяна Емо на 15 Фев 2009 16:52, променена общо 4 пъти
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот Svetli Georgiev » 16 Сеп 2007 19:51

Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот Емо » 16 Сеп 2007 20:51

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот Делян » 16 Сеп 2007 23:27

Последна промяна Делян на 17 Сеп 2007 05:38, променена общо 1 път
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

видео!

Мнениеот Емо » 17 Сеп 2007 03:26

Ето и два видеофайла (по горе-долу 8 минути!):




Рулиране, излитане, cruising altitude, approach, кацане... It's all in!

Приятно гледане!
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Мнениеот zuki » 17 Сеп 2007 14:36

Аватар
zuki
спотър
 
Мнения: 89
Регистриран на: 30 Окт 2006 12:38

Мнениеот Емо » 17 Сеп 2007 17:09

Мерси zuki! Напълно си прав: Двата аварийни изхода не са един до друг. А и сега се сещам, че Фокър 100 май няма задна стълба... Срам, срам! А миналата година летях Виена-Мюнхен с Фокър 100. ;-)

Оправих грешката!

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Иха!

Мнениеот pepsii » 18 Сеп 2007 12:50

МНООГО готин блог! Поздрави! :!:
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Муслон » 18 Сеп 2007 19:11

Муслон
кандидат спотър
 
Мнения: 1
Регистриран на: 17 Сеп 2007 19:02

Мнениеот Емо » 19 Сеп 2007 04:42

Така е, на ниво са. Само, че доколкото си спомням, Лауда Еър никога не са имали Първа Класа. Само Економи и Бизнес. Дори и на техните 767 и 777, където Бизнес Класата е със собствен готвач (поне така беше на VIE-MUC-MIA с 767 допреди няколко години).

Благодаря за feedback-ице :-D

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта