BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот charlotte » 31 Май 2009 13:00

Здравейте, реших да пробвам да напиша моя първи трип-рипорт, пък да става каквото ще :D.
Моля да извините аматьорските ми снимки и коментари.
През януари тази година съвсем случайно попаднах на някаква промоционална цена на Бритиш до Токио и обратно за около 450 Е на човек. Решението беше взето за няколко дни и допълнително около 50 Е отгоре на цената, но въпреки всичко, сравнително добра сделка. Целта на пътуването беше само и единствено шматкане и бакпакинг за 12 дни из красива Япония. Маршрутът беше както следва:

Flight number BA0389
From Brussels
To Heathrow (London)
Depart 3 May 2009 07:25
Arrive 3 May 2009 07:40

Flight number BA0005
From Heathrow (London) Terminal 5
To Narita (Tokyo)
Depart 3 May 2009 13:45
Arrive 4 May 2009 09:10

Flight number BA0006
From Narita (Tokyo) Terminal 1
To Heathrow (London)
Depart 16 May 2009 10:55
Arrive 16 May 2009 14:50

Flight number BA0404
From Heathrow (London) Terminal 5
To Brussels
Depart 16 May 2009 20:35
Arrive 16 May 2009 22:45

Естествено в най-добрата класа - World Traveler, станахме клиенти на клуба на летящите по-често с БА, макар че скоро едва ли се очертава да се възползваме от услугите им или на техните партньори. Стегнахме раниците, поръчахме такси до Централна гара Брюксел и след 20 минути с влака се озовахме на дълбоко спящото летище - Заавентем. Сутрешните навалици все още не бяха започнали, бяхме си запазили места от предишния ден, така че само трябваше да оставим багажа за чекиране. Местата за Лондон бяха 7 E и F и съвсем скоро вече се бяхме излегнали в чакалнята пред самолета. Имаше доста пътници, може би над 90% от местата.

Изображение

Hainan

Изображение

И нашия самолет за Лондон

Изображение

От другата страна се виждаха обичайните заподозрени от Бръсълс еърлайнс, но като цяло пълна скука и доста заспало. Последва бърз бординг. Интересно ми беше, че имаше 4 стюарди, които не се спряха нито за минута от самото излитане, та малко преди да кацнем. Все пак доста кратък полет, около 45 минути, от които около 20 минути кръжене над Лондон.

Излитането от мрачен Брюксел
Изображение

Почти веднага навлязохме в облаците с леки подрусвания и подскачания, достатъчни да разбъркат по-добре сметанката и захарта в кафето. Закуска - нещо с шунка, без опция за вегетарианци. От сайта предварително си бях поръчал вегетарианско меню, но за това по-късно.

Изображение

Съвсем скоро започнахме да захождаме, чертаейки весели кръгчета по небето. Единственото, което липсваше беше туристически гид на Лондон, но иначе се виждаха някои крайно интересни неща.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Всъщност най-интересното преживяване беше точно над града, където за пръв път ми се случи не пропадане, а нещо като "сблъсък" с невидима сила във въздуха, беше толкова изненадващо, че някои пътници издадоха спорадични звуци, които накараха пилота да забрави за въртележките над града и да се насочи по-бързо към летището. Меко кацане един час назад, чакане на автобуса към 15 минути и за пръв път виждам толкова скучен терминал и самоооо БА навсякъде, за което се извинявам, че нямам много снимки но... следващия път. Тук имахме предостатъчно време за висене по пейките и разузнаване на Терминал 5. Общо взето си четях книгата и около два часа и половина преди полета се насочихме към секюрити чека и да обиколим безмитните магазини. Всичко мина бързо, имаше дегустация на Бейлис, от която аз се възползвах два пъти от полякинчето с таблата и чашките. После се насочихме към гейта, където ни чакаше автобуса за Токио - макар че регистрационият му номер подсказваше нещо друго - FLY 747T.
Изображение

Не знам колко отнема с автобуса... ние хванахме самолета :D. В царството на БА 747 наистина можеш да се почувстваш малък като една мижитурка с 319-та с която дойдохме.
Изображение

Изображение

Съвсем тихомълком извадих фотоапарата, за да снимам самолета преди да се качим, но любезен чичко от охраната, към 130 кг от които повечето мускули, ме посъветва да си го прибера, за по-благосклонни летищни власти. Естествено нямаше какво да направя, освен да се примиря и да влизам.
Леко се изненадах от вентилацията на самолета, тъй като нямаше персонални вентилаторчета, а леко лондонското слънце повишаваше градусите в салона. Местата ни бяха 51 H и J в дъното, там където конфигурацията преминава от три на две седалки и получаваш бонус една педя място, и сте си само двама. Неудобството беше, че не можеш да залепиш глава до "прозореца", но пък има повече място, все пак за над 10 часов полет е добро място.
Изображение
Около нас японци, французи и ние. Ужасно малко място за краката, аз съм 187 см, но и с десет по-малко да бях, пак щеше да е тясно.
Товаро-разтоварна дейност, изозване с личен транспорт.
Изображение
Бавно, тежко излитане, леки поклащания от 4 бала, 747 е единственият самолет, с които съм летял презокеански, веднъж до Монреал и веднъж до Вегас, а толкова бих искал да пробвам с Еърбъс...
Изображение
Насочваме се към Дания, Финландия и северен Сибир, после хващаме пътя за Владивосток и Япония.
Тези дни беше модерно да се пише и говори за свинския грип, та веднага ни беше връчен въпросник дали сме виждали прасета наживо последните пет дни, и тъй като не беше коледно време, отговорихме отрицателно и за награда ни връчиха обяда. Тъй като исках да пробвам нещо по-различно си поръчах азиатско вегетарианско меню. Отделно, че когато имаш по-специални предпочитения, ти сервират първи, другия бонус е, че има време да изтине, докато донесат този на спътника ти. Първо раздадоха по една освежителна напитка, в моя случай - бира, с обяда си взех още една... на почивка съм какво... проблемът беше, че след това трябваше да си прося трета, дори да заплашвам, че следващия път ще взема Върджин :-D, но английската стюардеса беше непреклонна. Тогава си припомних пътеводителя какво казваше за азиатското гостоприемство, насочих се към японската такава и естествено ми беше поднесена трета с усмивка и така...
Изображение
и стандартното
Изображение
Каквото и да правя след третия час ми става необяснимо скучно като гледам през прозореца и над Сибир нищо ново
Изображение
Изображение
Не знаех, че в дъното на самолета има малка стаичка за персонала, където една по една всички стюардеси се насочиха за дрямка. Почти през цялото време навън беше като на здрачаване, отдолу минахме близо до Норилск, после през централното сибирско плато, и завой на юг
Изображение
така и през целия път не успях да дремна,
започнахме да се снижаваме над Япония
Изображение
оризищата близо до летището, всяко местенце се използва,
Изображение
Изображение

последва меко кацане, лека сутрешна мъгличка и вече рулирахме. Другите присъстващи на Терминал 1 бяха
Изображение
Изображение
Суйс, Тай, Кореан, Нортуест, две АНА-чки в далечината
Изображение
Изображение
Изображение
и нашата машина
Изображение
Митнически проверки, три месеца разрешително да скиторчим из Япония, митничари с маски на лицата, измерване на телесната температура от разстояние, леко задрямал поглед, разписанието ни напомня къде сме /никога не бяхме ходили в Азия преди/ екзотични дестинации и компании
Изображение

И това е от първата част, надявам са да ви е харесало. За Япония ще напиша няколко реда във втората част. Въпроси и коментари са повече от добре дошли.
Последна промяна charlotte на 31 Май 2009 22:38, променена общо 1 път
Не можеш да получиш нещо, което никога не си имал, без да направиш нещо, което никога не си правил.
charlotte
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 10 Фев 2008 16:20
Местоположение: Brussels/ Drizzleland

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот Gentleman » 31 Май 2009 13:53

Поздравления! Пътуване-мечта :D .
Gentleman
по-спотър
 
Мнения: 170
Регистриран на: 25 Май 2008 13:50

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот charlotte » 31 Май 2009 16:17

Продължавам както се казва "За Япония като за Япония", каквото и да е искал да каже автора :D.
За тези дни маршрута ни беше Токио-Никко-Кавагучико-Токио-Киото-Химеджи-Нара-Токио-Нарита и обратно към Европа. За Япония могат да се напишат книги, така както са направили много хора, и още повече хора са си ги купили и прочели. Винаги съм предпочитал да имам пътеводител, все пак за държава, където английският не е широко говорен, е добре да имаш нещо под ръка. Но всъщност най-хубавите преживявания бяха по малки улички далеч от туристите, където когато влезеш в ресторант с три масички и само местни, все едно имаш чувството, че влизаш в бар от Дивия запад и си поръчваш фанта лимон. Най-приятното нещо, което ми направи впечатление, бяха хората. Толкова усмихнати и винаги готови да ти помогнат. Метро станции големи сигурно колкото Заавентем /първият ни хотел беше "до" гара Шинджуку, според пътеводителя 2,5 млн пътници минават оттам дневно/. Невероятна организация навсякъде, никакво блъскане, викане, говоренето по телефона в метрото не се толерира и всички го спазваха. Много малко задръствания за мегаполис, влакове далеч по-комфортни от самолети, истинско българско кисело мляко /пише го на опаковката, че е лицензирано от България/. Място, където Котоошу е звезда, а ти си му "съгражданин", защото си роден само на 100 км от него :-D. Много любознателни хора, разпитваха ме за България, за всичко... Будистки храмове на най-необикновените места. Прясната кухня има съвсем друго измерение, обикновено означава, че до преди 3 мин е плувала. Цени, невисоки от Европа, аз се бях подготвил за далеч по-високи. Много млади хора от Австралия, Европа и от другаде, нарамили раниците и обикалят, готини разговори и маршрути. Пожелавам на всеки, който не е ходил, да отиде, а на себе си, да се върна някой ден.
Та след всичките тези разходки пристигнахме вечерта преди полета на Нарита, където щяхме да пренощуваме в хотел Радисън.
Терминала вечерта
Изображение
На другия ден виснахме рано като предварително си запазихме места 52 J и H гейт 17 затваря 10,45 излитаме 10,55. Около терминала имаше доста европейци по едно и също време, приблизително всички излитащи самолети са за Европа.
Изображение
Таблото за ориентация. Искаше ми се да спотна нещо по-екзотично, но на нашия терминал нямаше особен урожай.
Изображение

Доста карго самолети
Изображение

Изображение

Изображение

КЛМ излетя малко преди нас
Изображение

Изображение
Ал Италия
Изображение

И нашата машина G-BYGD, мисля летяла само за БА
Изображение

Продължавам с карго серията
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Единствената авиокомпания, леко по-екзотична, не бях я срещал по Европа.
Изображение

Еййй кой ми лази по крилото :D.
Изображение
друг NWA
Изображение

Кенгурата и те подскачат тук
Изображение

Изображение

Изображение

follow me
Изображение

Аустриан се появи от небесата
Изображение

Изображение

Изображение

И дойде време за излитане, КЛМ тръгнаха преди нас. Капитанът предупреди за очаквани турболенции над Японско море и в последствие те започнаха от излитането. Беше доста неприятно, сервизът беше прекъснат, когато бутилките започнаха да внасят допълнително напрежение в салона и една стюардеса си удари крака. Продължиха повече от час, през което време само си седяхме и за момент хванахме две снимки навън.
Изображение

Океана и брега
Изображение

Както се казва, рано или късно, турболенциите спират и сервираха обяда. Вегетарианското меню - не особено добро като на идване.
Изображение
Стандартното
Изображение

Хапнахме добре и след няколко часа пак прелетяхме над Сибир, помолиха ни да затворим всички сенници. Навън беше ослепително бяло и светло. Доста хора задрямаха и снимането не беше удобно.
Изображение
Някои по-красиви гледки
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Вече над Финландия, тези хора строят пътища в пустощта.
Изображение
Със сигурност сме изтървали и други по-красиви природни изгледи, но стана време за второто топло ядене, народа се разбуди. Сервираха ни това -
ориз с гъби
Изображение
и японска закуска
Изображение

на снижаване към Лондон
Изображение
кацането беше леко, сравнително бързо се изнизахме от самолета и имахме към 5 часа престой на летището. Малко е трудно, когато за биологичния часовник е полунощ, да остане буден до сутринтта, но се справихме. Секюрити и към нашия самолет G-EUPV
Изображение
пилотите
Изображение

и обичайната гледка
Изображение

въпреки, че времето в Лондон беше хубаво, веднага след излитане навлязохме в турболенции, придружени със светкавици. Не бях пътувал до сега така, доста впечатляващо - светкавица отдясно, светкавица отляво... сигнала за коланите остана да свети през целия път. Стюардесите ни метнаха по един сандвич и съвсем скоро след това кацнахме в Брюксел. Пристигнахме си вкъщи към полунощ, а на другата сутрин по-добрата половинка от семейството замина за България в 7,00 часа, което ни даде още една безсънна нощ, но такъв е живота... :D.
Надявам се да ви е харесало!
Съвсем скоро BRU-FRA-HLS-MUN-BRU

Ако ви интересува нещо конкретно за Япония ще се радвам ако мога да помогна.
Не можеш да получиш нещо, което никога не си имал, без да направиш нещо, което никога не си правил.
charlotte
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 10 Фев 2008 16:20
Местоположение: Brussels/ Drizzleland

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот Nine » 31 Май 2009 17:25

Браво! Било е много хубаво!
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот ATC man » 31 Май 2009 17:31

Като за начинаещ е перфектно :prayer: :prayer:
Изображение
Аватар
ATC man
най-спотър
 
Мнения: 386
Регистриран на: 05 Май 2009 17:02
Местоположение: LBBG

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот randi » 31 Май 2009 19:00

Снимките над Сибир са невероятни....
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот dimitar vasilev » 31 Май 2009 20:10

Ами ако продължаваш с това 474 може и да ти забранят да летиш с Боинг :wink: :D :wink: иначе за блога само поздравления
dimitar vasilev
най-спотър
 
Мнения: 498
Регистриран на: 30 Дек 2006 19:03
Местоположение: СОФИЯ

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот charlotte » 31 Май 2009 22:37

хахаха съвсем се изложих не го забелязах но някак си му отива 474 :-D и така само три пъти.
ох това е от притеснение като за начинаещ :-D
Не можеш да получиш нещо, което никога не си имал, без да направиш нещо, което никога не си правил.
charlotte
спотър
 
Мнения: 69
Регистриран на: 10 Фев 2008 16:20
Местоположение: Brussels/ Drizzleland

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот vixa5 » 01 Юни 2009 08:33

Поздравления !!!
Прекрасен блог... :wink:
Сега очакваме и блога до София на по-добрата половинка :D
Аватар
vixa5
по-спотър
 
Мнения: 127
Регистриран на: 25 Апр 2008 11:04
Местоположение: Stuttgart

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот pepsii » 02 Юни 2009 12:11

супер блог! екзотично , подробно и интересно! давай все така! :mrgreen:
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: BRU-LHR-NRT-LHR-BRU

Мнениеот Кристиян Благоев » 04 Юни 2009 13:10

Браво , браво блога си е супер не се притеснявай.. а относно полета - Върха е !




Поздрави



Крисо
Аватар
Кристиян Благоев
най-спотър
 
Мнения: 394
Регистриран на: 05 Авг 2008 22:02


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron