Преди няколко месеца Olympic air пуснаха страхотна промоция по случай откриването на новата им линия Солун-Лондон(LGW) и реших, че ще направя си направя еднодневна разходка до Лондон. В последствие реших, че така и така съм в Лондон и трябва да видя London City Aiport (LCY). Единственото което намерих като ниска цена беше полета на British Airways(ВА) до Цюрих и от там с Germanwings до Кьолн. От Кьолн до София избрах AirBerlin(АВ) и NIKI през Виена, защото цената през expedia.de не беше много по-висока от директния полет на Germanwings. В последствие AB отмениха полета Кьолн-Виена и така получих допълнителен полет през Берлин

Така пътуването към пътуването добавих Истанбул, Атина, Pegasus airlines и Aegean airlines и цялото пътува стана 3 дни с по 3 полета на ден.
Успях да преброя цели 3 така оцветени.



02.11.2010 08:00-09:15
SOF-SAW 529 km
PC 0742 Pegasus airlines
TC-APR Boeing 737-400





Само 20 човека на борда.
Поради ред причини вече доста бях надвишил бюджета си и трябваше да търся най-евтиния начин да стигна SAW до IST. Най-бързия начин е с Havas и струва ~24 лири и е с само с едно прекачване. Аз успях да стигна само за 10 лири. Взех автобус Е3 до метростанция Levent 4 от там с метрото до площад Таксим и от там има директен рейс до летище Ататюрк. На площад Таксим рейса спира малко където му е удобно.
Летище Ататюрк най-голямото което съм виждал.




02.11.2010 16:00-17:10
IST-ATH 538 km
A3 991 Aegean Airlines
Airbus 320

Затоварване:~ 60% в Y и 0 бизнес пътници.
Специален поздрав за pilot737


Монитори и работещите музикални канали са добър бонус. Самолетите на Aegean и обслужването са на много високо ниво.

Toпла храна на едночасов полет:





Смяна на гейта в последния момент:

02.11.2010 19:30-20:20
ATH-SKG 299 km
A3 124 Aegean Airlines
SX-DVS Airbus 320
За мое огромно съжаление в последния момент смени А321 с А320

Самолета беше пълен до горе.

На таблото имаше обявен някакъв полет на Астра до Варна, а от страни се беше скрил един Airbus на АirVia
И така стигнах до това което с голямо нетърпение - дълъг полет с Олимпик:




03.11.2010
08:07-09:17
SKG-LGW 2,137 km
OA 283 Olympic Airlines
SX-OAG Airbus 319
22A/Window







Затоварване: 100% Доста учудващо при положение, че има още превозвачи до Gatwick (BA и Еasyjet) и полетите на Олимпик бяха стартирали преди 2-3 дни.

UK:




Като цяло не лош полет, но по-сравнение с това което бях видял миналата година по отношение на обслужване и т.н. ОА ми се видя съвсем различна. Реда на зад мен от едната страна имаше тоалетна, а това все пак не е лоу-кост.


Gatwick express и право на Виктория. Където се оказа, че има стачка на метрото. Имах голям късмет и не касаеше моите линии. Btw LCY е единственото Лондонско летище което няма директна връзка на градския транспорт с Виктория.
Малко Лондон преди да хвана DRL за LCY



London City airport - всичко за което съм мечтал


Предната вечер в хотела имаше Интернет и успях да се чекирам. За разлика от повечето АК с които съм си имал работа имаш и опция да си получиш бордната на летището, което в моя случай бе много полезно.

Обичайните заподозрени:





03.11.2010 16:00-18:20
LCY-ZRH 762 km
BA 8767 British Airways
G-LCYL Embraer 190

Най-специалния полет на това летище А318 с 32 места към Ню Йорк:


Затоварване: ~30-40% в Y и 2ма в C



Най-удобните седалки в който съм седял в economy и огромно място за краката. Просто Браво!!!


Още един британец в Цюрих:

03.11.2010 21:15-22:20
ZRH-CGN 395 km
4U 0763 Germanwings
D-AKNM Airbus 319

Шестия полет се оказа малко неприятен с оглед на изключително малкото място за крака. Bulgaria air и Ко пасти да ядат по-сравнение с това краката ми буквално влизаха в железата отпред. Единствено имах късмета, че средната седалка беше свободна, иначе този полет щеше да е наистина ужасен.

Затоварване ~ 90%

Бонус малко закъснение заради смяната на писти, надлъжно обяснено от капитана.
