Тръгването беше насрочено за понеделник, 17. ноември, а връщането – неделя /23-ти/, България Еър. Тъй като полетът в понеделник е от 8 часа сутринта, трябваше да се избере или да се тръгне в 4 от Монтана, или да се спи в София. Тъй като предната година имаше неприятен инцидент /катастрофа/, свързан с това ранно тръгване по заледения път, избрах по-сигурният вариант със спането. Сутринта в 6 си взех такси и за 20-тина минути бях на летището, където се събрахме с групата от България. Чекирането мина бързо, нямаше никаква опашка, помолих за място до прозореца и официално получих първите си 500 точки към бонус програмата

Безпроблемно минаване през секюрити /бях забравил за една ябълка в чантата, при което жената, която проверяваше на скенера се консултира с колегите си, ама в крайна сметка си минах с нея/ и малко разходка по празния терминал. Все още нямаше толкова светлина, така че от снимките не стана кой знае какво /не исках да използвам светкавица заради отражението/.


Очаквах бордингът да бъде на ръкав, обаче бяхме с автобус. Хора нямаше кой знае колко, надали и 50% да е бил пълен самолетът. Натоварихме се в един автобус и ни закараха до Боинга. Излетяхме по разписание. Като цяло полетът беше спокоен, ама нямаше много за наблюдение – само облаци, които изчезнаха 45 минути преди кацането.


В Берлин/Франкфурт времето мина доста бързо, имайки в предвид немските програми – запълнени докрай, всичко изчислено до секунда. Ама ний нали сме си наши хора / имаше и група от Румъния/, направихме така, че да се промени цялото разписание, пристигайки през повечето време с колосалните 2-3 минути закъснение


Както и да е, всичко мина ОК. В Берлин имахме малко свободно време и тъй като не ми се обикаляше в студа по забележителности, реших да отида до друго място – Темпелхоф




Исках да отида и до Шьонефелд за малко спотинг, ама като тръгнах натам, се оказа, че има ремонти по линиите на S-Bahn-a и трябваше да сменям и да чакам 3 различни влака, така че на средата на пътя се отказах. Нищо, това го оставям за догодина

Е, дойде време да се прибираме, успяхме някак си да се придвижим до летището /автобусът до Тегел беше претъпкан /буквално!/ и се наложи да се разпределим на две групи/. Вече се беше стъмнило, което правеше възможността за снимане минимална. Все пак при качването на самолета направих 1-2 снимки. За мое щастие пътувахме с LZ-FBC, и всичко беше ново и хубаво

Отново качване с автобус, следващият полет, обявен от същия гейт беше на JAT за Белград, така че имаше силно проявено балканско присъствие




Тъкмо се бяхме настанили в самолета и започна да вали сняг/ по-скоро да капе/, което продължи 2 минути, но беше достатъчно да ни забави с около 40, докато се извърши процедурата по пръскането на крилата /това не съм много сигурен как се нарича, de-icing? /. Това вече беше нещо ново за мен, така че следях с интерес.





След като най-накрая станахме готови за излитане, се отправихме към пистата, където бяхме 4-ти на опашката. Тук нямаше проблем. Направи ми впечатление обаче, че като тръгнахме да се изкачваме, имаше доста плътна облачност – може би 5-6 минути ни трябваха, за да почнем да виждаме отново нещо покрай самолет, освен облаци.
По време на самия полет се заговорих с жената, която беше на седалката до мен – оказа се, че пътува доста често и се интересуваше от самолети и т.н., та успяхме да обсъдим доста неща – от текущо местоположение до това, че седалките на Wizz са с по-голямо разстояние
Времето мина доста бързо и докато се усети човек вече правихме заход за кацане. Докато на отиване излетяхме по 27, сега се приземявахме по 09. Допирът със земята беше съвсем нормален, без отскоци и т.н. Всичко беше наред, докато не казаха колко е температурата навън: -5 градуса. В целия самолет се разнесоха въздишки и съжаления, бяхме излетели при 5-6 градуса в Берлин

Минахме бързо паспортната проверка, ама багажът се забави поне 20 минути. Докато го чакахме поне успяхме да си вземем довиждане с останалите, които си бяха от София. Добре, че наще бяха дошли да ни приберат, че в тоя студ направо не ми се мисли как щяхме да се мъкнеме по автогари и да чакаме до първия автобус сутринта.
Като заключение мога само да кажа: определено съм доволен от FB този път, обслужването беше на добро ниво. Въпреки че беше вечерен полет, а стюардесите бяха видимо уморени, бяха любезни и усмихнати. Пилотът се извини за закъснението в Берлин, а дори успя и да го навакса, при което кацнахме 5 минути по-рано. Определено си подобрих мнението за компанията, сега остава да променят и сайта:) Повече пътувания за близките 7-8 месеца не се очакват, ама знае ли човек
