С какво се промени Bulgaria Air от Февруари
Здравейте!
Съвсем скоро след предишното ми пътуване имах още едно (и за нещастие май последното за тази година ) . Полетите се състояха от полет София - Валенсия на Bulgaria Air на 22 Септември и обратен полет Барселона - София след точно една седмица, на 29 ти. И та плана е:
Monday, September 22, 2008
Departure: 15:20 Sofia, Bulgaria - Sofia International, terminal 2
Arrival: 18:10 Valencia, Spain - Valencia
Airline: Bulgaria Air FB487 e Aircraft:Boeing 737-500
Monday, September 29, 2008
Departure: 19:10 Barcelona, Spain - Barcelona, terminal A
Arrival: 22:55 Sofia, Bulgaria - Sofia International, terminal 2
Airline: Bulgaria Air FB478 e Aircraft:Boeing 737-300
„Пише 737, но се надявам на А319 ” - така написах в темата за предстоящи пътувания. Дали се сбъдна, ще разберете след малко . От полета до Франкфурт през Февруари до сега разочарованието ми от авиокомпанията слегна и реших да пътувам още веднъж с тях (не че имах избор ) . Нямах надежди за промяна, ами само предубеждения. Но все пак някои неща са се променили оттогава и е мое удоволствие да го кажа, но по пътя към достигането на нивото на околните, Bulgaria Air има още много, много път да изминава. В този блог ще обърна внимание на дребните неща ( и големите неща ), които са се променили в авиокомпанията оттогава насам. На празника 100 години от независимостта си стегнахме куфарите и потеглихме към летището. Там последва чек-ин. Разбра се, че вместо обещания Boeing 737-500 ще летим с 737-300, в което няма много разлика, те машините са от едно поколение общо взето. На чек-ин получаваме места C,D,E & F на 18ти ред на самолета. Минаваме през проверките за сигурност и направо към стъклата. Там са паркирани един Boeing 737-400 на Хемус и две БАе-та, едното от които е паркирало до ръкава, но ръкава не е долепен до самолета (Защо ли?).
А320 на Air France
737-300 на Луфтханза рулира към 27
737-600 на Austrian е застанал на ръкав 10, ако не се лъжа (за номера на ръкава, не за самолета )
Три 737 на Bulgaria Air (от тях LZ-HVB е за нас. Обърнете внимание на стълбата към задната врата, тя ще участва в сюжета нататък)
Пред Терминал 1 са се намърдали Baboo, MyAir (вече рядко се виждат техни самолети на Софийското летище) и LZ-WZB, мой познайник
LZ-HVA се готви да замине за Москва
От другата страна е CSA със старата окраска
И British Airways, моята мечта
Нашия гейт е B1, автобусен, тоест слизаме на долното ниво, където има по-добра видимост към А320 на Air France
и 737-500 на CSA
A ето го и самия гейт
Lufthansa Regional бива приготвяна за заминаването й за Дюселдорф
22.09.2008: SOF - VLC
Departure: 15:20 (actual 15:46)
Arrival: 18:10 (actual 17:32)
FB 487 operated by Bulgaria Air
18C, 18D, 18E, 18F (за мен - 18F)
Boeing 737-3S1 (c/n 24834)
delivered to Hemus air on 03.06.2003
formerly flown for TACA, Freedom Air
and CTA - Air charter. Built in 1990
Ако сте прочели това за стълбичката вижте, ако не сте се върнете до снимката на трите 737 на Bulgaria Air и прочетете текста. И та какво интересно около стълбичката? Ми такова, де изчезнала е. От какъв зор са я махнали, надали са имали липса на стълбички. Ако си спомняте предишното пътуване с FB пак ми бяха махнали стълбичката, но тогава пътниците бяха много повече и беше страшничко!
Качихме се , аз се намърдах на 18F. Последва послание за добре дошли, инструкции за бесопасност и рулиране по taxiway H до нашата писта 27, където без да чакаме излетяхме плавно.
Видео:
http://www.youtube.com/watch?v=_ftkH9UZzKY
Веднага след излитане се видя Хаджи Димитър ? Левски Г ? Не знам кой, но след това се видя автобусното депо „Малашевци” (на втората снимка)
След това отново като на полета за Брюксел се видя Доброславци
Стара планина
Своге и Искрец според мен, а и може би на далечен план Лакатнишките скали
Салона отвътре. Затовареност около 80-85% по моя преценка
И първата промяна за Bulgaria Air, която отчетох е новостта в бордното списание: картинки и информация за самолетите. Похвално! Само че защо БАе-тата (които всяко е с различен брой места) са на отделни (но еднакви картини)? Да не е заради различната пътниковместимост? Над Сърбия се заоблачи
Един самолет с червена опашка (Turkish или Swiss според мен) лети успоредно с нас
Още една промяна (макар и доста незначителна) е новата кутия за менюто и чашките.
А иначе менюто отвътре е същото, само че не с кроасан, а с кръгъл сандвич
Над Адриатика
Някакво скално островче под нас
Адриатическото крайбрежие на Италия
И някакви езерца в самата Италия
Над Средиземно море
Минахме между Корсика и Сардиния. Ето я Корсика
И ето - Сардиния
Докато приближавахме до Испания започнахме да пропадаме в разни ями и към 17:15 испанско време обявиха снижението към Валенсия.
Колкото по-ниско отивахме, толкова по-неспокоен ставаше полета. На видеото се вижда ясно как самолета се клатушка. Захода към полоса 12 на Manises беше дългичък и самолета опря задния колесник в земята в 17:32 местно време. Ето го видеото
http://www.youtube.com/watch?v=hqhAWoN562k
На земята беше паркирал един Fokker F100 на Air Berlin
А един „лесен” А319 кацна след нас
Влязохме в прозрачния ръкав, също добро място за спотинг, а на този ръкав стъклата бяха супер чисти!
Ryanair - тея пък за пръв път ги виждам на ръкав!
Междувременно EasyJet паркира
Ryan-a и на заден план PronAir (скоро бяха дошли в София от името на Baboo)
Clickair, които преустановиха намеренията си за полети до София, защото явно Wizz им излапа хляба!
Тук до сградата на летището има добро място за гледане, но оградата го прави неподходящо за спотинг
Летището отвън
След няколко дена във Валенсия отскочихме и до Барселона, където ни беше обратния полет, но и за да прекараме няколко дена там. Последния ден проверих в сайта на Летище София дали случайно са сменили Boeing-а с А319 и макар, че не очаквах да извадя късмет, този път той ни се усмихна! Сега почнаха размисли в главата ми върху това дали ще е FBA или FBB. И та преди полета се появихме на летището в Ел Прат, терминал А.
Нашия полет е на това табло. Тук някои от авиокиомпаниите са написани с трибуквения си код и Bulgaria Air не правят изключение.
При ръкавите: MD-та на Alitalia & Spanair, както и късия Dash на Air Nostrum, опериращ като регионален превозвач на Iberia.
EasyJet и на Ел Прат
FedEx и DHL
А до тях Jet2 и BMI
FBB ни чакаше на гейт М5
29.09.2008: BCN-SOF
Departure: 19:10 (actual 19:37)
Arrival: 22:55 (actual 23:06)
FB 478 operated by Hemus Air
15C, 15D, 15E, 15F (за мен - 15F)
Airbus A319-112 (c/n 3309)
delivered to Hemus air in 07.2008
formerly flown for SkyBus. Built in 2007
Пак стъклен ръкав
И гледки отвътре
Салона на А319-ката
Мястото ми е пак зад крилото на самолета
Push-back със 180-градусов завой накрая за EasyJet
Alitalia (с новата ливерия)
Lufthansa A300 (вече почнаха да ги пенсионират )
Swiss A321 кацна, а Easy рулира отзад
В една линия (само MD-тата се движиха успоредно, LH-а си седеше)
Airbus A300-600, докато стартираше двигателите си.
Покрай него Clickair
Air Nostrum DHC-8
Swiss в по-близък план
Зад него Air Europa
Lufthansa
И KLM кацна докато траеше инструкцията за безопасност
Последва рулиране към 25L и по-скоростно излитане, последвано от няколко завоя в различни посоки. Видео:
http://www.youtube.com/watch?v=xFk0U5r8S7w
Изкачихме се до крайцерска височина, капитана (Димитров май беше) ни даде информация за полета и за времето в София. Поднесоха ни абсолютно същите сандвичи, опаковани по същия начин. Аз се зачетох в бордното списание (което беше същото като на отиване). Видях, че навън се стъмва и затова направих последни две снимки
Нататък полета беше спокоен, без много турболенция или студени фронтове. Екипажа беше много любезен и отзивчив. По едно време и първия офицер се появи. Затовареността на полета беше по-висока, отколкото на отиване, може би 90-95%. Закъснението, причинено от закъсняването на един от пътниците не беше наваксано по време на полета и към 22:45 започнахме снижение към София. Кацнахме към 23:06 по 27, като полетите на CSA и Lufthansa, които бяха по-късни вече бяха пристигнали. Паркирахме на ръкав и бързо се източихме (макар и с доста блъскане!). Багажа малко закъсня, но ни посрещнаха роднини и приятели. Хванахме такси и бързо си бяхме у дома.
И промените в Bulgaria Air са малко, но постепенно драпаме нагоре. В заключение искам да добавя, че в скоро бъдеще пак бих летял с националния ни авиопревозвач. Надявам се, че блога ви е харесал и това е от мен (най-вероятно) за тази година. Коментирайте и задавайте въпроси, ще съм насреща за да отговарям.
До нови срещи
Dreamliner