Страница 1 от 1

До Амстердам със Суис (8мб снимки)

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 15:53
от harrier
Най-накрая обещаният одавна блог за пътуване със Суис :) Докато подготвя такъв за първото си пътуване с тях дойде ред на следващото. Ето как протече то – в текст и снимки.

Само да отбележа тук, че снимките са със запазени авторски права, че ме домързя да слагам копирайт върху тях, а имам съмнения, че все ще се намери някой пишман-журналист дето може да си хареса нещо за публикуване от собствено име :D

На 14 април по план трябваше да летя през Виена за София за едноседмична почивка, но десетина дни по-рано получих обаждане от Евроконтрол с покана да участвам във втората фаза от тестове за бъдещи ръководители полети. Това обаждане в този момент бе тотално неочаквано. Излишно е да казвам, че не съм мислил много дали да ида - час по-късно вече имах билет за Суис от Нюрнберг през Цюрих за Амстердам, с внимателно подбрани часове на полетите с цел да остане време за спотинг в Амстердам.

Докато разглеждах полетите, предлагани от Суис установих, че трябва да избирам между А320 и Fokker 100, наети не одавна от Contactair и изпълняващи полети на мокър лизинг за Суис. Избрах Еърбъса, тъй като по принцип го предпочитам като пасажер.

Та десет дни по-рано получих цена от сайта на Суис, която по моите критерии си е направо нискотарифна...явно Суис си пълнят полетите в последните дни преди тях, защото самолетите бяха с лоудфактор поне 80%. Те, както и Луфтханза, изпращат електронните билети не просто като e-mail с потвърждение, ами прикачват един pdf, удобен за разпечатване.

14 APR
LX1189
NUE-ZRH
Avro RJ100
HB-IXT

Хубав слънчев ден в Нюрнберг, в първият ден от новия семестър, вместо да съм на някоя лекция, аз се чекирам на летището и непосредствено след това минавам съответните проверки (включващи и паспортен контрол). Полетът на Суис този път се изпълнява от най-новата част от терминала, открита миналата година и предоставяща не по-лоши гледки от старата. По това време трафикът е слаб, на лице са само обичайните заподозрени:

Изображение
Нашият самолет:
Изображение
Бордингът протича абсолютно навреме, забавяме се малко само с пуш-бека. Следва рулиране към полоса 28 и излитане, малко след което се вижда следното:
Изображение
Май единственото Метро в Нюрнберг:
Изображение
И ИКЕА-Фюрт (Фюрт е предградие на Нюрнберг), мястото на което дължа половината си обзавеждане:
Изображение
Нищо интересно по време на самия полет - времетраене около 45 минути, добра затовареност на Аврото с нов интериор - конфигурация 2-3, но с нови кресла и изключително просторно както отпред, така и отстрани. Общо взето пример за това как трябва да се конфигурира едно БАе/Авро за да бъде комфортно! Препоръчвам го горещо!

14APR
LX728
ZRH-AMS
А320 HB-IJU

След час и половина престой, преминал в обиколки на терминала (беше ми интересно, понеже до тогава само веднъж бях минавал от там и нямах време). Стана време и за следващия полет. На проверката на ръчния багаж се извиваше огромна опашка - чакаша поне по 30 души на гише.

Самолетът бе спрял на ръкав до други подобни на същата компания. Бордингът отново протече навреме, като по заръка на наземните служители първо се качиха пасажерите от последните редове (в това число и аз), после от по-предните.

Веднага ми направи впечатление, че самолетът е в почти максимална конфигурация, а полетът бе почти максимално пълен. Проверката на регистрацията му показа, че преди е летял за Swiss Sun - ваканционен превозвач, който летеше и до Варна и Бургас. Може би от там идва и по-сгъстената конфигурация. Предполагам, че трите такива А320 ги пускат само по по-кратки линии, както е в нашия случай (малко над час). Не е толкова ширко както в А319 на Остриан, но за час полет е напълно приемливо.

Ето няколко по-интересни кадри от полета, протекъл навреме и предоставил красиви гледки от крайбрежието на Холандия, вкл. Europort:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Прелитаме някакво летище съвсем малко преди кацане:
Изображение
Изображение
Изображение
Обслужването в Амстердам протича бързо, багажът пристига за около 15 минути. Преди да се кача на влака за Маастрихт прекарвам малко време на огромната тераса на летището.

Товарят комбито:
Изображение
Типично обслужване на 747:
Изображение14

17APR
LX729
AMS-ZRH
А320 HB-IJV

Чекирам се 4-5 часа преди полета – достатъчно време за спотинг и за обяд преди прибирането към Германия. Амстердам действително е голямо летище, но всичко е така добре указано, че намирането на отделно гише или изход става бързо и без много обикаляне.

Полетът на Air Astana преди да потегли към Азия. Предният ден този полет го наблюдавах на радара в Маастрихт – интересно чувство:
Изображение
B767-400ER – за първи път пред моя обектив:
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение

Един от моите любимци преди да потелги към Сингапур:
Изображение

Кулата:
Изображение

Екипажът на B767 на Martinair:
Изображение

Изображение

B777-300ER – огромен:
Изображение

Изображение

Другият ми любимец – А330:
Изображение

А300F:
Изображение

Нашата машина на ръкав, малко преди да се кача. И този полет бе пълен почти до горе:
Изображение

Рулираме през моста – в ляво има и добро място за спотинг, където могат да бъдат заснети много карго-машини и KLM Cityhopper-и:
Изображение

След излитане – бърз набор на височина и източен курс:
Изображение

Там долу – каца Фокер:
Изображение

Кой е този град:
Изображение

Летище Франкфурт – потвърди предположението ми, че летим над Германия:
Изображение

Снижаваме към Цюрих:
Изображение

Популярно място, за което все забравям да потърся повече информация:
Изображение

Друг познат елемент от захода към Цюрих – такива идеи имаше и за една сграда в София, но нещата пропаднаха – жалко:
Изображение

Cityjet:
Изображение

В Цюрих нямах никакво време за обиколки, защото полетът се бе забавил известно време. От изхода директно към другия изход.

17APR
LX1192
ZRH-NUE
Avro RJ100
HB-IXX

Отново Авро с нов салон. Затоварването не бе високо и бях сам на двойка седалки – адски удобно – така мога и океана да прелетя без да се оплаквам от липса на пространство:

Изображение
Изображение
Изображение

Започваме захода – когато Аврото/БАето спуска задкрилки шумът е много специфичен. Аз лично го сравнявам с филма Годзила :)
Изображение
Прелитаме канала Майн-Дунав, фокусът е леко “раздразнен” от струята на двигателите:
Изображение
Пътят към Ерланген (долу в ляво):
Изображение
Спираме след кацане леко в ляво от централната линия:
Изображение

Още по-бързо обслужване в Нюрнберг – паспортния контрол забавя само мен – налага се повторно да обяснявам, че България е член на ЕС и затова студентската ми виза не е подновявана повече от година ;) Багажът пристига светкавично.

Като обобщение:
- Препоръчвам горещо Суис, дори за полети с Авро :) Обслужването по моите критерии е на много високо ниво.
- Препоръчвам и летище Цюрих-Клотен, защото прекачването става сравнително бързо, а терминалите са подредени и чисти.
- Ако пътувате към Амстердам хвърлете един поглед от терасата – пространството е огромно, а трафикът – силен. Заслужава си.
Очаквам вашите коментари и въпроси :)

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 16:14
от mitkobiker

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 16:22
от makler

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 16:35
от ghosts

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 19:03
от A330-200

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 19:40
от pepsii

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 20:19
от randi

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 21:08
от rumen_it

МнениеПубликувано на: 23 Авг 2008 22:53
от Делян

МнениеПубликувано на: 24 Авг 2008 19:03
от amcho

МнениеПубликувано на: 25 Авг 2008 12:56
от zuki

МнениеПубликувано на: 27 Авг 2008 22:25
от harrier

МнениеПубликувано на: 28 Авг 2008 02:56
от Делян