Един мегаблок за довиждане... След 5 години в Ница през които така и не можах да се нагледам на оранжевите идващи често, по много и един след друг...












Неслучайно Изи са втора компания тук с около 1/4 от пътниците малко след Ер Франс, които имат едва 1/3 (френското летище с най-малък дял на националната компания)...
Тайната на успеха (10 млн. пътници) е идеалното разпределение : 1/3 Sky team, 1/3 low-cost, 1/3 други...
Преди обаче да се грижа за продажбите на оранжевите (майка ми колко поздрави е получила покрай платените регистрирани багажи

Малки модули по регионалните полети :


Предимно 320/321 по наветката до Орли (полет на 30 мин в пиковите моменти на 15








747 за Гран При на Монако и фестивала в Кан :

и лятото 777 до Орли няколко пъти дневно


За разлика от много други летища ние си нямаме лоу-кост терминал и двете компании си поделят Т2. И подредбата често е на принципа "роднина-милиционер"

Терминал 1 :

Не, не е грешка! Това не е Лондон, Ница е. Тук Бритиш-и да искаш

6-7/дневно до LHR, 2 пъти до LGW, 2 до LCY,а преди Flybe да купи BA Connect и по веднъж на ден до MAN и BHX.
319/320/757/767 каквото душа ти поиска...












На последната се вижда нашата гордост 777 на Емирейтс, които обаче вече идват с А330 5 пъти в седмицата вместо 3 пъти с 777, а няколко пъти идваха с А310 :










Друга наша гордост е Делта : всеки ден до Ню Йорк






Делта и Изиджет на един терминал? Да

Покрай Делта е и най-паметният ми спомен. При излитане 767-цата удря ято птици които "взривявят" единия мотор. Пламъците се виждат ясно. Самолета успя успешно да кацне обратно, а мотора доста време го ремонтираха. Така всеки ден си имахме 3 Делти едновременно цял месец... И Бонус 747 на Калита докара резервен мотор.



Като стана повод за повреди ето две знаманателни.
КЛМ - пушбак с "breaks on" - колесника замалко да бъде вкаран "на пилота отзад" както се измайтапи единият от пратените от Сиатъл 50



Стюардесата звъни на мъжа си да му каже, че ще спи у нас. Тук без майтап две стюардеси и помощник пилота спаха у нас... През август на 150 км нямаше свободно място в хотелите, а пътниците от анулирания полет : спални чували.

От това бясно куче на Алиталия имам 7 шева на главата, цепната при опит за имитация на Зидан спрямо един от страничните датчици на самолета. Самолета не излетял заради повреда в мотора, който тук оправят. Ремонта продължи 15 дни! А аз шашнах всички появявайки се на следващия ден със стабилна превръзка след зрелищната злополука. Как само тече кръв от главата... А колегите ми ме скасаха от майтапи, че мойта глава била по-здрава и че трябвало да платя на Алиталия за счупения самолет...


Като почнах с Алиталия, да ги "довърша"










Какви стюардеси имаша на тези АТР-и ама ги смениха с това :

Преди да спрат Милано

Подължението във втора част за да не стане много тежък.