София - Прага - Санкт-Петрербург и обратно с ЧСА

София - Прага - Санкт-Петрербург и обратно с ЧСА

Мнениеот so » 30 Сеп 2007 15:17

София - Прага - Санкт-Петрербург и обратно с ЧСА, или как разбрах за многото хубави неща на летище София!

Предварително искам да кажа, че връщането не беше през Хелзинки, както го бях замислил (и полета с Россия ерлайнз) отпадна, поради някои визови проблеми...

Рано сутрин на 18.09, полет ОК855, място 2F. Полета беше супер пълен, в икономи класата имаше 2 свободни места. Много бебета, бебешки колички, и яко транзит. На чекина, всичко мина бързо, багажа до Санкт-Петербург, втора бордна карта на трансфера в Прага.
Изход B4, автобуси - сутрешният полет на чеха е винаги с автобусче! Бизнес класата беше пълничка... имаше 2 свободни места, едното от които до мен. 737-400, 2F е първият ред седалки и пред тебе е стената, искам да кажа, че това е най-гадното място в целия самолет. На мен не ми харесва имаш чувството, че не си в самолет, нямаш усещане за пространство...
Зарворихме врати към 09.05, до нас беше зулуто на хемус (или българия ер) или както там се казват! западната част на перона е яко в ремонт.

Изображение
Изображение

Кабинният състав е много любезен, гардероб, уелком дринк, усмивки и все такива работи, рулираме дълго, рязък набор на височина и след 15 минути вече се разпънаха салфетките за закуската. Това беше ужасно... някъв гаден хем енд егс, с чушки, тиквички и някаква бяла гадост.. почти нищо не ядох. Бях ситиснки разочарован от тази храна, тук е мястото да отбележа, яствата в икономи от Прага до Ленинград бяха къде къде по-вкусни. Малко разговор с кабиният съства и почнахме снижения към прага. Времето беше ужасно там, дъжд.. як реверс, и към стоянката...Този път полета от София го залепиха на новият пиер С на летището (тоест на шенгенската зона)това за малко внесе смут у мен -) но след това разбрах, че машина ще лети към някоя шенгенска дестинация, и нас ни изведоха към автобуси, през аварийната стълба на телескопичният трап.

Изображение
Изображение

В Прага времето беше ужасно, бързо към трансфер деска, моля за място до прозореца, нище не ми казват само ми дават бордна карта, и ми клатят с глава, казват ми на гейта ще се определите с мястото...
А320 PRG-LED - ербъс - е моя любим самолет с нетърпения очаквам да се отправя към тази птичка... полета закъсня някъде с около 50 минути, при което ня беше направено нито едно съобщение за закъснението, а пътниците ги викаха към стерилната зона на гейтове В5 и В6, погледнах към изхода и видях че нашия самолет още го няма на стоянката и се отправих към любимата тераса горе (пушилнята). Там имаше предимно българи и руснаци-) хехех. Нищо не съм снимал времето беше ужасно! Малко дюти фри, и се отправих към стерилната зона, самолета преди малко го закачиха за ръкава, което веднага ми подсказа че няма да има бординг поне още 30 минути. Така че киснах в стерилната зона на 2 пълни полета. Стоях прав. Взех си бордната карта от гейта и УЖАС, място 11С, авариен изход пътека. Моля за смяна, няма смяна. Каката и баткото от гейта ме зигледаха странно, нещо си шушнаха и аз разочарован, но с още надежда да се сменя с накого в самолета, се отправих по ръкава. той беше мрусен и гаден, както казват руснаците "заюзан"...-( в самолета нямаше нито едно свободно място до прозореца...,помолих пърсера да направи нещо, тъй като му казах, че аз не съм въобще подходящ за авариен изход. Никаква промяна. На всички аварийни изходи седяха накави баби и дядовци, които при аварийна ситуация, веднага получават инфаркт и край на евакуацията на пълния полет. Съседа ми, който седеше до прозореца, реши да го затвори и аз направо се вбесих.
Капитана се представи, и много говори, през целят полет, на чешки, англицки и "о боже на руски".... Системата за развлечение беше по-добра от тази която гледах преди 2 години на чеха-) излетяхме и донесоха яденето, което за нашата класа беше повече от перфектно! Индивидуални подноси с топло ядене и хлебчета, салатка -) беше 2 пъти по-вкусно, от това в предишния полет.

Изображение
Изображение

полета на обратно почти същото, А320, 737-400.. топло ядене и гнусни сандвичи до София, а преди беше готино топло ядене...Стюарда на полета за София беше много смешен и мил,това беше един дядо на към незнам (много стар) но работеше с такъв хъс и се виждаше с голямо удоволствие, независимо чев не беше шеф кабина, той към всеки се обръщаше с усмивка и с думите, мистър и мисс, направо ме разби...много му се накефих! На полета за София нещо на гейта стана, та баткото влезна 2 пъти в кабината за да разбере за някакъв билет у един пътнк! и на 2-та полета имах място до прозореца.
Летището Пулково 2 е станало още по-ужасно с измислените им стерилни зони, които преди ги нямаше. Докато рулирахме, в ленинград кацба птичката на българия ер с полет от Варна.
Защо летище София е готино? Защото ни е чисти и в него има толкова много пространство! Има въздух, и не е натруфено с множество табелки, магазинчета, пъбове и други глупости! Ами имам още много неща да кажа, но сега рзбирам, че съм безсловен... и много емоции просто не могат да бъдат описани, защото летенето е нещо такова, което трудно може да се предаде. Имам малко снимки, защото бях в екстаз от летенето и редко се сещах за фотоапарата... аз се наслаждавах! :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна so на 30 Сеп 2007 21:25, променена общо 1 път
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот makler » 30 Сеп 2007 16:10

Поздравления за блога. За Пулково-2 си прав още по-тясно е станало с тези гадни зони. Някой знае ли дали предвиждат нов терминал или някакво разширение?
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот so » 30 Сеп 2007 16:34

Изображение


Grimshaw & Partners Ltd, UK
това е проекта победител. Пулково 2 няма да го има. ще има само Пулково. :lol:

Изображение

Пассажирооборот:17,3 млн. пассажиров в год
Стоимость строительства:344 000 000 евро
Площадь аэропорта:185000 кв.м.

Краткое описание:
Согласно предлагаемому проекту к привокзальной площади существующего терминала ведет широкая дорога, по краям которой будут построены объекты вспомогательной инфраструктуры. Напротив нового терминала расположится клинообразный зеленый ландшафт. Данная планировка позволит сохранить виды на новый терминал с подъездных дорог, таким образом  позволяя представить уникальность как старого, так и нового терминалов, и в то же время создать ясную и понятную структуру Аэропорт Сити.     

Величественные мосты и острова Санкт-Петербурга легли в основу планировки здания терминала, разделенного на три функциональных острова (аэровокзальную и аэродромную зоны, а также зону безопасности), соединенных между собой стеклянными мостами.

Грандиозная крыша терминала как бы парит над всем зданием, придавая ему ясность и уникальность архитектурной формы. Пластическая форма кровли подчеркивается стеклянными вставками, обеспечивающими проникновение света на нижние уровни здания. Широкая крыша терминала распространяется на новый внешний двор и обеспечивает надежное укрытие для всех пассажиров.

Отличительными чертами терминала являются просторность, функциональная ясность, высокая светопроницаемость и  уникальная архитектурная форма.


Технические характеристики:
Конструктивное решение (принципы проектирования): стальная кровля разбивается на серии из трех пролетов над основными операционными зонами (аэровокзальной зоной, зоной безопасности и аэродромной зоной). Основные пролеты располагаются по направлению пассажиропотока  и соединяются второстепенными элементами кровли.
Под крышей располагаются монолитные опоры, отделенные от основной части кровли.

Основные технологии  и материалы:
В основном в проекте используются стандартные технологии и материалы местного производства. При возведении крыши будут использованы алюминиевый стоячий фальц для металлических частей конструкции и тройной слой ETFE «подушки» для стеклянных пролетов.

Здания терминала
Зал вылета - 11,500 кв.м.
Зал прилета - 17,700 кв.м.
Зона паспортного контроля - 4,800 кв.м.
Зал вылета международных рейсов - 10,500 кв.м.
Зона вылета внутренних рейсов - 18,300 кв.м.
Пирс - 19,000
Зона иммиграционного контроля - 3,200 кв.м.
Зона оформления багажа - 22,000 кв.м.
Зал выдачи багажа - 7,250 кв.м.
Таможенная зона – 650 кв.м.
V.I.P. зона - 1,800 кв.м.
Дополнительные зоны - 61,500 кв.м

има още картинки, и характеристики постнатаи са на авиафорум.ру
Последна промяна so на 30 Сеп 2007 21:44, променена общо 1 път
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот Stoyan » 30 Сеп 2007 21:29

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот so » 30 Сеп 2007 21:51

Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот elbram » 30 Сеп 2007 23:50

...follow the follow me...
Аватар
elbram
по-спотър
 
Мнения: 135
Регистриран на: 25 Фев 2005 13:45
Местоположение: FL350

Мнениеот so » 01 Окт 2007 00:10

Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот Делян » 01 Окт 2007 02:05

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот pepsii » 01 Окт 2007 10:56

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Емо » 01 Окт 2007 15:00

Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron