АMS - SOF -AMS по тъмно

АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот akair » 28 Сеп 2010 23:31

Дойде време за планиране на пореден уикенд в София. "Тhe flag carrier" само лети директно по отсечката с 1 полет дневно. Аз исках нещо, с което да си тръгна в петък вечер и да излетя обратно в понеделник сутрин. Почти случайно видях една интересна за мен оферта:
Амстердам - Виена - София с Оустриън и
София - Варшава - Амстердам с ЛОТ.
Имам някакъв опит с австрийците и не мога да кажа, че са ми сред фаворитите. Но никога не бях летял с ЛОТ и това ме "спечели" за "каузата". И така:

Изображение

AMSTERDAM OS 0376 L 24SEP 2005 LBUYOS9N 24SEP 24SEP 20K OK
VIENNA SCHWECHA ARRIVAL TIME: 2155
LATEST CHECK-IN:1925


VIENNA SCHWECHA OS 0807 L 24SEP 2310 LBUYOS9N 24SEP 24SEP 20K OK
SOFIA ARRIVAL TIME: 0150
TERMINAL:2 LATEST CHECK-IN:2225

Изображение

SOFIA LO 0634 W 27SEP 0605 WGREY6 27SEP 27SEP 20K OK
TERMINAL:2
WARSAW ARRIVAL TIME: 0700
TERMINAL:A


WARSAW LO 0265 W 27SEP 0740 WGREY6 27SEP 27SEP 20K OK
TERMINAL:A
AMSTERDAM ARRIVAL TIME: 0945


До летище Скхипхол стигнах с влак - доста бързо, точно и удобно транспортно средство в тази част на Европа. Имах доста време (за разхождане и снимане) преди полета. Последва приятна за мен изненада - въпреки, че имаше повече от 2 часа до полета, чекин-ът беше отворен - 5 и 6. Въпросните 5 и 6 се оказаха не 2 гишета, както аз си мислех, а 2 редички от гишета за полетите на Стар Алайънс. Бях се чекирал предварително онлайн, но опашката за оставяне на чантите беше няколко пъти по-дълга от тази за чекин :lol:. Електронните бордни карти са приемлив документ за пътуване, което спести 1 клон на дърво ;). Бързо минах проверка за сигурност, въпреки дългата опашка и отидох да видя къде е гейта, от който трябва да излетя по-късно. По пътя към него 2 ербъса и 1 боинг:

Изображение

Може би тук е мястото да кажа, че снимах само с телефон, защото не ми се разнасяше фотоапарат за 2 дни :).

Срещу финландско-италиано-немското трие се бяха подредили друг скандинавец и един "местен":

Изображение

След кратка следобедна закуска с изглед към гейтовете за нешенгски шортхол самолети, се отправих в търсене на добра позиция за наблюдение - а именно края на коридор с ръкави Б. Срещу мен МД10 (или 11) карго на Луфтханза и нещо на Ди Ейч Ел:

Изображение

Малко след това започна и един парад на "малките":

-Фокер на КЛМ (все пак бях в Амстердам):

Изображение

-Ембраер на КЛМ:

Изображение

-Суис тъкмо кацнаха с А321:

Изображение

-САС от една от предните снимки си замина:

Изображение

-малко след него и ТАП:

Изображение

-пореден Ембраер долетя от някоя близка дестинация:

Изображение

-както и един 737NG:

Изображение

-лоукост подразделението на КЛМ:

Изображение

-"немците се оттеглят" :):

Изображение

-и пак те, но с нещо съвсем дребно:

Изображение

-тук вече светлината силно намаля и отраженията сериозно се засилиха:

Изображение

- Ер франс с Ембраер (доста размазно за съжаление :():
Изображение

Почти стана време за моя полет и аз тръгнах към гейта - има си ходене в този коридор :). Поредна изненада за деня - самолетът още го няма, а бордването трябваше отдавна да е почнало. "Сараево" спря на гейта в часа определен за излитане. Една холандка доста добре се справи с това да качи първо пътниците от по-задните редове, като дори тези от бизнес класата трябваше да изчакат търпеливо. Капитанът се включи преди излитане и каза, че ще наваксаме закъснението. Наистина кацнахме навреме във Виена. Един А321 до нас:

Изображение

На съседните гейтове до този за София бяха все интересни дестинации - Ереван, Краснодар и Банкок. Не харесвам летище Виена поради наличието на секюрити скенери на самите гейтове - все пак аз като трансферен пътник съм минал проверка в страна от Шенген, летял съм в "чист" самолет от гледна точка на сигурност и просто трябва да се кача в друг такъв, но правилата са си правила. Бордването започна по график, аз отново с електронна бордна карта 8) . Земната стюардеса говореше много добър немски, но произношението на "България Ер" ми се стори доста нетипично за немец - естествено се оказа българка в последствие. За момент се замислих дали не са имали "преживявания" с наши сънародници и затова предвидливо да са пратили горкото девойче да сети до никое време на летището, но реших, че това е твърде черногледо и няма как да е истина :axe: .
Оказахме се по 1 на 3 седалки, което беше добре дошло - "ще се спи". Но както се казваше в онзи стар виц "а дано, ама надали". 15-ина минути след часа за отлитане, капитанът се извини за закъснението и каза, че чакаме закъснели пътници. Това за мен означаваше 1-2-ма души, 5 максимум. Досегашният ми опит с Оустриън показва,че имат изключително добро затоварване на полетите си - над 90%. Е този път не беше изключение - в един момент в самолета буквално нахлуха като хуни голяма група "туристи". Странното беше, че всички носеха по 2 чанти за ръчн багаж и всичките бяха еднакви :idea: . Чуваха се от притеснени подвиквания като "Видя ли Рачето да се качва, че не я виждам", през явно несъгласие с летищните власти - "Тея само дето не ме съблякоха на това летище", до разочарование от останалите пътници и техния багаж "Ами аз сега къде ще си сложа чантИТЕ?". Интересно е да се отбележи, че на този полет нямаше бизнес класа - целия 737-700 беше икономична класа.
Добрата новина беше, че този "кеф" ще продължи само 90 минути, а лошата, че 2-те жени зад мен се чуваха дори при включен МП3 плеър, увеличен на максимум... В началото на Сърбия светлните на земята сериозно намаляха, а след Крагуйевац направо изчезнаха. София изглежда странно от въздуха по тъмно. Снимки няма, защото бях твърде уморен за снимам. Само 2-3 последни щриха:
- телефоните започнаха да се включват и коланите да се откопчават във времето между удрянето ни в земята и приветствието на пилота с "Добре дошли в София";
- "Я какво хубаво летище си имаме с топли връзки. Няма само европейците и другите да се фукат с летища с топли връзки" (разбирайте ръкави)
- на куфарите на "туристите" твърде често се срещаше една и съща червена лепенка - "HEAVY".

Уикендът отмина бързо и стана време за връщане. Небето над София беше кристално ясно, но стигайки до сградата на РВД-то видях лека мъгла, която до Т2 си прерастна в "кисело мляко". Неслучайно някой беше казал "мъглище София". Струва си да се отбележи, че за полетите на ЛОТ могат да се запазват места по време на резервация. А ако сте пропуснали тази възможност, имате втори шанс - на техния сайт в раздела за управление на резервациите.
Чекин, секюрити, паспортна проверка и се озовах в залата за заминаващи пътници. Навън беше тъмно и нищо не се виждаше, затова се отказах да снимам. А ето ни и при самолета:

Изображение

Ембраер 170 намира място сред моите фаворити - 2+2 седалки, кожени, не е тясно или ниско. И най-важното - подглавниците могат да се свиват към врата/главата и да ви осигурят по-комфортно спане. А това е ценно при излитане в 06:00 сутринта. Затовареност - около 50%. Стюардесите на ЛОТ успешно се конкурират по любезност с тези на България Ер :). Зад нас се образува опашка от чакащи за излитане. Като мъглата беше толкова гъста, че почти не им се виждаха опашките. Едното беше Виз Ер, а другото Луфтханза, но третия самолет така и не го видях. Може да е бил FB до Брюксел.

Не съм много фен на тези снимки, но за протокола:

Изображение

обърнете внимание как се е надул кроасана от разликата във въздушните налягания

Изображение

Изображение

във въздуха:

Изображение

Летище Шопен:

Изображение

Опашката е на 737NG на "Аir Italy Poslka". Отделно 757 на Air Italy:

Изображение

Лот Чартърс:

Изображение

Изображение

Изображение

Последва паспортна проверка (Добре дошли в Шенген) и нова проверка за сигурност. Последното не е проблем, ако нямах само 40 минути до следващия полет и работеха повече от 1 скенер. В часа за излитане тъкмо бях приключил с процедурата и очаквах всеки момент да си чуя името по уредбата. За щастие нищо подобно не се случи. Просто се качих последен в автобуса. Отново Ембраер 170, но точно до него:

Изображение

Това лети до Чикаго като полет LO001 :)

Над Германия:

Изображение

И малко от обичайните посетители на АМС:
-747
Изображение

-А340, но не се сещам коя е авиокомпанията:
Изображение

-А330 на Делта:
Изображение

-747, 767 на Арке и А330:
Изображение

-747 Калита Ер
Изображение

-Чайна Саутърн 777Ф:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Както и типичните "европейци":
Изображение


В заключение мога да кажа, че летище Скипхол е интересно местенце за всеки спотър и любител на авиацията. Разполага с тераса, която е извън секюрити зоната :goodman: . Надали скоро ще имам желание отново да пътувам с Оустриън... А ЛОТ влезнаха в личния ми списък от предпочитани авиокомпании.

Надявам се да ви е било интересно и забавно. Предварително благодаря за конструктивната критика :).
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот Делян » 29 Сеп 2010 03:47

Лично Ембраера на КЛМ ме израдва, не го бях виждал до сега...
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот ydm03 » 29 Сеп 2010 06:44

Мерси, много приятно беше за четене!

Хареса ми епизода с "туристите". Това всъщност е група българи на конференция в Стокхолм. Моя роднина също беще там. Миналата година и аз бях отскочил и знам за каква какфония стана дума : )
ydm03
спотър
 
Мнения: 19
Регистриран на: 02 Мар 2010 05:56
Местоположение: Горна Оряховица / Princeton, NJ

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот Nine » 29 Сеп 2010 06:47

Хубави снимки, дори и с телефон :D
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот pepsii » 29 Сеп 2010 11:02

Супер телефон , верно ! Какъв е че си търся нов ;)
BTW , за мъглата - в Понеделник като излитахме за Виена с първия полет (05:25) като пристигнах на летището беше ясно! Само 20-25 минути по късно си имаше не гъста , но сериозна мъгла !?

Благодарим за блога -на супер ниво !
Последна промяна pepsii на 29 Сеп 2010 13:32, променена общо 1 път
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот akair » 29 Сеп 2010 13:30

Снимките ги правих на максимална резолюция и след това ресайзвах до ширина 1024 пиксела. Иначе телефонът е HTC HD2 - аз съм доволен от него. Има само един недостатък, но той е общ за всички "умни" телефони - if you use your smartphone like a laptop the battery will last like a laptop :D .
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот Кристиян Благоев » 29 Сеп 2010 16:07

Браво. Много приятно четиво :) (-А340, но не се сещам коя е авиокомпанията: Surinam Airlines )
Аватар
Кристиян Благоев
най-спотър
 
Мнения: 394
Регистриран на: 05 Авг 2008 22:02

Re: АMS - SOF -AMS по тъмно

Мнениеот randi » 30 Сеп 2010 20:43

Хубав блог , а защо не харесваш Austrian какво са ти причинили ?
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта