Реших, че такава оферта си струва обмислянето, въпреки, че сме в средата на семестъра. Отидох до колегата, обадихме се на още 10-тина човека, за да съберем по- голяма компания- успяхме да навием двама, които се съгласиха буквално по телефона и малко по- късно резервирахме 5 билета (петият пътник бе приятелката на въпросния колега) за 5.6.2009г. с връщане на 08.06.
Няколко дни след това, успяхме да намерим изгоден хостел в центъра на Лондон (до Хайд парк), чието удобно разположение и ниски цени надделяха над съображенията за висококачествено обслужване. Така ни остана само да чакаме и когато моментът удари- да си стегнем багажите.
Полетът беше в петък от 16:50ч. немско време, така че успях да отида на упражнение от 8 часа, след което се прибрах, сготвих, хапнах и към 12 часа се отправих към фериботното пристанище, посока Меерсбург (от другата страна на един "залив" в Боденското езеро). Ранното ми тръгване към Фридрихсхафен (град, отдалечен на ок. 20 км. по въздушна линия от Констанц), бе породено от факта, че исках да разгледам Меерсбург, а освен това трябваше да изиграя ролята на разузнавач и да проверя от колко часа тръгват автобусите от Меерсбург към Фридрихсхафен, за да не се окажем неприятно изненадани.
И така в 12:30ч. се качих на ферибота "Меерсбург" за кратката 4-5 километрова отсечка.


Меерсбург ("морска крепост") се оказа по- приятен град, отколкото очаквах. Успях доста добре да уплътня времето с разходка до крепостта и в мотаене из пълните с магазини улици.




Този цепелин лети (вози и пътници) всяка пролет/лято с нова окраска:

Така дочаках до 14:15ч., когато останалите четирима акостираха на пристанището на Меерсбург, откъдето отидохме до спирката на автобуса- 15 метра вляво- немците не знам дали някой може да ги задмине в оптимиране на градоустройството. Купуваме групов билет за 8 евро (по 1.60 на човек) и след ок. 30 минути пристигаме на пристанище Фридрихсхафен, където се прекачваме на друг автобус (билетът ни важеше и за него) до летището.

Това е най- малкото летище, на което съм бил, като тук имам предвид както самата сграда, така и апрона. В 16.05ч. нашият самолет кацна (не успях да запиша/ снимам регистрацията

Вградената стълба се спуска:


Малко след 16.30ч. се намираме вече в машината, а аз правя няколко снимки на околните самолети.
InterSky (OE-LIE), DHC-8-315Q Dash 8:

D-XSCF:

На заден план- хангарът, където "нощува" цепелина:

В 16.40ч., 10 минути преди графика, сме офф дъ блокс. Успявам да хвана интересния D- ACJH, преди полет до Дюселдорф.

След минута заемаме полоса 24 (която е CAT III) и излитаме под зоркия поглед на кацащия успоредно цепелин:
http://www.youtube.com/watch?v=3eg1jd2Fifs
Наборът е доста стръмен, а ние оставаме на рънуей хединг доста дълго:

В левия ъгъл на снимката се намира град Констанц/Кройцлинген:

Следва остър крен, който комбиниран с високия ascend rate създаде бегло усещане на пътуване в боен самолет. Летище Фридрихсхафен се намира в дясната страна на кадъра:


След това полетът продължи по обичайния начин- стюарди и стюардеси разнасяха всякакви артикули насам-натам, звучаха различни реклами за томболи и др., а за известно време стоим и със закопчани колани, поради преминаване през турболентна зона.
Започваме снижаване малко след Брюксел (по думите на капитана). Аз не снимам, поради оверкаст облаците над Европа и Канала. Към 17.00 часа (местно време) сме на финален заход към Станстед.
http://www.youtube.com/watch?v=ooZ0xbI9sao
Чуваме триумфална мелодийка по случай "още едно навременно кацане на Райънеър" и се отправяме към гейта ни:

One picture for my own amusement:

Ууупс! (Ups I did it again...)

И разбира се накрая (не може без) снимка на пилотската кабина:

Следва: Част 2
