Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Мнениеот akair » 14 Окт 2010 23:45

Не бяха изминали и 2 седмици от последния полет и дойде време за нов. И така:

AMSTERDAM KL 1775 V 08OCT 2050 VSTAYNL 08OCT 08OCT 1PC OK
FLIGHT OPERATED BY:KLM CITYHOPPER
FRANKFURT ARRIVAL TIME: 2200
TERMINAL:2

Отново влак до летище AMS. Бях в света на SkyTeam и имаше доволно количество автомати за чекиране. Аз трябваше само да си разпечатам бордната карта, тъй като се бях чекирал предварително, а и нямах чанта за оставяне. Опашката за секюрити беше поне два пъти по-дълга от предния път (за тези, които са чели "AMS-SOF-AMS по тъмно"), но работеха всички скенери и бързо се озовах в "стерилната зона". Отново гейт в коридор B. Нямаше никакви по-интересни посетители от предния път, затова се спрях на това "изкуство":

Изображение

Тези "глави" са 3 или 4 и си сменят цветовете. Може би по-натам трябва да снимам и останалите :).
Този път бяхме на автобусен гейт. Бордването започна с холандска точност и след кратък тур бяхме пред Ембраера. Пътьом минахме покрай един АТР на Air Contractors - ирландска авиокомпания. Струва ми се, че те преди време бяха карали пилета в Пловдив. Но така или иначе този АТР се доближаваше като ливерия до LZ-ATR :). Пред самолета:

Изображение
Изображение

Затоварването беше около 50%. Спокойно се преместих на задния ред и вече разполагах с цели 2 седалки. Пилотът се включи и ни информира, че ще има закъснение от около 5 минути, а освен това ни чака и дълго рулиране. През това време един Ф(ъ/о)кер в съседство:

Изображение

И малко опашки:

Изображение

Странно последва пуш-бек и дългоочакваното рулиране започна. На опашката за пистата се прередихме пред един Боинг на Трансавиа. Излетяхме по 27 R. Скромна "вечеря":

Изображение

От бордното списание научих, че октомври и ноември са месеци на холандската кухня (ако може да се твърди, че подобно нещо съществува) и за лонгхол полетите в първа и бизнес класи има специални менюта. За нашия полет - чашката била вдъхновена от традиционната холандска окраса на съдове :drinkers: .
Пилотът или беше в прекрасно настроение, или просто наистина си обичаше работата и се стараеше пътниците да се чувстват максимално добре на борда - информира ни, че ще кацнем навреме, за температурата във Франкфурт, не пропусна да отбележи, че "както виждаме - навън е ясно и няма никакви облаци". Пожела ни също приятен престой в Германия и лек път на тези, които щяха да продължават с друг полет. Тук някъде се опитах да преброя колко пъти ми се е случвало пилоти на другите авиокомпании да се включват по радиото. Веднага ми изникна в съзнанието, че пилотите на Таром пропускаха този момент, както и българските им колеги. Всъщност ми се иска да вярвам, че може би само аз на такива съм попадал :).
Така или иначе моето пътшествие продължаваше. Успешно стигнах до изхода в публичната зона на терминал 2 на летище Франкфурт. Покрай нас се редяха 777 и А340 на различни компании от Азия и Африка, но вече бях твърде уморен за снимки. Следвайки табелите за жп гарата стигнах до "спирката" на "влакчето" към терминал 1. Слизайки от него се натъкнах на чекин гишетата на звездния алаианц... Това си заслужава да се види. Редно е да се отбележи, че Франкфурт е поредното летище, което разполага с удобна ЖП гара.. В конкретният случай си е направо "state of the art" сграда от метал и стъкло. Щях да пътувам с ICE - за мен Inter City Express, а за по-често ползващите го българи - ицЕ-то :D . Нямах големи очаквания - все пак идвах от Амстердам. Холандските железници са доста развити. НО ICE е нещо съвсем различно :goodman: . Контакт за лаптопи, жак за слушалки с поне 4-5 канала различна музика, безжичен интернет, скорост от около 200 км/ч, брошура с информация за разписанието на този влак и удобните връзки за него от всяка гара, кондуктори, които говорят перфектен английски, светещи информационни табла с информация на английски и немски, ... Явно доста ме впечатли, щом на слизане от него (около полунощ) реших да го снимам:

Изображение

2-3 реда пред мен имаше група немски тийнейджъри, които пиеха бира, слушаха силно музика и нещо си пееха. Този ден Германия бяха били Турция на футбол и явно празнуваха - доста шумно. Когато кондукторката влезе, те замлъкнаха, а тя тихичко и със сериозен тон им обясни нещо, което ги накара да станат доста по-тихи. Същевременно с мен беше доста учудващо мила, усмихната и любезна :).


Уикендът отмина и беше време за прибиране.

FRANKFURT KL 1774 V 10OCT 1910 VSTAYNL 10OCT 10OCT 1PC OK
TERMINAL:2 FLIGHT OPERATED BY:KLM CITYHOPPER
AMSTERDAM ARRIVAL TIME: 2020


Отново ICE и не след дълго бях на гарата на летище Франкфурт. Засичах си колко време ще ми отнеме да стигна до гейта. Мисля, че се получи интересен резултат. Без чакане за чекин - само принтиране на бордна карта, без мотаене и с бърз темп на ходене - точно 1 час. Доста неприемливо сякаш... :axe:
Обратно до Амстердам щяхме да летим с Фокер 70. Идилия - холандска авиокомпания, холандски самолет и полет до Амстердам :). Затоварването беше 100%. Пилотът ни обясни, че ще има забавяне, защото на него му обяснили, че в кулата на летището има недостиг на персонал (май поради стачка) и наличните ресурси "дават най-доброто от себе си". Реших да не размишлявам над това. Но така си откарахме 1/2 час в тоя самолет. Ето и какво мина междувременно:

Бритиш:

Изображение

Добре дошъл в Европа на 777 на Емирейтс:

Изображение

Един малък Ербъс на Аерофлот:

Изображение

А този CRJ на Люкс Ер го изпревари, преди да стигнат пистата:

Изображение

След малко се появи този камион да ни "обслужи" - само мога да предполагам какво кара :)

Изображение

Флай би:

Изображение

И поздрави на Прага:

Изображение

След безкрайното чакане, най-накрая излетяхме. Менюто беше 1:1 с това на идване - затова не го отбелязах този път. КЛМ имат интересна флотилия:

Изображение

Изображение

Изображение

Сигурно знаете, че Делта е най-голямата авиокомпания в света, но когато фактите говорят....

Изображение

И чисто за протокола бордната карта за безопастност:

Изображение

Кацнахме в Амстердам с 20 минути закъснение, което беше очаквано и точно този ден холандските железници бяха решили да тестват ново разписание, което беше довело до сериозно объркване сред пътниците. Но това е съвсем друга история....
Преживяването да се лети от AMS до FRA си струваше. След това видях, че има и влак. Като цена са съпоставими, но летенето, въпреки всичките процедури, отнема 1 час по-малко. Ембраерите на Лот са по-комфортни от тези на КЛМ, а Фокерите според мен са си направо за пенсия :).

Надявам се да ви е било интересно.
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Мнениеот Habu » 15 Окт 2010 11:31

Здравей,

"Главите" са ми любими! :rock: :supz:

Всеки път, като летя от JFK за България през ShiThole Airport ( :smt081 ), ми правят много голямо впечатление. Не знам защо...

Интересни снимки, иначе :smt023
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -- Albert Einstein
_________________________________________________
http://www.erepublik.com/en/referrer/Turbulator
Аватар
Habu
спотър
 
Мнения: 43
Регистриран на: 08 Окт 2010 16:25
Местоположение: Hamburg, Amsterdam, Delft, New York, Varna

Re: Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Мнениеот Nine » 15 Окт 2010 11:38

Хубави снимки :D
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Мнениеот makler » 15 Окт 2010 16:29

Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Мнениеот akair » 18 Окт 2010 21:38

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Между 2 хъба или AMS-FRA-AMS

Мнениеот akair » 18 Окт 2010 23:05

А ето и малко снимки от крайната точка на пътуването. Градчето е Карлсруе и се намира на около 130 км от Франкфурт
Музей в центъра:
Изображение

и търговски център:

Изображение

Изображение

Изображение

в парка около двореца:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron