Страница 1 от 1

Ryanair special: EIN-STN-DUB-PIK-CRL(част 2)

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 03:03
от Jair
Време е и за втората и последна част от мега райънеър приключението. След 4 дни из Ирландия дойде време за полета до Глазгоу-Престуик. Преди полета като никога бяхме малко по-рано на летището и имаше малко време за разходка и снимки.

Този приятел явно е претърпял инцидент. За пребоядисване на носа предполагам се спестяват пари и най-вероятно за по-лесно самолета ще бъде продаден, когато му дойде време за D-check :)
Изображение

Пушбек на А320 на Луфтханза
Изображение

Скандинавиан - глътка свеж въздух в морето от Райънеър и Еър Лингъс.
Изображение

Ето и един от "наште", привидно зарязан по средата на нищото.
Изображение

Един от големците. А330 на Еър Лингъс.
Изображение

Защо rudder-a му е отместен?
Изображение

Някой кацат, други се отправят за излитане, явно беше час пик за летището.
Изображение

Primera?
Изображение

BAE-146 на CityJet с отворено APU. На фона кулата и строителните дейности по новия терминал.
Изображение

Колко много сухоземни са необходими за обслужването на една птица.
Изображение

Този си вися така през цялото време, докато бяхме там.
Изображение

Ето го и нашия самолет. Този път ни се падна от по-старата луксозна партида.
Изображение


DUB-PIK(Дъблин - Глазгоу Престуик)
24.11.2008
Излитане 12:30, кацане 13:35
Затоварване 80-90%




Като по изключение се качвам през предната врата, което принципно е грешка защото има повече хора там, съответно задръствания, съответно достъпът до добри места е по-ограничен. Този път, обаче имахме агенти на борда, които се бяха качили вече и запазили места до аварийните изходи.
Изображение

Ето отново широкото място и супер луксозния джоб на предната седалка, с който малко самолети на Райънеър могат да се похвалят.
Изображение

Прибирането на сгъваемата стълба на нашия съсед.
Изображение

Логото на официалния спонспор на ваканцията ни в пълната му прелест.
Изображение

Рекламните билбордове по капаците за ръчния багаж. Всяко местенце, което може да донесе пари се оползотворява. Може би за в бъдеще всеки пътник ще получава отстъпка от билета ако пее рекламни песнички, не знам.
Изображение

В случая рекламата е малко самореклама. Mr. Superfly е досадна песничка написана по станалата легендарна мелодия на Райънеър. За първи път дебютирала през април тази година и славата и доста бързо се разнесе благодарение на това, че страшно много хора летят с Райън и че е уникално досадна. Който не я е чувал нека се убеди сам:



Едно детенце не спряло да си тананика песничката доста дълго след полета, а предприемчивата му майка която била продуцент преработила мелодийката в пълнометражна песен. Така се ражда Mr. Superfly:



Пистата е доста натоварена. Излитане на конкурент:
Изображение

Изображение

Кацане на airBaltic:
Изображение

Пред нас:
Изображение

НЛО:
Изображение

Зад нас също доста трафик:
Изображение

Тези четиримата сякаш са се наредили за drag race.
Изображение

Изкачваме се над облачната покривка
Изображение

Изображение

Време е за преглед на уникалното по рода си бордно списание на Райънеър. На корицата: една от мадамите в новия календар, за който предполагам всички сте чували и няма да навлизам в подробности.
Изображение

Цените на храната
Изображение

Алкохол. На който му е дошло на акъла да продава алкохол в подобни пакетчета явно е търговски гений. Може и да е самия О'Лиъри с цел да спести 200-300гр тегло поради липсата на стъклена бутилка. Забележете и три пъти повтореното FREE FREE FREE. Явно и продуктите предлагани на борда се вписват в цялостната маркетингова стратегия на компанията.
Изображение

Уникални продукти, които за първи път разбрах че съществуват - чистачка за уши, машина за хартиени брикети, коткогонка(Cat repeller?!?!?!), каишка за куче не му даваща да лае?!?!? Давам линкове към снимките в пълен формат, за който иска да се наслади на описанията на невероятно полезните уреди.

Изображение



Изображение


Отвън не беше толкова забавно, но пък по-красиво
Изображение

Наближаваме Шотландия
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Заход
Изображение

И снижаване преди кацане
Изображение

Изображение

Клипче на кацането, по време на което упорито се надбягвахме със сянката си:



Щеше да е изненада ако нямаше друг самолет на райън наоколо.
Изображение

Даже няколко
Изображение

Къщи доста близо до летището. Дали са обитавани от малцинствата? :)
Изображение

Ха, изненада!
Изображение

Някой ден може и да има такава стълба с надпис Plovdiv Sofia :)
Изображение

Гишетата отново празни.
Изображение

Мерси, мерси.
Изображение

Жълтото и синьото не е най-добрата цветова комбинация според мен, но райън си я харесват. Ако не друго определено се набива на очи.
Изображение

Перона на гарата на летището. Единственото летище в Шотландия, което си има собствена гара.
Изображение

За да промотират летището пътниците по всяка нова дестинация получават в деня на полета безплатно пътуване със влак из цяла Шотландия. За по-стари дестинации намалението е 50%. Това е значителна отстъпка, защото до по-далечните краища на Шотландия билетите стигат до 30-40 паунда. Доста шотландци правят номера да си купуват самолетни билети за някой от новите дестинации на Райън които естествено нямат намерение да ползват, просто заради промоцията с влака - 5 паунда за самолетен билет с безплатен влак излиза доста по-евтино от 40 паунда само за влака :)

Изминаха още два дена в гонене на чудовища из езера и дойде време за финалния полет.

PIK-CRL(Глазгоу Престуик - Брюксел Шарлероа)
26.11.2008
Излитане 12:00, кацане 14:35
Затоварване 70%


Тук беше и първата ни среща(от има няма 10-ина полета с райън до сега) с Райънеър фашист - а именно дама на преклонна възраст, която ни караше да бутаме раниците във формичката за проверка на размерите и да наблъскваме всичко само в един носител. Това се оказа малко проблемно, защото някой от спътниците ми неблагоразумно носеха найлонови пликчета с разни неща вън от раницата, явно успокоени от факта че на предишните ни полети нямаше подобни стриктни проверки и дори имаше хора прекарващи за ръчен багаж чанти с размера на тия, с които продавачите по битаците си носят стоката. Както и да е, размина ни се само с малко нерви позасилени от факта, че леко закъснявахме.

Това беше единствения полет с по-малко затоварване, но пак беше доволно пълен. Предните 3 и задните 3 реда бяха блокирани, защото обикновено полетите на райън са с много малко чекиран багаж, което при по-малко пътници влияе сериозно на центъра на тежестта, оттам и на баланса на самолета.

Някой да разбира от хеликоптери?
Изображение

Последният ни самолет
Изображение

Немаркиран 747. Той се виждаше и от клипчето от кацането
Изображение

Пистата ни очаква
Изображение

Излитане и прощално кръгче над бреговете
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Мястото за краката дори по нормалните места е адекватно. Боингите на бг еър(особено -300иците) със сигурност са по-тесни.
Изображение

Изображение

Доста странен оптически ефект. Говоря за дъгообразното кръгче вляво. Не беше от прозореца на самолета, не беше и от фотоапарата. Явно по някъкъв начин самолета пречупваше слънчевата светлина в това кръгло петно. Някой ако може да разясни.
Изображение

Над облаците
Изображение

Изображение

Отново реклами, този път на холандска банка.
Изображение

Снижаване над Белгия
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ако се вгледате внимателно в края на задкрилката се вижда завихрянето. Нагледен урок по аеродинамика :)
Изображение

А тук се вижда и без да се вглеждате внимателно :)
Изображение

Кацане
Изображение

Карантиите на крилото
Изображение

Отново посрещнати от съпартиец
Изображение

Разтоварване на съпартиеца. Чекирания багаж в крайна сметка се оказа едно вагонче.
Изображение

Летище Брюксел Шарлероа
Изображение

Довиждане от женския капитан на самолета. Още като чух по гласа, че е жена бях решил да я снимам, но тя май не изглеждаше особено очарована от тоя факт...или може би по-скоро изненадана :)
Изображение

Почти пълен монопол
Изображение

Отново празни чек-ин гишета. Не знам, може би всички специално се наговарят и се крият като кацна и реша да снимам :)
Изображение

И това е!

Като цяло отзивите за Райън еър хич не са ласкави. Аз също подхвърлих не една и две шеги тук по техен адрес. Но не знам дали ще изненадам някой като кажа, че това ми е ЛЮБИМАТА авиокомпания. За една седмица видях невероятни места, на практика и на теория с безплатен въздушен транспорт - това нито бритиш може да ми го предложи, нито сингапур, нито който и да е било. И ако избора ми е между:

1. Да се блъскам като говедо, да карам една седмица с багаж една раничка и да ме гледат на кръв като се бавя докато сядам на седалката, но да видя невероятна природа и различна култура.

2. Да ми се усмихват екипажите, да ми дават безплатни минатюрни сандвичи и колички, че дори и първата класа на сингапур в А380(ако ми я дават на цената на економи), но да да мога едва да си позволя самолетния билет и то само един, а не цели четири.

Във 100 от 100 случая аз избирам номер 1. Райънеър са феномен, затова трябва да го оценим че го има и да си пожелаем рано или късно да стъпят на българския пазар. И следващия път като чуете някой да се оплаква от тях, че са му взели пари за куфар или пари за екстра багаж...бийте му два шамара(пък макар и виртуални) и му кажете следващия път да чете условията внимателно :)

Това е от мен за сега, малко дълго се получи - дано да си заслужава...след два дена имам полет с луфти до България през Мюнхен, ще видим дали ще има материал за нов блог :).

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 04:51
от merlin
Втората част определено ми хареса повече, дори е много добра!

За ефакта на слънцето и самолета, еми аз лично съм съжелявал понякога, че нямам добър фотоапарат подръка за да снимам тази красота.

И аз като теб предпочитам да дам пари за чекиран багаж и храна, но за 25 цента на полет, отколкото 300 евро и сандвич тип "Käse oder Schinken".

Поздрави.

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 11:01
от pepsii

Re: Ryanair special: EIN-STN-DUB-PIK-CRL(част 2)

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 11:43
от Делян

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 12:06
от makler

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 14:05
от Dreamliner
Браво! :P Летището в Шарлероа (по-точно новия терминал) е супер-много модерно, с добър дизайн, остъклена част, тераса за посетители отвън, но страда от слаб трафик.

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 14:16
от LZB123
Просто супер! :D

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 14:19
от karadzhoff
Отклоненото кормило май се дължи на това, че всички хидравлични системи са изключени и под натиска на вятъра се откланя.

Интересен блог :wink:

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 15:09
от naskopc

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 19:54
от Jair

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 20:21
от makler

МнениеПубликувано на: 11 Дек 2008 20:23
от stenk

МнениеПубликувано на: 16 Дек 2008 12:18
от Stoyan

МнениеПубликувано на: 18 Дек 2008 10:40
от Кристиян Благоев