SOF-DXB-SOF с Balkan Holidays

SOF-DXB-SOF с Balkan Holidays

Мнениеот Rumen » 05 Яну 2009 00:17

Здравейте на всички авиационни фенове :)
Ето и един trip report от мен - надявам се да е интересен за вас (и особено за членовете на виртуалната BHAir компания)

Пътуването бе по повод на една ваканционна програма за нова година да Дубай, ОАЕ, която ползвах, включваща директен полет от София дотам с чартър на BHAir. Програмата бе както следва:

SOF-DXB BGH3003
28 DEC 2008
05:15 AM

DXB-SOF BGH3030
04 JAN 2009
12:00 AM

Приключението започна със звън на алармата на телефона в 2:15 през нощта на 28-ми декември. Бях успял да подремна към 2-3 часа, от което не се чувствах никак по-добре. Понеже багажите бяха събрани успешно предния ден не ми остана нищо друго освен да се насиля и да се облека набързо, чудейки се какво точно да облека в ден, в който ми предстоеше да преживея дневна амплитуда от 30С. Последен поглед за забравени неща и с приятелката ми бяхме пред блока в 2:45 , където таксито поръчано още предната вечер послушно ни очакваше. Условията в тая нощ бяха наистина Нечовешки -10С със силен бръснещ леден вятър. След 30 мин., в които шофьорът разказваше бодро истории за някакви негови роднини, емигрирали в Щатите, а аз се мъчех да се стопля, пристигнахме на Терминал 1. Във фоайето имаше огромна за този час тълпа хора, повечето от които ваканционни пътници. С учудване установих, че освен нашия има и още един полет за Дубай - на Air VIA, полет 591.
След кратко суетене се оформиха дълги опашки за check-in. Накрая сме пред заветното гише:
Изображение
След още 30-тина мин. за проверки и scan check сме в салона - не бях стъпвал там отпреди 2 години и бях забравил колко мизерен е стария терминал. Лелките от check-in-а се появиха и започна пускането на хората за двата полета към рейсовете - полетът на VIA беше първи - значи още чакане. През това време наистина изпитах съжаление, гледайки хората от наземния персонал - сибирски студ посред нощ, а те работят и тичат навън и навътре потривайки замръзнали ръце из мизерния терминал. Лелката на изхода за VIA се провикваше през 2-3 мин. - "Има ли още някой за 591?" - и колкото пъти се провикнеше - толкова пъти изникваха по двама-трима. Студът нахлуваше така в салона, че тя изчакваше да се събере група от 10тина и тогава отваряше вратата да ги пусне навън към рейса.

Най-сетне дойде и нашия ред и в добро темпо се качихме на рейса. Бавничко, той ни поведе по полосата, имаше доста заледени места. В левия край, някъде преди VIP-а баха паркирани един до друг под лампите LZ-BHC, LZ-BHD и LZ-BHE, а до тях дремеше LZ-FIA (май пак опериран от BHAir). Спряхме пред BHC и на прибежки се качихме, посрещнати от усмихнати момичета.

LZ-BHC се оказа доста спартански оборудван и доста некомфортно тесен. Сравнен с 737-ците на Bulgaria Air е доста по-неудобен. Има някаква псевдо-бизнес класа от първите 6 реда с кожени седалки, назад - платнени Recaro. Всичките - еднакво неудобни, особено както се оказа в нашия случай за 5 часов полет. BHAir нямат company magazine, само една гланцирана брошура с ценоразпис за парфюми, цигари, алкохол и дребни сувенири в евро, но дори и тази брошура я имаше примерно на 1 от 3-4 седалки. Имат брандирани safety инструкции поне.

Няколко думи за cabin crew-то - в сравнение с Bulgaria Air, а и други компании, с които съм летял персоналът на BHAir и в двата случаи бяха много млади момичета, дори старшата стюардеса не бе на повече от 27-28 години. Униформите им са странни, опитват се да повторят шарените цветове от логото им - сини панталони/поли и шарени жълто/червени/оранжеви шалчета. Инструкциите се обявяват стриктно и само на английски - Boarding completed; "не знам си какво" cross check; Cabin crew - Demonstration! Safety инструкциите са подробни, включително и демонстрация за спасителната жилетка заради малкото водно пространство, над което се лети.

Без pushback заобиколихме, излязохме на пистата и излетяхме по 27 по разписание към 5:20. По време на излитането изключиха напълно осветлението, след което го пуснаха. Почти веднага влязохме в облаците и в следващия час и нещо летяхме в пълна тъмнина. Над 90% от пътниците заспаха, а и на мен ми тежаха очите. Замислих се, че е цяло геройство как екипажа, включително и пилотите успяват да работят в тази част на денонощието и този студ. Командирът на полета бе представен като "Петров", но явно и той не беше в кондиция в тези часове и не чухме ни дума от него.

Към 6 и нещо сервираха скромна закуска от хлебче, 1 парче шунка и 1 парче филе + салата от парче домат и 2 парчета краставица и пакетирана бухтичка за десерт. Повечето хора си ги изконсумираха, явно им дойде добре за разбуждане. Чак към 6:30 започна да просветлява на хоризонта и посрещнахме изгрева някъде над Турция:

Изображение
Изображение

Бяхме вече някъде доста на изток, пейзажът бе доста високопланинско-зимен:

Изображение

Тъй като нямаше ни вест ни кост от "Петров" да каже кое къде и докъде сме, направих кратка справка с верния ми HTC Cruise - GPS-а му работи и когато телефонът е изключен в Airplane Mode - явно не смущава нищо. Така разбрах, че сме точно на границата между Турция и Иран и се възползвах да я снимам- на снимката границата май минава по билото на тая верига - от дясно е Турция, отляво - Иран:

Изображение

Продължихме на югоизток над Иран с около 940 km/h на 10 600 м (по информация от GPS-а на телефона) - пейзажът почти през цялото време беше планинско-лунен, без растителност и без много следи от цивилизация:

Изображение

Иран се оказа яка държава, летяхме над 2 часа над него, а не свършваше и не свършваше Най-сетне към 9:40 наше време кривнахме в посока на Персийския залив и започнахме бавно снижение, придружено от време на време от speed brakes:

Изображение
(извинявам се за качеството на снимката, щеше да е по-добра ако BHAir си миеха по-често машините).

Не след дълго се появи и кристалната синьо-зелена вода на Залива, покрита с красиви бели облачета:

Изображение

Из залива разбира се пъплеха във всички посоки най-актуалните там превозни средства:

Изображение

Дубай се появи сред маранята като някакъв приказен град с кули, буквално пробиващи и издигащи се над облаците, точно като локация от 1001 нощ. Направихме 3 последователни завоя в зиг-заг, в които имахме възможността да се насладим още на красивата вода, танкерите и яхтите, след което се снишихме над града:

Изображение

Последва изключително меко кацане, аз лично не усетих самия момент на touch down, докато се усетя вече имаше brakes и reverse:

Изображение

Пътниците бяха очевидно доволни и възнаградиха "Петров" с ръкопляскания и отделни викове "Браво"! Започна дългичко рулиране , по време на което минахме покрай:

- център за бизнес джетове:
Изображение

-класически карго джъмбо на Atlas:
Изображение

-някакъв немаркиран джъмбо-албинос:
Изображение

-класическо FedEx MD-11 (сетих се за "Castaway" с Том Ханкс и за онзи engineer дето отвелече през 1994 такъв MD и нападна колегите си във въздуха)
Изображение

-красиво облечена индийска машина
Изображение

Спряхме на някаква стоянка пред сградата на малък терминал и ни наобиколи наземен персонал от разни тъмни азиатци със слънчеви очила. След задължителната суматоха, излизаме навън - ярко слънце, 21С и влажен въздух ни обгръщат на вратата - след тъмната ледено студена доба в SOF все едно сме на друга планета:

Изображение
Изображение

Оказа се, че сме на Терминал 2, който е по-стария и е като изваден от 80-те години, като концепция прилича на нашия терминал 1, разбира се доста по хай-тек и по-голям. След завършването на новия голям хипер-дупер терминал на Emirates, този се ползва за регионални полети на малки комрпании до Индия, Пакистан и др. страни от региона.
Вече отвън наистина всичко бе различно и по-приказно:
Изображение

Завършвам тази първа половина от репорта с една характерна неизменна картина, която щях да виждам почти непрекъснато в следващите 7 дни :)

Изображение
Изображение

Надявам се да ви е интересно поне отчасти, колкото и на мен ми беше. Ще добавя и втората част за обратното пътуване тези дни. Ако имате някакви забележки за снимките, размера им или други въпроси за полета - казвайте - все пак това ми е първият опит за такъв репорт :)
Аватар
Rumen
спотър
 
Мнения: 45
Регистриран на: 13 Апр 2008 01:12
Местоположение: SOF

Мнениеот george_mnt » 05 Яну 2009 01:17

Аватар
george_mnt
най-спотър
 
Мнения: 337
Регистриран на: 25 Ное 2007 17:57

Мнениеот makler » 05 Яну 2009 01:17

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Мнениеот A330-200 » 05 Яну 2009 01:21

A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот Stoyan » 05 Яну 2009 01:26

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот A330-200 » 05 Яну 2009 01:33

A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот harrier » 05 Яну 2009 04:21

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Jair » 05 Яну 2009 10:10

ще видим ли А380 в продължението на блога? :)
Jair
супер спотър
 
Мнения: 702
Регистриран на: 21 Ное 2007 03:35

Мнениеот pepsii » 05 Яну 2009 10:24

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 05 Яну 2009 11:37

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот richi_air » 05 Яну 2009 11:54

richi_air
спотър
 
Мнения: 83
Регистриран на: 05 Ное 2008 18:10

Мнениеот harrier » 05 Яну 2009 12:57

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Dreamliner » 05 Яну 2009 16:16

Хайде, чакаме втора част! :smt023 Първата е много обещаваща!

И аз се сетих за инцидента с FedEx, но то май беше DC-10 и не беше инжeнера, ами служител на компанията, който пътувал с този самолет и не бил част от екипажа, ако говорим за този
Последна промяна Dreamliner на 06 Яну 2009 19:45, променена общо 1 път
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Мнениеот LZB123 » 05 Яну 2009 16:34

Браво,супер рипорт.много ми харесаха снимките с планините от Иран и Дубай! :)


AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в , ,
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Мнениеот mitkobiker » 05 Яну 2009 16:52

Този блог беше супер! Маршрута и превозвача са премиера в бг.спотърс :!: :-D

Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта