2.Вашингтон-Лондон-София
И така, 18 юли 2010, денят, в който предстоеше да се сбъднат няколко мои мечти-първи полет със широкофюзелажен самолет и първо посещение на Новия свят! Поради малки проблеми с картата с памет, за които и писах и във форума, не се получи всичко така, както исках, за което се извинявам предварително. Полетите са както следва:

British Airways , BA893
From: SOFIA VRAZHDEBNA, Bulgaria Departs: 06:30, July 18
To: LONDON HEATHROW, United Kingdom Arrives: 08:00, July 18
Airbus A320-100/200
British Airways , Flights BA217
From: LONDON HEATHROW, United Kingdom Departs: 11:05, July 18
To: WASHINGTON DULLES, USA Arrives: 13:55, July 18
Boeing 747-400
Денят, както обикновено преди полет, започна с рано събуждане, почти без никакъв сън през нощта. Хубавите неща започнаха още на чек-ин гишето, след като получихме местата, които си избрахме още предишния ден. Така не само в А320-ката бяхме до прозорец, но и в препълненото Джъмбо, с което щяхме да прекосяваме Атлантика. Летището, с обичайния трафик, се готвеше за първата вълна полети за деня. На нас ни се падна G-EUUD:

До нас беше А318 на Air France:

Ставаше все по-светло, а и с това снимките по-добри:

Започна се и приготовлението на полета за Париж:


А на нас ни беше съобщено, че ще трябва да почакаме малко на летището поради лошо време над Австрия. Нас не ни касаеше много това, тъй като имахме достатъчно време между двата полета. Не след дълго пуш бек и клипчето с инструкцийте за безопасност:

Рулиране за полоса 09 по H и B:




И излитане:

Самолетът беше пълен:


Скоро ни донесоха и за хапване:

А заедно с нас беше и този самолет на Луфтханза:

Влязохме във въздушното пространство на Австрия и започнаха да се появяват много облаци, както и доста самолети:

Дори влязохме в един облак:

За първи път ми се случва това толкова нависоко. Но над Германия всичко се оправи и минахме над интересни летища:

и Брюксел:

Заедно с прочутия атомиум:

Вече над Ламанша:

Но над Лондон отново се заоблачи:

Направихме няколко кръгчета, кацане по 27L и спряхме на новия терминал 5 на лондонското летище:

Бързо слизане от самолета, минахме проверка и на чакане за другия полет. Т5 е наистина уникален! Ето няколко снимки от него:



Голямата ми цел на Хийтрол беше да видя А380 за първи път. Доста далече се видя един:

Ето го и Терминал 5B, до който щяхме да стигнем с влакче и от където щяхме да се качим в самолета:


Тази част от терминала е само със широкофюзелажни самолети. Ето го нашия G-CIVV:

И други негови братя:




От време на време и някой 777 се показваше:

Нашият полет:

Дойде време и за настаняване. За мое съжаление, стъклата се оказаха много мръсни:

Излятяха самолети на няколко доста интересни за мен компании:



И други с нас към Америка:


Още снимки от домът на British:




Пуш-бек:

И рулиране за излитане по 27R. Още от флотилията на британския нац. превозвач:

До която беше и тази на конкурентите от Virgin Atlantic:


Още интересни за мен авиокомпании:


А за пистата имаше опашка:

757 с уинглет:

В крайна сметка излетяхме навреме. Излитането беше уникално! Не може да се сравнява с това на А320/B737. Полетът беше с продължителност почти 8 часа. Самолетът беше пълен и почти нямаше свободни места. Ето снимка от салона, който е наистина огромен:


Не след дълго ни донесоха за хапване;

Имаше и интересни неща за правене по време на дългия полет като гледане на филми, слушане на музика ,въпреки че нямаше голям избор. За мен най-интересно си остана полетната информация:

И така след няколко часа над Атлантика, най-накрая стигнахме САЩ.Минахме над Бостън, а после и близо до Ню Йорк. Много дебнех да го видя, но времето беше облачно и не позволяваше...Започнахме снижение, а заедно с него и страхотна турболенция! Имаше хора, които буквално си пищяха от страх! В далечината се появи и летище Дълес:

Последва уникален последен завой на 180 градуса на ниска височина придружен с турболенцията. Кацане по 01R и рулиране до сградата на терминала.



А ето какво веднага се набива на очи на летището:

Тази машина правена сякаш от NASA служи като стълба и автобус за пътниците.Ето го и за последно отново нашия самолет вече на американска земя:

Това е от мен за сега. Надявам се първата част от блога да е била интересна. Скоро очаквайте и втората!
PS: Едно запитване. Имам доста снимки от двата авиационни музея във Вашингтон. Има ли интерес да направя и за тях отделен блог с много снимки или да кача няколко във втората част?