С Ryanair от Хан до Бергамо

С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот harrier » 15 Фев 2009 14:48

HHN-BGY
Ryanair
B737-8AS EI-DCD “Pride of Scotland”

Пътуването бе замислено още през юли и буукнато през август като подарък за рожденя ден на половинката, а се състоя през октомври – най-близките възможни дати на които сме свободни и двамата.

Райънер определено е впечатляваща авиокомпания със своите методи за печалба на нови клиенти от една страна и намаляване на всички възможни оперативни разходи от друга. Летище Хан, където започна нашето пътуване (или поне летателната част от него), е разположено на 120 километра западно от Франкфурт и се е превърнало в хъб на ирландската авиокомпания. Предлагат се много полети, голяма част от тях на принципа Euro Shuttle – един полет сутрин, един вечерта, което дава доста гъвкавост при планирането на полетите.

До Хан може да се стигне с автобус от Франкфурт – от централната гара или от летище Франкфурт Майн, където е единствената междинна спирна на рейса. Този шътъл струваше над 10 евро, т.е. двупосочен излиза понякога колкото един билет с Райънер, понякога даже повече. За тези от вас, които се интересуват, автобусите вървят от много рано сутринта до след полунощ, а пътуването отнема около 1:45.

Принципът на нашето пътуване бе следния – аз се чекирах още предния ден от вкъщи онлайн и за двата полета (вторият бе в четвъртък през същата седмица), а за приятелката ми буукнах чекиране на гише, където да предадем единствения куфар багаж. Чекирането при нея мина бързо – в няколкото зали за чек-ин почти няма хора на самите гишета. Опашките се извиват преди проверката на ръчния багаж. Над самите чек-ин гишета номерът на полета се изписва върху хартия и с химикалка – лоу кост работа, но какво от това:)

Въпреки, че вече споменатата опашка изглежда сравнима с тази на летище София зимата, то се оказва, че за по-малко от 10-15 минути сме вътре и пием първото кафе за деня, добро временно решение на проблема с ранното ставане. Пред нашия изход вече има опашка, тъй като по план трябва да е затворил преди 5 минути :) Забавянето е минимално и в крайна сметка е наваксано още при обслужването на земята. До самолетът се стига без автобуси, а следвайки пътека, оградена с метални огради от двете страни, формиращи коридор. По този начин може да се достигне до поне 4 стоянки за 737. Нашият самолет е един от лого-джетовете на компанията и носи стикер със шотландското знаме и надпис “Pride of Scotland”. С такъв стикер са общо два.

Изображение
Изображение
Изображение

Салонът на самолета е облепен с реклами на какво ли не (основно на компанията), залепени върху overhead bin-овете. Въпреки, че сме далеч след първата половина пасажери, заели местата си, намираме цял свободен ред и заемаме места E и F, някъде след крилото. Първата сериозна изненада – салонът дава повече място за краката в сравнение с LZ-BOQ/LZ-BOO и е напълно сравним като удобство с LZ-FBA, B737-800 на Air Berlin и A320 на Niki. Няма джобове отпред (не че му трябват на някого), но има сгъваеми масички.

Изображение

Толкова рано сутринта все още е пълна тъмница. Първите възможности за снимки от самолета навън се появиха чак някъде над Южна Германия. Излитането бе изпълнено не от прага на полоса 21, а може би от изхода на първата рульожка след това (предстои само час полет, така че сме много далеч от максималната излетна маса). След излитане лека турболенция (над Германия РАЗБИРА СЕ времето е ужасно – ниска облачност и дъжд, който не е спирал от предната вечер).

Преди излитането командирът се обърна към пасажерите за да ги поздрави с Добре дошли на борда, като по спомен – името му беше немско. Предполагам, че в толкова голяма авиокомпнания екипажите са от какви ли не националности. Това важи и за стюардесите – говореха немски, но определено не всички бяха немкини.

Изображение
Изображение

Полетът до Бергамо продължава общо час и няколко минути. При снижението и захода прелитаме някъде около езерото Комо (за което не остана време да се види, но следващия път), после южно от летището и успоредно на полосата, а след още един-два завоя се излиза на финалната права. Дотук всичко протече нормално, без турболенция по трасето.

Изображение
Изображение
Изображение

Приятно протече и заходът за кацане, след което с много ниска скорост и силен трясък екипажът “стоварва” машината върху полосата. На толкова тежко опиране като това не бях ставал свидетел досега като пасажер. Може би затова липсваше поздравителната мелодия след кацане, екипажът е решил, че ще прозвучи по-скоро иронично:)

Изображение
Изображение
Изображение

Спираме не далеч от терминала, но този път сме извозени с автобуси. Милано ни посреща с хубаво слънчево време, малко под 20 градуса, като после стана и повече. Багажът бе получен бързо и след мъчителни 1:45 в автобус стигаме до гарата, а от там с метро до Катедралата, в непосредствена близост до която е и хотела ни за следващите 3 дни.

BGY-HHN
Ryanair
B737-8AS EI-DWR

Подобно упражнение и навръщане – ранно ставане, такси, автобус и така до Бергамо. Този път, поради ранния час, пътищата са ненатоварени и отсечката до летището се взима за само 45 минути. В автобусът и на самото летище е пълно с българи – по същото време Уиз летят до София. В терминалите на Бергамо вече е оживено. Пристигнали сме доста по-рано от нужното и убиваме времето с кафета, сандвичи и опити от моя страна да заснема нещо през дебелото и мръсно стъкло.

Изображение
Изображение

Изходът за нашия полет се намира в едно малко хале, сглобено предполагам за няколко дни от готови профили. В зала с размерите на еднофамилна къща се помещават три изхода. След като пасажерите за по-ранния полет от нашия освобождават място за седене, крачейки към спряният на 30 метра самолет, успяваме да се разположим, а аз и почти да задряма.

Изображение
Изображение
Изображение

Бордингът при нас протича отново на време, с два автобуса (претъпкани) сме откарани до нашата машина – EI-DWR, която малко преди това е пристигнала от Хан. Отново намираме празен ред и заемаме места – половинката до прозореца, аз по средата. С нея сме като екипаж – единият е до прозореца на отиване, другият на връщане :)

Изображение

Запускът и рулирането не се бавят, всяка секунда е ценна, а добрата координация между екипаж, наземни служби и РВД е достойна за уважение и е добър пример за това какво липсва при нас в България и как с малко размърдване на задниците можем да постигнем ако не висококачествено, то поне изключително експедитивно обслужване.

Изображение

Рулираме до вече познатата ни от кацането полоса 28 и не след дълго вече се издигаме със западен курс над Северна Италия. Навън слънцето вече е изгярло, а наоколо се наблюдават интересни автентични градчета, които трябва да се имат предвид при следващите посещения на този район. Ешалонът е достигнат бързо, а командирът се обажда за да поздрави своите пасажери. Споделя, че ни очаква спокоен полет и че времето в Германия е облачно с дъжд (каква изненада!). До заходът за кацане полетът наистина бе изключително спокоен. При пробиването на няколко слоя облаци се започва с друсането, но въпреки това и силния вятър, кацането е повече от перфектно за тези условия. Заслужено чуваме “тромпетен” поздрав, а голяма част от пасажерите ръкопляскат. Установяваме се не далеч от терминала, отново на импровизиран ръкав от оградки. Близо до нас е застанал самолетът, който ни докара на отиване, а на карго стоянката наблюдаваме DC-10/MD-11 на Аерофлот Карго.

Изображение
Изображение

Остатъци от военното минало на летище Хан:

Изображение
Изображение

Багажът пристига по-малко от 5 минути, след като сме застанли до каросела. Всичко протича на време, а за нас следва пътуване до Франкфурт и разглеждане на един от най-хубавите (според мен) градове в Европа.

В обобщение за Ryanair

Pros:
- изключително ниски тарифи, особено ако се хване промоция
- много ниски летищни такси, което се дължи на малките летища, от които се лети? Дали наистина е така? Бергамо прави 5.7 милиона пасажери за 2007г, а Хан – 3.8 милиона само от Ryanair плюс още малко от няколко полета на Wizz, Iceland Express и Vladivostok Avia и доста карго-трансфер. Номерът явно е в това, че инфраструктурата е евтина и непретенциозна, но по мое мнение – добре поддържана.
- чисти, нови самолети
- невероятни темпове на обслужване на пасажерите, в пъти по-бързи от останалите компании, в които съм летял
- лесна и достъпна система за буукване на билети онлайн, както и за онлайн чек-ин
- ускоряване на много процеси чрез онлайн чек-ин и принтиране на бордова карта


Cons:
- отдалечени летища, до които се лети. Проблемът не е толкова в разстоянието, колкото в допълнителния разход. В Германия транспортът като цяло е скъп, но в други държави може би това не е такъв проблем


За друго не се сещам – сами преценете дали да изпробвате тази авиокомпания, аз я препоръчвам горещо! :)

Ако нещо съм изтървал – питайте!:) Дано блогът да ви е харесал и да е от полза на други пътуващи.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот Емо » 15 Фев 2009 15:10

Супер, много готин блог! :drinkers: И много хубави ясни и чисти снимки: точно такива трябват за един блог! 8)

За съжаление най-близкото летище от което Райънеър летят е Залцбург... И то само до Лондон и Дъблин.

Поздрави
Емо

П.П.: Преди малко нещо само първите три снимки ми се показаха, не знам къде беше проблема...
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот harrier » 15 Фев 2009 15:17

Благодаря, Емо!

Проблемът беше в разширението на файловете - забравих, че системата различава "jpg" и "JPG". :) Сега би трябвало да се виждат всичките.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот A330-200 » 15 Фев 2009 15:22

Супер разказ и много готини снимки :smt023
Салона на самолета изглежда доста по-различно от тези в които съм пътувал аз преди години (2002-ра, тогава още с 737-200 Дъблин-Лондон с логоджетовете на Jaguar и Hertz) :D
Много ми харесва и снимката с 4-те машини на DHL, подредени по двойки така са точно като семейства :mrgreen:

Още веднъж поздравления за хубавия разказ :rock:

П.С. проблема със снимките го имаше и при мен ама след няколко refresh-a се показаха всичките
A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот Buch » 15 Фев 2009 15:30

Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот Nine » 15 Фев 2009 16:35

Браво! Много интересно!

Адаш, на една от снимките в самолета просто си личи, че си много висок ;)
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот Делян » 15 Фев 2009 18:48

Eмо,
като спомена за половинката, помислих че си се оженил :smt057 :D !
иначе снимките са ти хубави....
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот LZB123 » 15 Фев 2009 19:20

Браво! Интересен блог с хубави снимки. :wink:


AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в , ,
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот ghosts » 15 Фев 2009 22:57

Супер блог. Поздравления!!

До сега два пъти съм си купувал билети от промоциите на Ryan по 0.01 €, но така и не съм летял с тях още :lol:
Аватар
ghosts
по-спотър
 
Мнения: 172
Регистриран на: 22 Юли 2006 11:31
Местоположение: STR

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот LZ-EZY » 16 Фев 2009 01:30

Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот Dreamliner » 16 Фев 2009 12:42

Суперски снимки! :prayer:

Райън направо като кацнат трябва да отворят предната врата, да се почнат да се източват оттам пътниците, зад последните минават с метличка (и леко ги побутват да побързат :lol: ), а тази като стигне средата отварят задната врата и почват заминаващите да влизат ;-)
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот adato » 16 Фев 2009 17:33

Хубави снимки. :) Мерси за блога.
Последна промяна adato на 13 Мар 2009 01:06, променена общо 1 път
adato
спотър
 
Мнения: 44
Регистриран на: 19 Мар 2008 17:25

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот naskopc » 16 Фев 2009 20:34

Поздравления и от мен за хубавият блог!
Аватар
naskopc
супер спотър
 
Мнения: 591
Регистриран на: 26 Окт 2005 22:03
Местоположение: София

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот tsonpen » 17 Фев 2009 11:29

Наистина приятен блог!
Имам впечатление, че твърдото кацане при Райън е правило. И двете ми кацания с тях бяха твърди.
Има една хитрост при отдалечените летища, която се прилага успешно особено ако имате работа за един ден в някой град. Пристигате късно вечер, спите на ниска цена в някой хотел около летището, на другия ден пътувате до същинската си цел с обществен транспорт или кола под наем, вечерта пак спите около летището и в ранната утрин отлитате. Така имате време и за връзки с други полети за България, а и за разглеждане на още градове пътьом. Недостатък е загубата на доста време.
Аватар
tsonpen
супер спотър
 
Мнения: 788
Регистриран на: 07 Юли 2004 11:33
Местоположение: Sofia

Re: С Ryanair от Хан до Бергамо

Мнениеот harrier » 17 Фев 2009 12:39

Така направихме на отиване - спахме в един хотел на 2-3км от летище Хан, до който ходеше летищен шатъл.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron