SOF-OTP-AMS с Таром

Здравейте,
Това ще е един кратък блог без снимки, но обещавам да има много снимки в следващия
.
11 Януари, понеделник, сутрешния полет до Букурещ (код шеър на БГ Еър и Таром). Подготовката започна 1 седмица преди това с купуване на билета и преглег на трип рипортите в bgspotters.net, защото имам спомен, че някой беше писал вече. Благодаря ти, Nine! А повече подробности - . Запомних 3 важни неща - желателно е човек да си вземе място А, снимането на летище Отопени е забранено и гишетата за билети за градския транспорт са скрити. А относно билета - за един и същ полет, който е код шеър, цените на БГ Еър са по-ниски, въпреки, че се изпълнява от Таром
.
На 11-ти бях точно 2 часа по-рано на летището - като по учебник. Помолих служителката за място 14А (с идеята, че ще летя на АТР 72-500), но се оказа, че е АТР42-500 и така получих 11А, което е зад крилото и от него има добра гледка. С Олимпик бяхме на съседни изходи ("B" нещо си - на долния етаж). Те вече бяха кацнали и се готвеха за отпътуване. Забавиха се "само" около 30-40 минути. Така и не разбрах защо... По някое време едно БАе замина за Варна. На ръкав бяха Делтата (в ливерия) и един Фокер на Австрийците. Пристигна YR-ATB, може би най-стария АТР на Таром. Качването стана от задната врата, a вътре е доста ниско и тясно. За сметка на това кабинният състав ни поздрави с "Добро утро!". Излетяхме по 27-ма и още над центъра последва рязък десен завой. Според мен минахме над Враца и може би Плевен и не бяхме много високо. На летище Отопени спряхме на автобусен гейт. След нас кацна Търкиш от Истанбул. Единият А310 на Таром беше паркиран и чакаше да дойде време за чартъри. Пътниците от Истанбул минаваха допълнителни проверки (нали не идват от ЕС
). За трансфер до центъра аз ползвах градски транспорт. Абтобус 783 спира пред терминал "Вътрешни", който е под международния "пристигащи" и след това на "международни - заминаващи". Билетчето е 7леи, което е около 3.5лв и важи за 2 возения. Билет за багажа не е необходим. Пътуването отнема около 1 час. Една от спирките е летище Бенеаса. В центъра удобни спирки са площад Victorie - за връзка с метрото и площад Unirii (метро и е близо до сградата на парламента). Иначе общината на Букурещ субсидира градския транспорт с идеята да насърчи използването му и да намали задръстванията. Билет за автобус/метро струва 2.5 (малко над 1лв) леи и важи за 2 пътувания. Ако решите да пътвате с такси от летището - има официална компания с цена около 3.5леи на км и гише вътре в зала "пристигащи", но цената на другите таксиметрови фирми (които са в града) е около 1.3 леи за км. Разстоянието до летището е 16-17км
.
От Букурещ трябваше да стигна до Амстердам или Брюксел. Спрях се на AMS. Има 3 полета дневно. 2 се изпълняват от КЛМ и един от Таром. Колегите румънци похвалиха много Таром и реших, че трябва да ги пробвам.
13 януари OTP-AMS.
Бях едва около час преди полета на летището. За всички пасажери от еконъми класата, които летят с Таром има обща опашка... Беше започнал чекина за полет до Лондон и аз почти виждах как изпускам самолета, защото нямаше шанс 100 човека да минат за 20 минути на 2 гишета... Тогава служител от гишето за бизнес класа се провикна "Всички за Амстердам елате тук." - моето спасение. По чиста случайност получих място 12А - наистина имах късмет
. Самолетет беше закачен на ръкав. През прозореца само видях, че е Боинг с уинглети, което ме наведе на мисълта, че вероятно е 737-NG. Бордингът започна малко по балкански манталитет - беше се извила опашка 20 минути преди времето за качване. Всички, които не бяхме на опашката използвахме времето за преглед на пресата, проверка на времето / спорта / ... в интернет, благодарение на безплатния Wi-Fi. Като се качвахме се оказа, че YR-BGS (Boeing 737-8GJ cn 37360/2783, 186Y места) ще ни вози до Скипхол - нов самолет с чист салон и изключително приветлив кабинен състав. Полетът мина много гладко. Но като започнаха да сервират храната за мен дойде първата голямата изненада - за 3 часов полет сервираха топла храна. За сравнение - преди 3 години пътувах с ФБ от Амстердам до София (пак 3 часа) и менюто беше 1 лозова сърма с парченце домат и парченце кашкавал. След това прочетох в бордното списание, че преди няколко месеца Таром са променили стратегията по отношение на храната и са взели нов главен готвач (ливанец) с идеята да предлагат по-добър и конкорентоспособен продукт. Втората голяма изненада беше, че ще трансфорират бонус програмата си и тя ще стане част от "Smart Miles" на КЛМ/Еър Франс (Skyteam).
На летището в Амстердам всичко си беше както обикновено - много трафик, МД11 на КЛМ (или 10 - не съм 100% сигурен), големи еърбъси на Делта, много Фокери и всякакви аероплани на всевъзможни компании
. Точно под летището има ЖП гара - доста удобно. Билетите за влак след 09:00 часа са с намаление. Ако искате да платите с карта (независимо каква) билети за влак, ще ви бъде начислена такса от 1 евро за транзакцията.
В заключение трябва да отбележа, че останах очарован от Таром като цяло. Дано и "нашата" авиокомпания стигне тяхното ниво...
Това ще е един кратък блог без снимки, но обещавам да има много снимки в следващия

11 Януари, понеделник, сутрешния полет до Букурещ (код шеър на БГ Еър и Таром). Подготовката започна 1 седмица преди това с купуване на билета и преглег на трип рипортите в bgspotters.net, защото имам спомен, че някой беше писал вече. Благодаря ти, Nine! А повече подробности - . Запомних 3 важни неща - желателно е човек да си вземе място А, снимането на летище Отопени е забранено и гишетата за билети за градския транспорт са скрити. А относно билета - за един и същ полет, който е код шеър, цените на БГ Еър са по-ниски, въпреки, че се изпълнява от Таром

На 11-ти бях точно 2 часа по-рано на летището - като по учебник. Помолих служителката за място 14А (с идеята, че ще летя на АТР 72-500), но се оказа, че е АТР42-500 и така получих 11А, което е зад крилото и от него има добра гледка. С Олимпик бяхме на съседни изходи ("B" нещо си - на долния етаж). Те вече бяха кацнали и се готвеха за отпътуване. Забавиха се "само" около 30-40 минути. Така и не разбрах защо... По някое време едно БАе замина за Варна. На ръкав бяха Делтата (в ливерия) и един Фокер на Австрийците. Пристигна YR-ATB, може би най-стария АТР на Таром. Качването стана от задната врата, a вътре е доста ниско и тясно. За сметка на това кабинният състав ни поздрави с "Добро утро!". Излетяхме по 27-ма и още над центъра последва рязък десен завой. Според мен минахме над Враца и може би Плевен и не бяхме много високо. На летище Отопени спряхме на автобусен гейт. След нас кацна Търкиш от Истанбул. Единият А310 на Таром беше паркиран и чакаше да дойде време за чартъри. Пътниците от Истанбул минаваха допълнителни проверки (нали не идват от ЕС


От Букурещ трябваше да стигна до Амстердам или Брюксел. Спрях се на AMS. Има 3 полета дневно. 2 се изпълняват от КЛМ и един от Таром. Колегите румънци похвалиха много Таром и реших, че трябва да ги пробвам.
13 януари OTP-AMS.
Бях едва около час преди полета на летището. За всички пасажери от еконъми класата, които летят с Таром има обща опашка... Беше започнал чекина за полет до Лондон и аз почти виждах как изпускам самолета, защото нямаше шанс 100 човека да минат за 20 минути на 2 гишета... Тогава служител от гишето за бизнес класа се провикна "Всички за Амстердам елате тук." - моето спасение. По чиста случайност получих място 12А - наистина имах късмет

На летището в Амстердам всичко си беше както обикновено - много трафик, МД11 на КЛМ (или 10 - не съм 100% сигурен), големи еърбъси на Делта, много Фокери и всякакви аероплани на всевъзможни компании

В заключение трябва да отбележа, че останах очарован от Таром като цяло. Дано и "нашата" авиокомпания стигне тяхното ниво...