Гледах да букна полети с колкото се може по малко време в Париж , за да съм си повече време в къщи. Обаче излезе RTF на Луфтханза на цена 25 евро + такси и не можах да устоя. Така че съчетахме полезното с приятното (т.е. аз на работа , жената на почивка) и айдеее . Добре че „детето” е голямо , та може да се гледа и само.
Кофти сутрешни полети , но пък големи самолети , а и пълно щастие няма.
Ето маршрута:
21 Май LH3359 SOF FRA B737 50%
21 Май LH4212 FRA CDG A321 95%
25 Май LH4235 CDG FRA A300-600 95%
25 May LH3356 FRA SOF B737 80%
Как да е се дигнахме рано сутринта – таксито вече беше долу.
14 минути до Т2
4 минути чек ин (online от предния ден)
4 минути секюрити
И няма и половин час по късно пиехме кафе в бизнес салона.
5 минути преди обявеното време за бординг – подготвяха самолета:

Малко след това вече бяхме вътре.
21 May 2008
LH3359
SOF FRA
Boeing 737-300
D-ABXR
8Е,F
Самолета беше наполовината празен. Въпреки това обаче завесата на бизнес клас беше само две седалки пред нас .
Минахме покрай LZ-HVA

Като рулирахме към пистата вече се беше почти развиделило.

Излетяхме :
Lufthansa Boeing 737 Take off Sofia 2008
http://www.youtube.com/watch?v=DhhdXuOIL1U
И над облаците се разкри чудна гледка:

Сандвич и кафе , малко некачествено доспиване и вече (около 2 часа по ксъно) се снижавахме към FRA :

Отминахме летището , завой :

И кацане:
Lufthansa Boeing 737 landing Frankfurt 2008
http://www.youtube.com/watch?v=f_43J7ILNLo
Нямаше много време за трансфер , така че направо към гейта.
Една снимка :

И хайде на дъъъългият А321.
21 May 2008
LH4212
FRA CDG
Airbus 321
26E,F
Вярвате или не , но бизнес клас беше до към ред 20.
И беше тъпкан!
95% затовареност на този сегмент , явно линията е успешна за LH.
Рулирахме доста дълго .
Покрай Юнайтед:

Thai:

И излетяхме по напречната писта :
Lufthansa Airbus 321 taking off Frankfurt
http://www.youtube.com/watch?v=AyQc9e33BTQ
Много къс полет – обявеното време беше 35 минути.
Въпреки това поднесоха (мини) сандвичи и топли и студени напитки.
Това е някъде още в Германия:

А това е вече на снижението в Париж(ако се загледате в средата се вижда силуета на кулата.

Кацнахме:
Lufthansa Airbus 321 landing Paris
http://www.youtube.com/watch?v=sTBV7PjDNVo
Изчакахме КЛМ (който си е „почти” у дома) тук

и заобиколихме кръгчето на Т1 до ръкав на един от сателитите.
Ето и авангардния дизайн на Т1 от близкото минало.

На лентата за багажа , на мониторите имаше estimated time of 1st bag delivery .
Много куул , обаче като написа Delivery terminated ,нашия куфар още го нямаше . Тюх , затътрих се към гишето да попълваме бланки , и почти я бяхме попълнили , когато жена ми забеляза куфара ни на съседната лента. Ура !!! таксито до центъра излезе 43 евро и поне 45 минути.
Времето в Париж беше супер , храната божествена а опашките на Айфеловата кула дълги.
На втория ден спотнах ей-това , не бях виждал преди.

4 дена се излетяха като миг и хайде време е за връщане ...
Дигнахме се пак в ранни зори.
Таксито караше мазен (а сега де как им казват на европесйките негри - афро-европейци?) който не беше нулирал предишния курс и говореше през цялото време по телефона си. Е , съсипа ми 10 минути от живота да пратя жалба . Ако някога ви потрябва ето адреса:
Préfet de Police - DTPP - BTTP
36, rue des Morillons
75732 Paris Cedex 15
Така или иначе - стигнахме доста рано. Този път не ни разпечатаха нови бордни карти и си ползвахме листата от онлайн чек-ин-а

Т1 е не терминал , а шега. В централната сграда постоянно са ремонти. В сателита имаше един миниатюрен дюти фри и кафе, което нямаше маси , дори и правостоящи.
Поне отвсякъде е стъкла и гледка към перона.
Там обаче самотуваше нашия А300.

Около половин час преди бординг ни викнаха по име на гейта и ни връчиха бордни карти за бизнес клас . Оперативен ъпгрейд

Борднахме се навреме.
25 May 2008
LH4235
CDG FRA
A300-600
1А,C
И какво да видя – А300 беше интерконтинентал конфигуряция , а не high-density , която пускат между Мюнхен и Франкфурт .
Ето:

Бизнес клас беше около 65% пълен , економи – 100%.
Рулирахме навреме , денят беше слънчев:

Излетяхме:
Lufthansa Airbus 300-600 take off Paris
http://www.youtube.com/watch?v=0oINs5uesW0
Обявеното полетно време беше 30 минути и въпреки това поднесоха това:

Направо съжалих за кафето с кроасан на крак.
Едвам изпразнихме табличките и вече се снижавахме:

Меко кацане:
Lufthansa Airbus 300-600 landing Frankfurt
http://www.youtube.com/watch?v=E2Z8ryr85PM
И отново холдинг преди да пресечем пистата:

Рулирахме и покрай 757 на Кондор

И ни стовариха на ръкав на терминал А.
Айде търчане по стълбите , през тунела към Б.
Бяхме едни от последните на втория автобус.
Ето и някои кадри от него:
А330 (предполагам) на Еър Канада затрупан отвсякъде:

Дъъълъг А340-600 :

И нашия 737:

До нас пък беше този:

25 May 2008
LH3356
FRA SOF
Boeing737-300
D-ABEU
8E,F
Същите места като на идване , самолета беше маалко по-празен.
Около 80%. Голяма част бяха от лонгхоул – америка , канада , индия.
Рулирахме покрай US Airways:

И излетяхме пак от напречната (май само за излитания я ползват)
Lufthansa Boeing 737 take off Frankfurt 2008
http://www.youtube.com/watch?v=N5WxzdroO50
Стандартен полет ,стандартни сандвичи , стандартни подслушани тъпи разговори.
Добре че книгата ми завършваше и развръзката се оказа доста изненадваща (Гората на Харлан Коубън)
Снижение и кацане над околовръстното.
Направи ми впечатление че опряхме доста в началото на пистата . Ако някой е спотвал в неделя да сподели.
Lufthansa Boeing 737 landing Sofia 2008
http://www.youtube.com/watch?v=xIj1QdBeY3g
естествено , за капак – куфара не дойде.
Добре че бяхме с първия за деня полет от FRA , та до края на деня си го получихме.
Това е ,засега – очаквам вашите въпроси и коментари.
Събрания досега материал , който чака за блог :
1.София – Мюнхен – Хелзинки –Франкфурт – София с Луфтханза
2. Хелзинки – Амстердам – Хонг Конг и обратно с KLM
Живот и здраве – скоро ...