Пътуването на 11 Септември е винаги притиснитено, но и по-евтино! Около 20 март се натъкнах на евтини цени по маршрута София - Брюксел Шарлероа (всъщност Брюксел Юг) на авиокомпания Wizzair. Цената беше 40,99 € двупосочен с таксите. Забавих се няколко дена и успях да купя билети срещу около 65 € на човек, което също не е много. Почти 6 месеца след резервирането беше време за пътуването и на 11 Септември пристигнахме на Терминал 1 на летището в София

Опашката на LZ-BTZ

Терминала отвътре

Check-in беше отворил когато пристигнахме


Бързо метнахме багажа и айде през проверките та към гейтовете, където е BAe 146 на ТNT

Белите BAe 146 на Bulgaria United Airlines и бялото АТР 42

Френските (или испански бяха?) противопожарни самолети

Ан 24 на Airlift Service

Абе въобще всичко, чиито крила са отгоре на фюзелажа!

Противопожарните самолети потеглиха нанякъде

А LZ-WZA пристигна от някъде





Следван от CSA, който трябваше да излети с нас в 15:10



В това време пред гейта се нареди опашка от хора за нашия полет и реших, че е редно да се наредя. Чуваха се разговори от сорта на „Айде бързо, че да влезем в първия автобус и да сме първи в самолета!” По-лошо стана като на екрана отгоре изписа “W6 621 now boarding”, защото имаше една жена в инвалидна количка и трябваше да я качат преди другите, но май не всички схванаха и почнаха да ме натискат от всички страни. Когато в 15:05 отвориха вратата към автобусите, стана непоносимо. Трябваше да се изместя настрани, за да може да оцелея през озверялата тълпа. В крайна сметка в 15:23 автобусите потеглиха към самолета. След дълга и сложна маневра, се оказа, че не е имало смисъл всички да се гъчкат в първия автобус, защото двата автобуса спряха успоредно на самолета и зачакахме да отворят вратите. След 5 минути чакане ЕДНОВРЕМЕННО отвориха вратите на двата автобуса и за отрицателно време всички бяха излязли от автобуса и бяха направили стълпотворение на стълбата.
11.09.2008
SOF - CRL
20A,B,C; 18 A,B (20A за мен)
W6 621 operated by WizzAir
Аirbus A320-232
LZ-WZA (c/n 2571)




Салона

До нас паркира Пегасос

Командир беше Иван Иванов, а кабинния състав се състоеше от Илияна (старша стюардеса), Гери (така я представиха), Мария и Ангел (който си спомням от полета ми с Wizz до Рим преди година и половина). До сега active runway беше 27, но много се изненадах когато в 15:29, когато започнахме да рулираме към 09, вместо към 27. Дали е приплъзване на вятъра или заради закъснението на самолета сме рулирали към по-близка полоса (малко вероятно). Ето и видео:
След излитане прелетяхме над тези езерца


Пистата зад нас

Над околовръстното

Витоша

Доброславци / Кумарица

След като се изкачихме отвориме бордното списание

и се зачетохме за нашата дестинация

Най-горния слой облаци все още над нас

Кой е този язовир?

Белградското летище Nikola Tesla

Дунав или Сава?


Над тези земеделски кръгове

Минаха с количката и тъй като не бях закусвал, си поръчах lunch combination (7€) + peanuts 50g (1€). Имаше избор между три сандвича и аз си избрах този с Шунка, кашкавал и домати.

Алпийски долини

Тук се виждат италианските езера


Някаква друга река

Перести облаци под нас

Но пред нас - гъсти облаци




Пробихме облаците и пуснахме air brakes

После ги прибрахме

Уинглетът

После задкрилки

плюс air brakes

прлетяхме над този замък

тази детелина с кръгово

и тези парници

Кацнахме по 25 в 16:54 местно време допирането беше меко, но не чак такова както преди година и половина кацнах в София с WizzAir, когато командир беше Валери Доганов. Ето видео:
И рулирахме към непознатия за мен нов терминал на Шарлероа

Там тъкмо отваряха друг А320 на Wizz, HA-LPB, който идваше от Букурещ. Той се вижда, чакайки да пресече пистата на видеото от кацането и на снимката

Паркирахме до него

И започнахме да излизаме

Аз пък изчаках повечето да излезат, за да снимам салона


На излизане през предната врата попитах стюардесата дали може да снимам пилотската кабина, а тя каза, че ще провери, след което влезе и погледна, обърна се към мен и каза, че капитана не е вътре и тя трябва да има неговото разрешение за да ме пусне вътре, извини се и каза, че навръщане трябва да я подсетя и ще попита капитана. Самолетът отвън



И отражението в стъклото на летището.

За първи път ходя пеша до терминала и открих, че това е лесен начин да снимаш самолета


[IMG]http://i283.photobucket.com/albums/kk309/DreamlinerLBSF/SOF-CRL-
SOF%20onboard%20WizzAir/P1060246.jpg[/IMG]
Зоната за получаване на багаж


И зоната за пристигане

Шарлероа има тераса извън терминала, където може перфектно да се видят идващите самолети


Взехме shuttle-bus за Брюксел, който ни остави пред Gare Du Midi, съвсем близо до хотела ни, А la Grande cloche (Голямата камбана).
Ето линк към туристическия блог: