Йоханесбург Кайро Атина (2 част)

Йоханесбург Кайро Атина (2 част)
Връщането от ей това:
A3 951 Q 01DEC 6 SOFATH HK1 2 1040 1155
MS 748 C 01DEC 6 ATHCAI HK1 1330 1530
MS 839 C 02DEC 7 CAIJNB HK1 1 0115 0930
MS 840 C 16DEC 6 JNBCAI HК1 A 2145 0540+1
MS 747 C 16DEC 7 CAIATH HK1 1 1020 1230
A3 952 Q 17DEC 7 ATHSOF HK1 1705 1825
Всичко беше розово , до момента в който плановете се променят!
Лист на чакащи да се прибера един ден по рано , някой някак някъде ми кръцна потвърденото място за 16-и и от там се почна еднааа .
Не се опитвайте да се свържете с Еgypt air по телефона. Мисията невъзможна не , ами е опасно за вашето душевно здраве.
Накратко на 16-и отидох на летището четири часа по рано с потвърден билет бизнес класа и с резервация потвърдена в економи.С 46 кг багаж и хокеен стик.
Стратегият ми беше , мил , любезен и неразбиращ
Е ... проработи. След като системата ме изхвърли , дойде супервайзор и след 15 минути пухтене цъкане и прегележдане на електронния ми билет (в който всичко беше ок) заяви “Load him” . Това ми позволи да надникна за малко зад завесата и да осъзная истинската мощ на чек-ин агента .Не само че направи нещо което се пънех да направя цяла седмица през какви ли не канали. Имаше власт да ме качи бизнес на друга авиокомпания ( това с билет маркиран „Egypt air flights only” ) , да ме премаршрутизира , да изплати до EUR 1600 копменсация и т.н. и т.н. . Моят съвет е – уважавайте чек ин агентите и техните супервайзори
По късно разбрах че бизнес клас е бил овербукнат с поне 3 места. Съдба .
Както и да е . Хокейния стик не мина през секюрити и трябваше да го чекирам и него.Дано оцелее (оцеля).
Не-стерилната част на международния терминал е като зоологическа градина. Лошо осветено , претъпкано с хора , колички и багаж . За сравнение доместик терминала е нов и просторен.
Ето International arrivals:
Ето и departures:
На снимките всъщност не може да се разбере действителноста ...
Mинах секюрити и въпреки че време имаше колкото щеш , нямах настроение за шопинг.
Бизнес салона , който ползва Egypt Air ( а и Diners) е пълна скръб:
Поседях , пих чаша червено вино (няма алкохол на полетите на EgyptAir) и тръгнах към гейта.
Стерилната зона на JNB не е лоша :
Гейта ни беше в новопристроено крило :
Еърбъса на EgyptAir вече чакаше :
Висяхме , седяхме , бординга започна с около 30 минути закъснение.
16 Dec 2007
MS840
JNB-CAI
Airbus 330
SU-GCI
11A
И мястото ми същото , и салона идентичен с този на идване :
Настанихме се , поседяхме . Пърсера обяви че още чакаме товаренето на багажа заради проблеми със техниката на JNB. Още половин час. През това време задрямах и се събудих малко преди да започнем да набираме скорост за излитане.
На този А330 имаше камера на носа , която бяха пуснали на основните екрани по време на излитане. Много готино.
Със закъснението и всичко обаче си беше полунощ. Около час след излитане поднесоха вечерята. Хапнах и захърках.
Събудиха ме за закуска около 05:30. Навън беше още тъмно. Докато се снижим и заходим за кацаме вече се поразвидели , но видеото и снимките са кофти защото имаше някаква особена мараня/мъгла над Кайро.
Ето и кацането , никой не промълви и думичка този път.
http://www.youtube.com/watch?v=8rza_ZMLS2A
Ето перона по това време . на предeн план един от новите Емbраер 170 на EgyptAir Express:
Eто и птицата която ни докара :
А до нас товареха един А-340:
От тук познатата (вече) схема . Автобус до пристигащи. Събиране на тълпа. Друг автобус до заминаващи. Събиране на паспортите и билетите. Неясен процес на дистрибуция на работата и последващо ферментиране. Около час по късно щастлив с бордна карта в ръце се домъкнах до „бизнес салона” :
Този път обаче не хванах безплатно wifi . Хммм. Така или иначе поседях , пощраках на компютъра. После се поразходих да видя какво става отвън.
Нищо особено :
Ето и една интересна табела на летището в Кайро :
Междувременно на мониторите написаха че нашия полет е преместен на гейт 9 и се запътих натам. Тъкмо се чудих какви са тия промени след като всички гейтове са автобусни , забелязах причината. Предишния полет от гейт 7 закъсняваше сериозно , и тъй като схемата е такава че проверката на багажите е на входа на „гейта” и залата вече беше пълна нас ни бяха бутанли по надолу по коридора.
Натоварихме се на автобусчето заедно със солидна група корейци.
17 Dec 2007
MS747
CAI-ATH
Airbus 320
SU-GCD
8K
Този път обявения А 320 , истински бизнес клас но доста измъчен.
Мястото ми всъщност беше на първия ред. Отново 100% пълен бизнес клас.
Рулирахме покрай някакъв военен самолет:
И излетяхме в мараня-мъглата ...
http://www.youtube.com/watch?v=P8WOS3YMVfA
Като допълнение прозореца беше супер мръсен , което допринася за качеството на снимките от този сегмент:
Полетно време 1 час и 40 минути . Около 30 минути след излитане поднесоха обяд.
Облачно и безинтересно навън. Почетох новините и вече се снижавахме над Атина.
И тук времето не беше кой знае какво:
http://www.youtube.com/watch?v=c9W6SOIbIyk
Рулирахме покрай тренировъчния самолет на пожарникарите :
Тай:
И тук някакви военни:
И паркирахме до Singaporean:
На трансфера ми заявиха че не обслужват вече Aegean и трябва да изляза и да се чекирам отвън.
Отвън имаше чек-ин машини (които се оказа че още не работят) и гишета.
Чекирах се , купих си интернет ( 10 евро за 3 часа) , влязох в стерилната зона и кукнах в МакКафе до контакта.
Познайте къде са пушачи/непушачи в McCafe
Поработих 3 часа и се смъкнах на гейта .
Нашия беше А22 , на А21 тъкмо привършваше бординга на полета на Олимпик за София.
В съседство бяхя паркирали един от А-340 на Олимпик (и с него съм летял до JNB)
Навреме ни натовариха на автобусчето и ни закараха до Аврото.
1 Dec 2007
A3 951
SOF-ATH
AVRO RJ 100
SX-DVА
16А
Полета беше около 50% пълен , никой друг на моя ред.
Навън вече се смрачаваше и затова не можах да снимам добре паркирания в съседство Як на Авиолинии Кубани :
Междувременно бяха суичнали пистите за излитане и кацане , така че дълго рулиране , и хайдеее към облаците:
http://www.youtube.com/watch?v=vIirAmL5nXA
НАД облаците беше по-светло:
http://www.youtube.com/watch?v=sb_Fm41HsoY
Сандвич , бисквитка и кафе. Полетно време един час и се снижавахме над София:
http://www.youtube.com/watch?v=c95t0QBYVJg
Паркираха ни на ръкав , багажа дойде изненадващо бързо.
40 минути в задръстването и Home , sweet Home
Утре ме чака последното (май) пътуване за тази година – Дюселдорф с LH/OS.
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
Връщането от ей това:
A3 951 Q 01DEC 6 SOFATH HK1 2 1040 1155
MS 748 C 01DEC 6 ATHCAI HK1 1330 1530
MS 839 C 02DEC 7 CAIJNB HK1 1 0115 0930
MS 840 C 16DEC 6 JNBCAI HК1 A 2145 0540+1
MS 747 C 16DEC 7 CAIATH HK1 1 1020 1230
A3 952 Q 17DEC 7 ATHSOF HK1 1705 1825
Всичко беше розово , до момента в който плановете се променят!
Лист на чакащи да се прибера един ден по рано , някой някак някъде ми кръцна потвърденото място за 16-и и от там се почна еднааа .
Не се опитвайте да се свържете с Еgypt air по телефона. Мисията невъзможна не , ами е опасно за вашето душевно здраве.
Накратко на 16-и отидох на летището четири часа по рано с потвърден билет бизнес класа и с резервация потвърдена в економи.С 46 кг багаж и хокеен стик.
Стратегият ми беше , мил , любезен и неразбиращ

Е ... проработи. След като системата ме изхвърли , дойде супервайзор и след 15 минути пухтене цъкане и прегележдане на електронния ми билет (в който всичко беше ок) заяви “Load him” . Това ми позволи да надникна за малко зад завесата и да осъзная истинската мощ на чек-ин агента .Не само че направи нещо което се пънех да направя цяла седмица през какви ли не канали. Имаше власт да ме качи бизнес на друга авиокомпания ( това с билет маркиран „Egypt air flights only” ) , да ме премаршрутизира , да изплати до EUR 1600 копменсация и т.н. и т.н. . Моят съвет е – уважавайте чек ин агентите и техните супервайзори

По късно разбрах че бизнес клас е бил овербукнат с поне 3 места. Съдба .
Както и да е . Хокейния стик не мина през секюрити и трябваше да го чекирам и него.Дано оцелее (оцеля).
Не-стерилната част на международния терминал е като зоологическа градина. Лошо осветено , претъпкано с хора , колички и багаж . За сравнение доместик терминала е нов и просторен.
Ето International arrivals:

Ето и departures:

На снимките всъщност не може да се разбере действителноста ...
Mинах секюрити и въпреки че време имаше колкото щеш , нямах настроение за шопинг.
Бизнес салона , който ползва Egypt Air ( а и Diners) е пълна скръб:

Поседях , пих чаша червено вино (няма алкохол на полетите на EgyptAir) и тръгнах към гейта.
Стерилната зона на JNB не е лоша :

Гейта ни беше в новопристроено крило :

Еърбъса на EgyptAir вече чакаше :

Висяхме , седяхме , бординга започна с около 30 минути закъснение.
16 Dec 2007
MS840
JNB-CAI
Airbus 330
SU-GCI
11A
И мястото ми същото , и салона идентичен с този на идване :

Настанихме се , поседяхме . Пърсера обяви че още чакаме товаренето на багажа заради проблеми със техниката на JNB. Още половин час. През това време задрямах и се събудих малко преди да започнем да набираме скорост за излитане.
На този А330 имаше камера на носа , която бяха пуснали на основните екрани по време на излитане. Много готино.
Със закъснението и всичко обаче си беше полунощ. Около час след излитане поднесоха вечерята. Хапнах и захърках.
Събудиха ме за закуска около 05:30. Навън беше още тъмно. Докато се снижим и заходим за кацаме вече се поразвидели , но видеото и снимките са кофти защото имаше някаква особена мараня/мъгла над Кайро.

Ето и кацането , никой не промълви и думичка този път.
http://www.youtube.com/watch?v=8rza_ZMLS2A
Ето перона по това време . на предeн план един от новите Емbраер 170 на EgyptAir Express:

Eто и птицата която ни докара :

А до нас товареха един А-340:

От тук познатата (вече) схема . Автобус до пристигащи. Събиране на тълпа. Друг автобус до заминаващи. Събиране на паспортите и билетите. Неясен процес на дистрибуция на работата и последващо ферментиране. Около час по късно щастлив с бордна карта в ръце се домъкнах до „бизнес салона” :

Този път обаче не хванах безплатно wifi . Хммм. Така или иначе поседях , пощраках на компютъра. После се поразходих да видя какво става отвън.
Нищо особено :



Ето и една интересна табела на летището в Кайро :

Междувременно на мониторите написаха че нашия полет е преместен на гейт 9 и се запътих натам. Тъкмо се чудих какви са тия промени след като всички гейтове са автобусни , забелязах причината. Предишния полет от гейт 7 закъсняваше сериозно , и тъй като схемата е такава че проверката на багажите е на входа на „гейта” и залата вече беше пълна нас ни бяха бутанли по надолу по коридора.
Натоварихме се на автобусчето заедно със солидна група корейци.
17 Dec 2007
MS747
CAI-ATH
Airbus 320
SU-GCD
8K
Този път обявения А 320 , истински бизнес клас но доста измъчен.
Мястото ми всъщност беше на първия ред. Отново 100% пълен бизнес клас.
Рулирахме покрай някакъв военен самолет:

И излетяхме в мараня-мъглата ...
http://www.youtube.com/watch?v=P8WOS3YMVfA
Като допълнение прозореца беше супер мръсен , което допринася за качеството на снимките от този сегмент:

Полетно време 1 час и 40 минути . Около 30 минути след излитане поднесоха обяд.
Облачно и безинтересно навън. Почетох новините и вече се снижавахме над Атина.
И тук времето не беше кой знае какво:
http://www.youtube.com/watch?v=c9W6SOIbIyk
Рулирахме покрай тренировъчния самолет на пожарникарите :

Тай:

И тук някакви военни:

И паркирахме до Singaporean:

На трансфера ми заявиха че не обслужват вече Aegean и трябва да изляза и да се чекирам отвън.
Отвън имаше чек-ин машини (които се оказа че още не работят) и гишета.
Чекирах се , купих си интернет ( 10 евро за 3 часа) , влязох в стерилната зона и кукнах в МакКафе до контакта.
Познайте къде са пушачи/непушачи в McCafe


Поработих 3 часа и се смъкнах на гейта .
Нашия беше А22 , на А21 тъкмо привършваше бординга на полета на Олимпик за София.
В съседство бяхя паркирали един от А-340 на Олимпик (и с него съм летял до JNB)

Навреме ни натовариха на автобусчето и ни закараха до Аврото.
1 Dec 2007
A3 951
SOF-ATH
AVRO RJ 100
SX-DVА
16А
Полета беше около 50% пълен , никой друг на моя ред.
Навън вече се смрачаваше и затова не можах да снимам добре паркирания в съседство Як на Авиолинии Кубани :

Междувременно бяха суичнали пистите за излитане и кацане , така че дълго рулиране , и хайдеее към облаците:
http://www.youtube.com/watch?v=vIirAmL5nXA
НАД облаците беше по-светло:
http://www.youtube.com/watch?v=sb_Fm41HsoY
Сандвич , бисквитка и кафе. Полетно време един час и се снижавахме над София:
http://www.youtube.com/watch?v=c95t0QBYVJg
Паркираха ни на ръкав , багажа дойде изненадващо бързо.
40 минути в задръстването и Home , sweet Home

Утре ме чака последното (май) пътуване за тази година – Дюселдорф с LH/OS.
Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.