Дълъг разказ едно за кратко, но дългоочаквано пътуване (с Austrian до Виена)
Това пътуване отдавна го мисля, много промени наставаха, смяна на часовете, самолетите и т.н. Блога като текст не е дълъг ама има доста снимки. Ето го и първоначалния план:
SOF-VIE
30.04.08
OS 806
1135-1215
Fokker 70
&
VIE-SOF
06.05.08
OS 797
1345-1625
Airbus A319
В последствие ве оказа, че на отиване самолетът ще е Fokker 100, а аз се опасих, че няма да получиме първоначално избраните места в самолета (4A,C;5A,C). Та на тридесети отиваме на Т2 на Летище София

И check-in на гишета 1 за Бизнес и 2 и 3 за Економи

Перона беше по-празен от очакваното:

Но във въздуха течаха тренировките за парада:


Боинга на Търкиш:

T2 отвътре:

Пред Т1 беше сякаш по-оживено:

След pushback-a на Авро100 на Ейджън:

АТР на БГ еър кацна:

А еърбъса на Wizz рулира за излитане:


"she flyes!"



Боинга на Търкиш също тръгна към писта 27:


А парапета на стълбата на АТР-то от едната страна се откачи и стюардесата излезе да го закачи.



Междувременно кацна и Сайпръс


И паркира близо до Фокера ни

А ето го и него - OE-LVL

А тези се въртяха около куфарите поне 15 минути

и накрая след доста чудене ги качиха всичките

2 Ту154 са си вече рядкост на LBSF:


Follow me колата

И започна бординга
SOF-VIE
30. 04. 08
OS 806
1150-1230
Fokker 100
ОЕ-LVL "Odessa"
4A,C;5A,C
Вратата на Фокера- боядисана по случай Европейското по футбол

А пилота извършва предполетна подготовка

Ето какво се вижда през прозореца на ръкава

и през прозореца на самолета (5А)


И в салона (доста цветен)

Бъдещия LHT, сниман малко след pushback:

Докато рулирахме А320 на CSA кацна (с доста лошо качество):

И покрай старата полоса


стигнахме до старта на 27, след което без да спираме излетяхме доста скоростно:
Над Централна гара:

Люлин:

Божурище:

Кой е този град/село/квартал близо до София?

Над Източна Сърбия не много беше облачно:

За разлика от Централна Сърбия:

Започнаха да сервират храната, но още докато сервираха на 3-тия ред попаднахме в яма и една от стюардесите полетя напред, но другите и направиха знак да продължава. Между другото храната на Austrian е много вкусна и доста гореща (щях да се опаря). Менюто се състоеше от филе, картофено пюре, зален фасул, малка багета и домашен ванилов десерт.

Fokker-а ми хареса много. Малко беше старичък, но прозорците му бяха елипсовидни, което не бях забелязвал преди (като съм го гледал на снимки)

Над Унгария на места беше разкъсана облачността и се видя езерото Балатон:

А после над Австрия се видя сърфисткото езеро Neusiedler See:

По време на снижението се видя SkyEurope , май.

Прелетяхме над Виена и се видяха всички забележителности: Белведере, Шьонбрун, Музеите, Виенското колело на Пратера в далечината и Щефансплац със своята църква Щефансдом. На снимката надали се виждат всички забележителности, но може би някои от тях

Последва дълъг заход, накрая на който тежко кацане на пълният догоре с пътници Fokker по писта 11 на летището Wien - Schwechat. Последва доста рязко и бързо спиране за около 25-30 сек. landing roll. Перона беше почти празен:

737 на Austrian, наскоро пребоядисана ex. Lauda

И още един Fokker на Austrian:

Паркирахме на ръкав и бързо излязохме.
След почти 7 дни във Виена за нещастие доиде време за тръгване и нашето пътешествие започва от спирка Franz Jozef Kai, откъдето с трамвая стигнахме до Scwedenplatz:

Бързо с метрото и после със S7 стигнахме до Schwechat. Направи ми впечатление, че Виена е единствения град, който можеш бързо и лесно да стигнеш до летището за 3,40 Евро възрастните и 1,70 Евро децата (освен София). В чек-ин залата реклама на Скай в отговор на Miles & More (на Oстриан)


При Egyptair и Qatar е празно:

А при Austrian - фраш!!!

Чекирахме се и след това служителката каза: "Unfortunately I have to tell you that your flight to Sofia is overbooked. So please go as fast as you can to gate A08 and talk to my coullegues. They will do everything to get you on your plane." След това в бързината успях да щракна ретро А320 на Austrian (по случай 50-годишнината им):

както и A321 отсреща

А ето го и нашия гейт А08:

Влязохме и хоп-изненада! Ретро Аустриан еърбъса е за София. Това значи, че са сменили самолета и все пак полета беше overbooked:

Поради ранната резервация ние попаднахме в списъка на щасливците и ни качиха в самолета, но някои от приятелите ни не извадиха късмет. В залата за бординг останаха двайсетина, които бяха обезщетени и прехвърлени за по-късен полет.
VIE-SOF
06. 05. 08
OS 797
1345-1625
Airbus A320
OE-LBP "Neusidler See"
10D;12D;15E,F
До нас - Qatar А320 и 777 на Аустриан за Токио.

А от другата страна на терминала - само еърбъси на Остриан

OE-LDD

И Футбол джет още при гейта си:

В салона имаше екранчета, на които ни прожектираха пейзажи от Австрия и се чуваха виенски валсове докато траеше бординга.

Натъпкахме се всички. А през прозореца се видя CRJ200 и 737-600 на АУА, както им казват във Виена

(Не чак толкова) Дълъг Даш

А321 след pushback рулира за излитане:

A после А320 футбол лого джет рулира

После ни показаха по екранчетата видеото за безопастност на борда, последва pushback и рулиране към нашата писта 29.

Наредихме се на опашка пред този

И този

В далечината - източни гиганти (Emirates & Korean Cargo)

А зад нас се наредиха Къс Даш и А319 ОЕ-LDD.

Времето за чакане беше уплътнено с приказките на пилота, който каза типа на самолета, пистата за излтане и името на самолета - "Neusiedler See". Изчакахме около 30 секунди на пистата и последва страшничко излитане, по времето на което самолета се люлееше ту наляво- ту надясно. После рязко и изстрелващо отлепихме гуми, след което самолета започна резки завои наляво и надясно. По едно време една от пътниците внезапно стана от седалката си, а стюардесата я помоли да си седне на мястото.

После над няколко езера, плътно оградени от къщи около тях:

По време на един от завоите:



Пуснаха отново екраните:


А след картата и "Без думи", което доскоро даваха по българските телевизии (а доколкото знам то е австрийско)

Навън е доста облачно:

Пак сервираха горещо ястие - макарони с гъби, шунка и кашкавал, домашен шоколадов десерт и пак малка багета. Храната е малко, но съвсем разумно количество за този малко по-малко от двучасов полет



Започнахме снижение и пуснаха спойлерите, навлязохме в гъсти облаци.

Icing по крилото

Люлин планина:

Новата автомагистрала "Люлин":

След рязък завой се озовахме близо до Овча купел и стана ясно, че ще кацнем по 09.


Картинг пистата "Красна поляна"

Хотел Родина и Руски паметник:

Народното събрание (съжалявам за петното от прозореца но иначе нямаше да го хвана

НДК и Hilton:


Гара Подуене

и кацнахме меко, но доста "по средата" на пистата, за сметка на това я използвахме докрай:
След нас излетя Alitalia Express:

Bulgaria air

Паркирахме пак на ръкав:

И започна да се изпразва

Ето го и след кацането:




Луфтханза (за Мюнхен)

До нас паркира и Суис

Взехме си багажа и си бяхме у дома след 1 час.
Като гледам стана доста дълъг блог, ама надявам се не съм ви отегчил. Пишете коментари, въпроси и т.н. Е, май скоро няма да бъда в тази част на форума. Засега следващото ми пътуване е чак през септември с wizzair до Брюксел.
Благодаря че го прочатохте. Довиждане засега!
