Страница 1 от 1

3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 14 Ное 2010 19:21
от makler
Малко предистория:

Преди няколко месеца Olympic air пуснаха страхотна промоция по случай откриването на новата им линия Солун-Лондон(LGW) и реших, че ще направя си направя еднодневна разходка до Лондон. В последствие реших, че така и така съм в Лондон и трябва да видя London City Aiport (LCY). Единственото което намерих като ниска цена беше полета на British Airways(ВА) до Цюрих и от там с Germanwings до Кьолн. От Кьолн до София избрах AirBerlin(АВ) и NIKI през Виена, защото цената през expedia.de не беше много по-висока от директния полет на Germanwings. В последствие AB отмениха полета Кьолн-Виена и така получих допълнителен полет през Берлин :D. Като за финал първоначалните ми плановете за придвижване до Солун се провалиха. Опциите бяха 7 часово пътуване с влак по време на стачки или още полети.
Така пътуването към пътуването добавих Истанбул, Атина, Pegasus airlines и Aegean airlines и цялото пътува стана 3 дни с по 3 полета на ден.

Успях да преброя цели 3 така оцветени.
Изображение

Изображение

Изображение

02.11.2010 08:00-09:15
SOF-SAW 529 km
PC 0742 Pegasus airlines
TC-APR Boeing 737-400

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Само 20 човека на борда.

Поради ред причини вече доста бях надвишил бюджета си и трябваше да търся най-евтиния начин да стигна SAW до IST. Най-бързия начин е с Havas и струва ~24 лири и е с само с едно прекачване. Аз успях да стигна само за 10 лири. Взех автобус Е3 до метростанция Levent 4 от там с метрото до площад Таксим и от там има директен рейс до летище Ататюрк. На площад Таксим рейса спира малко където му е удобно.

Летище Ататюрк най-голямото което съм виждал.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

02.11.2010 16:00-17:10
IST-ATH 538 km
A3 991 Aegean Airlines
Airbus 320


Изображение

Затоварване:~ 60% в Y и 0 бизнес пътници.

Специален поздрав за pilot737 :D
Изображение

Монитори и работещите музикални канали са добър бонус. Самолетите на Aegean и обслужването са на много високо ниво.
Изображение

Toпла храна на едночасов полет:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Смяна на гейта в последния момент:
Изображение

02.11.2010 19:30-20:20
ATH-SKG 299 km
A3 124 Aegean Airlines
SX-DVS Airbus 320

За мое огромно съжаление в последния момент смени А321 с А320 :(
Самолета беше пълен до горе.
Изображение

На таблото имаше обявен някакъв полет на Астра до Варна, а от страни се беше скрил един Airbus на АirVia
И така стигнах до това което с голямо нетърпение - дълъг полет с Олимпик:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

03.11.2010
08:07-09:17
SKG-LGW 2,137 km
OA 283 Olympic Airlines
SX-OAG Airbus 319
22A/Window
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображение
Изображение
Изображение
Изображение

Затоварване: 100% Доста учудващо при положение, че има още превозвачи до Gatwick (BA и Еasyjet) и полетите на Олимпик бяха стартирали преди 2-3 дни.
Изображение
UK:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Като цяло не лош полет, но по-сравнение с това което бях видял миналата година по отношение на обслужване и т.н. ОА ми се видя съвсем различна. Реда на зад мен от едната страна имаше тоалетна, а това все пак не е лоу-кост.

Изображение
Изображение

Gatwick express и право на Виктория. Където се оказа, че има стачка на метрото. Имах голям късмет и не касаеше моите линии. Btw LCY е единственото Лондонско летище което няма директна връзка на градския транспорт с Виктория.
Малко Лондон преди да хвана DRL за LCY
Изображение
Изображение
Изображение

London City airport - всичко за което съм мечтал :) Минаваш проверките и не те третират като терорист. Цялото летище е като един голям бизнес салон, а водата струва 1.25 паунда.
Изображение
Предната вечер в хотела имаше Интернет и успях да се чекирам. За разлика от повечето АК с които съм си имал работа имаш и опция да си получиш бордната на летището, което в моя случай бе много полезно.
Изображение
Обичайните заподозрени:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

03.11.2010 16:00-18:20
LCY-ZRH 762 km
BA 8767 British Airways
G-LCYL Embraer 190

Изображение
Най-специалния полет на това летище А318 с 32 места към Ню Йорк:
Изображение
Изображение

Затоварване: ~30-40% в Y и 2ма в C
Изображение
Изображение
Изображение
Най-удобните седалки в който съм седял в economy и огромно място за краката. Просто Браво!!! Изображение
Изображение
Още един британец в Цюрих:
Изображение

03.11.2010 21:15-22:20
ZRH-CGN 395 km
4U 0763 Germanwings
D-AKNM Airbus 319

Изображение
Шестия полет се оказа малко неприятен с оглед на изключително малкото място за крака. Bulgaria air и Ко пасти да ядат по-сравнение с това краката ми буквално влизаха в железата отпред. Единствено имах късмета, че средната седалка беше свободна, иначе този полет щеше да е наистина ужасен.
Изображение
Затоварване ~ 90%
Изображение
Бонус малко закъснение заради смяната на писти, надлъжно обяснено от капитана.
Изображение

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 14 Ное 2010 19:22
от makler
На следващата сутрин имах малко време да обиколя Кьолн:
Изображение

Изображение

Изображение

За първи път имах удоволствието да се возя на Дойче бан.

Наистина уникално летище имаше четири нива.
Изображение с

Наредих се на опашката за чекиране за всички полети на АВ и след 30 мин. и двама които се прередиха дойде и моят ред. Вместо бордни карти ми беше казано да отида на гишето за билети, защото имало някакъв проблем с моя билет.
Последва: "one moment please". Тръгнах да обяснявам, че с този билет това е поредния проблем след като часа на излитане беше сменян 2 пъти, по едно време вместо Кьолн имах за начална точка Дюселдорф и т.н. и искам обяснение как се е получила тази ситуация. Вместо това получих нов билет и 3 бордни карти.

Бизнес салона:
Изображение

AirVia и в Кьолн:
Изображение

Изображение

Изображение

04.11.2010 12:25-13:30
CGN- TXL 464 km
AB 6518 Air Berlin
D-ABAG Boeing 737-700


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Самолета който ме докара до тук :)
Изображение


Изображение
Летище Тегел - леко прилича на Бергамо преди ремонта.
Изображение


04.11.2010 15:05-16:05
TXL-VIE 547 km
AB 8272 Air Berlin
D-ABBS Boeing 737-700

Секунди преди тази снимка на бординга ме помолиха да си покажа билета, аз им казах, че го нямам и те ме пуснаха напред.

Изображение

Изображение

Изображение

И на двата полета на AirBerlin имаше IFE.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

VIE:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
На бегом през терминала, защото полета закъсня.

04.11.2010 16:50-19:10
VIE-SOF 805 km
HG 8544 NIKI
OG-IHC Embraer 190


Изображение

Изображение

Само НИКИ:
Изображение
Доста слабо затоварване: ~40%
Изображение
И третия ми полет с НИКИ беше на изключително добро ниво. Дано pilot737 се накани да разкаже за еднодневната ми разходка до Виена. :)

Заключение:
Не знам до каква степен съм успял да опиша всичко, но наистина ми се събраха много емоции. Като положителен факт ще отбележа, че изобщо не успях да се изморя от това пътуване. Вече си имам favourite airport и разбира се това е LCY - просто не ми стигат думи да го опиша.

С най-добри впечатления останах от Aegean airlines наистина ми се иска отново да летя с тях отново и отново. BA с техните чисто нови Е190 оборудвани със супер удобни седалки в конфигурация 2х2 и огромно място за краката са най-доброто нещо което съм виждал в economy.
Малко раздвоен оставам към AirBerlin определено това няма да е последния ми полет с тях, но някак разправиите с билета, промените и закъсненията и т.н. не са в тяхна полза иначе продукта им явно е на добро ниво след като и двата полета бяха пълни над 90%.
Germanwings и това отвратително малко разстояние между седалките направо ме изгубиха. Изобщо не искам да разбирам какво е да пътуваш 2 часа така.
И най-долу в класацията слагам най-най новия Olympic air. Не знам дали това което видях миналата година не беше просто маркетингов трик за привличане на клиенти. Но трябва да им се отдаде заслуженото след като успяват да пълнят на 100% самолета на 3тия полет по линията при положение, че по този маршрут има наложили се АК като British airways и Easyjet.
Към Pegasus airlines и NIKI нямам никакви забележки, така,че им пожелавам да продължат полетите до SOF в същия дух :)

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010 09:16
от Nine
Много път, много нещо. Хубави снимки :D

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010 14:41
от randi
Браво , интересно сега ще чакам и другата част.

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010 22:15
от IB1984
браво за труда!

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2010 23:05
от LZB123
Страхотно! Много ме зарадваха снимките от London City!

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2010 19:04
от merlin
Браво, личи си, че във форума има доста хора, способни на такива комбинации от полети! Ще ме накараш да летя до LCY :-D

За Airberlin...определено не са най-любимата АК дори на немците, но понякога си заслужава да летиш с тях, особено ако няма алтернатива в цена/предлагане на отсечки. За това да разкажа: В Audi имат договор с тях и на служителите им е наредено да използват само Airberlin, но има "вратичка" ако няма места по техни полети, то може да използват и тези на друга АК (LH), затова служителите на Audi си купуват билети винаги в последния момент :D , с надежда да няма места по полети на Airberlin. Това красноречиво говори за отношението на немците към тях. :wink:

ПП: Двете гръцки авиокомпании не трябваше ли да се слеят?

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2010 17:20
от makler

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2010 22:37
от harrier

Re: 3x3 или Мисия LCY

МнениеПубликувано на: 24 Ное 2010 16:17
от pepsii
еййй , LCY и на мен ми е в To Do списъка ... Евала че си успял !

на CGN най ме кефят тоалетните в "тригълната" част :)

Браво за пътуването и за това че го сподели с нас!