За 36 часа до Германия (part I)

За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот harrier » 22 Ное 2009 15:43

...или полет номер 100 за мен :)

LX1861 A319 HB-IPY
LX1196 ARJ100 HB-IXU

Сутринта преди полета използвах портала на Суис за онлайн чек-ин – работи доста бързо, разположението на местата е онагледено добре и за няколко минути процесът е приключен, а бордовите карти се принтират от пасажера.

Тъй като няма да ме има само за два дни, реших да ида с кола до летището и да паркирам там. Оказа се, че зад р-т Александрия (ако още така се казва), има паркинг, на който срещу скромна сума, далеч по-малка от тази на официалните летищни паркинги на Т1 и Т2, можеш да си оставиш колата за по-продължителен престой. Най-силният аргумент в случая е, че излитам от Т2, но ще пристигна на Т1, вероятно доста уморен, което означава, че е по-добре да си оставя колата възможно най-близо до Т1. Сумата (ако не се лъжа) беше към 8 лева за две денонощия. Great deal, не помня кой ми го препоръча, но ако чете това – едно голямо Благодаря :)

Полетът на Суис към София закъснява с половин час, за което получавам извинителен SMS, докато чакам някъде около гейта. По-късно, вече в самолета,

Преди обратния полет, капитанът прави оглед на машината и разговаря с хората от Суиспорт:


Изображение

а през това време вторият пилот явно въвежда флайт плана във FMS:

Изображение

Затовареността на полета е около 60-70%, което предполага достатъчно екстра пространство. Командир Беер обяснява, че времето над южна Германия и Швейцария включва силни превалявания, гръмотевични бурии и тн, което предизвиква закъснения, изтървани слотове и тн. Ние също ще се забавим с излитането от София, заради определен enroute slot, който трябва да спазим (свързан с навигационна точка в областта на южна Германия). Pilot Flying днес е втория пилот.

След пуш-бек рулираме към 27 и излитаме след кратък разбег – полетът няма и 1500км, а нашият А319 е с най-мощните CFM-и, предлагани за А319 (с изключение на ACJ и А319LR).

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Обслужването по време на полета е както обикновено страхотно – усмихнат екипаж, добър избор от напитки, ненатрапчиви съобщения. Полетът минава почти неусетно.

Изображение
Изображение

А това е пистата за Формула 1 – А1 в Австрия, която съм виждал от самолет поне 2-3 пъти, но за пръв път успявам да я заснема:

Изображение

Снижаваме към Цюрих над немските Алпи – съдейки по картата прелитаме страхотната област Allgäu, известна с няколко средновековни замъка, привличащи туристи като магнит. Съветвам ви, ако имате време за губене из Германия, да идете точно там – природата е уникална.

Изображение
Изображение
Изображение

Навлизаме в зона на по-силна турболенция, точно както екипажът ни предупреди по-рано. Снижанието към Цюрих е бавно и продължително, а пробивайки най-ниските слоеве облаци попадаме и в много силен дъжд и силен страничен вятър на пориви. Кацането е блестящо изпълнено от втория пилот по полоса 14. Рулираме през перона на dock E, пресичаме полоса 10/28 и се установяваме на стоянка без ръкав, южно от dock B.

За да съм по-нагледен:

Изображение

На излизане от самолета освен от старшата стюардеса сме изпратени и от управляващия пилот на полета. Това явно е обичайна практика в Суис, защото ми се случва почти всеки път и нерядко се възползвам да го поздравя за добре изпълненото кацане. Пилотът изглежда да е моя възраст – няма лошо, наскоро четох за мой набор, който вече е втори пилот на А330, а да не забравяме и онзи от GB Airways, който на 25г вече беше командир на А320.

Обслужването в Цюрих е светкавично – автобусът и стълбата са до самолета секунди след изгасянето на двигателите, а минути по-късно ние сме в терминала. Отворени са доста от гишетата на паспортен контрол и не се чака никъде. Бързо към добре познатия Burger King :)

Имам два часа до полета до Нюрнберг, но следва забавяне на машината от предишен полет (Женева), за което получаваме няколкократно извинения и от летищните служители и от екипажа. Самият полет до Нюрнберг бе по тъмно, в лоши атмосферни условия, затова няма снимки, но беше като цяло uneventful.

Като обобщение:

Pros:

- качествено обслужване преди, по време и след полета, създава се някакво индивидуално отношение към клиента, което липсва в повечето компании и сякаш тук е наследствено още от Swissair.
- Изключително чист и поддържан интериор на самолетите.
- възможност за онлайн чек-ин чрез портал, който е достатъчно интуитивен, за да не отнема много време.
- Това с SMS-а за закъснението – беше си полезно от всякъде, тъй като нашите летищни служби не отчитаха закъснение на инфо-мониторите, а единствено това, че знам кога каца по разписание самолетът в София ми подсказа, че има закъснение.

Cons:
- дават много малко мили за по-ниските си тарифи. За подобна цена на билета в OS щях да получа приблизително тройно повече.

Надявам се блогът да е бил интересен за вас. Скоро следва втората част – два дни по-късно от Берлин-Шьонефелд през Бергамо за София.

P.S. Снимките са със запазени авторски права.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот makler » 22 Ное 2009 15:57

Както винаги увлекателен блог.
За Swiss от доста време искам да ги пробвам, но комбинацията билет 200 евро и хотел в Швейцария ми е леко солена.
Кой от самолетите на Swiss ти хареса повече - A319 или ARJ100?
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот Nine » 22 Ное 2009 18:52

Много приятно! Очаквам и втората част :D
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот alex_2 » 22 Ное 2009 19:26

перфектни снимки, браво!
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот Делян » 23 Ное 2009 04:03

да, много хубави снимки.....
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот silversurfer » 23 Ное 2009 20:16

VIVA LA VITA !

Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1078
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот george_mnt » 23 Ное 2009 23:07

Браво за блога! Кога се прибра от Берлин, аз вчера пътувах по същия маршрут :-D
Аватар
george_mnt
най-спотър
 
Мнения: 337
Регистриран на: 25 Ное 2007 17:57

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот harrier » 24 Ное 2009 00:33

Благодаря на всички :)

@makler - Авротата на Суис са с реновиран интериор и има бая пространство. Отсечките, по които ги пускат се пълнят предимно с бизнес-пасажери и атмосфертата на борда е спокойна и без "изпълнения".
@george_mnt - Действието се развива средата на месец Юли. Отскочих обратно до Германия само за концерта на U2 в Берлин :)
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот Dreamliner » 24 Ное 2009 18:24

Браво за невероятните снимки... Всеки път ме изумяват... :mrgreen: И за обобщенията относно Суис. И аз винаги съм искал да летя с тях и наскоро ми се размина, но вярвам че ще доживея и този ден... :) И иначе - честит 100тен полет...

Поздрави
Dreamliner :smt024
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: За 36 часа до Германия (part I)

Мнениеот merlin » 01 Дек 2009 09:55

Много добро качество за снимки през стъклото на самолета.
Чакам снимките SXF, да видим как върви развитието по BBI. :rock:
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 3 госта

cron