Резервирани още пролетта полетите бяха :
30 Юли 8Z 647 София Варна
4 Ауг 8Z 648 Варна София
След като стана ясно че LZ-WZB ще е доставен навреме , резервирах и кола и хотел и хайде да видим как е на морето

Рано рано бяхме на Терминал 1 – почакахме 10 минути да отвори чек-ина (точно 2 часа преди полета) , а след това и проверката на багажите. Явно бяхме първия от вечерната вълна полети на терминал 1.
Със лента по това време отделят гейтове 1,2,3 в стерилната част и за кратко имаме терминал „Вътрешни линии” без паспортна проверка и т.н.
Обичайни гледки по перона за това време на деня:
Фарн Еър

ТНТ

Малко по надолу бяха паркирали LZ-FIB :

Ето и движенията :
Някаква неизвестна Чесна:


Прелетя жълт хеликоптер

Кацнаха Алиталия :

Олимпик:

България Еър:

SkyEurope:




Фарн Еър излетя :

И след него се затътриха в обратен ред:
Олимпик:

Алиталия:

България Еър (само че друго БАе)

Кацнаха МyAir ( яяя , с тяхна си машина)

И най-сeтне (около 20-25 минути по късно от разписанието) Wizz :

30 Jul 2008
8Z 647
SOF-VAR
Airbus 320
LZ-WZB
10A,B,C
Обичайната бутаница за автобуса , после търчане по стълбите :

Места , както се оказа , имаше за всички


Новичкия LZ-WZB вече имаше следите на безжалостния бг пътник – видях на няколко места счупени пластмаси и поне една скъсана седалка. Беше почти чисто!
Затоварване около 50% :

През това време на вън деня си отиваше:

Излетяхме по 09 . Обявеното полетно време беше 35 минути
Изпратихме слънцето :

И във Варна беше вече тъмно:

Салона за пристигане „Вътрешни линии” и особено лентата за багажа бяха изненада за мен.
Общо помещението е около 30 квадрата като от едната страна има двойни врати към перона , от другата към паркинга. Цялото това е разделено с лента и пълно с посрещачи! Лентата за багажа е буквално 4 метра и след това около 2 метра място където невзетите куфари се трупат. Много ми интересно да видя пристигащи два един след друг пълни полета на Уиз и Бг Еър !
Почивката беше идеална , българското черноморие доста се е променило от последният път (май преди 2-3 години).
На връщане още по пътя към Варна звъннах на mitkobiker , който снесе новината – 2 часа натрупано закъснение дотук.
Е , не ни е за пръв път , не и за последен – подготвихме се за дълго чакане.
Чек-ин-а отвори 20 минути по късно , бяхме първи. На въпроса ми за очаквано закъснение ме изгледаха изненадано и заявиха че нямат такава информация засега.
Ето един low cost tip : не си купувайте кафе от заведенията на заминаващи .
Излезте навън и се вмъкнете при пристигащи на вътрешни линии – има кафе автомат на нормални цени (30 ст. вместо 3 лв.)
Започна да се смрачава :


Личи си че сградата е строена по съшия план като старото софийско :

Към 20:30 влязохме вътре където беше пълно с братушки:

В 21:40 като вече беше ясно че няма да излетим навреме се появи едно „Delay” на мониторите.
Ето какво се виждаше от терасата към 22:00 :

Тогава някъде дойде (и замина) и малко закъснелия Джъмбо на Трансаеро .
Ето неговата фотосесия:






За нашия полет никакво инфо. Нито официално съобщение за очакван час , нито представител на компанията .
Добре че имаше какво да се гледа : BHAir , FB , Tatarstan Airlines от Казан .
Към 23:00 най сетне обявиха (еднократно) по радиоуредбата че очакван час на кацане е 23:40 , на излитане 0:00 .
4 Aug 2008
8Z 648
VAR-SOF
Airbus 320
LZ-WZB
9A,B,C
Към 0:10 наистина се качвахме на борда :

Пилотите бързаха с чек-листа:


Този път малко по пълен полет – около 60% . 35 минути полетно време и в 01:00 кацнахме на Софийското летище.
Много лошо впечатление ми направи че никой не промълви и дума за закъснението , камо ли да се извинят.
И тъй като, като клиенти не трябва да оставяме такова отношение ненаказано е налице и първото ми писмо до Customer Care – да видим дали работи.
В заключение , пожелавам успех на първата вътрешна лоу кост линия – полетите бяха приятни , и двата позакъснели , но да се надяваме че това , както и навременната информация ще се подобрят в бъдеще.
Като алтернатива на наземния транспорт – трудно е да се каже че цените са конкурентни – при всичките допълнителни такси , като време , включвайки възможните закъснения и времето от-до летище също разликата не е кой знае каква.
Българина е свикнал да си ходи на море с колата , а зимата съвсем не мога да предполагам какъв ще е пътникопотока към морето.
Мдааа , ей такива едни смесени чувства.
Това е ,засега – очаквам вашите въпроси и коментари.
Събрания досега материал :
1.София – Прага – София със SkyEurope
2.Къс развлекателен полет от Прибрам до Карлщейн със Злин 43 (за да направим 1000-ия летателен час по запомнящ се

Живот и здраве – скоро ...