С какво се промени Bulgaria Air от Февруари досега?

С какво се промени Bulgaria Air от Февруари досега?

Мнениеот Dreamliner » 01 Окт 2008 18:18

С какво се промени Bulgaria Air от Февруари

Здравейте!

Съвсем скоро след предишното ми пътуване имах още едно (и за нещастие май последното за тази година :cry: ) . Полетите се състояха от полет София - Валенсия на Bulgaria Air на 22 Септември и обратен полет Барселона - София след точно една седмица, на 29 ти. И та плана е:

Monday, September 22, 2008
Departure: 15:20 Sofia, Bulgaria - Sofia International, terminal 2
Arrival: 18:10 Valencia, Spain - Valencia
Airline: Bulgaria Air FB487 e Aircraft:Boeing 737-500

Monday, September 29, 2008
Departure: 19:10 Barcelona, Spain - Barcelona, terminal A
Arrival: 22:55 Sofia, Bulgaria - Sofia International, terminal 2
Airline: Bulgaria Air FB478 e Aircraft:Boeing 737-300

„Пише 737, но се надявам на А319 :-) ” - така написах в темата за предстоящи пътувания. Дали се сбъдна, ще разберете след малко :wink: . От полета до Франкфурт през Февруари до сега разочарованието ми от авиокомпанията слегна и реших да пътувам още веднъж с тях (не че имах избор ;-) ) . Нямах надежди за промяна, ами само предубеждения. Но все пак някои неща са се променили оттогава и е мое удоволствие да го кажа, но по пътя към достигането на нивото на околните, Bulgaria Air има още много, много път да изминава. В този блог ще обърна внимание на дребните неща ( и големите неща ), които са се променили в авиокомпанията оттогава насам. На празника 100 години от независимостта си стегнахме куфарите и потеглихме към летището. Там последва чек-ин. Разбра се, че вместо обещания Boeing 737-500 ще летим с 737-300, в което няма много разлика, те машините са от едно поколение общо взето. На чек-ин получаваме места C,D,E & F на 18ти ред на самолета. Минаваме през проверките за сигурност и направо към стъклата. Там са паркирани един Boeing 737-400 на Хемус и две БАе-та, едното от които е паркирало до ръкава, но ръкава не е долепен до самолета (Защо ли?).

Изображение

А320 на Air France

Изображение

737-300 на Луфтханза рулира към 27

Изображение

737-600 на Austrian е застанал на ръкав 10, ако не се лъжа (за номера на ръкава, не за самолета :-) )

Изображение

Три 737 на Bulgaria Air (от тях LZ-HVB е за нас. Обърнете внимание на стълбата към задната врата, тя ще участва в сюжета нататък)

Изображение

Пред Терминал 1 са се намърдали Baboo, MyAir (вече рядко се виждат техни самолети на Софийското летище) и LZ-WZB, мой познайник :wink:

Изображение

LZ-HVA се готви да замине за Москва

Изображение

От другата страна е CSA със старата окраска

Изображение

И British Airways, моята мечта

Изображение

Нашия гейт е B1, автобусен, тоест слизаме на долното ниво, където има по-добра видимост към А320 на Air France

Изображение

и 737-500 на CSA

Изображение

A ето го и самия гейт

Изображение

Изображение

Lufthansa Regional бива приготвяна за заминаването й за Дюселдорф

Изображение

Изображение

22.09.2008: SOF - VLC
Departure:
15:20 (actual 15:46)
Arrival: 18:10 (actual 17:32)
FB 487 operated by Bulgaria Air
18C, 18D, 18E, 18F (за мен - 18F)
Boeing 737-3S1 (c/n 24834)
delivered to Hemus air on 03.06.2003
formerly flown for TACA, Freedom Air
and CTA - Air charter. Built in 1990


Ако сте прочели това за стълбичката вижте, ако не сте се върнете до снимката на трите 737 на Bulgaria Air и прочетете текста. И та какво интересно около стълбичката? Ми такова, де изчезнала е. От какъв зор са я махнали, надали са имали липса на стълбички. Ако си спомняте предишното пътуване с FB пак ми бяха махнали стълбичката, но тогава пътниците бяха много повече и беше страшничко!

Изображение

Изображение

Качихме се , аз се намърдах на 18F. Последва послание за добре дошли, инструкции за бесопасност и рулиране по taxiway H до нашата писта 27, където без да чакаме излетяхме плавно.
Видео:
http://www.youtube.com/watch?v=_ftkH9UZzKY

Веднага след излитане се видя Хаджи Димитър ? Левски Г ? Не знам кой, но след това се видя автобусното депо „Малашевци” (на втората снимка)

Изображение

Изображение

След това отново като на полета за Брюксел се видя Доброславци

Изображение

Изображение

Стара планина

Изображение

Своге и Искрец според мен, а и може би на далечен план Лакатнишките скали

Изображение

Изображение

Салона отвътре. Затовареност около 80-85% по моя преценка

Изображение

И първата промяна за Bulgaria Air, която отчетох е новостта в бордното списание: картинки и информация за самолетите. Похвално! Само че защо БАе-тата (които всяко е с различен брой места) са на отделни (но еднакви картини)? Да не е заради различната пътниковместимост? Над Сърбия се заоблачи

Изображение

Един самолет с червена опашка (Turkish или Swiss според мен) лети успоредно с нас

Изображение

Още една промяна (макар и доста незначителна) е новата кутия за менюто и чашките.

Изображение

А иначе менюто отвътре е същото, само че не с кроасан, а с кръгъл сандвич

Изображение

Над Адриатика

Изображение

Изображение

Някакво скално островче под нас

Изображение

Адриатическото крайбрежие на Италия

Изображение

Изображение

И някакви езерца в самата Италия

Изображение

Изображение

Изображение

Над Средиземно море

Изображение

Изображение

Минахме между Корсика и Сардиния. Ето я Корсика

Изображение

И ето - Сардиния

Изображение

Докато приближавахме до Испания започнахме да пропадаме в разни ями и към 17:15 испанско време обявиха снижението към Валенсия.

Изображение

Изображение

Колкото по-ниско отивахме, толкова по-неспокоен ставаше полета. На видеото се вижда ясно как самолета се клатушка. Захода към полоса 12 на Manises беше дългичък и самолета опря задния колесник в земята в 17:32 местно време. Ето го видеото

http://www.youtube.com/watch?v=hqhAWoN562k

На земята беше паркирал един Fokker F100 на Air Berlin

Изображение

А един „лесен” А319 кацна след нас

Изображение

Влязохме в прозрачния ръкав, също добро място за спотинг, а на този ръкав стъклата бяха супер чисти!

Изображение

Ryanair - тея пък за пръв път ги виждам на ръкав!

Изображение

Междувременно EasyJet паркира

Изображение

Ryan-a и на заден план PronAir (скоро бяха дошли в София от името на Baboo)

Изображение

Clickair, които преустановиха намеренията си за полети до София, защото явно Wizz им излапа хляба!

Изображение

Тук до сградата на летището има добро място за гледане, но оградата го прави неподходящо за спотинг

Изображение

Летището отвън

Изображение

След няколко дена във Валенсия отскочихме и до Барселона, където ни беше обратния полет, но и за да прекараме няколко дена там. Последния ден проверих в сайта на Летище София дали случайно са сменили Boeing-а с А319 и макар, че не очаквах да извадя късмет, този път той ни се усмихна! Сега почнаха размисли в главата ми върху това дали ще е FBA или FBB. И та преди полета се появихме на летището в Ел Прат, терминал А.

Изображение

Изображение

Изображение

Нашия полет е на това табло. Тук някои от авиокиомпаниите са написани с трибуквения си код и Bulgaria Air не правят изключение.

Изображение

При ръкавите: MD-та на Alitalia & Spanair, както и късия Dash на Air Nostrum, опериращ като регионален превозвач на Iberia.

Изображение

EasyJet и на Ел Прат

Изображение

FedEx и DHL

Изображение

А до тях Jet2 и BMI

Изображение

FBB ни чакаше на гейт М5

Изображение

29.09.2008: BCN-SOF
Departure:
19:10 (actual 19:37)
Arrival: 22:55 (actual 23:06)
FB 478 operated by Hemus Air
15C, 15D, 15E, 15F (за мен - 15F)
Airbus A319-112 (c/n 3309)
delivered to Hemus air in 07.2008
formerly flown for SkyBus. Built in 2007


Пак стъклен ръкав

Изображение

И гледки отвътре

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Салона на А319-ката

Изображение

Изображение

Мястото ми е пак зад крилото на самолета

Изображение

Push-back със 180-градусов завой накрая за EasyJet

Изображение

Изображение

Alitalia (с новата ливерия)

Изображение

Lufthansa A300 (вече почнаха да ги пенсионират :cry: )

Изображение

Swiss A321 кацна, а Easy рулира отзад

Изображение

В една линия (само MD-тата се движиха успоредно, LH-а си седеше)

Изображение

Airbus A300-600, докато стартираше двигателите си.

Изображение

Покрай него Clickair

Изображение

Изображение

Air Nostrum DHC-8

Изображение

Swiss в по-близък план

Изображение

Изображение

Зад него Air Europa

Изображение

Lufthansa

Изображение

И KLM кацна докато траеше инструкцията за безопасност

Изображение

Изображение

Последва рулиране към 25L и по-скоростно излитане, последвано от няколко завоя в различни посоки. Видео:

http://www.youtube.com/watch?v=xFk0U5r8S7w

Изкачихме се до крайцерска височина, капитана (Димитров май беше) ни даде информация за полета и за времето в София. Поднесоха ни абсолютно същите сандвичи, опаковани по същия начин. Аз се зачетох в бордното списание (което беше същото като на отиване). Видях, че навън се стъмва и затова направих последни две снимки

Изображение

Изображение

Нататък полета беше спокоен, без много турболенция или студени фронтове. Екипажа беше много любезен и отзивчив. По едно време и първия офицер се появи. Затовареността на полета беше по-висока, отколкото на отиване, може би 90-95%. Закъснението, причинено от закъсняването на един от пътниците не беше наваксано по време на полета и към 22:45 започнахме снижение към София. Кацнахме към 23:06 по 27, като полетите на CSA и Lufthansa, които бяха по-късни вече бяха пристигнали. Паркирахме на ръкав и бързо се източихме (макар и с доста блъскане!). Багажа малко закъсня, но ни посрещнаха роднини и приятели. Хванахме такси и бързо си бяхме у дома.
И промените в Bulgaria Air са малко, но постепенно драпаме нагоре. В заключение искам да добавя, че в скоро бъдеще пак бих летял с националния ни авиопревозвач. Надявам се, че блога ви е харесал и това е от мен (най-вероятно) за тази година. Коментирайте и задавайте въпроси, ще съм насреща за да отговарям.

До нови срещи

Dreamliner
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: С какво се промени Bulgaria Air от Февруари досега?

Мнениеот LZB123 » 01 Окт 2008 18:52

Браво,много хубав блок.Въпреки че е малко,подобрението си е подобрение. :D Интересен ми е надписа за годност на сандвича как е сложен най-отгоре,може би,за да не се усамняват пътниците дали е развален. :-D
Последна промяна LZB123 на 01 Окт 2008 19:40, променена общо 1 път
Изображение

AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в BGspotters, Airliners, JetPhotos
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Мнениеот randi » 01 Окт 2008 19:34

Много яко че си извадил късмет с новото самолетче на връщане :wink:
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Мнениеот pepsii » 02 Окт 2008 10:22

супер! благодарско за интересния разказ и пресните впечатления от FB . Улучил си и хубаво време за летене!
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот fonque » 02 Окт 2008 14:07

Страхотен блог и много ценен за България Ер :)
Изображение
Аватар
fonque
най-спотър
 
Мнения: 214
Регистриран на: 30 Авг 2007 16:39
Местоположение: Sofia

Re: С какво се промени Bulgaria Air от Февруари досега?

Мнениеот Dreamliner » 02 Окт 2008 15:05

LZB123 написа:Браво,много хубав блок.Въпреки че е малко,подобрението си е подобрение. :D Интересен ми е надписа за годност на сандвича как е сложен най-отгоре,може би,за да не се усамняват пътниците дали е развален. :-D


Относно подобренията - мисля че и третия А320 на Bulgaria Air е супер новина - въобще нещата се подобряват. Аз пък си мислех, че е датата на производство, а не срока :oops:

fonque написа:Страхотен блог и много ценен за България Ер


Радвам се и се надявам да е така! :-D
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта