В следващите редове ще се опитам да опиша пътуването си до Амстердам (AMS/EHAM) и обратно, както и еднодневния си престой в Лелищад, където на територията на малкото летище (LEY/EHLE) се намира тематичния авиационен парк Aviodrome . Горещо препоръчвам всеки който има възможност да го посети.
Отдавна очаквах това пътуване, не само защото щеше да е първото ми пътуване в което спотинг-а ще е основна част, но и един от самолетите (Dash8) винаги е представлявал интерес за мен. Предишните ми пътувания на такава машина бяха по много кратки отсечки и сега потривах доволно ръце, като се надявах от Malev да не подменят техния HA-LQA с някой от Fokker-ите по отсечката София - Будапеща.
Ето ги и детайлите на самото пътуване:
Отиване
SOF-BUD
Date: 16/03/2009
Time: 05:40
Flight: MA 835
Euipment: De Havilland Canada DHC-8 - 400 (Dash8)
Registration: HA-LQA
BUD-AMS
Date: 16/03/2009
Time: 07:10
Flight: MA 660
Euipment: Boeing 737-800
Registration: HA-LOC
Връщане
AMS-BUD
Date: 19/03/2009
Time: 10:00
Flight: MA 661
Euipment: Boeing 737-700
Registration: HA-LOL
BUD-SOF
Date: 19/03/2009
Time: 13:05
Flight: MA 830
Euipment: Boeing 737-700
Registration: HA-LOL
Подготовката започна 23 часа преди самото пътуване с онлайн регистрация през сайта на Malev. Или поне така се очакваше. Оказа се, че системата не позволява избирането на места до крайната дестинация. ОК! Ще си изберем места само за полета до Будапеща. Отново изненада. В системата излезе 3/2 разположение на седалките на Dash8, което ме озадачи. Познавайки този самолет не вярвах че това е възможно, но както и да е, направихме нещо като онлайн чек-ин и разпечатахме бордните карти. В ранното утро на 16 март на летище София се оказа, че ще се наложи отново да се чекираме защото "...тя системата нещо не е наред".
Бординг...

Излетяхме по 27 над София и скоро набрахме височина...

Кабинният екипаж сервира нещо символично за хапване, като най-голямата изненада бе отсъствието на кафе в листата с предлаганите напитки на този ранен полет. Не зная каква е причината (аз дори не пия кафе, на самият мирис ме събужда) за това, но наистина останах изумен. На съпругата ми обаче, черната шварц течност наистина и липсваше. Скоро се развидели и вече имахме не само звук (от двете турбо перки), но и картина от случващото се навън...


Затоварването по тази линия е около 60-65 %. Не зная дали това е достатъчно, въпреки невероятно ниските експлоатационни нива на Dash8. След по-малко от час полетно време започнахме снижаване и заход за кацане в Будапеща, като за радост на всички и трите колесника се спуснаха и заключиха


По време на полета, попитах дали след пристигането ни в Будапеща ще ми позволят да направя снимка в кокпита на тази красива птица и за щастие получих положителен отговор. Съжалявам за качеството на снимката (но ръцете ми трепериха


Красивите витла на Dash-a...

Полетът до Амстердам се състоя на стречнатия 737-800...

Полетът продължи 30 минути повече, поради големия трафик на Скипхол, но за сметка на това имахме повече време за снимки...





Следват малко снимки от и около Скипхол, които успях да направя в следващите дни (част от тях могат да бъдат видяни и на сайта на bgspotters). Може би най-спотър френдли летището в Европа
















А това е наистина добър въпрос...





Колега...

С това приключвам първата част. Скоро ще последва и продължението със снимки от Амстердам, Авиодром Лелищад и обратния път до София.