AMSTERDAM KL 1775 V 08OCT 2050 VSTAYNL 08OCT 08OCT 1PC OK
FLIGHT OPERATED BY:KLM CITYHOPPER
FRANKFURT ARRIVAL TIME: 2200
TERMINAL:2
Отново влак до летище AMS. Бях в света на SkyTeam и имаше доволно количество автомати за чекиране. Аз трябваше само да си разпечатам бордната карта, тъй като се бях чекирал предварително, а и нямах чанта за оставяне. Опашката за секюрити беше поне два пъти по-дълга от предния път (за тези, които са чели "AMS-SOF-AMS по тъмно"), но работеха всички скенери и бързо се озовах в "стерилната зона". Отново гейт в коридор B. Нямаше никакви по-интересни посетители от предния път, затова се спрях на това "изкуство":

Тези "глави" са 3 или 4 и си сменят цветовете. Може би по-натам трябва да снимам и останалите

Този път бяхме на автобусен гейт. Бордването започна с холандска точност и след кратък тур бяхме пред Ембраера. Пътьом минахме покрай един АТР на Air Contractors - ирландска авиокомпания. Струва ми се, че те преди време бяха карали пилета в Пловдив. Но така или иначе този АТР се доближаваше като ливерия до LZ-ATR



Затоварването беше около 50%. Спокойно се преместих на задния ред и вече разполагах с цели 2 седалки. Пилотът се включи и ни информира, че ще има закъснение от около 5 минути, а освен това ни чака и дълго рулиране. През това време един Ф(ъ/о)кер в съседство:

И малко опашки:

Странно последва пуш-бек и дългоочакваното рулиране започна. На опашката за пистата се прередихме пред един Боинг на Трансавиа. Излетяхме по 27 R. Скромна "вечеря":

От бордното списание научих, че октомври и ноември са месеци на холандската кухня (ако може да се твърди, че подобно нещо съществува) и за лонгхол полетите в първа и бизнес класи има специални менюта. За нашия полет - чашката била вдъхновена от традиционната холандска окраса на съдове

Пилотът или беше в прекрасно настроение, или просто наистина си обичаше работата и се стараеше пътниците да се чувстват максимално добре на борда - информира ни, че ще кацнем навреме, за температурата във Франкфурт, не пропусна да отбележи, че "както виждаме - навън е ясно и няма никакви облаци". Пожела ни също приятен престой в Германия и лек път на тези, които щяха да продължават с друг полет. Тук някъде се опитах да преброя колко пъти ми се е случвало пилоти на другите авиокомпании да се включват по радиото. Веднага ми изникна в съзнанието, че пилотите на Таром пропускаха този момент, както и българските им колеги. Всъщност ми се иска да вярвам, че може би само аз на такива съм попадал

Така или иначе моето пътшествие продължаваше. Успешно стигнах до изхода в публичната зона на терминал 2 на летище Франкфурт. Покрай нас се редяха 777 и А340 на различни компании от Азия и Африка, но вече бях твърде уморен за снимки. Следвайки табелите за жп гарата стигнах до "спирката" на "влакчето" към терминал 1. Слизайки от него се натъкнах на чекин гишетата на звездния алаианц... Това си заслужава да се види. Редно е да се отбележи, че Франкфурт е поредното летище, което разполага с удобна ЖП гара.. В конкретният случай си е направо "state of the art" сграда от метал и стъкло. Щях да пътувам с ICE - за мен Inter City Express, а за по-често ползващите го българи - ицЕ-то



2-3 реда пред мен имаше група немски тийнейджъри, които пиеха бира, слушаха силно музика и нещо си пееха. Този ден Германия бяха били Турция на футбол и явно празнуваха - доста шумно. Когато кондукторката влезе, те замлъкнаха, а тя тихичко и със сериозен тон им обясни нещо, което ги накара да станат доста по-тихи. Същевременно с мен беше доста учудващо мила, усмихната и любезна

Уикендът отмина и беше време за прибиране.
FRANKFURT KL 1774 V 10OCT 1910 VSTAYNL 10OCT 10OCT 1PC OK
TERMINAL:2 FLIGHT OPERATED BY:KLM CITYHOPPER
AMSTERDAM ARRIVAL TIME: 2020
Отново ICE и не след дълго бях на гарата на летище Франкфурт. Засичах си колко време ще ми отнеме да стигна до гейта. Мисля, че се получи интересен резултат. Без чакане за чекин - само принтиране на бордна карта, без мотаене и с бърз темп на ходене - точно 1 час. Доста неприемливо сякаш...

Обратно до Амстердам щяхме да летим с Фокер 70. Идилия - холандска авиокомпания, холандски самолет и полет до Амстердам

Бритиш:

Добре дошъл в Европа на 777 на Емирейтс:

Един малък Ербъс на Аерофлот:

А този CRJ на Люкс Ер го изпревари, преди да стигнат пистата:

След малко се появи този камион да ни "обслужи" - само мога да предполагам какво кара


Флай би:

И поздрави на Прага:

След безкрайното чакане, най-накрая излетяхме. Менюто беше 1:1 с това на идване - затова не го отбелязах този път. КЛМ имат интересна флотилия:



Сигурно знаете, че Делта е най-голямата авиокомпания в света, но когато фактите говорят....

И чисто за протокола бордната карта за безопастност:

Кацнахме в Амстердам с 20 минути закъснение, което беше очаквано и точно този ден холандските железници бяха решили да тестват ново разписание, което беше довело до сериозно объркване сред пътниците. Но това е съвсем друга история....
Преживяването да се лети от AMS до FRA си струваше. След това видях, че има и влак. Като цена са съпоставими, но летенето, въпреки всичките процедури, отнема 1 час по-малко. Ембраерите на Лот са по-комфортни от тези на КЛМ, а Фокерите според мен са си направо за пенсия

Надявам се да ви е било интересно.