OK857 / 21 JAN 2009
SOF-PRG
15:10 - 16:05
OK856 / 24 JAN 2009
PRG-SOF
11:30 - 14:25
Цената на билета беше доста висока, към 320 евро/човек, можеше да е по-тънко ако се включваше и уикенда 24-25-ти, но не ни се висеше допълнително и се примирихме.
На 21-ви след като свършихме това-онова в офиса пристигнахме на Т2, бърз check-in и сме в традиционно празния салон на гейтовете. Наоколо нямаше никакви интересни посетители, нямаше и пътници, но за сметка на това може да се види следната интересна ретро-техника, която е останала сигурно у нас и още 2-3 екс-съветски републики:

Към 14:30 на пустото летище пристигна от Прага и нашата машина - OK-NEN:


След като изчакахме търпеливо малкото пътници да се изтеглят, да разтоварят и натоварят новия багаж се качихме на борда. Самолетът се оказа доста нов, на табелката на вратата пишеше че е произведен DEC 2007. Интериорът беше наистина доста свежо нов и приятен, седалките - удобни. Седнахме и зачакахме да се отлепим от Gate 8, аз се бях уредил на 15F:

Инструкциите за безопасност са записани на специално клипче на CSA и са представени заедно с други съвети и обяснения:


Последва pushback, дългичко рулиране покрай Т1 и неговите околности, които приличаха на някакъв двор-морга за скрап:

И покрай правителствения Ту-154:

На входа на пистата набихме спирачки:

..и изчакахме Malev да кацнат:

след което набрахме скорост и излетяхме по RWY27 и бързо се издигнахме над облаците в мързеливия зимен следобед:

Полетът беше сравнително приятен, кабинният състав - любезен. Главният стюард говори на доста пъти, с което събуждаше задрямалите пътници като обясняваше, че ще сервират по сандвич, че ще минат със стоки от on-board магазина да предлагат, даже накрая съобщи и всички свързващи полети на CSA, които могат да се ползват от Прага за други места. В интерес на истината доста от пътниците в полета всъщност наистина се прекачваха в Прага за Барселона и други градове.
Разглеждайки on-board списанието на CSA попаднах на програмата за бонуси им за пропътувани мили - OK Plus. Освен традиционните намаления, отстъпки в хотели и преференциални пакети за компаниите-партньори от Sky Team имаше и интересна опция - срещу 90 000 мили се предлага...посещение на истински тренажор-симулатор на CSA за B737 или A320 и полет в него с пилот-инструктор

По entertainment системата пускаха чешка анимация, научно-популярни филми, редувани с хубава 3D графика, показваща точното ни местоположение, оставащите километри и температурата навън. В края на полета пуснаха филмче за Т1 на летището в Прага с указания и реални кадри - къде е паспортната проверка, къде е baggage claim-а, къде се минава за транзитните полети - доста полезно като се замисли човек (ако не е запознат с летището, където каца).
След дълго слизане сред облаците се оказахме над града с маскимално изтеглени flaps:

И кацането:

Т1 на Прага ми се видя неголям, някъде 2х нашия Т2, но си личеше, че е старичък, може би някъде на 20 години в този си вид.


Трите дни в Прага минаха успешно от гледна точка на служебната ни мисия там, но определено зимата Не е сезона за посещение на града - студ, дъжд, вятър и мрак (стъмваше се по-рано отколкото у нас следобяда).
На 24-ти в мрачната сутрин отново бяхме на Т1 - чакахме на опашка от около 15-20 души за check-in и по-нататък намерих един неизвестен за мен украинец:

Иначе не беше особено оживено:

На съседния на нашия gate имаше машина на EasyJet за Лондон:

Получи се малка суматоха, когато 5 мин преди да излетят нахлуха цяла сурия английски лапетии с викове и раници - в крайна сметка успяха да се натоварят и Easy-то отлетя успешно за Gatwick и си останахме сами да чакаме


След малко закъснение самолетът се появи и изненада - отново OK-NEN. Натоварихме се бързо, тъй като имаше общо към 35-40 човека.


Излетяхме в кратка дупка между мрачните облаци:

Но веднага след това започна дебелия познат килим:

Капитан Михал Квас бе така любезен да ни поздрави и да ни съобщи, че в момента отляво виждаме Братислава и Дунав - възползвах се от възможността за снимка:

В тази снимка направена малко по-нататък също е Дунав, а в ливадите доли е границата между Словакия, Австрия и Унгария:

..както по-късно се осведомих от Google Earth като намерих точното място


Най-горе в ляво - Братислава, а двете села в средата на снимката са съответно Nickelsdorf (Австрия) и Hegyeshalom (Унгария)
Веднага след това обаче отново започнаха безкрайните облаци. Накрая започнахме постепенно снижаване, което накрая стана по-осезаемо:

Заход към RWY09 - познатите западни квартали на София:

както и Централна гара:

отново flaps за кацане и reverse:


полетът завърши на същия Gate 8, от който стартирахме преди три дни:

Ние се изтеглихме, а Михал Квас и екипажът му се заеха с подготовката за обратното им пътуване към Прага след по-малко от час - един обикновен работен ден за тях
